![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom dat knipoogje daar achteraan, Tantist? :o
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfffffffffffft. Nu krijgen de BUBbers er weer een hele partij bij om in het 'VlaemSSche' cachot te steken.
![]() Of is het andersom en krijgen ze er een minder? Bah!
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Staatssecretaris
|
![]() Het CD&V is er anders ook niet vies van om het probleem van de vreemdelingen te bespreken... De vraag is dan natuurlijk : Is het Vlaams Blok dan eigenlijk nog wel nodig !? Vlaamse Nationalisten en mensen die het vreemdelingenprobleem bespreken bij CD&V !!! Snappen jullie het plaatje !?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ten eerste zijn de financieële problemen bij de N-VA zeker niet zo dramatisch als bijvoorbeeld bij Agalev. We kunnen daarvoor bogen op een sterk uitgewerkt ledenkader. Ten tweede zie ik een man als Bart Dewever, die al bijna twintig jaar trouw is gebleven aan de VU (wat we van weinigen kunnen zeggen, nietwaar Gabriëls, Somers...?) en een grote rol speelde bij het tot stand komen van de partij, zeker niet als eerste het schip verlaten voor een "groter verhaal", dat ligt volledig niet in zijn verhaal. Ik zou toch graag iets meer informatie en bronvermelding hebben voor ik hier geloof aan ga hechten, Robrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik dan (in mijn N-VA-bewustzijn) na inkleuring van het 'correcte' bolletje, zou merken dat die sloeries bovendien nog eventueel met de tsjeven zouden meeheulen, dan ga ik over mijn nek( ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Waarom moet de N-VA een kartel aangaan dan? Ze hebben in Vlaanderen bijna 4,9% van de stemmen gehaald! Even ter vergelijking: D66, regeringspartij in Nederland, haalde bij de verkiezingen 4,1% van de stemmen. Volgend jaar is er geen kiesdrempel en zijn er 124 i.p.v. 88 zetels te verdelen. Dat moet toch makkelijk lukken dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() U vergeet het fenomeen der kieskringen.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Maar er is toch geen kiesdrempel nu? En nu zijn er dus veel meer zetels te verdelen per kieskring, dus is het met hetzelfde aantal stemmen makkelijker om een zetel te behalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bovendien: de N-VA profileert zich zwaar op het communautaire vlak en daar is op het Vlaams niveau niet zo veel aan te doen.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Zonder kartel haal je denk ik meer stemmen dan met kartel. Ik heb het idee dat de christen-democraten in Vlaanderen (in Nederland nu ook weer trouwens) vaak een negatief beeld oproepen. Ik denk dat veel mensen liever een neutrale Vlaamsgezinde partij zien, dan eentje die samenwerkt met een van de grote partijen omdat dat misschien een zeteltje extra oplevert.
Het zou trouwens wel heel cynisch zijn als de partij die voortkomt uit een afsplitsing van de CVP, de VU en nu de N-VA, nu weer terugkeert bij die partij. Alsof Vlaanderen al onafhankelijk is en het werk erop zit! Bestaan er in België eigenlijk geen lijstencombinaties zoals in Nederland, waarbij twee partijen met aparte lijsten opkomen maar alleen voor de verdeling van de restzetels samengeteld worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Okee, er zijn kleinere kieskringen, maar er geldt wel een apparenteringssysteem ofzo toch? Worden dan niet de stemmen van de ene kieskring bij de andere kieskring opgeteld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor zover ik weet is er nog geen sprake van een kartel. Natuurlijk zal er wel gesproken worden met de CD&V maar of er al beslist is om een kartel te vormen betwijfel ik.
Dimitri, voor volgend jaar moeten we 5 verkozenen hebben. Dat zal niet makkelijk zijn, maar moeilijk kan ook. In het verleden haalde de VU immers telkens betere scores bij de Vlaamse verkiezingen dan bij de federale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |