Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 07:15   #21
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Toevallig heb ik me dat een tijdje geleden ook afgevraagd ...
een geschiedenisleerkracht zei me ooit dat de overgrote meerderheid van de wetenschappers, directeurs, dokters, apothekers, bankeigenaars, advocaten,... Joden zijn omdat ze al 'vanaf het begin' slimmer zijn ...
Deze leerkracht sprak onzin.

Wat (misschien) klopt is dat er in de genoemde categorieën verhoudingsgewijze meer joden zitten dan zou "moeten" op basis van het aantal joden.
Een overgrote meerderheid? Of zelfs maar een meerderheid? Uiteraard niet. (Gemakkelijk te verifiëren, hoor.)

Ik zou niet te veel afgaan op wat deze leerkracht nog verder beweerde...
Oud 9 augustus 2005, 07:43   #22
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Aan een bepaalde groep min of meer intelligentie toekennen, gebeurt meestal om op basis daarvan de individuën van die groep te discrimineren. Of dit nu om positieve redenen is of negatieve, speelt geen rol. Het gaat niet op om een individu naargelang van de kenmerken van zijn groep zus of zo te kwalificeren en te behandelen.

Nog een andere redens waarom groepskwalificaties geen enkele zin hebben:
In het specifieke geval volk-intelligentie kunnen er zodanig veel factoren meespelen.
*Zoals Nynorsk aanhaalde: de 'distributie' van intelligentie.
*De eventuele bias van de beoordelaars.

Het is ook best denkbaar dat bepaalde groepen hun intelligentie proportioneel minder aan wetenschap 'besteden' waardoor ze in het Nobelprijscircus voor Wetenschap minder in de spots komen.

Nobelprijzen zijn dus geen objectief criterium om iets totaal irrelevant als de gemiddelde intelligentie van een groep te bepalen, laat staan dat het iets zegt over de intelligentie van het individu dat toevallig tot die groep behoort.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 09-08-2005 at 08:43
Reason:
--------------------------------

Aan een bepaalde groep min of meer intelligentie toekennen, gebeurt meestal om op basis daarvan de individuën van die groep te discrimineren. Of dit nu om positieve redenen is of negatieve, speelt geen rol. Het gaat niet op om een individu naargelang van de kenmerken van zijn groep zus of zo te kwalificeren en te behandelen.

In het specifieke geval volk-intelligentie kunnen er zodanig veel factoren meespelen.

Het is ook best denkbaar dat bepaalde groepen hun intelligentie proportioneel minder aan wetenschap 'besteden' waardoor ze in het Nobelprijscircus voor Wetenschap minder in de spots komen.

Nobelprijzen zijn dus geen objectief criterium om iets totaal irrelevant als de gemiddelde intelligentie van een groep te bepalen, laat staan dat het iets zegt over de intelligentie van het individu dat toevallig tot die groep behoort.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Nobelprijzen zijn dus geen objectief criterium om de iets totaal irrelevant als de gemiddelde intelligentie van een groep te bepalen, laat staan dat het iets zegt over de intelligentie van het individu dat toevallig tot die groep behoort.
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 augustus 2005 om 07:43.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:45   #23
eno2
Banneling

Standaard

Volgens mij hebben de joden gemiddeld veel meer duiten op zak dan de moslims, en dat stijgt onvermijdelijk naar het verstand.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:07   #24
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

lol, joden die superieur zijn of eender welk ras tegenover het ander ... dat gn bewijzen op basis van nobelprijzen ...

kijk, Hitler zei ook alitjd dat zijn (verzonnen) Arisch ras hét verkoren ras was, de superieuren ... kijk eens naar de Olympische spelen ... lopen bvb. ik denk dat zwarten toch net iets sneller zijn ...

en als het waar zou zijn dat er ergens een paar slimmere mensen zijn ... so what?
Let it be ... moet je daarom die andere mensen gaan haten en als untermensche gaan beschouwen? Al dat gemekker over rassen, wacht toch nog even en we zijn totaal gemixt ...
Oud 9 augustus 2005, 10:24   #25
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kijk, Hitler zei ook alitjd dat zijn (verzonnen) Arisch ras hét verkoren ras was, de superieuren ... kijk eens naar de Olympische spelen ... lopen bvb. ik denk dat zwarten toch net iets sneller zijn ...
Toen droop het van zijn kop dat hij wel wraak zou nemen, ik heb die beelden gezien...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:43   #26
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
ik denk dat zwarten toch net iets sneller zijn ...
Schaam jij je niet om snelheid aan ras te koppelen?
Je beseft toch dat dit een racistische uitspraak is?
Oud 9 augustus 2005, 10:48   #27
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Schaam jij je niet om snelheid aan ras te koppelen?
Je beseft toch dat dit een racistische uitspraak is?
Waarom moet ik me schamen? Het is toch een gekend feit?

Heb jij al ooit naar 60-meter-spurt gekeken? Zwarte Amerikanen, Jamaicanan, ... of lange-afstends-lopen? Kenianen!

Het valt toch niet te ontkennen? Het valt neit te ontkennen dat een zwarte zijn lichaam anders gebouwd is en ze misschien athletischer zijn ... als dat racisme is?

Racisme is discriminatie op basis van ethnsche afkomst? Ik discrimineer toch niemand? Ik observeer, analyseer en rapporteer ... kan je niet tegen de waarheid dan?
Oud 9 augustus 2005, 11:30   #28
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Pfff. Over 50 jaar zullen het allemaal Chinezen zijn die Nobelprijzen krijgen toegereikt. Hun wetenschappers komen nu al en masse naar hier om een paar jaartjes top-technologie bijeen te scharrelen om het daarna te verkassen naar het Moederland. Nog even wachten, en de Chinezen zijn ongetwijfeld de slimste bevolkingsgroep ter wereld (volgens de standaarden gezet in de openingspost) !
Oud 9 augustus 2005, 11:34   #29
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Volgens mij hebben de joden gemiddeld veel meer duiten op zak dan de moslims, en dat stijgt onvermijdelijk naar het verstand.
Grappig hoe het ene vooroordeel wordt "bestreden" met het andere.
Goed bezig, se ...
Oud 9 augustus 2005, 11:39   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Waarom moet ik me schamen? Het is toch een gekend feit?
Voor het aanhalen van sommige feiten moet je je schamen.

Citaat:
Heb jij al ooit naar 60-meter-spurt gekeken? Zwarte Amerikanen, Jamaicanan, ... of lange-afstends-lopen? Kenianen!
Het valt toch niet te ontkennen? Het valt neit te ontkennen dat een zwarte zijn lichaam anders gebouwd is en ze misschien athletischer zijn ... als dat racisme is?
Uit de prestaties van de top van een of ander land, kan je nog geen conclusies trekken voor een heel ras, en al zeker niet voor elk individu van dat ras.

Citaat:
Racisme is discriminatie op basis van ethnsche afkomst? Ik discrimineer toch niemand? Ik observeer, analyseer en rapporteer ... kan je niet tegen de waarheid dan?
Okay, maar pas op!
Ik hou je in't oog.

Als individu mag je van mij discrimineren hoor.
Maar niet als overheid.
Als overheid moet je iedereen gelijk behandelen.
Dus geen betere loopschoenen voor de zwartjes!
Oud 9 augustus 2005, 20:17   #31
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Dat de moslims weinig bijdragen aan wetenschap heeft niets met de Koran/Mohammed te maken.

Leg me dan uit waarom er vroeger veel Arabische wetenschappers waren en nu niet. Waarom namen er duizenden mensen deel aan de kruistochten? Het heeft natuurlijk met l'argent te maken. Waarom denk je dat er nu zoveel asielzoekers zijn. Ik probeer nu een verband te leggen.
Arabische wetenschappers waren er zeker, alleen vraag ik me af waarom er de laatste 6 á 7 eeuwen geen algemene maatschappelijke en technische vooruitgang is geboekt in de Arabische gebieden. Ook vandaag zie ik nog steeds een (te) grote afhankelijkheid van goederen en diensten, afkomstig uit de rest van de wereld. Welke belangrijke industrietak vandaag is van Arabische origine ?
Idem voor Afrika, zonder structurele ondersteuning van buitenaf zou dit continent op enkele plaatsen na compleet ontredderd zijn.

Citaat:
interessante link:
A University of Utah study suggests that higher intellectual ability amongst the Ashkenazi Jews of central and northern Europe is the result of natural selection for enhanced intellectual ability. The study says the selective force was the restriction of Ashkenazim in medieval Europe for about 900 years to occupations that required more than usual mental agility.
Hun soepele en intelligente aanpassingsvermogen om te overleven in onzekere en wisselende omstandigheden wordt hier als oorzaak gemeld.
Hun religie is ook van dien aard dat deze veel meer onthuld over de werkzame krachten in de mens. De kennis van de kabbala word bij hen dan ook algemeen aanvaard. Meer zelfredzaamheid is het resultaat.
Een esoterische aanvulling op de thora, dat door de orthodoxe katholieke en islamitische religie officieel nog steeds word ontbeerd en onnodig geacht.

