![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() �*ls je hoog leent. De rentevoeten staan op een historisch laag peil.
Wie nu niét leent is onverstandig, zou ik bijna durven stellen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rare is dat mensen bij het moment leven en niet de shit zien afkomen, die op komst is! Hoe zeggen ze het in amerika daar waar ze nu alle 6 weken de rente met een kwart aan het verhogen zijn? "zolang de rente stimulerend werkt is er ruimte voor verhoging" of iets in die aard toch. M.a.w. zolang ze kunnen afbetalen gaan ze nu verhogen tot het keerpunt zal bereikt worden! Binnen 6 weken nog eens een kwart en zo zal het voortaan alle 6 weken worden. Of dat bij ons volgt dat weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom, als je nu een hypotheek afsluit, beter eentje die een procentpunten hoger is, maar wel vast. Dan dek je jezelf in tegen de stijgende rentevoeten.
Alles bekijken. En een baksteen is geduldig,zolang de staat er zich niet mee moeit.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wie geld op overschot heeft, steekt het het best in goud, zeker niet in vastgoed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
tijdperk van fiat money is spoedig zijn einde aan het naderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() de mens wordt met schulden geboren.
ge moet betalen, dus werken, voor quasi alles. nochtans is dat gewoon wat de aarde geeft, en zij vraagt geen tegenprestatie. appels groeien aan de bomen, gratis en voor niks... grondstoffen zijn er voorhanden, genoeg voor iedereen om in zijn onderhoud te voorzien. maar neen, dankzij de ziekelijke hebzucht van enkelen, is de mens nu schuldig aan zijn eigen bestaan, en daarvoor moet hij boeten door te werken gelijk een slaaf... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' is een beetje gelijk hier dus? Wat denk je zou de dollar nog boven de euro komen de komende 3 jaar? (volgens mij niet maar ja wat weet ik er van) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt natuurlijk helemaal. Dat is wat je noemt de 'gedekte schuld'. Er is even natuurlijk een hele bevolkingsgroep die ongedekte schuld maakt, een problematische groep, met kredietkaarten en zo, en parallelle leningscircuits. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Behalve een paar basiszaken (appels, zoals je aanhaalt) moeten al onze behoeftes bevredigd worden door arbeid: we moeten timmeren als we een tafel willen; we moeten metselen als we een huis willen. En zelfs als we een appel willen, zullen we die appel moeten plukken. Alles wat moeite kost (timmeren, appels plukken, huizen bouwen), kost arbeid en tijd. Iemand gebruikt dus zijn werkkracht, zijn intellect, en een stuk van zijn leven, om iets te maken (een tafel). Het is niet meer dan normaal dat die persoon hierdoor bepaalde rechten krijgt. Wie een tafel timmert, kan als eigenaar van de tafel beschouwd worden, ten minste als hij het hout niet gestolen heeft. En daar zit het addertje. De natuur voorziet vanalles voor iedereen. Dat betekent dat niemand méér rechten heeft op de natuur dan een ander. Het betekent ook dat iedereen voor één zesmiljardste eigenaar is van de wereld. Probeer maar eens een huis te bouwen op een stuk grond dat slechts voor één zesmiljardste van jou is! Dat zou nooit lukken. Het is daarom zo dat de mens de natuur als eigendom moet beschouwen, als noodzakelijk kwaad, omdat we anders niet kunnen overleven. Als ik eerst aan iedere mens op de planeet toestemming moet vragen om een appel te plukken, dan zal ik nooit mijn maag kunnen vullen. Anderzijds is het wel zo dat we door eigendomsrechten op de natuur eigenlijk een stuk stelen van de hele mensheid, zodat die mensheid een bepaalde compensatie mag verwachten.
![]() |
![]() |