Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2003, 14:45   #21
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Inbeslagname?? Toon eens een BEWIJS daarvan?
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 14:47   #22
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik heb ook nog niet de minste verontwaardiging gehoord over de in beslagname van de vlaggen die de Vlaamse gemeenschap van dit land vertegenwoordigden.
Wat Vlaamse gemeenschap? De West- of Oostvlaamse? (Hohoho, wat ben ik toch grappig!)
Er bestaat immers geen Vlaamse gemeenschap, alleen Noordbelgen! dat fascistisch symbool hoort niet thuis in ons Belgisch vaderland!

(Kijk, ik begin ijverig te worden: Ik geef zelfs de antwoorden in plaats van de BUB, spaart ze tijd uit en houdt hun bloeddruk laag)
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 14:47   #23
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge
Moesten jullie zelf niet vijandig staan tegen al wat Belgisch is, zouden dergelijke maatregelen niet plaatshebben. Ja, het is een belediging, want het respect aan Vlaams-nationalistische kant is ver te zoeken. Getuige hiervan is bijvoorbeeld het zingen van de Vlaamse leeuw vorig weekend bij de 'eed' van Ducarme in het Brussels parlement. Er zijn andere manieren uw ongenoegen te uiten, niet? Nog iets, het is niet Belziek maar België. Indereen gesnopen, gesnapt?
Ik hoor ze al komen....
Ach zo, wanneer een francofoon zonder kennis van het Nederlands zichzelf tot minister-president van Brussel kroont, getuigt dat uiteraard van zéér veel respect voor de Vlaamse Brusselaars.

Waarom horen we u daar niet over klagen? Wie daartegen protesteert, schijnt niet respectvol te zijn. Het is toch algemeen geweten dat respect van twee kanten moet komen?

Maar ja, in den Belziek is Vlaanderen de vijand...
Voila, had ik het niet gedacht...
Ik ben daar niet over bezig! Er zijn andere manieren om dat probleem aan te kaarten. Waarom denkt u dat ik niet klaag? Jeezes...
"in den belziek is vlaanderen de vijand" ---> wéér geen respect en wéér voelt u zich aangevallen. Wees eerlijk met uw zelf, u heeft geen greintje respect al wat Belgisch is...
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 14:49   #24
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat immers geen Vlaamse gemeenschap, alleen Noordbelgen! dat fascistisch symbool hoort niet thuis in ons Belgisch vaderland!
Er bestaat wel een Nederlandstalige cultuurgemeenschap, ook wel Vlaamse gemeenschap genoemd.
Oud 10 juni 2003, 14:52   #25
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Mja, moest het zo zijn, is het schandalig. (Nota: ik ben pro-België)
Oud 10 juni 2003, 14:52   #26
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

"in den belziek is vlaanderen de vijand" ---> wéér geen respect en wéér voelt u zich aangevallen. Wees eerlijk met uw zelf, u heeft geen greintje respect al wat Belgisch is...
Is het dan niet duidelijk genoeg? De Vlaamse leeuw wordt als een vijandig symbool aanzien bij "Belgische" gebeurtenissen zoals een koninklijk optreden.
Betekent dus dat voor Belziek Vlaanderen de vijand is.

Wat voor respect ìk voor het Belgisch gedrocht opbreng, heeft daar niets mee te maken. Ik ben immers niet voor 60% de koning van de Vlamingen noch bestuur ik een stad waar 10% Nederlandstalig is.
Die mensen dienen beroepshalve respect op te brengen voor Vlaanderen, haar vlag en haar taal. Maar dat weigeren ze.

D�*�*r gaat het dus om.
Oud 10 juni 2003, 14:56   #27
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Er bestaat wel een Nederlandstalige cultuurgemeenschap, ook wel Vlaamse gemeenschap genoemd.
Tiens, de laatste keer was het nog van dit bij u:

Tacitus:
"Nee, ik meen het, Oost- of Westvlaamse? Want voor de rest zie ik weinig Vlamingen hoor. Ikzelf ben Brabander. Hou uw imperialisme maar voor u."

U ontkende het bestaan van de Vlaamse Gemeenschap dus glashard, daar leden van die Vlaamse cultuurgemeenschap officieël als "Vlamingen" worden geklasseerd.
Dat u nu bijgeleerd hebt is heel loffelijk, maar wat laat.
Oud 10 juni 2003, 14:58   #28
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is maar EEN VADERLAND en dat is BELGIE, maar dat heeft die bende landverraders en depresievelingen die 5% van de bevolking uitmaken nog niet door.

"De brede massa van een volk valt makkelijker aan een grote leugen ten offer dan aan een kleine."

- Adolf Hitler

Deze uitspraken doen mij ook sterk denken aan mijn geliefde Irakeze minister van Info

Groeten
Oud 10 juni 2003, 17:00   #29
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Is het dan niet duidelijk genoeg? De Vlaamse leeuw wordt als een vijandig symbool aanzien bij "Belgische" gebeurtenissen zoals een koninklijk optreden.
Betekent dus dat voor Belziek Vlaanderen de vijand is.

Wat voor respect ìk voor het Belgisch gedrocht opbreng, heeft daar niets mee te maken. Ik ben immers niet voor 60% de koning van de Vlamingen noch bestuur ik een stad waar 10% Nederlandstalig is.
Die mensen dienen beroepshalve respect op te brengen voor Vlaanderen, haar vlag en haar taal. Maar dat weigeren ze.

D�*�*r gaat het dus om.
Dat de Vlaamse leeuw als vijandig symbool wordt beschouwd, hebben jullie zelf in de hand gewerkt. De Vlaamse leeuw is tegenwoordig geen symbool meer voor de Vlaamse identiteit maar voor onafhankelijkheid. Het lijkt mij normaal dat dat niet met open handen wordt ontvangen. Daarom ook dat ik de Vlaamse vlag verafschuw. Mijn avator symboliseert een beetje mijn gedachtengoed. Een sterk verenigd België mét respect voor de verschillen! Kan het beter?
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 17:03   #30
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Het wordt slecht ontvangen door de haat en lastercampagnes van dat "sterke belgie"
Oud 10 juni 2003, 17:24   #31
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Ter info en ter verduidelijking: Oorspronkelijk was het niet de bedoeling van binnen in het stadion te gaan, bij gebrek aan kaarten. Een van de actievoerders slaagde er in extremis in voor een "prikje" nog een kaart te" kopen. IN het stadion (tijdens de finale )haalde hij de leeuwenvlag boven maar die werd hem ogenblikkelijk (door de veiligheidsdiensten?) afgenomen en hij werd gefouilleerd om te zien of hij nog verboden wapens verborgen hield.
Na de wedstrijd kreeg hij die vlag terug. Aan de ingang werden de kinderen met kleine zwaaileeuwenvlaggetjes niet binnengelaten door de officiëlen. Franstalige Brusselse Belgen rukten hun die vlaggetjes uit de hand, tot grote verontwaardiging van de ouders.
Meer info volgt.
Oud 10 juni 2003, 18:27   #32
Bruno*
Banneling

Standaard

Wat een onzin en leugenpropaganda. Ik heb tijdens een match van Clijsters trouwens wel een Vlaamse gemeenschapsvlag gezien. En in Belgie? Hasselt? Brussel? Ook allemaal geconfisqueerd?
Oud 10 juni 2003, 18:36   #33
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Wat een onzin en leugenpropaganda. Ik heb tijdens een match van Clijsters trouwens wel een Vlaamse gemeenschapsvlag gezien. En in Belgie? Hasselt? Brussel? Ook allemaal geconfisqueerd?
Dat smerige belgicistische, franskiljonsche, roode, anti-vlaemsche dictatoriale regiem!! 't is allemaal de schuld van koninklijke dictator Albert!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 18:39   #34
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Ter info en ter verduidelijking: Oorspronkelijk was het niet de bedoeling van binnen in het stadion te gaan, bij gebrek aan kaarten. Een van de actievoerders slaagde er in extremis in voor een "prikje" nog een kaart te" kopen. IN het stadion (tijdens de finale )haalde hij de leeuwenvlag boven maar die werd hem ogenblikkelijk (door de veiligheidsdiensten?) afgenomen en hij werd gefouilleerd om te zien of hij nog verboden wapens verborgen hield.
Na de wedstrijd kreeg hij die vlag terug. Aan de ingang werden de kinderen met kleine zwaaileeuwenvlaggetjes niet binnengelaten door de officiëlen. Franstalige Brusselse Belgen rukten hun die vlaggetjes uit de hand, tot grote verontwaardiging van de ouders.
Meer info volgt.
Laatste info:
De persoon met de kaart die binnenging droeg een leeuwenvlag opgevouwen onder de arm. Bij de controle werd de vlag in beslag genomen en in een kantoortje werd hij gefouilleerd. Hij kreeg een stempel op zijn kaart waarmee hij na afloop de vlag kon terugkrijgen. In dat kantoortje lagen ook al verscheidene zwaaivlaggetjes. De actievoerders buiten werden eveneens verzocht hun zwaaivlaggetjes af te geven wat ze echter beleefd weigerden. Het was klaar dat de officiëlen duidelijke richtlijnen hadden gekregen.
De kinderen mochten niet binnen met die vlaggetjes. Een aantal franstaligen, Brusselse Belgen, pleegden verbaal geweld tegenover de actievoerders en richtten zich ook tot de dragers van zwaaivlaggetjes. Animo was er dus genoeg.
Oud 10 juni 2003, 18:42   #35
Dimitri

Standaard

Ongelooflijk! En dat de Fransen daaraan meewerken.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 18:47   #36
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ongelooflijk! En dat de Fransen daaraan meewerken.
Ik verschiet van veel, maar niet van zoiets.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 18:47   #37
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Frankrijk en Belgie, 1 strijd
Oud 10 juni 2003, 18:50   #38
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Meer info volgt.
Laatste info:
De persoon met de kaart die binnenging droeg een leeuwenvlag opgevouwen onder de arm. Bij de controle werd de vlag in beslag genomen en in een kantoortje werd hij gefouilleerd. Hij kreeg een stempel op zijn kaart waarmee hij na afloop de vlag kon terugkrijgen. In dat kantoortje lagen ook al verscheidene zwaaivlaggetjes. De actievoerders buiten werden eveneens verzocht hun zwaaivlaggetjes af te geven wat ze echter beleefd weigerden. Het was klaar dat de officiëlen duidelijke richtlijnen hadden gekregen.
De kinderen mochten niet binnen met die vlaggetjes. Een aantal franstaligen, Brusselse Belgen, pleegden verbaal geweld tegenover de actievoerders en richtten zich ook tot de dragers van zwaaivlaggetjes. Animo was er dus genoeg.
Heb je al een brief gestuurd naar "Recht van Antwoord" (VTM)? Ik denk dat het een kans maakt om besproken te worden.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 19:56   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin? Ik denk dat Vlaanderen Vlagt de zaak heel eenvoudig kan bewezen: ze hebben immers een document gekregen waarmee ze na de match hun vlag konden ophalen. Ongetwijfeld is de teruggave van de inbeslaggenomen vlag ook geregistreerd en was het nodig dat men de zaak heeft afgetekend. Indien dat het geval was, kan men hiervan een dubbel aanvragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 20:26   #40
De Vliegende Hollander
Gouverneur

De Vliegende Hollander's schermafbeelding

Standaard

Jezus wat triest zeg (als dit waar blijkt te zijn)...Ja, zo kom je er wel met het Belgische gevoel...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be