Citaat:
Op het nieuws hoor ik alleen slechte dinges over de Moslims. Denken jullie dat Moslims blij worden als ze de 'vreemdelingen' hun land zien bombarderen,...
Ik kan me perfect inbeelden hoe ik me zou voelen als een Europees land zou worden gebombardeerd en aangevallen door bv, Turkije, Irak of Afghanistan.
Het gaat hier echter om de resem opgestapelde bedreigingen, vechtpartijen, diefstallen, drugoverlast, verkrachtingen, overvallen en watnog, gepleegd door allochtone individuen en jongerenbendes van de laatste 20 jaar.
Dát en de onbekwaamheid van de leiders binnen de moslimgemeenschap en de opeenvolgende federale regeringen om hierop adequaat te reageren, hebben ook alvast hun steentje bijgedragen tot de hedendaagse tegenstellingen.

Citaat:
Ik kom laatste tijden meer en meer verstandige Moslims tegen. Er is nog hoop, maw.
Die hoop deel ik met je.

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 20:48   #32
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Jij bent geen jood eh

Pak nu gewoon groep A en groep B.

Groep A bestaat uit 50 mentaal gehandicapten en 2 hoogbegaafden.

Groep B bestaat uit 52 met een IQ van 90.

Gevolg: groep A gaat lopen met 2 nobelprijzen, groep B met niks. Nochtans is groep B gemiddeld een heel pak slimmer.

Waarmee ik niet wil zeggen dat joden mentaal gehandicapt zijn.
Jij wil uit die tekst opmaken dat 'de joden' als groep slimmer zijn of meer met hun hersenen doen, terwijl dat op statistische gronden helemaal niet zo hoeft te zijn.

Of het zo is, laat ik in het midden. Ik zeg gewoon dat je die inferentie niet kunt maken.
Ik pin me ook niet vast op deze cijfers. het gaat me ook niet om het IQ van een bevolkingsgroep maar over het eventuele remmingseffect dat de koran op de gelovige zou kunnen hebben, als het gaat om concepten die zogenaamd niet zouden passen in het vooropgesteld religieus/maatschappelijk wereldbeeld van de koran.
De achterstelling van meisjes/vrouwen in maatschappij/onderwijs is mi. dan ook één van de oorzaken van de armoede en verdeeldheid onder de moslimbevolking onderling.
Een vrouw met basisstudie achter de hand, zal beter voor 2 of 3 kinderen kunnen zorgen dan een ongeletterde er 6 of 7 grootbrengt.

Wat ik me hier wél afvraag is de ondervertegenwoordiging in de prijsvermelding van de laatste 100 jaar door moslimwetenschappers, die nochtans deel uitmaken van zowat de grootste bevolkingsgroep ter wereld, buiten de Chinezen.
Er waren/zijn toch óók universiteiten in het Midden Oosten ?
Die jury uit Stockholm kan ik hier toch moeilijk van racisme verdenken hoor.

Ciao.
Oud 9 augustus 2005, 21:01   #33
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Toen droop het van zijn kop dat hij wel wraak zou nemen, ik heb die beelden gezien...
was hij het toen niet pissed-off afgebold?
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 21:02   #34
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Mochten alle gerealiseerde ideeën van de prijswinnaars en hun voorgangers (16 - 20-ste eeuw) eventjes zouden kunnen weggetoverd worden, dan konden we met een tam-tam onze berichtjes naar elkaar versturen en met paard en kar op vakantie gaan.
Zou alvast een stukje ozonlaag schelen.

Ciao.
Oud 9 augustus 2005, 21:54   #35
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
IWat ik me hier wél afvraag is de ondervertegenwoordiging in de prijsvermelding van de laatste 100 jaar door moslimwetenschappers, die nochtans deel uitmaken van zowat de grootste bevolkingsgroep ter wereld, buiten de Chinezen.
Waarom stel je je geen vragen over de ondervertegenwoordiging van negers, Chinezen, vrouwen of hindu's? Vermoedelijk omdat je a priori wil arriveren tot de conclusie dat islam achterlijk is.

Oud 9 augustus 2005, 22:12   #36
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Waarom stel je je geen vragen over de ondervertegenwoordiging van negers, Chinezen, vrouwen of hindu's? Vermoedelijk omdat je a priori wil arriveren tot de conclusie dat islam achterlijk is.
Omdat van de door U aangehaalde bevolkingsgroepen, geen enkele een persoonlijke noch maatschappelijke dreiging vormt, de islam daarentegen...
Ik vind uw vraag vrij absurd, omdat U als vrijdenker en/of ongebonden zoeker, het opneemt voor een discriminerende en dwingende ideologie/religie die de door U aangehaalde groepen op zijn minst uitsluit van evenwaardige behandeling of maatschappelijke deelname.

