![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we blijven investeren in ruimtevaart? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
44 | 83,02% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
7 | 13,21% |
Ruimtevaart?? |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In GEO is dat al wat moeilijker, daar moet je gewoon een end of life boost geven naar een lagere of hogere parking orbit waar de rommel tot in de rest van zijn dage kan blijven zonder een vlieg kwaad te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() pff geld de lucht inschieten terwijl er op deze planeet mensen zitte te creperen omdat ze niet eens drinkwater hebben, hmm ... ik voel me daar niet goed bij, je moet eens denken wat ze al niet teweeg zouden kunnen brengen door één space-shuttle-vlucht te annuleren en het geld te spenderen aan ontwikkeling ...
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelukkig denkt niet iedereen zoals jou of we zaten nog allemaal met de ploeg op het veld te werken, ons eten bijeen te verdienen om te zien dat we zelf niet creperen. Het samenspel tussen technologie en sociale vooruitgang is wat ons deze welvaart heeft gebracht. Je kan niet het een hebben zonder het andere..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegenstanders van de ruimtevaart verdienen een levenslang verblijf in de steenkoolmijnen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De space shuttle is een aflopende zaak. Het budget van de NASA is trouwens op dit moment belachelijk laag, ik denk dat je op de verkeerde boodschapper schiet. Ga je geld zoeken bij de defensie industrie, daar zit wat bijeen. Ik weet niet of je het weet, maar voor Belgie is de ESA bijvoorbeeld een winstgevende investering, voor iedere euro die we er in steken krijgen we er meer terug aan orders voor onze industrie. Trouwens, de mensheid in het algemeen heeft meer aan ruimtevaart dan aan het stoppen van miljarden in de bodemloze put die de derde wereld heet..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://money.cnn.com/2004/08/26/news...urvey/?cnn=yes En hun aantal neemt jaarlijks alleen maar toe (deels door Bush zijn politiek), het bedraagt nu 12.5 percent! Mjah, die mensen zie je niet in de Amerikaanse films en soaps ... Trouwens, over die Chinese boeren, die hebben het wel beter dan die Arme Amerikanen, ze hebben tenminste gratis ziekenzorg, trouwens, China is ook aan een inhaalactie bezig om de ruimte in te raken. Nog niet zo lang geleden schoten ze hun eerste Taikonaut de ruimte in. Wat bedoel je met "terwijl afrikanen onbezorgd voort zouden planten op onze rug"?
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En vanwaar haa je die cijfers dat België verdient aan ESA? Zo kan je alles beweren? Heb je een URL?
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in Amerika, tja... Valt het niet op dat de meeste Amerikanen die arm zijn ook zwart of donker zijn ? Ik ga hier geen links posten en wil niet van racisme beschuldigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben zeer verheugd te lezen dat zovelen op dit forum voorstander zijn van ruimtevaart. De voordelen zijn al in voldoende mate opgesomd. Een link naar Belgische programma's, industrie en wetenschap ivm ruimtevaart vindt u hieronder:
http://www.belspo.be/belspo/res/rech.../prodex_en.stm
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En uhm dat de meeste armen in de VS zwart zijn heeft ook te maken met hun geschiedenis, de slaverwij kan dan al even afgeschaft zijn, maar tot de jaren 50 mochten zwarten geen belagrijke jobs hebben in de VS, moesten ze achteraan in de bus zitten ipv. vooraan, moesten ze naar aparte wc's (niet alleen in zuid-afrika dus) ... het ligt echt niet aan het feit dat ze zwart zijn, aar de xenofobe hoding van de bange blanke man in de VS. Het is heel gemakkelijke te zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben, maar denk eens een meter verder ... ze zijn in de eerste plaats daar gezet als slaven, generaties lang en ze hebben nu mas 50 jaar gelijke rechten als de blanken dan is het niet heel abormaal dat ze over 't algemeen tot de lagere klassen behoren ... maar 't zijn lang niet alleen zwarten, ook andere ethnische minderheden .. hispnics en indianen, maar natuurlijk ook blanken, het grootste deel...
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ook niet! Troost u!! Maar ik ben wat blij dat iemand het hier uiteindelijk door heeft! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer ben ik een spreekbuis voor de groenen? Sinds wanneer mag een mens niet meer de naam groentje hebben zonder voortdurend gelinkt te worden aan een partij ? Sinds wanneer ben ik tegen alternatieve energie in een bruikbare vorm? ![]() En het toppunt van alles: sinds wanneer wordt de ruimtevaart aangewend om noodzakelijke energie en grondstoffen te verzamelen??? ![]() (Of leg deze stelling verder uit). Alles wat is onderstreept is tekst die uw richt naar de verkeerde persoon ... en ik denk niet dat het u bedoeling is om mij mening iemand anders' mening te laten verdedigen hé? (hoop ik ...).
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Grappig hoe je toch nog eens moet de nadruk leggen op het feit dat de meerderheid van de arme Amerikanen niet blank zijn.( alsof zij er kunnen aan doen dat ze arm zijn). En je Afrika betoog is een schoon voorbeeld van het toenemende egoïsme die ons de das zal omdoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens ... iets wat ik even wil vermelden ... Gisteren heb ik hier mijn mening gepost zonder er enig argument voor te geven, bewust, want ik was veel te moe om er serieus op in te gaan ... Dus heb jij voor mij die argumenten bedacht en ze aangevallen??? Ahum... ahum ... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |