![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: rookt u ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 28,40% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
58 | 71,60% |
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik daarnet schreef is niet mijn droomwagen. Dat was gewoon om aan te tonen dat ik roken niet permitteer, roken is iets voor te rijke mensen. Die zullen wel Cubaanse 'sigaretjes' roken ... Ik ga voor een schone bmw, als ik dat heb dan ben ik content. Dus eerst een bmw'ke hebben dan switchen naar een Porsche.8)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 11 augustus 2005 om 23:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt maar 2 longen, en als je die gaat kloten dan ben je dom bezig.. Nicotine is trouwens meer verslavend dan heroine (studies hebben het aangetoond), ik heb HEEL veel moeite doen om te stoppen met roken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zet je wel aan het denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ik rook, en mijn grootmoeder rookt ook, elke dag een pakje en dit sinds haar 13e jaar ze is nu 96 jaar en in goede gezondheid.
![]() |
#26 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zaag al jaren tegenmijn vader dat hij moet stoppen. Hij negeert me .. Zijn longen zijn al verneukt (heeft problemen met ademhaling in Turkije, propere lucht moeten de rokers niet hebben), zijn adem stinkt vreselijk, ... Ik denk dat ik hem een aanbod moet doen dat hij niet kan weigeren. Hij smelt met de dag. ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 11 augustus 2005 om 23:52. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() El Turco, zagen zal niet helpen vrees ik, hij zal het ZELF moeten willen.. En het is nooit te laat om te stoppen btw, na ongeveer 20 jaar niet gerookt te hebben zijn uw longen terug proper van teer... hier zie je een tabel :
When Smokers Quit - What Are the Benefits Over Time? 20 minutes after quitting: Your blood pressure drops to a level close to that before the last cigarette. The temperature of your hands and feet increases to normal. (US Surgeon General's Report,1988, pp. 39, 202) 8 hours after quitting: The carbon monoxide level in your blood drops to normal.</I> (US Surgeon General's Report,1988, p. 202) 24 hours after quitting: Your chance of a heart attack decreases. (US Surgeon General's Report,1988, p. 202) 2 weeks to 3 months after quitting: Your circulation improves and your lung function increases up to 30%. (US Surgeon General's Report, 1990, pp.193,194,196,285,323) 1 to 9 months after quitting: Coughing, sinus congestion, fatigue, and shortness of breath decrease; cilia (tiny hair like structures that move mucus out of the lungs) regain normal function in the lungs, increasing the ability to handle mucus, clean the lungs, and reduce infection. (US Surgeon General's Report, 1990, pp. 304, 307, 319, 322) 1 year after quitting: The excess risk of coronary heart disease is half that of a smoker's. (US Surgeon General's Report, 1990, p. vi) 5 years after quitting: Your stroke risk is reduced to that of a nonsmoker 5-15 years after quitting. (US Surgeon General's Report, 1990, p.79) 10 years after quitting: The lung cancer death rate is about half that of a continuing smoker's. The risk of cancer of the mouth, throat, esophagus, bladder, kidney, and pancreas decrease. (US Surgeon General's Report, 1990, p.110, 147, 152, 155, 159,172) 15 years after quitting: The risk of coronary heart disease is that of a nonsmoker's. (US Surgeon General's Report, 1990, p.79) .[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 11 augustus 2005 om 23:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook als ik een pistool zou houden tegen zijn hoofd? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het vreemde van al is dat onze buurman jongstleden op 56 jarige leeftijd overleden is aan longkanker en deze heeft nooit een sigaret aangeraakt. Zo heb ik nog 2 mensen gekend die nooit gerookt hebben en beide aan longkanker overleden zijn. Vreemd toch?
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Nu, ik rook zelf en zeg u dit: als ge nog niet 'hooked' zijt: blijf ervan af!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat men van nicotine afhankelijk is (!). Een roker moet om de xx uur een nicotine injectie krijgen, anders beginnen de syndromen van 'withdrawal' (= nicotine verlaat het lichaam en wordt niet vervangen door nieuwe nicotine) op te treden.. Roker voelt zich rot, hij verliest concentratie, wordt rap pissed etc. Na 72-96 uur niet gerookt te hebben is het lichaam VOLLEDIG nicotine vrij. Vanaf dan zal de roker zich beter beginnen te voelen, zijn lichaam zal ook minder en minder nicotine eisen. Vanaf dan is de roker enkel psyhologisch verslaafd = zin om de rook in te ademen, zin om iets in vingers te hebben etc etc etc... MAAR die alles zal niet gebeuren als de roker of een of andere manier nicotine blijft krijgen. Al die 'plijsters' en 'sprays' bevatten nicotine! Zolang men geen afstand van nicotine gedaan heeft zal hij fysiek verslaafd blijven. Als uw vader engels kan lezen zou ik hem deze ebook later lezen : http://whyquit.com/joel/ntap.pdf Ik heb heel veel onderzoek gedaan naar de chemische aspecten van het roken, waarom men verslaafd wordt, wat gebeurt er als men stopt etc, dat gratis ebook kan je veel nuttige info geven.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn vader is gestorven aan nicotine en hij blijft roken ??? IS HE NUTS ??? omg, dit is echt triest imho, uw vader zien sterven aan domme verslaving en zelf dezelfde weg gaan.. wij leven maar een keer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik misschien een pakje gerookt in heel men leven(toen ik tien jaar was). Ik wil paar vragen stellen aan een deskundige (jij). Is roken dodelijk bij jonge mensen? Alle meisjes die ik ken roken (er zijn echt te weinig uitzonderingen) + de 'oude' mannen natuurlijk. Hoe zit dat met cocaine,heroine, .. ed. Ik heb vroeger veel gesnoven. Heb ik dat ding nog in men longen? Imho, als iemand 5kilometer kan lopen dan heeft hij een propere long. Die mensen moeten zich geen zorgen maken, ofniet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet dat het lichaam nicotine nodig heeft en heb altijd alle hulpmiddelen geweigerd. Ik beschouw die hulpmiddelen als placebo’s, ge moet zelf de wil hebben om te stoppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |