Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Stem na het lezen van de onderstaande tekst.
Houd je muil, moslimgespuis. Als het je niet aanstaat keer maar lekker terug naar Marokko! 5 35,71%
Mag ik u adviseren om een goede psychiater te raadplegen? 2 14,29%
Als je zoiets in Turkije had gezegd stonden de flikken na paar secondjes voor je deur. 1 7,14%
Je bent op het goede pad. Minder haat verspreiden en meer informatie vergaren. 6 42,86%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2005, 14:30   #21
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
wat heb jij lange tenen...trouwens, ik heb niet overgereageerd. Ik heb alleen op uw fout gewezen. Waarom zo verveeld doen?

Noem jij dit normaal reageren?
De reactie van El Turco op het misverstand mijnentwege noem ik normaal.
Jouw reactie:

Citaat:
Hou op Turkije een Arabisch land te noemen!!!
met 3 uitroeptekens is schreeuwen, nog erger alsof ...
Oud 4 augustus 2005, 14:38   #22
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

El Turco,
Ik heb je (amateuristische) analyse even diagonaal gelezen.
Het is slecht geschreven, onconsistent en chaotisch.
Je schrijft vanuit een duidelijk subjectieve en 200% pro-turkse visie en verdraait hier en daar de feiten.
Als ik mij wil informeren over Turkije, lees ik wel de internationale
media, niet een nationalistisch pamflet.

je schrijft bovendien ergens :
Citaat:
[size=2]
b) als het echt niet kan, in afweting dat de onderhandelingen met de eu zijn afgeblazen, moet Turkije Cyprus annexeren. Punt, andere lijn.[/size]
Ik meen hieruit te begrijpen dat jij vindt dat Turkije in laatste instantie
Cyprus militair zou moeten annexeren.
Dat moeten ze inderdaad vooral doen. Je weet toch wat er gebeurd als een NAVO-lid aangevallen word?

Op termijn zie ik als enige realistische mogelijkheid dat Turkije NIET bij de
EU komt. Dat is gewoon niet haalbaar. Misschien wel binnen nog eens 40 jaar maar dat zijn zorgen voor later.
Jammer genoeg zal dat zware gevolgen hebben voor turkije : afbouw van investeringen en een economische en morele dip zonder twijfel.
Voor Erdogan betekent dat waarschijnlijk ook het einde.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 14:47   #23
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door EL TURCO

Toeristische sector is niet permanent,éh. Het is toch normaal dat ze tijdens de seizoenen veel werken ...

Ja dat is normaal, maar 20 uur per dag blijft ontzettend veel, seizoensarbeid of niet. Seizoensarbeid is trouwens niet alleen in het seizoen werken. Ze werken ook buiten april tot oktober maar geen 20 uur meer (anders overleef je 't volgens mij ook niet :-s ).

Ik begrijp je reacties niet helemaal.

Er zijn landen waar je hard moet werken voor je brood. Als het moet 24u perdag. In Turkije hebben ze geen ocmw. Ofwel ga je werken ofwel bedelen. Dat er gezonde mensen in Turkije bedelen, maakt me kapot.

Ik zal een annekdote vertellen, ik was in Turkije, ik stapte af van 'ons' chicke Duitse wagen. Plots zag ik een man. HIj zag er gezond uit ... Zei dat ze x-aantal kinderen had en geoperereerd moesten worden, ... Ik had direct medelijde natuurlijk .. Ik ging eerst 5 ytl (3.5 €) geven dan dacht ik van ... Aangezien er nog al werk aan de winkel was met ons huis in Turkije. De deuren (8) moesten geschilderd zijn. Ik zei van ik geef je 50 €, potje verf en borstels, ... enigste wat je moet doen is deuren verfen ... De man keek me aan .. ging weg .. ik zei van .. ik wacht op u ... Liep weg ....

Ik was drie dagen in shock. Voor zulke mensen is brood teveel.

Ja, oké, op dat gebied is het begrijpelijk ... maar toch ... het gaat meestal niet over winkeltjes sluiten want dat zijn vaak zelfstandigheden. Het gaat om mensen die onder een baas werken die de grote dupe zijn van het feit dat er geen controle is.

Maar je moet het begrijpen, leven is niet fair. Ik spreek hier misschien makkelijk vanuit men zetel .. In Turkije (op het platteland) alleszins geen ander kans.

Maar goed, anders hadden ze misschien helemaal niks meer

Er zijn mensen die geloven in helal-geld (toegestane geld). Mensen die geen belasting betalen of ontduiken associeer ik persoonlijk in dezelfde categorie als dieven.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 14:51   #24
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
El Turco,
Ik heb je (amateuristische) analyse even diagonaal gelezen.
Het is slecht geschreven, onconsistent en chaotisch.
Je schrijft vanuit een duidelijk subjectieve en 200% pro-turkse visie en verdraait hier en daar de feiten.
Als ik mij wil informeren over Turkije, lees ik wel de internationale
media, niet een nationalistisch pamflet.

Wel, ik ben blij dat ik men mening heb kunnen schrijven ...

Quoten mag je meer doen.

je schrijft bovendien ergens :

Ik meen hieruit te begrijpen dat jij vindt dat Turkije in laatste instantie
Cyprus militair zou moeten annexeren.
Dat moeten ze inderdaad vooral doen. Je weet toch wat er gebeurd als een NAVO-lid aangevallen word?

Op termijn zie ik als enige realistische mogelijkheid dat Turkije NIET bij de
EU komt. Dat is gewoon niet haalbaar. Misschien wel binnen nog eens 40 jaar maar dat zijn zorgen voor later.
Jammer genoeg zal dat zware gevolgen hebben voor turkije : afbouw van investeringen en een economische en morele dip zonder twijfel.
Voor Erdogan betekent dat waarschijnlijk ook het einde.
Ik ga je iets zeggen, indien de Grieks-Cyprioten de Annanplan had goedgekeurd. Dan ging Turkse leger staatsgreep plegen. Heb ik vernomen van een zeer vertrouwelijke bron.

Dertig jaar embargo en dan verkoop ik hier nog Turks nationalistische praatjes, ofwat ...

Heb je Zurich Agreement gelezen?
Oud 4 augustus 2005, 15:01   #25
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik ga je iets zeggen, indien de Grieks-Cyprioten de Annanplan had goedgekeurd. Dan ging Turkse leger staatsgreep plegen. Heb ik vernomen van een zeer vertrouwelijke bron.
Laat ons aannemen dat dat waar is. Waarom zou het leger een
staatsgreep plegen en met welk doel? Annexatie van Cyprus?
Lijkt mij niet direct haalbaar. Als je je land wil isoleren internationaal
(en dus een jaarlijks miljardenverlies incasseren) moet je zoiets vooral doen.
Dan is de nieuwe turkse lire binnen een jaar nog evenveel waard als de oude turkse lire: niets.

Citaat:
Dertig jaar embargo en dan verkoop ik hier nog Turks nationalistische praatjes, ofwat ...
Over welk embargo heb je het hier? En wat heeft dat te maken met
Turks nationalisme?

Citaat:
Nee, ik heb dat niet gelezen. Ik weet niet eens wat het is.
Ik volg nochtans het nieuws op de voet ....[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by parcifal on 04-08-2005 at 16:02
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dan is de nieuwe turkse lire binnen een jaar nog evenveel waard als de oude turkse lire: niets.

Citaat:
Turks nationalisme?

Citaat:
Ik volg nochtans het nieuws op de voet ....[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Turks nationalisme?

Citaat:
Ik volg nochtans het nieuws op de voet ....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door parcifal : 4 augustus 2005 om 15:02.
Oud 4 augustus 2005, 15:13   #26
JusticeLover
Banneling

Standaard

Ten tijde van de referendum over het Annanplan, waren de generaals in het Turkse leger niet pro-Erdogan.

Trouwens, dat de Turks-Cypriotische bevolking altijd de dupe moet zijn kan onze pedofiele pashas(generaals) geen zak schelen. Ze werken allemaal onder het motto, alles voor Israel.

Weet je hoeveel miljard Turkije laatste tien jaar heeft verloren? Alleen door economische crisissen, banken, ondertekenen van de douane-unie, ...

Toen Turk Telekom 40 miljard $ waard was en de schuld van Turkije, toen maar 12 miljard $ was, hebben ze Telekom niet geprivatiseerd. Een maand geleden hebben ze het voor 5.5 miljard $ verkocht Toen waren ze ook blij!!!!! .. Er zijn zakkenvullers in Turkije. Ze zijn met zijn velen!

Turks nationalisme?

Embargo op Turks deel van Cyprus, Ze mogen niet handel drijven, je moet niet vergeten dat het om een EILAND gaat. Er wonen amper 300 000 mensen.

[size=3]Nee, ik heb dat niet gelezen. Ik weet niet eens wat het is.[/size]
[size=3]Ik volg nochtans het nieuws op de voet[/size]

[font=Verdana][size=1]The President of the Republic would be a Greek, whereas the Vice-President would be a Turkish-Cypriot who would have had the right to veto -a potentially disruptive though crucial way to give effect to political equality. The Turkish-Cypriot members of the House of Representatives could also in effect veto legislation on fiscal, electoral, and municipal matters.
[/size][/font]

[font=Verdana][size=1]Another restriction on unitary government was the provision of separate communal chambers for religious, and educational affairs. Makarios did not like the proposed settlement. Before agreeing to it in London (1960) he consulted personally with Greek-Cypriots, but he was advised by Greece to accept it. [size=3]Treaties of alliance and guarantees provided for the right of intervention by Britain, Greece and Turkey to protect the constitutional settlement, if necessary, and for the stationing of limited numbers of Turkish and Greek troops[/size]. Britain had her sovereignty over two base areas recognised, but agreed to extensive rights of movement, administration, justice, employment, and agriculture for Cypriots. [/size][/font]
[font=Verdana][size=1][size=2]Waarom viel Turkije Cyprus weer binnen?[/size]

[/size][/font]
Oud 4 augustus 2005, 15:24   #27
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat me interesseert is dat alle Turken het Europese grondgebeid verlaten. Alle gastarbeiders en hun nakomelingen alsook het bezette Cyprus en het deel van Thracië die ze nog bezetten. Wat de Turken in hun land uitspoken interesseert me geen moer. Ausländer raus!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 15:30   #28
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Het enige wat me interesseert is dat alle Turken het Europese grondgebeid verlaten. Alle gastarbeiders en hun nakomelingen alsook het bezette Cyprus en het deel van Thracië die ze nog bezetten. Wat de Turken in hun land uitspoken interesseert me geen moer. Ausländer raus!
Niet realistisch.
Moest het u bijvoorbeeld 5 jaarlonen kosten, zou u het dan
nog een goed idee vinden?

Iemand gaat jouw plan immers mogen betalen, ik stel voor dat u begint.
Oud 4 augustus 2005, 15:31   #29
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwerpen zal Yeni Istanbul worden, een stad waar mensen van alle godsdiensten gezellig samen kunnen wonen. Al goed dat ze in Antwerpen nog Suryoyo en Armeense christenen hebben.

Gastarbeider .. We gaan hier komen inpalmen. Over twintig jaar wil ik je nog is horen, oorspronkelijke bewoner[edit]
[size=1]After edit by EL TURCO on 04-08-2005 at 16:32
Reason:

Citaat:
Antwerpen zal Yeni Istanbul worden, een stad waar mensen van alle godsdiensten gezellig samen kunnen wonen. Al goed dat ze in Antwerpen nog Suryoyo en Armeense christenen hebben.

