![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
Inbeslagname?? Toon eens een BEWIJS daarvan?
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Er bestaat immers geen Vlaamse gemeenschap, alleen Noordbelgen! dat fascistisch symbool hoort niet thuis in ons Belgisch vaderland! (Kijk, ik begin ijverig te worden: Ik geef zelfs de antwoorden in plaats van de BUB, spaart ze tijd uit en houdt hun bloeddruk laag) |
|
|
|
|
|
|
#23 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ik ben daar niet over bezig! Er zijn andere manieren om dat probleem aan te kaarten. Waarom denkt u dat ik niet klaag? Jeezes... "in den belziek is vlaanderen de vijand" ---> wéér geen respect en wéér voelt u zich aangevallen. Wees eerlijk met uw zelf, u heeft geen greintje respect al wat Belgisch is... |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Minister
|
Mja, moest het zo zijn, is het schandalig. (Nota: ik ben pro-België)
|
|
|
#26 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Betekent dus dat voor Belziek Vlaanderen de vijand is. Wat voor respect ìk voor het Belgisch gedrocht opbreng, heeft daar niets mee te maken. Ik ben immers niet voor 60% de koning van de Vlamingen noch bestuur ik een stad waar 10% Nederlandstalig is. Die mensen dienen beroepshalve respect op te brengen voor Vlaanderen, haar vlag en haar taal. Maar dat weigeren ze. D�*�*r gaat het dus om. |
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tacitus: "Nee, ik meen het, Oost- of Westvlaamse? Want voor de rest zie ik weinig Vlamingen hoor. Ikzelf ben Brabander. Hou uw imperialisme maar voor u." U ontkende het bestaan van de Vlaamse Gemeenschap dus glashard, daar leden van die Vlaamse cultuurgemeenschap officieël als "Vlamingen" worden geklasseerd. Dat u nu bijgeleerd hebt is heel loffelijk, maar wat laat. |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
"De brede massa van een volk valt makkelijker aan een grote leugen ten offer dan aan een kleine." - Adolf Hitler Deze uitspraken doen mij ook sterk denken aan mijn geliefde Irakeze minister van Info Groeten
|
|
|
|
#29 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het wordt slecht ontvangen door de haat en lastercampagnes van dat "sterke belgie"
|
|
|
#31 | |
|
Minister
|
Citaat:
Na de wedstrijd kreeg hij die vlag terug. Aan de ingang werden de kinderen met kleine zwaaileeuwenvlaggetjes niet binnengelaten door de officiëlen. Franstalige Brusselse Belgen rukten hun die vlaggetjes uit de hand, tot grote verontwaardiging van de ouders. Meer info volgt.
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Wat een onzin en leugenpropaganda. Ik heb tijdens een match van Clijsters trouwens wel een Vlaamse gemeenschapsvlag gezien. En in Belgie? Hasselt? Brussel? Ook allemaal geconfisqueerd?
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Minister
|
Citaat:
De persoon met de kaart die binnenging droeg een leeuwenvlag opgevouwen onder de arm. Bij de controle werd de vlag in beslag genomen en in een kantoortje werd hij gefouilleerd. Hij kreeg een stempel op zijn kaart waarmee hij na afloop de vlag kon terugkrijgen. In dat kantoortje lagen ook al verscheidene zwaaivlaggetjes. De actievoerders buiten werden eveneens verzocht hun zwaaivlaggetjes af te geven wat ze echter beleefd weigerden. Het was klaar dat de officiëlen duidelijke richtlijnen hadden gekregen. De kinderen mochten niet binnen met die vlaggetjes. Een aantal franstaligen, Brusselse Belgen, pleegden verbaal geweld tegenover de actievoerders en richtten zich ook tot de dragers van zwaaivlaggetjes. Animo was er dus genoeg.
|
|
|
|
#35 |
|
|
Ongelooflijk! En dat de Fransen daaraan meewerken.
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Frankrijk en Belgie, 1 strijd
|
|
|
#38 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Gouverneur
|
Jezus wat triest zeg (als dit waar blijkt te zijn)...Ja, zo kom je er wel met het Belgische gevoel...
|