Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 18:13   #21
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Waarom geen hakenkruis kleven en uw wagen parkeren in het Stadspark van Antwerpen? Dat is even provocerend.
Hoe kan een leeuwtje nu even provocerend zijn als een hakenkruis als symbool van een verderfelijk systeem ?
Oud 8 augustus 2005, 18:16   #22
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Hoe kan een leeuwtje nu even provocerend zijn als een hakenkruis als symbool van een verderfelijk systeem ?
Als ik de reacties van de VL-klevers hierboven bekijk, is de leeuw blijkbaar wel provocerend.
Oud 8 augustus 2005, 18:16   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Wie ben ik om u niet te geloven. Ik ben er zeer zeker van overtuigd dat zowel de BUB'ers als vlaamsnationalisten vandalisme afkeuren
En laten we hopen dat er het tenminste zo blijft wederzijds respect voor eigendom is essentieel.
Uiteraard keuren wij dat af. Enkel communisten hebben geen respect voor eigendom.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 18:19   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de reacties van de VL-klevers hierboven bekijk, is de leeuw blijkbaar wel provocerend.
Leg nu eens uit wat er provocerend is aan een zelfklever met een Vlaamse Leeuw erop, en dan zodanig dat blijkbaar niet de schuld ligt bij de dader maar wel bij diegene die de zelfklever aanbrengt (want dat suggereert u immers).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jan van den Berghe on 08-08-2005 at 19:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Leg nu eens uit wat er provocerend is aan een zelfklever met een Vlaamse Leeuw erop, en dan zodanig dat blijkbaar niet de schuld ligt bij de dader maar wel bij diegene die de zelfklever aanbrengt (want dat suggereert u immers).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Leg nu eens uit wat er provocerend is aan een zelfklever met een Vlaamse Leeuw erop.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 augustus 2005 om 18:20.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 21:48   #25
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Hazo!
Meneer is een harde!!!
Oud 8 augustus 2005, 21:51   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Leg nu eens uit wat er provocerend is aan een zelfklever met een Vlaamse Leeuw erop, en dan zodanig dat blijkbaar niet de schuld ligt bij de dader maar wel bij diegene die de zelfklever aanbrengt (want dat suggereert u immers).
Waarom zou iemand het symbool van de vlaamse gemeenschap niet op zijn auto mogen kleven ? Als hij/zij Vlaming is en er trots op is......

Daarom wacht ik nog op die limburg stickers
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 07:36   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Wie ben ik om u niet te geloven. Ik ben er zeer zeker van overtuigd dat zowel de BUB'ers als vlaamsnationalisten vandalisme afkeuren
En laten we hopen dat er het tenminste zo blijft wederzijds respect voor eigendom is essentieel.
Ook al is je politieke mening anders, wederzijds respect (niet alleen voor materiële zaken) is onontbeerlijk.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 07:38   #28
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens te meer is dezelfde reactie passend: u leest niet wat er staat. Nergens suggereer of beweer ik dat jullie zelfklevertjes vernielen. Wel dat niemand van de bubbelsmurfenclub dergelijke vernielingen afkeurt. Ik daarentegen keur alle vernielingen af, ongeacht of daar nu een belgicistische sticker of iets anders zou opstaan.
Zowel Patriot als ik hebben ons tegen dergelijke vernielingen afkeurend uitgesproken.
Oud 9 augustus 2005, 07:39   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Waarom zou iemand het symbool van de vlaamse gemeenschap niet op zijn auto mogen kleven ? Als hij/zij Vlaming is en er trots op is......
Natuurlijk. Alleen stel ik vast dat bepaalde mensen dit niet kunnen verdragen en hun frustratie met vandalisme moeten uitwerken.

Merk trouwens op dat bubbel Yanneman dergelijk vandalisme nog steeds niet heeft afgekeurd. In het licht van zijn uitspraak "wat Vlaams is, vals is" en zijn ander haatdragend proza valt zoiets natuurlijk te begrijpen.
Oud 9 augustus 2005, 07:41   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Zowel Patriot als ik hebben ons tegen dergelijke vernielingen afkeurend uitgesproken.
U heeft dat inderdaad achteraf gezegd, als reactie op wat ik geschreven heb. Blijkbaar kwam het in u niet op om dat onmiddellijk te doen.

Uw medebubbel Yanneman doet dit evenwel niet. Rekening houdend met zijn eerdere uitspraken als dat men militaire troepen zou moeten inzetten tegen de Vlaamsnationalisten en dat er een tweede repressie tegen hen zou moeten ontketend worden, is dat niet zo verwonderlijk. Geweld tegen Vlaamsnationalisten (en dus ook vandalisme) acht hij niet laakbaar blijkbaar.
Oud 9 augustus 2005, 07:43   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Daarom wacht ik nog op die limburg stickers
Het is u daar niet om te doen. De reden is vrij simpel: er bestaan al vele jaren zelfklevertjes met de Limburgse leeuw op (te koop bij bepaalde souvenirswinkeltjes). Als u daar echt wakker van lag, dan prijkte er al jaren zo'n sticker op uw auto.
Oud 9 augustus 2005, 07:43   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft dat inderdaad achteraf gezegd, als reactie op wat ik geschreven heb. Blijkbaar kwam het in u niet op om dat onmiddellijk te doen.
Oud 9 augustus 2005, 07:44   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw medebubbel Yanneman doet dit evenwel niet. Rekening houdend met zijn eerdere uitspraken als dat men militaire troepen zou moeten inzetten tegen de Vlaamsnationalisten en dat er een tweede repressie tegen hen zou moeten ontketend worden, is dat niet zo verwonderlijk. Geweld tegen Vlaamsnationalisten (en dus ook vandalisme) acht hij niet laakbaar blijkbaar.
Tja, dat is misschien een reactie op de bedreigingen die wij mogen ontvangen van extreme vlaams-nationalisten.
Oud 9 augustus 2005, 07:47   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Tja, dat is misschien een reactie op de bedreigingen die wij mogen ontvangen van extreme vlaams-nationalisten.
Jajaja. Daar gaan we weer met die zogezegde bedreigingen. En mocht er iets van waar zijn, iemand met een volwassen persoonlijkheid weet dat juist te plaatsen. Stompzinnigheid beantwoord je normaal niet andere stompzinnigheid. Bij bubbel Yanneman is dat natuurlijk wel te begrijpen dat hij in dat denkpatroon blijft steken.
Oud 9 augustus 2005, 08:09   #35
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jajaja. Daar gaan we weer met die zogezegde bedreigingen.
Niks zogezegd, pure realiteit!
Oud 9 augustus 2005, 08:40   #36
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jajaja. Daar gaan we weer met die zogezegde bedreigingen. En mocht er iets van waar zijn, iemand met een volwassen persoonlijkheid weet dat juist te plaatsen. Stompzinnigheid beantwoord je normaal niet andere stompzinnigheid. Bij bubbel Yanneman is dat natuurlijk wel te begrijpen dat hij in dat denkpatroon blijft steken.
Knuppel en Guderian zouden zeggen, ik keur het af, maar kan het wel begrijpen. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 09-08-2005 at 09:40
Reason:

Citaat:
Knuppel en Guderian zouden zeggen, ik keur het af, maar kan het wel begrijpen. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Knuppel en Guderian zouden zeggen, ik keur het af, maar kan het wel begrijpen. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 9 augustus 2005 om 08:40.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:13   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knuppel en Guderian zouden zeggen, ik keur het af, maar kan het wel begrijpen.
Dan mag u eens uitleggen wat er te "begrijpen" aan valt, net zoals u nog steeds moet verklaren waarin nu het provocerende van die zelfklever eigenlijk schuilt.
Oud 9 augustus 2005, 09:18   #38
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Raar.
Ik word ongezond als ik VB-parafernalia in 't vizier krijg.

Stel dat ik in een délicatesse-zaak werkte.
Zou je pas aangeschafte maaltje je nog smaken na het zien afvoeren van deze grauw-groen-uitslaande kotsende kerel?
Zo'n verzuurde reactie ben ik vanjouw niet gewoon staaf? Problemen of begin je Oilstsj karnaval te missen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 09:20   #39
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Die VL stickers zijn een echt succes, ik zie ze hier echt wel op heel veel wagens plakken.
Prachtig!
als ik door Limburg (ten minste 2 keer in de week) rij heb ik er nog gene gezien... maar dan ook nul de kl*te...

in de brievenbus van mijn studio te Genk heb ik dat ding mijn bus zien bevuilen en ik heb het onmiddellijk in de container voor het groot vuil gekieperd...
waar het ook thuishoort...
vuil bij het vuil...
Oud 9 augustus 2005, 09:27   #40
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan mag u eens uitleggen wat er te "begrijpen" aan valt, net zoals u nog steeds moet verklaren waarin nu het provocerende van die zelfklever eigenlijk schuilt.
Dan mag u samen met Knuppel eens uitleggen wat er te "begrijpen" valt aan de verering van een nazi-collaborateur. (SDC)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be