![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stilaan wordt nu na 25 jaar duidelijk, voor iedereen met een klare kijk op de zaak, dat we verenigd sterker staan, dat al die verschillende bevoegdheidsniveaus de zaken onnodig compliceren, en dat sommige bevoegdheden zelfs beter terug van de gemeenschappen afgenomen dienen te worden (cfr. geluidsnormen) Trek dus allemaal de juiste konklusie: apartheid werkt niet. Dat hebben ze in S. Africa ook ondervonden. Meer België, minder snippers!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"On n'est mieux servi que par soi même!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom dan tegenpruttelen? Citaat:
De noodzaak ontbreekt om veel heisa te maken. De staat België 'as is' heeft een politieke meerderheid achter zich. Daardoor is ze er, en behoeft ze niet met veel tamtam geëist te worden. Citaat:
Het is hoogst unfair om me woorden in de mond te leggen, en dan tekeer gaan tegen een uitspraak die ik niet deed.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
u hebt nu alles beantwoord,maar nog steeds niet dit: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zal u maar gelijk geven. Ge weet welke soort?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk uw pas, de atlas,.............. Waarom dan met luide stem om België roepen? Het is belachelijk om met je handen vol biefstuk te schreeuwen dat je vlees wil! Citaat:
Zelfs bij de kartelpartner van de flamingantische N-VA is de reconquista ingezet (cfr. geluidsnormen)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 14 augustus 2005 om 11:26. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Leuk hé? Nu ben je gebrandmerkt als stemmingmaker en kan ik in elke discussie die ik met je voer ernaar verwijzen.
![]() |
![]() |
#34 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning' Laatst gewijzigd door Xenon : 14 augustus 2005 om 11:39. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar naast de uiterlijke kenmerken hoor ik ook haast niemand meer spreken van "België" of "Belgen". Citaat:
Citaat:
"België" is gewoon een onwerkbaar systeem geworden met eindeloze bureaucratrische doolhoven voor de andere en communautaire vernedering voor de andere. Het vaderbeeld van "de staat België" is er gewoon niet meer. Ik kan u verzekeren dat dat er vroeger wel was hoor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() Stubaf,
Waar U van spreekt is de periode direct na de oorlog. Toen had men net een periode van Duitse onderdrukking achter de rug. Dat de herwonnen vrijheid aanzette tot meer vaderlandsliefde is dus perfect begrijpelijk: men besefte wat een goed land Belgie wel was. Nu is dat veel minder: Belgie is zo vanzelfsprekend, dat het modieuzer is om te ijveren voor regionale autonomie. Dat past in de Mei-68 mentaliteit dewelke nog steeds heerst onder de politieke klasse. Dat betert wel. Eens de volgende generatie de macht heeft, dan is het helemaal gedaan met de zelfvernietigingsdrang en de nestbevuiling die eigen is aan de huidige politieke klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
La Belgique est mort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft het over apartheid? U kraamt echt onzin uit. De verschillende bevoegdheidsniveaus vermoeilijken de zaak niet; wel het feit dat er nog restbevoegdheden bestaan. Dat is het probleem. Niet de regionalisering. |
|
![]() |
![]() |