Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: rookt u ?
Ja 23 28,40%
Neen 58 71,60%
Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2005, 23:12   #21
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
haha stupid me
We zijn er om elkaar vooruit te helpen, nietwaar.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 23:14   #22
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn droomwagen is een nieuwe Austin Martin

= pwnage
Idd, cool wagen.

Wat ik daarnet schreef is niet mijn droomwagen. Dat was gewoon om aan te tonen dat ik roken niet permitteer, roken is iets voor te rijke mensen. Die zullen wel Cubaanse 'sigaretjes' roken ...

Ik ga voor een schone bmw, als ik dat heb dan ben ik content.

Dus eerst een bmw'ke hebben dan switchen naar een Porsche.8)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by EL TURCO on 12-08-2005 at 00:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:

= pwnage
Idd, cool wagen.

Wat ik daarnet schreef is niet mijn droomwagen. Dat was gewoon om aan te tonen dat ik roken niet permitteer, roken is iets voor te rijke mensen. Die zullen wel Cubaanse 'sigaretjes' roken ...

Dus eerst een bmw'ke hebben dan switchen naar een Porsche.8)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

= pwnage
Idd, cool wagen.

Wat ik daarnet schreef is niet mijn droomwagen. Dat was gewoon om aan te tonen dat ik roken niet permitteer, roken is iets voor mensen. Die zullen wel Cubaanse 'sigaretjes' roken ...

Dus eerst een bmw'ke hebben dan switchen naar een Porsche.8)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 11 augustus 2005 om 23:15.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 23:21   #23
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Idd, cool wagen.

Enkel domme rijke mensen roken btw.. Ik denk dat de meeste rokers uit de lagere klas komen, in fabrieken roken de meeste arbeiders etc.
Je hebt maar 2 longen, en als je die gaat kloten dan ben je dom bezig.. Nicotine is trouwens meer verslavend dan heroine (studies hebben het aangetoond), ik heb HEEL veel moeite doen om te stoppen met roken
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 23:22   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Very very nice Bobke, mijn vader rookt al 30 jaar, pakje/dag.. zegt dat het onmogelijk is om te stoppen, dikke zever natuurlijk..
als hij eens wist hoeveel doden per jaar longkanker/hart aandoeningen opeisen...
Dit jaar drie vrienden verloren door kanker.
Zet je wel aan het denken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 23:31   #25
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Ik rook, en mijn grootmoeder rookt ook, elke dag een pakje en dit sinds haar 13e jaar ze is nu 96 jaar en in goede gezondheid.
Oud 11 augustus 2005, 23:39   #26
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel domme rijke mensen roken btw.. Ik denk dat de meeste rokers uit de lagere klas komen, in fabrieken roken de meeste arbeiders etc.
Je hebt maar 2 longen, en als je die gaat kloten dan ben je dom bezig.. Nicotine is trouwens meer verslavend dan heroine (studies hebben het aangetoond), ik heb HEEL veel moeite doen om te stoppen met roken
Sterk van je.

Ik zaag al jaren tegenmijn vader dat hij moet stoppen. Hij negeert me .. Zijn longen zijn al verneukt (heeft problemen met ademhaling in Turkije, propere lucht moeten de rokers niet hebben), zijn adem stinkt vreselijk, ...

Ik denk dat ik hem een aanbod moet doen dat hij niet kan weigeren.

Hij smelt met de dag.[edit]
[size=1]After edit by EL TURCO on 12-08-2005 at 00:52
Reason:

Citaat:
Sterk van je.

Ik zaag al jaren tegenmijn vader dat hij moet stoppen. Hij negeert me .. Zijn longen zijn al verneukt (heeft problemen met ademhaling in Turkije, propere lucht moeten de rokers niet hebben), zijn adem stinkt vreselijk, ...

Hij smelt met de dag.[/size]

[size=1]After edit by EL TURCO on 12-08-2005 at 00:46
Reason:

Citaat:
Sterk van je.

Ik zaag al jaren tegen mijn dat mijn vader dat hij moet stoppen. Hij negeert me .. Zijn longen zijn al verneukt (heeft problemen met ademhaling in Turkije, propere lucht moeten de rokers niet hebben), zijn adem stinkt vreselijk, ...

Hij smelt met de dag.[/size]

[size=1]After edit by EL TURCO on 12-08-2005 at 00:44
Reason:

Citaat:
Sterk van je.

Ik zaag al jaren tegen mijn dat mijn vader dat hij moet stoppen. Hij negeert me .. Zijn longen zijn al verneukt (heeft problemen met ademhaling in Turkije, propere lucht moeten de rokers niet hebben), zijn adem stinkt vreselijk, ...

