![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In een ander topic zegt ge dat dit soort problemen een 'eigen topic' zou moeten krijgen, en dan is dit uw reactie ![]() Enne zoek eens proffesionele hulp voor uw blok-fobie, want 't is echt erg!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
(Sorry voor off-topic)
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef die meisjes dan meer rechten en bescherming hé. Nu durven ze niet omdat ze (denken dat ze)alleen komen te staan. En straf de daders/vaders streng, zodat die ook 2 keer nadenken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die revolutie zou zeker helpen, daar niet van. Maar 't is aan de overheid om inbreuken op de wetgeving op te sporen en te bestraffen. Maar als ik u goed begrijp heeft hun cultuur dus voorrang op onze wetgeving. Want zolang die revolutie niet er niet komt, moeten we het toestaan en er niet te veel mensen mee lastigvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus vergeef me als ik hem daar ff op wijs. 't was niet de bedoeling om te vernederen, u kan gerust zijn. Allez, in deze toch niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Als er sprake is van een gedwongen huwlijk (zoals gezegd kan men nagaan hoe goed de toekomstige partners elkaar kennen, het meisje kan toegeven(mits voldoende bescherming),...ik ben gene flik, maar er zullen nog wel technieken zijn zeker) heeft men bewijzen genoeg, men moet enkel maar de schuldige/organisator zoeken. Ik denk eenmaal dat je zo'n paar voorbeelden stelt, dat die mannen wat zullen nadenken en dat die meisjes dan misschien 'zelf' wat mondiger worden(weeral...mits voldoende bescherming). We kunnen die evolutie/emancipatie op deze manier misschien zelfs een duwtje id rug geven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geef toe.....ons systeem is te soft! Moeten we dringend iets aan doen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huwelijksmigratie moet aan banden
Het is een illusie te denken dat etnische minderheden in Nederland in de toekomst in groten getale vrijwillig zullen trouwen met autochtone Nederlanders. Het halen van een partner uit het land van herkomst moet daarom sterker worden ontmoedigd, meent Volgens het Sociaal Cultureel Planbureau zoeken maar liefst drie op de vier Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst hun huwelijkspartner in het land van herkomst. Dit heeft verontrustende gevolgen voor hun integratie. Om de naderende vergrijzing op te vangen, heeft Nederland vroeg of laat zeker immigranten nodig. Het niveau van hun opleiding en scholing is hierbij buitengewoon belangrijk: hoe hoger, des te beter. Migranten die op basis van een huwelijk worden 'geworven' scoren hierbij meestal slecht. De vrijheid een levenspartner te kiezen is een groot goed. Maar daar kunnen drie kanttekeningen bij worden gemaakt. Ten eerste moeten we ons afvragen hoe groot is die vrijheid écht is. Bij veel etnische minderheden wordt zware druk uitgeoefend om 'binnen de groep' te trouwen. Dit speelt vooral, maar niet uitsluitend, bij moslims. Zij die hun geliefde buiten deze groep zoeken kunnen met grote problemen te maken krijgen. Niet zelden moeten ze kiezen tussen hun familie en hun partner. In feite gaat het hier om een soort omgekeerd racisme, van autochtonen door allochtonen. Soms wordt hier - ten onrechte - de vrijheid van godsdienst aan verbonden. Volgens sommigen mag een moslim niet met niet-moslim (een 'ongelovige') trouwen. Anderen spreken dit tegen, mits de partner zich bekeert tot het 'ware geloof'. Weer anderen maken onderscheid tussen moslimmannen (wel toegestaan) en -vrouwen (niet toegestaan). Opvallend is in ieder geval dat huwelijken tussen Turken en Marokkanen hier zelden voorkomen. Ten tweede is in Nederland inmiddels een hele bedrijfstak van huwelijksmigratie aan het ontstaan. Op zich wel begrijpelijk, gegeven de risico's die genomen worden de Middellandse Zee over te steken om Europa te bereiken. Maar daarom nog niet minder wenselijk. De combinatie van een vrijgezellenstatus en een Nederlands paspoort is bij Turkse en Marokkaanse Nederlanders vaak goud waard. Hoewel een aantal verbintenissen uit echte liefde zal ontstaan, worden veel huwelijken gesloten uit economische motieven, en niet op vrijwillige basis. Eigenlijk komt dit neer op een soort mensenhandel. Ten derde moet bij elk groot goed de vraag gesteld worden in hoeverre de maatschappij voor de kosten moet opdraaien. De huwelijksmigratie heeft in veel opzichten negatieve gevolgen voor de integratie en emancipatie van minderheden. De nieuwelingen spreken de Nederlandse taal niet en kennen de nieuwe maatschappij alleen van horen zeggen. Dikwijls onderschrijven ze veel Nederlandse waarden en normen niet of onvoldoende. Dit zijn belangrijke oorzaken van hun maatschappelijk achterblijven. Omdat ze te weinig 'sociaal kapitaal' opbouwen blijft hun positie op de arbeidsmarkt slecht. Dit probleem wordt versterkt doordat veel huwelijksmigranten specifiek op deze redenen uitgekozen worden. Een allochtoon, zeker een mannelijke, die een huwelijkspartner in het land van herkomst zoekt, zal eerder iemand kiezen die nog niet is 'verpest' door de westerse cultuur. Bij vrouwelijke huwelijksimmigranten is een lage opleiding daarom vaak zelfs een pre. Zij moeten immers toch alleen voor het huishouden en de kinderproductie en -opvang zorgen. Vooruitzichten op een goede baan door een hoge scholing staan dat alleen maar in de weg. De constatering van een probleem is één ding, het vinden van een goede oplossing iets heel anders, zoveel hebben de ervaringen van de LPF ons wel geleerd. Regelingen gericht op het tegengaan van huwelijksmigratie van allochtonen mogen niet discrimineren, en moeten dus ook gelden voor autochtonen. Ook zij zoeken immers steeds vaker een buitenlandse partner in bijvoorbeeld Oost-Europa. Het zou het beste zijn als etnische minderheden in Nederland in groteren getale - vrijwillig - met autochtone Nederlanders zouden trouwen. Dan zou het hele integratieprobleem binnen twee of drie generaties opgelost zijn. Helaas zal dit vermoedelijk een utopie blijven, waardoor andere middelen ingezet moeten worden. De komst van huwelijksmigranten moet sterker ontmoedigd worden, en de kosten ervan moeten méér bij het individu gelegd worden en minder bij de samenleving. Dat laatste zou kunnen door de subsidie aan de inburgeringscursus, die momenteel 50 procent bedraagt, te schrappen en pas een verblijfsvergunning te verstrekken als de cursus met goed gevolg afgesloten is. Eventueel kan de opleiding meegewogen worden. Een afgestudeerde arts zal makkelijker werk vinden, en dus beter integreren, dan iemand die niet meer dan lagere school heeft. Daarnaast mag de leeftijdsgrens best wat opgeschroefd worden. De huwelijksgerechtigde leeftijd voor iemand die zijn partner uit het buitenland haalt ligt niet meer bij 18 maar bij 21. Maar de leeftijd waarop Nederlanders gemiddeld trouwen komt steeds hoger te liggen, tegenwoordig rond de 26. Als een importhuwelijk gebaseerd is op echte liefde, wacht de immigrant wel. Extra bonus is dat zij of hij dan ook meer tijd krijgt om zich in het land van herkomst voor te bereiden op het leren van de Nederlandse taal en cultuur. NRC - NL ------------------ Waarom heeft hier geen enkele politieke partij daar oog voor? Omdat het Vlaams Blok daar oog voor heeft?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hier heeft men idd bang om in te grijpen! Ooit zullen ze het wel doen hoor, als't te laat is.....as usual
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens kijken, werd ene Boudewijn van Saxen-Coburg ook niet zo uitgehuwelijkt? Er schijnen ginder heel wat meisjes te zijn die dat er wel voor over hebben om naar hier te komen en hier schijnen er heel wat meisjes te zijn die dat ervoor over hebben, op voorwaarde dat de bedillerige schoonmoeder ginder blijft... "(als het meisje wegloopt, wordt ze verstoten)." Dan is ze er toch vanaf, of niet? alles heeft zo zijn voor en -nadelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men dan toch de vergelijking wil maken met de verstandshuwelijken van de Saxen-Coburgs en de verstandshuwelijken van de "nieuwe Belgen", dan kan ik enkel zeggen dat de Saxen Coburgs ons een heleboel geld kosten, maar door de hoeveelheid van de nieuwe belgen, ons dat een HELEBOEL MEER KOST!
Zolang ze niet in mijn portemonnaie zitten kunnen ze voor mijn part met hun geiten trouwen! Maar als ik voor extra onderwijskosten, extra nederlandse lessen, extra inburgeringscursussen (alhoewel? waarom?), extra politiekosten, extra imamkosten en dergelijke moet betalen dan komt het me op de duur de strot uit! Ik ga een Masai krijger halen, hij mag zijn familie meebrengen (gezinshereniging), samen met hun kudden (behoud van eigen cultuur), de scholen worden aangepast (want mijn masai kindjes mogen met hun kalfkes naar de lessen, de speelplaatsen worden dan maar weidegrond), en de werkgever MOET hem aannemen zelfs al staat hij daar met zijn rode deken en zijn stok te springen in het bureel!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor meisjes die vanuit een ander land naar hier gehaald worden dmv een gedwongen huwelijk ligt het idd iets moeilijker. Ik wil ook best geloven dat zij (als ze al de kans hebben) de nadelen afwegen tegenover de voordelen(het kunnen emigreren naar een westers land). Zij vallen 'in den beginne' ook niet onder onze wetgeving. Ik ben geen jurist, dus weet ik ook niet echt hoe het daarmee zit. Wat u zegt over de meisjes van hier geloof ik geen barst! Voorwaarden zegt u. Welke voorwaarden kan iemand die uitgehuwelijkt wordt eigenlijk stellen? Als het meisje voorwaarden kan stellen aan haar huwelijk is er niet echt sprake van een gedwongen huwelijk hé. Meisjes van hier (die 'verplicht' worden met een man van hier of een man uit een ander land te trouwen) vallen onder 'onze' wetgeving, en hebben recht op bescherming vd overheid. Uithuwelijken gaat in tegen 'onze' waarden van individuele vrijheid en moet dus hard aangepakt worden. Probeer u eens ff in de plaats van zo'n iemand te stellen hé! "(als het meisje wegloopt, wordt ze verstoten)." "Dan is ze er toch vanaf, of niet? alles heeft zo zijn voor en -nadelen..." Hier ga ik zelfs niet op reageren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak hiervan immers maar eens het volgende: Hoofdzakelijk moslims halen hun partner in hun land van herkomst en brengen hun familie mee. (gezinshereniging) Als ze hun offerfeest houden in het Brussels mogen ze hun schapen ritueel slachten en het slachtafval dumpen op een wijze die autochtonen verboden is daar de slachthuisen die massaslacht niet aan kunnen. (discriminatie terwille van het behoud van de vreemde cultuur) In de scholen wordt er meer tijd, geld en aandacht besteed aan allochtone kinderen dan aan autochtone. (discriminatie ten overstaan van de autochtonen terwille van de allochtone achterstand). Er worden gescheiden zwemlessen voor allochtone jongens en meisjes toegestaan. ( discriminatie tegenover de autochtonen terwille van de regels der vreemde cultuur) Werkgevers worden verplicht een bepaald aantal allochtonen aan te werven ook al haalden ze ondanks alle extra maatregelen en middelen geen geschikt diploma. (positieve discriminatie) In de pijplijn: rassenquota met als doel nog meer 'positieve' discriminatie. Ik wilde eigenlijk liever niet aan een soort slamvreterij doen maar kon het even niet laten. ![]()
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dus wel! ![]() Veel islamitische meisjes worden nog altijd door hun ouders uitsluitend als toekomstige huishoudsters gezien en mogen niet studeren. Ze blijven dus afhankelijk van die ouders en later van hun man. Net die meisjes worden toch toevallig het gemakkelijkst uitgehuwelijkt! Net die meisjes zijn er toch zeker niet het meest weerloos tegen? Worden ze verstoten omdat ze de zin van hun ouders en/of (toekomstige) man niet doen dan hebben ze geen dak meer boven het hoofd en geen middelen van bestaan. Bovendien zijn ze hun hele familie, waar ze ook nog een emotionele band mee hadden, kwijt en staan ze moederziel alleen in een harde, vijandige wereld waar ze nooit echt mee hebben mogen kenneis maken. Waar zijn ze dan precies 'vanaf'? Of waar zijn ze juist niet vanaf maar wat krijgen ze er nog bovenop? Welke voordelen hebben ze daarvan? Of zijn het enkel nadelen? Wat is die plotse 'vrijheid' waard waar ze zelfs niet op voorbereid zijn? Komaan filosoof! Laat nu maar zien wat je filosofie waard is ![]()
![]() |