Ciao.
Oud 9 augustus 2005, 22:22   #37
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat van de door U aangehaalde bevolkingsgroepen, geen enkele een persoonlijke noch maatschappelijke dreiging vormt, de islam daarentegen...
Dat is goed mogelijk, maar dan moet je argumenten aanbrengen dat de islam een persoonlijke en maatschappelijke dreiging vormt, en niet afkomen met stemmingmakerij en kromme statistiek uit de Volkskrant.

Citaat:
Ik vind uw vraag vrij absurd, omdat U als vrijdenker en/of ongebonden zoeker, het opneemt voor een discriminerende en dwingende ideologie/religie die de door U aangehaalde groepen op zijn minst uitsluit van evenwaardige behandeling of maatschappelijke deelname.Ciao.
Elke maatschappij zit in de fase waarvoor ze rijp is.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 22:58   #38
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dat is goed mogelijk, maar dan moet je argumenten aanbrengen dat de islam een persoonlijke en maatschappelijke dreiging vormt, en niet afkomen met stemmingmakerij en kromme statistiek uit de Volkskrant.
Het statistisch gegoochel van de journalist laat ik even voor zijn rekening.
Maar de cijfers zijn op z'n minst frappant te noemen.
Een tijdje terug heb ik een vergelijkbare tekst gelezen ivm. octrooien en patenten.
Hier zijn toch al wat minder hoogbegaafde talenten vereist, dan gesteld voor de nominering van een Nobelprijs.
Moslims waren weerom bedroevend laag vertegenwoordigd, maar dat zal dan ook weeral met stemmingmakerij en kromschrift te maken hebben zeker ?

Citaat:
Elke maatschappij zit in de fase waarvoor ze rijp is.
Het soort maatschappij dat de islam voorstaat is net iets meer dan overrijp, met overschreden versheidsdatum. Richting vuilbak dus.

Ciao
Oud 9 augustus 2005, 23:05   #39
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het statistisch gegoochel van de journalist laat ik even voor zijn rekening.
Maar de cijfers zijn op z'n minst frappant te noemen.
Een tijdje terug heb ik een vergelijkbare tekst gelezen ivm. octrooien en patenten.
Hier zijn toch al wat minder hoogbegaafde talenten vereist, dan gesteld voor de nominering van een Nobelprijs.
Moslims waren weerom bedroevend laag vertegenwoordigd, maar dat zal dan ook weeral met stemmingmakerij en kromschrift te maken hebben zeker ?
Zeer zeker.

Vrouwen vertegenwoordigen de helft van de wereldbevolking, maar hebben slechts 34 Nobelprijzen gewonnen. Conclusie?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 23:06   #40
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arabische wetenschappers waren er zeker, alleen vraag ik me af waarom er de laatste 6 á 7 eeuwen geen algemene maatschappelijke en technische vooruitgang is geboekt in de Arabische gebieden. Ook vandaag zie ik nog steeds een (te) grote afhankelijkheid van goederen en diensten, afkomstig uit de rest van de wereld. Welke belangrijke industrietak vandaag is van Arabische origine ?
Idem voor Afrika, zonder structurele ondersteuning van buitenaf zou dit continent op enkele plaatsen na compleet ontredderd zijn.
Ik denk door het feit dat ze daar 'verlichting' niet hebben gekend. In het Ottomaanse Rijk waren ze tegen alle 'nieuwigheden' gekant. Men had de drukkerij in het Ottomaanse Rijk verboden. Pas eeuwen later hebben ze met de drukkerij kennis gemaakt. Sultans moesten niets weten van de drukkerij. Dat is niet de enigste reden natuurlijk maar zeker één van de belangrijkste.

Nog een trein dat de Arabieren/Moslims hebben gemist, is de industrie die gepaard ging met de uitvindingen. Toen de wetenschappers hier rustig konden evolueren, hadden die landen te kampen met de kolonisten (armoede, hard werken, ...) . Ze konden zich niet evolueren. Halffabrikaat moest gebeuren door de zwarten/moslims en de verwerking gebeurde in Europa door de blanken.

Citaat:
Hun soepele en intelligente aanpassingsvermogen om te overleven in onzekere en wisselende omstandigheden wordt hier als oorzaak gemeld.
Hun religie is ook van dien aard dat deze veel meer onthuld over de werkzame krachten in de mens. De kennis van de kabbala word bij hen dan ook algemeen aanvaard. Meer zelfredzaamheid is het resultaat.
Een esoterische aanvulling op de thora, dat door de orthodoxe katholieke en islamitische religie officieel nog steeds word ontbeerd en onnodig geacht.
Dat is zeker waar. Ze zijn niet afhankelijk van de anderen, altijd zo geweest. Ze spelen het spel offensief, maken de anderen afhankelijk van zich. Maar, het jodendom is wel ouder als christendom en islam. Anti-semitisme is tenslotte niets nieuws. De joodse wetenschappers hebben het zeker veel beter kunnen verwerken in de loop van de tijd. De joden zullen wel tips krijgen hoe ze zich moeten gedragen in het openbaar, ... Met de islam heb je zoiets niet, globaal bekeken.

Ten tijde, toen ik nog naar de Koranschool ging. Ze hebben mij misschien duizend keer gezegd van; zorg ervoor dat de autochtonen zich verbazen van je houding. Je moet de Islamtische verdraagzaamheid uitstralen. Ze zegden tegen ons altijd dat we goede indruk moesten laten op de autochtonen.

Ik klaag nu wel van dat ik teveel onnodige dinges heb geleerd op Koranschool . Tientallen paginas v/d Koran uit het hoofd leren (zonder het Arabische te verstaan). Oké, misschien heb ik toen men geheugen beetje kunnen forceren maar ik kon misschien de betekenis ervan leren ...

Ja, wat ik wil zeggen is dat de Imams die ik heb gehad, altijd de integratie wilden bevorderen. Het aantal van zulke Imams moet meer zijn.

Citaat:
Ik kan me perfect inbeelden hoe ik me zou voelen als een Europees land zou worden gebombardeerd en aangevallen door bv, Turkije, Irak of Afghanistan.
Het gaat hier echter om de resem opgestapelde bedreigingen, vechtpartijen, diefstallen, drugoverlast, verkrachtingen, overvallen en watnog, gepleegd door allochtone individuen en jongerenbendes van de laatste 20 jaar.
Waarom is er criminaliteit? Denk je dat iemand met geld basisbehoeften zal stelen? Waarom hebben die mensen het minder dan een ander? Er zijn veel arme mensen, al goed dat ze niet allemaal zo zijn.

Maar misschien kunnen ze is een keer de HELPENDE hand toesteken. Ik vind dat de mannen van integratie hun job niet goed doen.

De relatie tussen de autochtonen en allochtonen kan beter. Door bv. elkaar uit te nodigen om kopje thee te drinken. Als er problemen zich voortdoen, moeten ze niet altijd VLAAMS BLOK brullen, .. Je moet niet alles van een ander verwachten. Maar als die mannen nog geen Nederlands kunnen dan zal het idd moeilijk zijn ..

Jouw lijstje is te lang, teveel nuances ...

Waren er nooit problemen tussen de joden en de Antwerpenaren? Heeft Vlaanderen nooit autochtoonse bendes gekend? Of, waar in de wereld heb je geen bendes?

Citaat:
Dát en de onbekwaamheid van de leiders binnen de moslimgemeenschap en de opeenvolgende federale regeringen om hierop adequaat te reageren, hebben ook alvast hun steentje bijgedragen tot de hedendaagse tegenstellingen.
Je hebt gelijk. De moslims moeten beter gecoördineerd zijn. Als er een betoging is willen ze nog niet allemaal uitdagen. Je hebt bij de Turken, 'islamisten','nationalisten','verlichte despoten','plannetrekkers', .. We zijn gaan betogen met een halfvolle bus. Ondanks we hen hadden beloofd dat we alleen Turkse vlaggen zouden wapperen ipv Grijze Wolven, Drie Manen, ,.. . Islamisten lachten ons uit van 'te idealistische mensen, ga bidden ipv te betogen' anderen zeiden van: 'neen, met jullie kunnen we niets doen, jullie zijn racistisch'..

Als er op de plaats waar we betoging hebben gehouden, eten en drank ter beschikking was .. Dan gingen ze allemaal zonder gezeik komen.

Ik ben ambitieus. Ik wil wel ooit alle Turken van Antwerpen (zuid,noord en Berchem) en van alle klassen samen zien betogen. Ik zie dat als een missie Betogen is niet de enigste natuurlijk. Als we maar in groepjes zijn en kunnen overeenkomen is dat al genoeg ... Gezagsprobleem hebben we nu wel. Maar binnenkort gaan we dat probleem niet kennen. Nu word ik te jong geacht!

De regering blijft natuurlijk zoals altijd te passief.

Citaat:
Die hoop deel ik met je.
Ik hoop van wel.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be