Ik denk dat ik hem een aanbod moet doen dat hij niet kan weigeren. Ik wil hem niet voor mijn ogen zien smelten .. [/size]

Citaat:
Sterk van je.

Ik zaag al jaren tegen mijn dat mijn vader moet stoppen. Hij negeert me .. Zijn longen zijn al verneukt (heeft problemen met ademhaling in Turkije, propere lucht moeten de rokers niet hebben), zijn adem stinkt vreselijk, ...

Ik denk dat ik hem een aanbod moet doen dat hij niet kan weigeren. Ik wil hem niet voor mijn ogen zien smelten .. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 11 augustus 2005 om 23:52.
Oud 11 augustus 2005, 23:44   #27
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Ik rook, en mijn grootmoeder rookt ook, elke dag een pakje en dit sinds haar 13e jaar ze is nu 96 jaar en in goede gezondheid.
Voila, ziede dat het nie goe is voor de 'gezondheid', nu kan uw grootmoe zelfs nie op tijd van tleven afscheid nemen.
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 23:46   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Voila, ziede dat het nie goe is voor de 'gezondheid', nu kan uw grootmoe zelfs nie op tijd van tleven afscheid nemen.
Gerookt vlees bewaart lang hé.
Oud 11 augustus 2005, 23:51   #29
Shizie
Banneling

Standaard

El Turco, zagen zal niet helpen vrees ik, hij zal het ZELF moeten willen.. En het is nooit te laat om te stoppen btw, na ongeveer 20 jaar niet gerookt te hebben zijn uw longen terug proper van teer... hier zie je een tabel :

When Smokers Quit - What Are the Benefits Over Time?

20 minutes after quitting: Your blood pressure drops to a level close to that before the last cigarette. The temperature of your hands and feet increases to normal.
(US Surgeon General's Report,1988, pp. 39, 202)

8 hours after quitting: The carbon monoxide level in your blood drops to normal.</I>
(US Surgeon General's Report,1988, p. 202)
24 hours after quitting: Your chance of a heart attack decreases.

2 weeks to 3 months after quitting: Your circulation improves and your lung function increases up to 30%.
(US Surgeon General's Report, 1990, pp.193,194,196,285,323)

1 to 9 months after quitting: Coughing, sinus congestion, fatigue, and shortness of breath decrease; cilia (tiny hair like structures that move mucus out of the lungs) regain normal function in the lungs, increasing the ability to handle mucus, clean the lungs, and reduce infection.
(US Surgeon General's Report, 1990, pp. 304, 307, 319, 322)

1 year after quitting: The excess risk of coronary heart disease is half that of a smoker's.
(US Surgeon General's Report, 1990, p. vi)

5 years after quitting: Your stroke risk is reduced to that of a nonsmoker 5-15 years after quitting.
(US Surgeon General's Report, 1990, p.79)
10 years after quitting: The lung cancer death rate is about half that of a continuing smoker's. The risk of cancer of the mouth, throat, esophagus, bladder, kidney, and pancreas decrease.
(US Surgeon General's Report, 1990, p.110, 147, 152, 155, 159,172)

15 years after quitting: The risk of coronary heart disease is that of a nonsmoker's.
.[edit]
[size=1]After edit by Shizie on 12-08-2005 at 00:52
Reason:

El Turco, zagen zal niet helpen vrees ik, hij zal het ZELF moeten willen.. En het is nooit te laat om te stoppen btw, na ongeveer 20 jaar niet gerookt te hebben zijn uw longen terug proper van teer... hier zie je een tabel :

When Smokers Quit - What Are the Benefits Over Time?

20 minutes after quitting: Your blood pressure drops to a level close to that before the last cigarette. The temperature of your hands and feet increases to normal.
(US Surgeon General's Report,1988, pp. 39, 202)

8 hours after quitting: The carbon monoxide level in your blood drops to normal.</I>
24 hours after quitting: Your chance of a heart attack decreases.

