Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 09:47   #21
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En vóór de moslims had de keizer van Byzantium het gebied veroverd. En daarvoor de Romeinen, en daarvoor de Grieken en daarvoor voor een stuk Babyloniërs, enz enz. ...
Inderdaad. En nu is een stuk ervan terug bevrijd door de joden.

Maar daar gaat het allemaal niet om. In deze topic gaat het nu toevallig over de Kruistochten.

Overigens, uw redenering volgend is het nodeloos van zich te verzetten tegen invallen en overheersing. Hitler en de zijnen zouden daar gelukkig mee geweest zijn.
Oud 17 juli 2007, 09:50   #22
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Een simplistisch uitleg, vaak te vinden bij simplistische geesten.
Tja. Men moet het simpel houden voor sommige geesten, is het niet, System?

Ik noteer in elk geval dat je de tekst hierboven http://forum.politics.be/showthread....51#post2792151 niet kon lezen.

Is er iemand die hem kan vertalen?
Oud 17 juli 2007, 09:59   #23
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Tja. Men moet het simpel houden voor sommige geesten, is het niet, System?

Ik noteer in elk geval dat je de tekst hierboven http://forum.politics.be/showthread....51#post2792151 niet kon lezen.

Is er iemand die hem kan vertalen?
De wens is soms de moeder van de leugen.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 10:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:04   #24
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En nu is een stuk ervan terug bevrijd door de joden.

Maar daar gaat het allemaal niet om. In deze topic gaat het nu toevallig over de Kruistochten.

Overigens, uw redenering volgend is het nodeloos van zich te verzetten tegen invallen en overheersing. Hitler en de zijnen zouden daar gelukkig mee geweest zijn.
Ik heb het nergens over verzet tegen invallen. U moet bij de les blijven. Ik zeg alleen dat bevolkingen getraumatiseerd worden door oorlogen en door invallen van vreemde gewapende bendes (zie Congo). Zoals de moslimbevolking getraumatiseerd werd door de kruistochten ('als je niet braaf bent dan komen de franji-kruisvaarders-je halen!', zeiden de moeders tegen hun stoute kinderen, nog niet zolang geleden in Syrië) zo ook werd de christelijke bevolking getraumatiseerd door de invallen van de Vikings. Daar ging het effe over.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 10:10.
Oud 17 juli 2007, 10:34   #25
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb het nergens over verzet tegen invallen. U moet bij de les blijven....
Over het bij de les blijven:
Citaat:
En vóór de moslims had de keizer van Byzantium het gebied veroverd. En daarvoor de Romeinen, en daarvoor de Grieken en daarvoor voor een stuk Babyloniërs, enz enz.

Lees eens een paar degelijke boeken over de kruistochten in plaats van dat internetproza.
Citaat:
Een simplistisch uitleg, vaak te vinden bij simplistische geesten.
Ik ben al tevreden dat mijn poging om je terug naar het onderwerp te brengen gelukt is.

Citaat:
... Ik zeg alleen dat bevolkingen getraumatiseerd worden door oorlogen en door invallen van vreemde gewapende bendes (zie Congo). Zoals de moslimbevolking getraumatiseerd werd door de kruistochten ('als je niet braaf bent dan komen de franji-kruisvaarders-je halen!', zeiden de moeders tegen hun stoute kinderen, nog niet zolang geleden in Syrië) zo ook werd de christelijke bevolking getraumatiseerd door de invallen van de Vikings. Daar ging het effe over.
Als je dan voorbeelden wil geven van redenen waarom een bevolking zou getraumatiseerd kunnen blijven, dan moeten wij hier nog steeds een zeer diepe haat koesteren tegenover Spanjaarden, Oostenrijkers, Fransen, Hollanders, Duitsers. En die voorbeelden dateren niet van ca 1100/1200.

Een vraag die men zich onder meer stellen kan is: hoe komt het dat "trauma's" van pakweg 800 jaar geleden nog steeds gecultiveerd worden? En is dat cultiveren daarvan constant geweest gedurende al die eeuwen?

En hoe komt het dat de Christelijke Wereld zich niet getraumatiseerd voelt door de onderwerping van het Midden-Oosten en Noord-Afrika door de mohammedaanse hordes?
Oud 17 juli 2007, 10:37   #26
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Men moet de kruistochten elks apart bekijken.

