Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2005, 18:26   #21
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Iran is inderdaad een gevaar, in tegenstelling tot Irak ten tijde van Saddam Hoessein. Iran heeft een fundamentalistisch regime en werkt aan nucleaire bewapening alsook aan lange-afstandsraketten. Voldoende reden om daar eens kuis te gaan houden, zeker als Europeanen.
Jij gaat je dan opgeven als vrijwilliger neem ik aan?En je zoon hetzelfde laten doen?
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 18:31   #22
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg

Ik wist al dat de moslimextremisten doelbewust aansturen op een wereldoorlog op basis van geloof, maar ik begin te denken dat ook de VS dat willen. Een wereldwijde oorlog zodat zij niet meer alleen vechten maar wij ook verplicht worden om mee te doen.
Dat zal er idd van komen...en Israel zal niet zo geisoleerd zijn nu VS overal al in de buurt aanwezig is...
Oud 13 augustus 2005, 18:37   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca
Jij gaat je dan opgeven als vrijwilliger neem ik aan?En je zoon hetzelfde laten doen?
Er zijn toch militairen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 18:47   #24
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Er zijn toch militairen.
Goeie comback...zoals gewoonlijk...in VS staan ze niet te springen hoor....
Daarom zal waarschijnlijk de draught weer ingevoerd worden...
Oud 13 augustus 2005, 18:49   #25
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca
Ik ben zoals reeds eerder aangegeven op dit forum, voorstander van een modern beroepsleger dat Europees nauw samenwerkt. Beroepssoldaten doen hun job. Ik zou mijn z(o)on(en) zeker niet tegenhouden om in het beroepsleger actief te worden.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 18:50   #26
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn toch militairen.

En als er niet genoeg militairen blijken en de draught wordt ook hier ingevoerd?
Als de boel ginder escaleert...je stapt er niet zomaar uit hoor als natie.Het is erop of eronder.Nuja,ik ga hier niet meer posten;enkel nog op de NWO thread....je simplisme Illwill....ga daar mee naar de oorlog.
Oud 13 augustus 2005, 19:00   #27
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Een europees leger? De europese politici komt al niet overeen als het over de keuze van 't menu gaat, laat staan dat ze geld zouden pompen in zo'n bodemloze put waar dan toch niks mee gebeurt omdat er nooit consensus is.

Al is het misschien wel een goed idee om met enkele landen naar Iran te trekken en het te verdedigen tegen de wilde blinde aggressie van de fundamentalisten uit Washington.
Maar liever niet 1 van mijn kinderen, die hebben hun handen vol met hun studies en sport, stuur maar wat volk uit Everberg, die staan qua criminaliteit gelijk met de gemiddelde amerikaanse soldaat.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 19:14   #28
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat wij als goedgelovige puppies Iran gaan aanvallen in opdracht van monkeyface? Laat maar varen dat idee.
Neen, dat bedoel ik niet, wat ik bedoel heb ik geschreven.
Lees dat eerst

Citaat:
Het verschil tussen ons en de VS is dat wij uit de eerste hand weten hoe het is om in oorlog te leven. Bush beweert wel dat zijn land in oorlog is, maar buiten 2 lelijke kantoorgebouwen die geruimd zijn is er daar nog niet veel te zien geweest.
Ja, jij hebt al heel wat oorlog meegemaakt neem ik aan....
Hun soldaten hebben wel al veel meer strijd gezien...
Citaat:
Wij hebben hier wel gezien hoeveel leed zo'n oorlog met zich meebrengt, en daarom heeft Europa een meer diplomatieke houding, laat dat maar zo blijven.
dat geloof je zelf toch niet ??
We voeren geen oorlog omdat we te zwak zijn om er te voeren. De rest is zever.
Oud 13 augustus 2005, 22:08   #29
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een europees leger? De europese politici komt al niet overeen als het over de keuze van 't menu gaat, laat staan dat ze geld zouden pompen in zo'n bodemloze put waar dan toch niks mee gebeurt omdat er nooit consensus is.

Al is het misschien wel een goed idee om met enkele landen naar Iran te trekken en het te verdedigen tegen de wilde blinde aggressie van de fundamentalisten uit Washington.
Maar liever niet 1 van mijn kinderen, die hebben hun handen vol met hun studies en sport, stuur maar wat volk uit Everberg, die staan qua criminaliteit gelijk met de gemiddelde amerikaanse soldaat.
En hoeveel Amerikaanse soldaten kent u persoonlijk?
En inderdaad, het zou mooi zijn moesten de linkse Europeanen naar Iran trekken om het te verdedigen en ondertussen eens zien hoe heerlijk het leven toch is in dat land...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 08:51   #30
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ik weet niet goed wat ik erbij moet denken. Oorlog valt nooit goed te praten maar moet je die Iraanse vuile extremisten zomaar laten begaan?
Het heeft gewerkt, jij bent reeds verpakt, met een mooie strik in geschenk verpakking, de beste leerling van de klas, een kus van de juffrouw en een bank vooruit ...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 2004gun on 14-08-2005 at 09:52
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik weet niet goed wat ik erbij moet denken. Oorlog valt nooit goed te praten maar moet je die Iraanse vuile extremisten zomaar laten begaan?
Het heeft gewerkt, jij bent reeds verpakt, met een mooie strik in geschenk verpakking, de beste leerling van de klas, een kus van de juffrouw en een bank vooruit ...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het heeft gewerkt, jij bent reeds verpakt, met een mooie strik in geschenk verpakking, de beste leerling van de klas, een kus van de juffrouw en een bank vorruit ...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gun : 14 augustus 2005 om 08:52.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 08:56   #31
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook hier is het weer hetzelfde. Men klaagt dat amerika zich bij de oorlog in irak niet aan de afspraken heeft gehouden...totaal verkeerd en men kan er maar niet over ophouden. Nu legt Iran alle afspraken naast zich neer en doet gewoon waar hij zin in heeft met alle gevolgen vandien en al degene die kloegen over amerika zitten iran te verdedigen hierin. Wat willen jullie nu? Dat iedereen zich aan de regels houd of net niet? Ik kan niet meer volgen hoor. Let wel op dat het beindigen van hun uranium verijking programma een afspraak was met niet alleen amerika é.

Als je nu zegt dat iran het recht heeft om toch verder te doen en de afspraken niet na te komen tja, dan hou ook je mond over amerika.
Ikkwill mij ni moeien hé maar als dit de reden is om Iran binnen te vallen moest Israël reeds 50 keer plat gewalst zijn ...
Oud 14 augustus 2005, 09:02   #32
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik ben zoals reeds eerder aangegeven op dit forum, voorstander van een modern beroepsleger dat Europees nauw samenwerkt. Beroepssoldaten doen hun job. Ik zou mijn z(o)on(en) zeker niet tegenhouden om in het beroepsleger actief te worden.
En beroepssoldaten zijn geen mensen ... zijn geen zoon of dochter, geen broer of zus, geen vader of moeder, geen nicht of neef, geen tante of nonkel ... beroepsoldaten zijn gewoon een nummer, afval dat blijft rondslingeren op het slagveld ... de NeoCons hebben geen zoon, dochter, broer, zus, vader, moeder, neef, nicht, nonkel, tante, kennis, ... in the fucking war and you know why?
Oud 14 augustus 2005, 09:30   #33
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Inderdaad, maar toch gaat Iran aangevallen worden. Een nucleiare aanslag in de V.S zal de perfecte pretext zijn waarmee ze Iran kunnen aanvallen.

Kijk hoe ze zich via de media al voorbereiden... Bush spreekt nu al dat hij geweld niet uitsluit. De plannen voor de oorlog liggen al lang op tafel.
Een tweede oorlog zal niet gebeuren, dat kan Bush zoch in de publieke opinie niet veroorloven ... er is nu al massa's protest, 54% is nu al tegen Bush zijn buitenlandse politiek volgens polls ...
Oud 14 augustus 2005, 09:33   #34
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom niet laten begaan ... tientallen andere plaatsen met mistoestanden ... en daar valt de VS niet binnen, maarja, daar zit geen olie hé ... de VS heeft daar neits te zoeken, zij bedreigen de VS niet hé ... de VS bedreigt het, tot 3 keer toe noemden ze hen "evil" en part of the axis of evil ... tja dan meot je de gevolgen zelf dragen als je die mensen uitdaagt ... zeer diplomatisch van Bush ... maarja, misschien willen ze wel oorlog en lokken ze agressie uit van Iran, alleen op die manier is een nieuwe oorlog ginder te verantwoorden ...
Oud 14 augustus 2005, 09:37   #35
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
En met welke troepen dacht "bully bush" de feestelijkheden op te luisteren?