Gastarbeider .. We gaan hier komen inpalmen. Over twintig jaar wil ik je nog is horen, oorspronkelijke bewoner[/size]

Citaat:
Antwerpen zal Yeni Istanbul worden, een stad waar mensen van alle godsdienst gezellig samen kunnen wonen. Al goed dat ze in Antwerpen nog Suryoyo en Armeense christenen hebben.

Gastarbeider .. We gaan hier komen inpalmen. Over twintig jaar wil ik je nog is horen, oorspronkelijke bewoner[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 4 augustus 2005 om 15:32.
Oud 4 augustus 2005, 15:35   #30
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Niet realistisch.
Moest het u bijvoorbeeld 5 jaarlonen kosten, zou u het dan
nog een goed idee vinden?

Iemand gaat jouw plan immers mogen betalen, ik stel voor dat u begint.
Toch wel. De SZ heeft momenteel bijvoorbeeld een zware verliespost aan vreemdelingen. Gedaan met uitkeringen voor vreemdelingen. Onteigeningen van hun onroerende goederen door de staat die verkocht worden aan etnische Europeanen, enz...
Oud 4 augustus 2005, 15:40   #31
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:

Gastarbeider .. We gaan hier komen inpalmen. Over twintig jaar wil ik je nog is horen, oorspronkelijke bewoner
You wish! In de toekomst zal er steeds meer geweld plaatsvinden, het begint met aanslagen en vechtpartijen tussen groepen. Europa stevent af op een etnische burgeroorlog. 10 jaar geleden was het nog "not done" om te ageren tegen het multiculturalisme, het was per definitie x-rechts. Nu is een meerderheid van de bevolking tegen de multicul of staat er al zeer kritisch tegenover. En het zal nog toenemen in de toekomst. Kijk naar Nederland, Duitsland,... In Duitsland worden de Kameradschaften met de dag populairder, het zijn meestal al lang geen pure skinheadorganisaties meer. Anderzijds stelt zelfs de CDU al dat het multiculturalisme een mislukking is en dat er geen vreemdelingen meer bijmogen. We have the future! 8) [size=1](En laat ons eerlijk zijn: je weet het!)[/size]
Oud 4 augustus 2005, 15:44   #32
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
You wish! In de toekomst zal er steeds meer geweld plaatsvinden, het begint met aanslagen en vechtpartijen tussen groepen. Europa stevent af op een etnische burgeroorlog. 10 jaar geleden was het nog "not done" om te ageren tegen het multiculturalisme, het was per definitie x-rechts. Nu is een meerderheid van de bevolking tegen de multicul of staat er al zeer kritisch tegenover. En het zal nog toenemen in de toekomst. Kijk naar Nederland, Duitsland,... In Duitsland worden de Kameradschaften met de dag populairder, het zijn meestal al lang geen pure skinheadorganisaties meer. Anderzijds stelt zelfs de CDU al dat het multiculturalisme een mislukking is en dat er geen vreemdelingen meer bijmogen. We have the future! 8) [size=1](En laat ons eerlijk zijn: je weet het!)[/size]
Europa is afhankelijk van vreemdelingen (=arbeiders ) . Knoop dat is goed in je oren. Trouwens, ben je een racist of een godsdienstfanaat?
Oud 4 augustus 2005, 15:46   #33
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Waarom kunnen we gewoon niet alle nationaal-revolutionairen en moslim-fundi's niet naar de maan schieten?
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 15:47   #34
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa is afhankelijk van vreemdelingen (=arbeiders ) . Knoop dat is goed in je oren.
Het economisme overheerst zolang er geen conflict ontstaat en men bijgevolg de politiek van de economische groei ongestoord verderzet. Maar net op die groei van dat conflict heeft men geen greep. 8)

Citaat:
Trouwens, ben je een racist of een godsdienstfanaat?
Geen van beiden.[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 04-08-2005 at 16:47
Reason:

Citaat:
Europa is afhankelijk van vreemdelingen (=arbeiders ) . Knoop dat is goed in je oren.
Het economisme overheerst zolang er geen conflict ontstaat en men bijgevolg de politiek van de economische groei ongestoord verderzet. Maar net op die groei van dat conflict heeft men geen greep. 8)

Citaat:
Geen van beiden.[/size]

Citaat:
Het economisme overheerst zolang er geen confict ontstaat en men bijgevolg de politiek van de economische groei ongestoord verderzet. Maar net op die groei van dat conflict heeft men geen greep. 8)

Citaat:
Geen van beiden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 4 augustus 2005 om 15:47.
Oud 4 augustus 2005, 15:47   #35
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. De SZ heeft momenteel bijvoorbeeld een zware verliespost aan vreemdelingen. Gedaan met uitkeringen voor vreemdelingen. Onteigeningen van hun onroerende goederen door de staat die verkocht worden aan etnische Europeanen, enz...

Lol, zou je in een huis willen wonen waar turken gewoond hebben ? Zulke huizen zijn onbewoonbaar omwille van vuilheid etc ... met de grond gelijk maken en heropbouwen ja...
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 15:48   #36
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen van beiden.
Doemme, ze beginnen wijzer te worden.
Oud 4 augustus 2005, 15:50   #37
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Lol, zou je in een huis willen wonen waar turken gewoond hebben ? Zulke huizen zijn onbewoonbaar omwille van vuilheid etc ... met de grond gelijk maken en heropbouwen ja...
Op wat slaagt dit nou? Wil je mijn aandacht? Ik denk van wel .. ik ga je negeren

Ik moet wel zeggen, dat de Islamitische Turken onmogelijk vuil kunnen zijn. Zich zoveel malen wassen. Turken zijn in het algemeen veel hygiënischer dan oorspronkelijke bewoners ...

Int vervolg ga ik u negeren, would-be immigrant.[edit]
[size=1]After edit by EL TURCO on 04-08-2005 at 16:50
Reason:

Citaat:
Op wat slaagt dit nou? Wil je mijn aandacht? Ik denk van wel .. ik ga je negeren

Ik moet wel zeggen, dat de Islamitische Turken onmogelijk vuil kunnen zijn. Zich zoveel malen wassen. Turken zijn in het algemeen veel hygiënischer dan oorspronkelijke bewoners ...

Int vervolg ga ik u negeren, would-be immigrant.[/size]

Citaat:

Ik moet wil zeggen, dat de Islamitische Turken onmogelijk vuil zijn. Zich zoveel malen wassen. Turken zijn in het algemeen veel hygiënischer dan oorspronkelijke bewoners ...

Int vervolg ga ik u negeren, would-be immigrant.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 4 augustus 2005 om 15:50.
Oud 4 augustus 2005, 15:50   #38
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Waarom kunnen we gewoon niet alle nationaal-revolutionairen en moslim-fundi's niet naar de maan schieten?
Niet iedereen is zo blind als jij. Ook zo'n flamingantje die 100 km ver zou rijden voor een actie/discours tegen de Franstaligen, maar zich nog geen 10 km zou verplaatsen tegen arabisering, afrikanisering, islamisering? Met die "Vlaamse Beweging" hoeven wij dan ook geen rekening te houden. Als ze ons voor de voeten lopen, dan moeten ze vertrappeld worden...
Oud 4 augustus 2005, 15:54   #39
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Multicultureel is overigens niet gelijk aan multiraciaal.
Een multiraciaal Vlaanderen: Ja.
Een multicultureel Vlaanderen: Neen.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 15:54   #40
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
proper? De lijst met het aantal Turkse pita-koten waar de hygiënische inspectie al heeft moeten optreden is ellenlang!!! Gaande van ongedierte over vervallen producten tot zelfs spermaresten en resten van fecaliën in het "voedsel". Het zijn gewoon viespeuken.
Een kameraad van mij moest voor zijn werk ooit in een huis van Turken zijn. Die pipo's hadden de keukenkasten van hun deuren ontdaan en er draad voorgespannen waarin ze dan konijnen kweekten!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be