Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2005, 15:30   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ik kan u wel vertellen dat Pro Belgica dit jaar honderden vlaggen, t shirts met Belgische vlag of 'I love my King' op verkocht.
Vlaanderen Vlagt verkoopt een paar honderden vlaggen en vlaggetjes op een enkele manifestatie...

En Pro Belgica is dat niet die organisatie waarvan er niemand daar deftig Nederlands kan? Moet eens lezen wat me enige tijd werd doorgespeeld: een brief van Pro Belgica aan haar "Nederlandstalige" leden:

Citaat:
Iedereen ziet een uitnodiging komen aan zin portefeuille. Wij richten een oproep zodat U onverwijld uw gehechtheid aan onze beweging en uw belangstelling aan ons tijdschrift zou vertonen. In feite, kon U de moeite doen U thans te ontlasten van uw bijdrage zou ons werk grotendeels vereenvoudigd zijn. 't Is zeer voornamelijk, geloof het maar.
Om je te bescheuren!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:31   #22
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Waarom horen we daar dan nooit iets van?
Misschien omdat je er niet achter vraagt?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:32   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg jongen, ik ben uw meid niet he! Zoek het zelf uit op de site van B-Plus. De namen staan online, veel zoekwerk is het niet.

Idem met de foto's.
Ik weet wel waarover u de URLs niet geeft: er zijn immers geen foto's en er is geen lijst van CD&V'ers waaruit zou moeten blijken dat er "heel veel" lid zijn.

Nogmaals: u valt voor de zoveelste maal door de mand.
Oud 14 augustus 2005, 15:33   #24
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg jongen, ik ben uw meid niet he!

De geëmancipeerde vrouw aan het woord sé!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:35   #25
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik weet wel waarover u de URLs niet geeft: er zijn immers geen foto's en er is geen lijst van CD&V'ers waaruit zou moeten blijken dat er "heel veel" lid zijn.

Nogmaals: u valt voor de zoveelste maal door de mand.
Nogmaals: u valt door de mand door gewoon geen moeite te doen. Ik geef u beide websites waar de informatie makkelijk op te vinden is en u weigert gewoon om te kijken.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:38   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Vlaanderen Vlagt verkoopt een paar honderden vlaggen en vlaggetjes op een enkele manifestatie...

En Pro Belgica is dat niet die organisatie waarvan er niemand daar deftig Nederlands kan? Moet eens lezen wat me enige tijd werd doorgespeeld: een brief van Pro Belgica aan haar "Nederlandstalige" leden:

Om je te bescheuren!
Als lid van Pro Belgica kan ik U melden dat ik deze brief niet heb ontvangen.

De echte brief ging als volgt:

"Een aantal van onze leden zijn nog niet in orde met het betalen van hun bijdrage. We durven eraan te herinneren dat o.a. het verzenden van ons driemaandelijks tijdschrift kosten vergt die zonder de bijdrage van de leden, niet te dragen zijn.

Om uw blad toegezonden te blijven krijgen, verzoeken we u dan ook om zo snel mogelijk uw bijdrage alsnog te storten d.m.v. het overschrijvingsformulier dat u in dit blad vindt - om uw geheugen op te frissen.

(...)

We rekenen op uw goede wil! Alvast bedankt.

Albert Paternostre
Schatbewaarder."

Perfect Nederlands.

Ofwel, Jan, heeft u een vervalsing in handen gekregen, ofwel liegt u gewoon.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:42   #27
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Jan kan deze brief ongetwijfeld inscannen en op dit forum plaatsen.8)
U vraag toch altijd zo graag bewijzen he Jan, en nu u ze zelf moet geven, horen we u ineens niet meer![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 14-08-2005 at 16:42
Reason:
--------------------------------

U vraag toch altijd zo graag bewijzen he Jan, en nu u ze zelf moet geven, horen we u ineens niet meer![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Jan kan deze brief ongetwijfeld inscannen en op dit forum plaatsen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 14 augustus 2005 om 15:42.
Oud 14 augustus 2005, 15:43   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: u valt door de mand door gewoon geen moeite te doen. Ik geef u beide websites waar de informatie makkelijk op te vinden is en u weigert gewoon om te kijken.
Menslief, lezen is ook uw sterkste niet. Wat die foto's van de startdag van "Jonge Belgen" betreft heb ik gezocht. Heel de webstek. Nergens ook maar enige foto van een startdag te zien. Dat heb ik ook gemeld. Indien u nu het gelijk aan uw kant zou hebben, had u prompt gereageerd en mij de rechtstreekse URL van die foto's gegeven. U hulde zich echter in volledig stilzwijgen.

Ook nu kunt u die URL niet geven. U gaf trouwens niet eens de URL van die website. Ik moest die ook zelf opzoeken...

Kortom, u beweert alleen maar zaken maar toont niets aan. En kunt het blijkbaar ook niet.

Conclusie: u valt volledig door de mand en blijft uw onbewezen beweringen zelf nog geloven. Als dat niet goedgelovig is...
Oud 14 augustus 2005, 15:44   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Menslief, lezen is ook uw sterkste niet. Wat die foto's van de startdag van "Jonge Belgen" betreft heb ik gezocht. Heel de webstek. Nergens ook maar enige foto van een startdag te zien. Dat heb ik ook gemeld. Indien u nu het gelijk aan uw kant zou hebben, had u prompt gereageerd en mij de rechtstreekse URL van die foto's gegeven. U hulde zich echter in volledig stilzwijgen.

Ook nu kunt u die URL niet geven. U gaf trouwens niet eens de URL van die website. Ik moest die ook zelf opzoeken...

Kortom, u beweert alleen maar zaken maar toont niets aan. En kunt het blijkbaar ook niet.

Conclusie: u valt volledig door de mand en blijft uw onbewezen beweringen zelf nog geloven. Als dat niet goedgelovig is...
Oei oei, Jan moest zelf iets opzoeken... Maar jongen toch, toch niet teveel inspanningen gedaan zeker?

Ik geef u de nodige informatie, of moet ik alle details misschien op een gouden schoteltje komen brengen?
Oud 14 augustus 2005, 15:45   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vraag toch altijd zo graag bewijzen he Jan, en nu u ze zelf moet geven, horen we u ineens niet meer!
Niets meer? Hallo?

Ik kan de tekst niet inscannen, daar ik geen scanner heb. In ieder geval kunt u bij Pro Belgica zelf informeren naar de tekst. De tekst is trouwens verschenen in 't Pallieterke. En er werd door Pro Belgica geen recht op antwoord gevraagd...
Oud 14 augustus 2005, 15:45   #31
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als lid van Pro Belgica kan ik U melden dat ik deze brief niet heb ontvangen.

De echte brief ging als volgt:

Perfect Nederlands.

Ofwel, Jan, heeft u een vervalsing in handen gekregen, ofwel liegt u gewoon.
Deze brief was waarschijnlijk alleen voor wanbetalers bedoeld. (grapje hè)

Overigens, perfect Nederlands... moet schatbewaarder niet penningmeester zijn?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:46   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei oei, Jan moest zelf iets opzoeken... Maar jongen toch, toch niet teveel inspanningen gedaan zeker?

Ik geef u de nodige informatie, of moet ik alle details misschien op een gouden schoteltje komen brengen?
U begint echt meelijwekkend te doen. Jan heeft inderdaad de zaak opgezocht en gezien dat er geen enkele foto van de startdag te zien was, alhoewel u anders beweerde.

Indien ik iets stel en er is een website die ernaar verwijst, dan geef ik die onmiddellijk.
Oud 14 augustus 2005, 15:46   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets meer? Hallo?

Ik kan de tekst niet inscannen, daar ik geen scanner heb. In ieder geval kunt u bij Pro Belgica zelf informeren naar de tekst. De tekst is trouwens verschenen in 't Pallieterke. En er werd door Pro Belgica geen recht op antwoord gevraagd...
Misschien omdat zij het pallieterke niet lezen, niet iedereen leest graag rioolblaadjes.

Ik ben geen lid van Pro Belgica, ik hoef er dus niet achter te informeren. U beweert hier iets en u kan het niet bewijzen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 14-08-2005 at 16:47
Reason:

Citaat:
Niets meer? Hallo?

Misschien omdat zij het pallieterke niet lezen, niet iedereen leest graag rioolblaadjes.

Ik ben geen lid van Pro Belgica, ik hoef er dus niet achter te informeren. U beweert hier iets en u kan het niet bewijzen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Niets meer? Hallo?

Ik ben geen lid van Pro Belgica, ik hoef er dus niet achter te informeren. U beweert hier iets en u kan het niet bewijzen. En dat ligt dan op ons te kappen. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 14 augustus 2005 om 15:47.
Oud 14 augustus 2005, 15:51   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben geen lid van Pro Belgica, ik hoef er dus niet achter te informeren. U beweert hier iets en u kan het niet bewijzen.
Toch wel. Januarinummer van 't Pallieterke. Mocht u dit blad niet hebben, dan kan u het inkijken in de Brusselse hoofdstedelijke bibliotheek (nabij de Munt).

Voor de rest: waar zijn ook alweer die foto's van de startdag van "Jonge Belgen"?
Oud 14 augustus 2005, 15:52   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Niets meer? Hallo?

Jan, die brief bestaat niet anders had ik hem wel ontvangen.
Hier is de echte brief:

"Een aantal van onze leden zijn nog niet in orde met het betalen van hun bijdrage. We durven eraan te herinneren dat o.a. het verzenden van ons driemaandelijks tijdschrift kosten vergt die zonder de bijdrage van de leden, niet te dragen zijn.

Om uw blad toegezonden te blijven krijgen, verzoeken we u dan ook om zo snel mogelijk uw bijdrage alsnog te storten d.m.v. het overschrijvingsformulier dat u in dit blad vindt - om uw geheugen op te frissen.

(...)

We rekenen op uw goede wil! Alvast bedankt.

Albert Paternostre
Schatbewaarder."

Ik lees het Pallieterke niet, en ik neem aan de mensen van Pro Belgica ook niet. Die brief die erin vescheen is ongetwijfeld vals, het Pallieterke heeft al wel meer dingen vervalst.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 15:59   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, die brief bestaat niet anders had ik hem wel ontvangen.
Dat zegt u. U kunt bij deze altijd een rechtzetting in het Pallieterke vragen.
Oud 14 augustus 2005, 16:05   #37
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waaaw! We zitten weer op dezelfde lijn als hun bewering van "duizenden leden"...

Om evenwel eens terug te keren naar het discussiepunt: waar staan ook alweer die foto's van de startdag "Jonge Belgen"? U weet toch waar ze staan. Welnu, geef me eens de rechtstreekse URL.

Ook de URL gevraagd van de overzichtslijst van alle CD&V'ers die lid zijn van B+. Volgens u zijn dat er "heel veel".
Schitterende postings, Jan! Je doet ze elke keer weer bijten in de tapijten van woede en jaloersheid. Als ze hun eigen smerige leugens als een boomerang in het eigen gezicht krijgen zijn de laffe uitvluchten natuurlijk weer niet te tellen.

"Interne partijzaken!" Dat is werkelijk een van de beste tot nu toe. Bijna zo goed als zotte Yann die flaminganten wou "uitroeien" of Hans1 die flamingantisme aan communise gelijkstelde. Wat een knotsgek circus!
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:07   #38
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Jongens toch, als ik dat hier allemaal lees ... Hoe schraperig en gierig kunnen belgicisten nog zijn? Elke eurocent is precies teveel gevraagd En dan noemen ze flaminganten "onsolidair" ! !
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:08   #39
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Schitterende postings, Jan! Je doet ze elke keer weer bijten in de tapijten van woede en jaloersheid. Als ze hun eigen smerige leugens als een boomerang in het eigen gezicht krijgen zijn de laffe uitvluchten natuurlijk weer niet te tellen.
De pot verwijt de ketel...

Moet jij niet dringend nog een aantal posts wijden aan je super extreme nickname Stubbe?
Oud 14 augustus 2005, 16:08   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.

"Interne partijzaken!" Dat is werkelijk een van de beste tot nu toe. Bijna zo goed als zotte Yann die flaminganten wou "uitroeien" of Hans1 die flamingantisme aan communise gelijkstelde. Wat een knotsgek circus!
En steeds weer komen ze met de meest ongeloofwaardige excuses aandrentelen. Eerst beweren ze iets, maar als het water wat te dicht bij de lippen komt te staan dan klappen ze plotseling dicht. "Internet partijzaken".

Denken we maar aan hun andere doekjes voor het bloeden: heel de zaak rond de partijgelden ("communicatiestoornis"), de foto's en verslagen die er zogezegd zijn maar waarvan we nooit de URL krijgen ("zoek het zelf maar op"), en nu die foto's van Halen ("we zijn maar foto's beginnen nemen na de plechtigheid").

Echt, mijn leerlingen slagen er op hun prille leeftijd nog beter in een geloofwaardig excuus boven te halen wanneer ze hun huiswerk niet hebben gemaakt of niet gestudeerd hebben voor een overhoring.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be