Na een,ongetwijfeld snelle,overweldiging van Iraanse strijdkrachten volgt ongetwijfeld een "democratiseringsfase" die blijkbaar een slordige honderduizend GI's vereist.....

Laat nu net het US-Army en Marine-Corps nogal druk bezet zijn in Irak.Nog meer reservisten en National Gards oproepen dan nu, zou de Amerikaanse economie kunnen beschadigen,want veel van deze mensen zijn economisch aktief!
een "snelle overweldiging van Iraanse strijdkrachten", reken daar maar niet op ... Iran is Irak niet, dat is een veel groter land en hun leger was niet zo toegetakeld als dat van Irak ... Irak was niet hersteld van de eerste golfoorlog ...
Oud 14 augustus 2005, 09:39   #36
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Een tweede oorlog zal niet gebeuren, dat kan Bush zoch in de publieke opinie niet veroorloven ... er is nu al massa's protest, 54% is nu al tegen Bush zijn buitenlandse politiek volgens polls ...
Hij zal zich dat wel kunnen veroorloven als er een nieuwe terroristische aanslag komt.
Oud 14 augustus 2005, 09:41   #37
exodus

Standaard

Citaat:
Waarom niet laten begaan ... tientallen andere plaatsen met mistoestanden ... en daar valt de VS niet binnen, maarja, daar zit geen olie hé ... de VS heeft daar neits te zoeken, zij bedreigen de VS niet hé ... de VS bedreigt het, tot 3 keer toe noemden ze hen "evil" en part of the axis of evil ... tja dan meot je de gevolgen zelf dragen als je die mensen uitdaagt ... zeer diplomatisch van Bush ... maarja, misschien willen ze wel oorlog en lokken ze agressie uit van Iran, alleen op die manier is een nieuwe oorlog ginder te verantwoorden ...
Ze hebben daar inderdaad niets te zoeken. Maar wat ze willen bewerkstelligen is een regime verandering. Ze willen heel het midden oosten omverwerpen.
Oud 14 augustus 2005, 09:42   #38
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook hier is het weer hetzelfde. Men klaagt dat amerika zich bij de oorlog in irak niet aan de afspraken heeft gehouden...totaal verkeerd en men kan er maar niet over ophouden. Nu legt Iran alle afspraken naast zich neer en doet gewoon waar hij zin in heeft met alle gevolgen vandien en al degene die kloegen over amerika zitten iran te verdedigen hierin. Wat willen jullie nu? Dat iedereen zich aan de regels houd of net niet? Ik kan niet meer volgen hoor. Let wel op dat het beindigen van hun uranium verijking programma een afspraak was met niet alleen amerika é.

Als je nu zegt dat iran het recht heeft om toch verder te doen en de afspraken niet na te komen tja, dan hou ook je mond over amerika.
Iran overtreed geen regels ... over wat heb je't ... er waren onderhandelingen waaraan zij wilden meedoen ja ... maar er is niks uit de bus gekomen en de deadline is voorbij ... Iran is een souvereine natie en heeft het volste recht zijn eigen nukes te maken ... geen enkele regelgeving die dat tegenhoud ... zowel, dan moet jij dat hier eens komen zeggen ...
Oud 14 augustus 2005, 09:44   #39
exodus

Standaard

Citaat:
een "snelle overweldiging van Iraanse strijdkrachten", reken daar maar niet op ... Iran is Irak niet, dat is een veel groter land en hun leger was niet zo toegetakeld als dat van Irak ... Irak was niet hersteld van de eerste golfoorlog ...
Iran zal inderdaad een veel hardere noot zijn om te kraken. Een nucleaire aanval wordt trouwens niet uitgesloten door cheney.

[size=3]Cheney makes plans to nuke Iran

[/size]
The print edition of the American Conservative includes a startling passage -- one which my readers will find evocative and horrifying. According to the article, Dick Cheney has personally instructed the Pentagon...
(Wait. Let's stop right there and ponder for a moment. Can a veep command the Pentagon to do anything? Apparently so! And here, you always thought the President was the Commander in Chief...)

Back to our story: Dick Cheney has personally instructed the Pentagon to draw up plans to nuke Iran immediately after the next terror attack. And we all know that such an attack is inevitable.

Iran will fry even if that nation has nothing to do with the terrorism!

The Pentagon, acting under instructions from Vice President Dick Cheney's office, has tasked the United States Strategic Command (STRATCOM) with drawing up a contingency plan to be employed in response to another 9/11-type terrorist attack on the United States. The plan includes a large-scale air assault on Iran employing both conventional and tactical nuclear weapons. Within Iran there are more than 450 major strategic targets, including numerous suspected nuclear-weapons-program development sites. Many of the targets are hardened or are deep underground and could not be taken out by conventional weapons, hence the nuclear option. As in the case of Iraq, the response is not conditional on Iran actually being involved in the act of terrorism directed against the United States. Several senior Air Force officers involved in the planning are reportedly appalled at the implications of what they are doing--that Iran is being set up for an unprovoked nuclear attack--but no one is prepared to damage his career by posing any objections.

The lives of untold millions may be saved if those officers develop a conscience and go public.

We need to get the Democratic Party Leadership interested in this story. And the rank-and-file. And the media.

Of course, right-wing propagandists have tried to convince us that Mr. and Mrs. Average Iranian really, really love America, deep in their hearts. That, presumably, is why Dick Cheney wants to turn them into glowing green vapor stew, even if they are innocent of any crime against us.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by exodus on 14-08-2005 at 10:44
Reason:

Citaat:
Iran zal inderdaad een veel hardere noot zijn om te kraken. Een nucleaire aanval wordt trouwens niet uitgesloten door cheney.

[size=3]Cheney makes plans to nuke Iran

[/size]
The print edition of the American Conservative includes a startling passage -- one which my readers will find evocative and horrifying. According to the article, Dick Cheney has personally instructed the Pentagon...
(Wait. Let's stop right there and ponder for a moment. Can a veep command the Pentagon to do anything? Apparently so! And here, you always thought the President was the Commander in Chief...)

Back to our story: Dick Cheney has personally instructed the Pentagon to draw up plans to nuke Iran immediately after the next terror attack. And we all know that such an attack is inevitable.

The Pentagon, acting under instructions from Vice President Dick Cheney's office, has tasked the United States Strategic Command (STRATCOM) with drawing up a contingency plan to be employed in response to another 9/11-type terrorist attack on the United States. The plan includes a large-scale air assault on Iran employing both conventional and tactical nuclear weapons. Within Iran there are more than 450 major strategic targets, including numerous suspected nuclear-weapons-program development sites. Many of the targets are hardened or are deep underground and could not be taken out by conventional weapons, hence the nuclear option. As in the case of Iraq, the response is not conditional on Iran actually being involved in the act of terrorism directed against the United States. Several senior Air Force officers involved in the planning are reportedly appalled at the implications of what they are doing--that Iran is being set up for an unprovoked nuclear attack--but no one is prepared to damage his career by posing any objections.

The lives of untold millions may be saved if those officers develop a conscience and go public.

We need to get the Democratic Party Leadership interested in this story. And the rank-and-file. And the media.

Of course, right-wing propagandists have tried to convince us that Mr. and Mrs. Average Iranian really, really love America, deep in their hearts. That, presumably, is why Dick Cheney wants to turn them into glowing green vapor stew, even if they are innocent of any crime against us.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[size=3]Cheney makes plans to nuke Iran[/size]

Of course, right-wing propagandists have tried to convince us that Mr. and Mrs. Average Iranian really, really love America, deep in their hearts. That, presumably, is why Dick Cheney wants to turn them into glowing green vapor stew, even if they are innocent of any crime against us.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door exodus : 14 augustus 2005 om 09:44.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 09:46   #40
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
lol dat stond een jaar lang voor de verkiezingen in de boekskes...
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be