2 weeks to 3 months after quitting: Your circulation improves and your lung function increases up to 30%.
(US Surgeon General's Report, 1990, pp.193,194,196,285,323)

1 to 9 months after quitting: Coughing, sinus congestion, fatigue, and shortness of breath decrease; cilia (tiny hair like structures that move mucus out of the lungs) regain normal function in the lungs, increasing the ability to handle mucus, clean the lungs, and reduce infection.
(US Surgeon General's Report, 1990, pp. 304, 307, 319, 322)

1 year after quitting: The excess risk of coronary heart disease is half that of a smoker's.
(US Surgeon General's Report, 1990, p. vi)

5 years after quitting: Your stroke risk is reduced to that of a nonsmoker 5-15 years after quitting.
10 years after quitting: The lung cancer death rate is about half that of a continuing smoker's. The risk of cancer of the mouth, throat, esophagus, bladder, kidney, and pancreas decrease.
(US Surgeon General's Report, 1990, p.110, 147, 152, 155, 159,172)

15 years after quitting: The risk of coronary heart disease is that of a nonsmoker's.
.[/size]

[size=2]20 min.[/size][size=2]Blood pressure and pulse return to normal[/size][size=2]8 hrs[/size][size=2]Nicotine and carbon monoxide levels in blood reduce by half. Oxygen levels return to normal.[/size][size=2]24 hrs[/size][size=2]Carbon monoxide will be eliminated from the body. Lungs start to clear out mucous and other smoking debris.
[/size][size=2]48 hrs[/size][size=2]There is no nicotine left in the body. Ability to taste and smell is greatly improved.[/size][size=2]72 hrs[/size][size=2]Breathing becomes easier. Bronchial tubes begin to relax and energy levels increase.[/size][size=2]2-12 weeks[/size][size=2]Circulation improves[/size][size=2]3 - 9 months[/size][size=2]Coughs, wheezing and breathing problems improve as lung functions are increased by up to 10%[/size][size=2]5 yrs.[/size][size=2]Risk of heart attack falls to about half that of a smoker[/size][size=2]10 yrs.[/size][size=2]Risk of lung cancer falls to about half that of a smoker. Risk of heart attack falls to the same as someone who has never smoked.[/size]
More Benefits
[size=2]Confidence[/size]Quitting smoking is a challenge. Once you have quit, you will know you can succeed at difficult taks and take more control of your life. Quitting helps you believe in yourself.FitnessSmoking makes it harder to exercise and reduces the benefits to your body. Smokers have more coughs and colds than non-smokers and take longer to feel well again.MoneyIn a way, giving up smoking is like getting a pay rise, as much as £1500 a year if you smoke 20 cigarettes a day. AppearanceSkin starved of oxygen by smoking becomes dry and grey.
Wrinkles around the eyes and mouth develop much earlier and the tar stains your teeth and fingers. FertilityMen who smoke may suffer impotence due to damage
to the blood vessels in the penis. Sperm quality and density can also be affected by smoking. Smokers may produce less sperm and their sperm may have more abnormalities. Women who smoke take longer to conceive and are
more likely to have a miscarriage.

ChildbirthBabies born to mothers who smoked in pregnancy are more likely to be premature, stillborn or die shortly after birth. A baby exposed to tobacco smoke has a higher risk of dying from cot death.ChildrenChildren whose parents smoke are more likely to get pneumonia and bronchitis in their first year of life, to suffer from more frequent and more severe asthma attacks and to become regular smokers themselves.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 11 augustus 2005 om 23:52.
Oud 11 augustus 2005, 23:59   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, ik sta er goed voor.
Oud 12 augustus 2005, 00:00   #31
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
, hij zal het ZELF moeten willen.. En het is nooit te laat om te stoppen btw, na ongeveer 20 jaar niet gerookt te hebben zijn uw longen terug proper van teer... hier zie je een tabel :
.
Hij heeft plakkertjes, sprays ... alles gekregen om te stoppen. Hij wilt het gewoon niet gebruiken. Pak men sigaret niet af, zegt hij.

Citaat:
El Turco, zagen zal niet helpen vrees ik
Zijn vader is gestorven aan longkanker!!!

Ook als ik een pistool zou houden tegen zijn hoofd?
Oud 12 augustus 2005, 00:00   #32
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Lol!

Het vreemde van al is dat onze buurman jongstleden op 56 jarige leeftijd overleden is aan longkanker en deze heeft nooit een sigaret aangeraakt. Zo heb ik nog 2 mensen gekend die nooit gerookt hebben en beide aan longkanker overleden zijn. Vreemd toch?
Oud 12 augustus 2005, 00:11   #33
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Lol!

Het vreemde van al is dat onze buurman jongstleden op 56 jarige leeftijd overleden is aan longkanker en deze heeft nooit een sigaret aangeraakt. Zo heb ik nog 2 mensen gekend die nooit gerookt hebben en beide aan longkanker overleden zijn. Vreemd toch?
Aint life a bitch.

Nu, ik rook zelf en zeg u dit: als ge nog niet 'hooked' zijt: blijf ervan af!!!
piazzolla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 00:13   #34
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft plakkertjes, sprays ... alles gekregen om te stoppen. Hij wilt het gewoon niet gebruiken. Pak men sigaret niet af, zegt hij.

Ok El Turco ff logisch nadenken. Waarom blijft men roken ?
Omdat men van nicotine afhankelijk is (!).
Een roker moet om de xx uur een nicotine injectie krijgen, anders beginnen de syndromen van 'withdrawal' (= nicotine verlaat het lichaam en wordt niet vervangen door nieuwe nicotine) op te treden.. Roker voelt zich rot, hij verliest concentratie, wordt rap pissed etc.
Na 72-96 uur niet gerookt te hebben is het lichaam VOLLEDIG nicotine vrij. Vanaf dan zal de roker zich beter beginnen te voelen, zijn lichaam zal ook minder en minder nicotine eisen. Vanaf dan is de roker enkel psyhologisch verslaafd = zin om de rook in te ademen, zin om iets in vingers te hebben etc etc etc...

MAAR die alles zal niet gebeuren als de roker of een of andere manier nicotine blijft krijgen. Al die 'plijsters' en 'sprays' bevatten nicotine! Zolang men geen afstand van nicotine gedaan heeft zal hij fysiek verslaafd blijven.

Als uw vader engels kan lezen zou ik hem deze ebook later lezen :

http://whyquit.com/joel/ntap.pdf

Ik heb heel veel onderzoek gedaan naar de chemische aspecten van het roken, waarom men verslaafd wordt, wat gebeurt er als men stopt etc, dat gratis ebook kan je veel nuttige info geven..
Oud 12 augustus 2005, 00:15   #35
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:

Zijn vader is gestorven aan nicotine en hij blijft roken ???
IS HE NUTS ???
omg, dit is echt triest imho, uw vader zien sterven aan domme verslaving en zelf dezelfde weg gaan.. wij leven maar een keer...
Oud 12 augustus 2005, 00:20   #36
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Een roker moet om de xx uur een nicotine injectie krijgen, anders beginnen de syndromen van 'withdrawal' (= nicotine verlaat het lichaam en wordt niet vervangen door nieuwe nicotine) op te treden.. Roker voelt zich rot, hij verliest concentratie, wordt rap pissed etc.
Na 72-96 uur niet gerookt te hebben is het lichaam VOLLEDIG nicotine vrij. Vanaf dan zal de roker zich beter beginnen te voelen, zijn lichaam zal ook minder en minder nicotine eisen. Vanaf dan is de roker enkel psyhologisch verslaafd = zin om de rook in te ademen, zin om iets in vingers te hebben etc etc etc...

MAAR die alles zal niet gebeuren als de roker of een of andere manier nicotine blijft krijgen. Al die 'plijsters' en 'sprays' bevatten nicotine! Zolang men geen afstand van nicotine gedaan heeft zal hij fysiek verslaafd blijven.

Interessant

Ik heb heel veel onderzoek gedaan naar de chemische aspecten van het roken, waarom men verslaafd wordt, wat gebeurt er als men stopt etc, dat gratis ebook kan je veel nuttige info geven..
Mijn vader kan Nederlands en Frans (oude generatie). Maar ik ga me wel inspannen voor hem.

Zelf heb ik misschien een pakje gerookt in heel men leven(toen ik tien jaar was).

Ik wil paar vragen stellen aan een deskundige (jij).

Is roken dodelijk bij jonge mensen? Alle meisjes die ik ken roken (er zijn echt te weinig uitzonderingen) + de 'oude' mannen natuurlijk.

Hoe zit dat met cocaine,heroine, .. ed. Ik heb vroeger veel gesnoven. Heb ik dat ding nog in men longen?

Imho, als iemand 5kilometer kan lopen dan heeft hij een propere long. Die mensen moeten zich geen zorgen maken, ofniet?
Oud 12 augustus 2005, 00:33   #37
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
IS HE NUTS ???
omg, dit is echt triest imho, uw vader zien sterven aan domme verslaving en zelf dezelfde weg gaan.. wij leven maar een keer...
Oud 12 augustus 2005, 00:35   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu ben ik het even niet akkoord met u en na vijftig jaar roken mag ik wel meespreken denk ik.
Ik geloof niet dat het lichaam nicotine nodig heeft en heb altijd alle hulpmiddelen geweigerd.
Ik beschouw die hulpmiddelen als placebo’s, ge moet zelf de wil hebben om te stoppen.
Oud 12 augustus 2005, 00:37   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IS HE NUTS ???
.
Nee, hij denkt dat het alleen anderen overkomt.
Oud 12 augustus 2005, 00:39   #40
Virtuele Vlaming
Vreemdeling

Virtuele Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Rook niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be