![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gun jij vredelievend Vlaanderen niet dat België zich met geweld nam?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 augustus 2005 om 12:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() btw, waarom begin je nu over het Vlaams Belang? Quasi iedere Vlaamse politieke partij ijvert voor meer bevoegdheden voor de deelregio's.
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 augustus 2005 om 13:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere VLAAMSE politieke partij doet dat, zij het niet even overtuigd als ze aan de macht zijn dan in de oppositie.
De Waalse echter... En ons oud knarretje is niet voor niks naar Wallonië geëmigreerd, hé?
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waroom met brol zoals B-H-V bezig zijn als jullie toch met een referendum "alles klaar" maken kunt??? Als de Vlamingen: 'Belgie neen' zeggen heb ik geen probleem met de splitsing van Belgie...
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je weet wel beter van vroeger... een ouwe tante ging dood, haar fermetteke kwam vrij... de neven moesten er relatief weinig geld voor hebben... een stomme kloot van een Hollander gaf mij schandalig veel geld voor mijn kooi hier... ik hield hier een "pied-�*-terreke" in de vorm van een studio ... en kocht het fermetteke... en hield nog geld over... en zowel het Waals als het Limburgs Haspengouw zijn mijn nieuwe "terre d'élection"... daarom en voor niets anders ben ik terug naar mijn geboortedorp gegaan... op enkele km's van het autostradeknooppunt van Loncin, dus op 40 km van Genk... waar ik nog een paar keer per week kom... heeft niks met afkeer van mijn werk- en woonplaats gedurende 40 jaar te maken, noch met wat jullie Vlaanderen noemen, wat ik het NL-talig gebied van België noem, noch met het F-talig gedeelte... ik ben geen Belgicist, noch een wat dan ook, ik geloof in het gestaag opbouwen van Europa en voel mij thuis in de Eurregio Maas-Rijn met Luik, Aken, Maastricht, Genk, Hasselt... Brussel, Antwerpen, Gent, etc... kunnen mij gestolen worden... en ik heb voor de sociale zekerheid (in het Noorden) veel meer bijgedragen dan de bescheiden pensioenstranfer die nu naar Wallonië voor mij komt... en BTW, straks heb ik me vergist met een woord dat in de toetsen van het bord was blijven zitten... van dat gezwam over 175 jaar wanbeheer moet ik niets hebben en ik vind dat apart van Tindemans, Martens en Dehaene die geknuld hebben, het beheer van ons land gedurende de 175 jaar niet slecht was... en dat zootje van het blok of belang zou het nooit beter gedaan hebben, integendeel....[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het oude Land van Loon en Luiks Haspengouw in de Eurregio Maas-Rijn, zijn mijn geliefde verblijfsplaatsen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 15 augustus 2005 om 19:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evengoed als 'de beste premier ooit' lijkt me anders een makkie.
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaren vijftig, tweetaligheid? Mag ik er even opwijzen dat de vernederlandsing van de scholen slechts een definitieve eindpunt kende in de naoorlogse tijd? Dat, alhoewel er toen reeds wettelijke bepalingen waren, in de vooroorlogse periode heel wat scholen nog steeds eentalig Frans waren? En dat Nederlands slechts een taalvakje was tussen de andere dat gegeven werd in het Frans aan de hand van Franse boeken (ik heb hier thuis nog zo'n oude spraakkunst... uitgegeven door het Sint-Lodewijkscollege van Brugge: spraakkunst Nederlands, met alle theoretische beschouwingen in het Frans, voorbeelden in het Nederlands (natuurlijk)... net alsof het ging om het aanleren van een vreemde taal). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en dat van die premier, daar blijf ik van overtuigd... en een overgroot gedeelte van de mensen ook... maar die maken niet zoveel misbaar als het zootje VB en aanverwanten... en... och laat maar... het heeft geen zin... wij zullen nooit akkoord geraken... onze goede premier doet wel en ziet niet om...
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tegenwoordig is er de keuze, waarbij de landstalen eerder een vrije keuze is in plaats van een verplichting. En dan maar klagen over het uiteengroeien van de gewesten. Men verstaat mekaar gewoon niet meer en dank zij de federalisatie van dit land is de nood er ook al niet meer naar... 25 jaar wanbeleid, zoals ik al zei! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen wanbeleid, maar wel een gewone sociologische evolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van jullie denkbeeldige tweetaligheid, had men de Franstaligen beter geleerd om respect te hebben voor onze taal. Daarnaast had men beter de strikte eentaligheid (met uitzondering van het Brussel van voor de uitbreiding) van de rest van de gemeenten ingevoerd, net als in Zwitserland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dat verwondert mij geenszins... ik had het tegen Knuppel gezegd en die weet dat zoals vele anderen op dit forum... en dat huis hier, die Hollander is mij achternagelopen en omdat ik eerst niet wou verkopen en hij bood steeds meer... meer dan het eigenlijk waard is... en van daar mijn kwalificatie van stom zijn... maar ik zou zot geweest zijn het te houden... en de gelegenheid deed zich voor het fermetteke waar ik als kind gespeeld heb te kopen... en van die Waalse meute, daar ga ik maar niet op in... al heb ik veel kompssie met je... in Luiks Haspengouw wonen even goede mensen als in Limburgs Haspengouw, trouwens... Haspengouwers zijn met mekaar verbonden en vermits mijn vader een Luiks Haspengouwer was, gehuwd met een Limburgse Haspengouwse... maar ja... sukkels van extremisten zijn kortzichtig en dom.... en begrijpen niets van de verbondenheid van streekgenoten.... en van die gal... 't is hoe je het ziet... maar het was een reactie op gal van een bende sullen hier op dit forum... en dat gal meer gal opwekt... dat begrijpt een sulleke als jij niet... en alvorens dat je zou zeveren over mijn beroepsleven hier... normaal moest Ford Genk naar Hauts Sarts te Luik en vermits ik toen op de economische dienst van de Provincie Luik werkte en dat niet door ging en ik in vier talen met de Ford instanties kon communiceren, heeft het Ford management mij gevraagd wegens mijn kwalificaties, Genk te helpen opstarten... waar ik als domme Waal hoger carrière maakte zowel plaatselijk als internationaal... maar ja als men enkel kan prullen over nitties gritties op taalgebied... dan moet mij je posting absoluut niet verwonderen...
![]() |
![]() |
#40 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Oh simpele ziel.
![]() |