Zo waren er zelfs kruistochten waar geen enkele moslim doodviel.
Dat is zeer waar. Eigenlijk was alleen de 1ste kruistocht(de enige die gelukt is) van het aggressieve soort. De anderen kan men eerder als bedevaarten beschouwen, of als politieke machinaties of wat dan ook.
Het is ook een hardnekkige mythe dat de kruisvaarders naar ginder trokken om wat te plunderen. De weinigen die terugkwamen waren meestal platzak.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:40   #27
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraag die men zich onder meer stellen kan is: hoe komt het dat "trauma's" van pakweg 800 jaar geleden nog steeds gecultiveerd worden? En is dat cultiveren daarvan constant geweest gedurende al die eeuwen?
Omdat de moslims zich graag in hun slachtofferrol blijven wentelen. Ze zien ook wel dat ze er eigenlijk niks van gebakken hebben in vergelijking met het westen dus kan dat niet aan hen liggen maar aan die gemene christenhonden die hen altijd hebben genekt.
Veel westerlingen hier trappen daar nog in ook.
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:47   #28
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
'Van de Vikings, verlos ons Heer' was een gekend christelijk gebed uit de tijd en in die streken waar de Vikings strooptochten organiseerden. Een bevolking is altijd getraumatiseerd door een oorlog of door brutale invallen. Dit komt natuurlijk omdat de burgerbevolking vaak het grootste slachtoffer is en dikwijls machteloos staat. De leuze 'nooit meer oorlog!', is niet zomaar bedacht.
Toch straf dat de burgerbevolking nooit z'n lesje leert. Trauma's zijn voor zwakkelingen. Get over it.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 10:50   #29
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe komt het dat de Christelijke Wereld zich niet getraumatiseerd voelt door de onderwerping van het Midden-Oosten en Noord-Afrika door de mohammedaanse hordes?
Omdat wij traumatiseren, maar nooit getraumatiseerd raken. DYCORE!!!!

Laatst gewijzigd door Dycore : 17 juli 2007 om 10:52.
Oud 17 juli 2007, 13:02   #30
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Over het bij de les blijven:

Ik ben al tevreden dat mijn poging om je terug naar het onderwerp te brengen gelukt is.

Als je dan voorbeelden wil geven van redenen waarom een bevolking zou getraumatiseerd kunnen blijven, dan moeten wij hier nog steeds een zeer diepe haat koesteren tegenover Spanjaarden, Oostenrijkers, Fransen, Hollanders, Duitsers. En die voorbeelden dateren niet van ca 1100/1200.

Misschien omdat de kruisvaarders zich barbaars gedroegen en de bezetting van de Franji lange tijd heeft geduurd.

Wij zijn ook lang getraumatiseerd geworden door de Noormannen. Bij ons hebben de moslims ook altijd een pejoratieve betekenis gehad. Maar wij hebben ze op tijd tegengehouden, eerst in Poitiers en daarna in Wenen (Turken). Maar, wij hebben nooit een moslimbezetting gekend in de lage landen. In de Levant is dat wel anders geweest met de christelijke bezetters. U moet maar eens de kruisvaarderskastelen bezoeken in de Libanon en de Antilibanon, dan weet u waarover het gaat.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 13:04.
Oud 17 juli 2007, 13:06   #31
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Toch straf dat de burgerbevolking nooit z'n lesje leert. Trauma's zijn voor zwakkelingen. Get over it.
Dat zult u niet meer zeggen als uw kinderen voor uw ogen gespietst of geroosterd worden. Dat blijft wel enkele generaties hangen.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 13:10.
Oud 17 juli 2007, 13:09   #32
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Omdat de moslims zich graag in hun slachtofferrol blijven wentelen. Ze zien ook wel dat ze er eigenlijk niks van gebakken hebben in vergelijking met het westen dus kan dat niet aan hen liggen maar aan die gemene christenhonden die hen altijd hebben genekt.
Veel westerlingen hier trappen daar nog in ook.
Als u uit uw land gekikt wordt door de joden en men stopt u in vluchtelingenkampen gedurende generaties, dan zult u het ook niet meer fijn vinden. Of de moslims nu iets gepresteerd hebben of niet, dat is hier niet het punt van discussie.
Oud 17 juli 2007, 13:11   #33
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u uit uw land gekikt wordt door de joden en men stopt u in vluchtelingenkampen gedurende generaties, dan zult u het ook niet meer fijn vinden. Of de moslims nu iets gepresteerd hebben of niet, dat is hier niet het punt van discussie.

De moslims hebben op hun beurt het afgepakt van de cristenen. Boontje komt om zijn loontje.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 13:17   #34
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dat is zeer waar. Eigenlijk was alleen de 1ste kruistocht(de enige die gelukt is) van het aggressieve soort. De anderen kan men eerder als bedevaarten beschouwen, of als politieke machinaties of wat dan ook.
Het is ook een hardnekkige mythe dat de kruisvaarders naar ginder trokken om wat te plunderen. De weinigen die terugkwamen waren meestal platzak.
Al plunderend, rovend, moordend en brandstichtend en als economische winstgevende onderneming, tot het welzijn van de gezapige Doge van Venetië, Dandolo, zoals bij de vierde kruistocht bijvoorbeeld. Wat dat allemaal met de bevrijding van het 'Heilig Graf' te maken had, is mij nooit duidelijk geworden.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 13:21.
Oud 17 juli 2007, 13:19   #35
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
De moslims hebben op hun beurt het afgepakt van de cristenen. Boontje komt om zijn loontje.
En de christenen van de vorige bezetters. Kortom, we vallen in herhaling.
Oud 17 juli 2007, 13:32   #36
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zult u niet meer zeggen als uw kinderen voor uw ogen gespietst of geroosterd worden. Dat blijft wel enkele generaties hangen.
Denk je nu werkelijk dat ik van het leven verwacht dat dergelijke toestanden moeten uitgesloten worden? Als mijn kinderen voor mijn ogen geroosterd worden, dan neem ik pijnlijke wraak en sterf ik daarna met veel plezier. Maar tja, het kan inderdaad gebeuren dat het mijn kinderen niet goed zal verlopen. Die kans is zelfs niet klein.

Laatst gewijzigd door Dycore : 17 juli 2007 om 13:34.
Oud 17 juli 2007, 13:33   #37
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
En de christenen van de vorige bezetters. Kortom, we vallen in herhaling.
En we maken duidelijk dat dezelfde natuurwetten voor alle mensen gelden en dat de moslims geen uitzondering zijn.
Oud 17 juli 2007, 14:10   #38
system
Banneling

Standaard

[quote=Dycore;2793456]En we maken duidelijk dat dezelfde natuurwetten voor alle mensen gelden en dat de moslims geen uitzondering zijn.[/quote
]

Inderdaad.
Oud 17 juli 2007, 14:12   #39
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Denk je nu werkelijk dat ik van het leven verwacht dat dergelijke toestanden moeten uitgesloten worden? Als mijn kinderen voor mijn ogen geroosterd worden, dan neem ik pijnlijke wraak en sterf ik daarna met veel plezier. Maar tja, het kan inderdaad gebeuren dat het mijn kinderen niet goed zal verlopen. Die kans is zelfs niet klein.
U spreekt theoretisch. Brandschattende troepen die zich verhalen op weerloze burgers. Niets wraak te nemen. Wel, trauma's, generaties lang bij de slachtoffers of familie van. Maakt niet uit wie de slachtoffers zijn. Hindoes, moslims, christenen, joden, katharen. U moogt het zelf invullen. Het leed blijft hetzelfde, de trauma's ook.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 14:17.
Oud 17 juli 2007, 14:19   #40
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
U spreekt theoretisch. Brandschattende troepen die zich verhalen op weerloze burgers. Niets wraak te nemen. Wel, trauma's, generaties lang bij de slachtoffers of familie van. Maakt niet uit wie de slachtoffers zijn. Hindoes, moslims, christenen, joden, katharen. U moogt het zelf invullen. Het leed blijft hetzelfde, de trauma's ook.
Jongen, je hebt mensen die beginnen janken en je hebt mensen die wraak nemen. Als er geen wraak mogelijk is dan wil je sterven na de dood van je kinderen. Sterven is niet moeilijk.

Jij moet mij eens uitleggen waarom ik geen mensen zou mogen vernietigen, terwijl de varkens nooit het daglicht zien.

Overigens, heb ik nergens het leed verdedigt. Maar de dood... Een pijloze dood is een pretje. Niets verkeerd mee. Beetje pijn maakt het zelfs leuker, zolang het maar niet té lang duurt.

Laatst gewijzigd door Dycore : 17 juli 2007 om 14:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be