![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Schepen
|
![]() voor Dies:
cultuurverschil ontstaat gewoon, het krijgt naarmate iemand ouder wordt langzaam vorm, het hoort bij je groei naar volwassenheid om een eigen identiteit te ontwikkelen en door je opvoeding ontstaat er dan een bepaalde groep waar je je het best bij thuis voelt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb nooit iets anders beweerd hoor Ali
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dies, je hebt toch een antwoord, of wil je het van mij nog es extra horen?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Succes daarmee!!! Je zal blijkbaar veel oefening nodig hebben, en velen met jou hier!! En die kunde hangt niet af van wat voor soort diploma ook ![]() ![]() Aan jou deze keuze! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een attitude, een houding naar je medemens toe.
Waar kies je voor op te letten in een contact? Je zal veel oefening nodig hebben, en velen met jou hier!! Ja, meester. ![]()
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Handelt deze topic over racisme of over Cultuur?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over OPLOSSINGEN voor het racistisch denken.
![]()
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() aangezien het tegenpool van racistisch denken multi-cultureel denken is, kan je het ene niet bediscussieren zonder het andere...
Yin en Yang, weet je. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Inderdaad, het moet van beide kanten komen, maar iemand moet ermee beginnen ... en als de ander gewoon al merkt dat je hem of haar au seriuex neemt, wed dan maar dat dat automatisch wederzijds zal zijn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() IK MAAK GEEN ONDERSCHEID TUSSEN MENSEN ENKEL EN ALLEEN OMWILLE VAN HUN AFKOMST !!! Eenvoudig weg omdat er enkele en alleen op basis van afkomst geen onderscheid te maken valt, omdat mensen nu eenmaal niet in het bezit zijn van cultuur van bij de geboorte. Cultuur is iets dat gevormd wordt gedurende het leven en dan hoofdzakelijk door opvoeding! En u pleit enerzijds voor diversiteit, maar hier zegt u dat we dienen te zoeken naar gelijkenissen ipv naar verschillen, waar is de consequentie?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Cultuur is een samenhang van gewoontes vanuit een bepaalde groep. Het woord 'gewoonte' mag hierbij zéér ruim geïnterpreteerd worden. Racisme is iemand (ver)oordelen op basis van ras en huidskleur. Dus als ik geen absoluut geloof hecht aan een multi-cultuur (in die zin dat alle culturen nu eenmaal niet compatibel zijn, tenzij onder zeer strekte voorwaarden). Dan gaat u mij lichtjes verdenken van racisme? Hoe verklaart u dan het volgende: Iemand die de ene dag de Amerikaanse cultuur verdedigt en de volgende dag Serena Williams uitscheldt voor ...p (desondanks maakt zij deel uit van diezelde cultuur) Of iemand die de Franse cultuur als inferieur beschouwd (desondanks behoren Fransen nog steeds tot het blanke ras) Dus waarom appelen en peren vergelijken?
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Als kind was ik bang voor de russen en was de sovjet unie het grote gevaar.
Vandaag voel ik diezelfde angst tegenover moslims... Ik ben niet trots op mijn racistische gevoelens naar moslims toe,maar zal ze ook niet ontkennen. Oplossingen voor dat racisme te bestrijden op korte termijn zijn er niet denk ik. Tijd en evolutie kunnen raad brengen... Een paar vernieuwende leiders in de islamwereld en in het westen die elkaar de hand willen toereiken zou al een eerste stap zijn(kijk naar Rusland) Het kan natuurlijk ook de andere richting opgaan,dan zijn de gevolgen niet te overzien... Ben daarnet nog eens op het AEL forum gaan kijken ![]()
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vraag aan de heren dames, welke zo goed op de hoogte schijnen te zijn van cultuur, en het ontstaan van cultuur belevenis, hoe het komt dat een geadopteerd vietnameesje, terug wil keren naar zijn roots, alhoewel hij van hun cultuur geen kaas heeft gegeten.
De Surinamers welke als kinderen zijn meegekomen naar Nederland, waarom ze toch terug willen? Alhoewel ze perfect geintegreerd zijn, en de cultuur van den Hollander met den paplepel hebben binnengekregen. Of bestaat er zoiets als de aantrekkingskracht van (ra) stamverband? ![]() |
![]() |
![]() |