Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 augustus 2005, 00:13   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kent u het woord "democratie"?
de-mo-cra-tie (demokratie) [-'(t)sie] (<Gr) v 1 politieke staatsvorm waarbij nagenoeg het hele volk aan de collectieve besluitvorming deelneemt; zie ook parlementair; bij uitbreiding besluitvorming waaraan de gehele erbij betrokken populatie mag deelnemen; 2 (-tieën) staat waarin op democratische wijze word geregeerd.
(Kramers woordenboek)

In theorie ken ik het wel, echter in de praktijk van la Bélgique, ohlala....[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Diego Raga on 19-08-2005 at 01:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
de-mo-cra-tie (demokratie) [-'(t)sie] (<Gr) v 1 politieke staatsvorm waarbij nagenoeg het hele volk aan de collectieve besluitvorming deelneemt; zie ook parlementair; bij uitbreiding besluitvorming waaraan de gehele erbij betrokken populatie mag deelnemen; 2 (-tieën) staat waarin op democratische wijze word geregeerd.
(Kramers woordenboek)

In theorie ken ik het wel, echter in de praktijk van la Bélgique, ohlala....[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
de-mo-cra-tie (demokratie) [-'(t)sie] (<Gr) v 1 politieke staatsvorm waarbij nagenoeg het hele volk aan de collectieve besluitvorming deelneemt; zie ook parlementair; bij uitbreiding besluitvorming waaraan de gehele erbij betrokken populatie mag deelnemen; 2 (-tieën) staat waarin op democratische wijze word geregeerd. (Kramers woordenboek)

In theorie ken ik het wel, echter in de praktijk van la Bélgique, ohlala....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 19 augustus 2005 om 00:14.
Diego Raga is offline  
Oud 19 augustus 2005, 00:33   #22
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik zou er maar voor zorgen dat die lading niet leeg is tegen dat ie in de haven komt. Een volle of een lege container ziet er van buiten hetzelfde uit.
Boah, sommigen zijn nu eenmaal in staat (soms via via) een kijkje te nemen in de container, wees gerust...
Guderian is offline  
Oud 19 augustus 2005, 00:35   #23
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kent u het woord "democratie"? Of verkiest u de dictatuur van uw kleine minderheid?
Ik ken het woord beter dan jij ja, maar ik ga geen democratie nastreven in een systeem dat democratie onmogelijk maakt. Als we het systeem met haar eigen wapens kunnen bevechten, zullen we dat uiteraard niet nalaten.[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 19-08-2005 at 01:35
Reason:

Citaat:
Kent u het woord "democratie"? Of verkiest u de dictatuur van uw kleine minderheid?
Ik ken het woord beter dan jij ja, maar ik ga geen democratie nastreven in een systeem dat democratie onmogelijk maakt. Als we het systeem met haar eigen wapens kunnen bevechten, zullen we dat uiteraard niet nalaten.[/size]

Citaat:
Ik ken het woord beter dan jij ja, maar ik gan geen democratie nastreven in een systeem dat democratie onmogelijk maakt. Als we het systeem met haar eigen wapens kunnen bevechten, zullen we dat uiteraard niet nalaten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 19 augustus 2005 om 00:35.
Guderian is offline  
Oud 19 augustus 2005, 00:47   #24
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe het komt maar elke keer ik Kim zo zie op foto's krijg ik gigantische lachbuien. Het is bijna niet meer normaal.
Musketo is offline  
Oud 19 augustus 2005, 06:44   #25
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik weet niet hoe het komt maar elke keer ik Kim zo zie op foto's krijg ik gigantische lachbuien. Het is bijna niet meer normaal.
Fijn voor jou!
Kim is offline  
Oud 19 augustus 2005, 09:23   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Fijn voor jou!
Stel je voor, een flamingant die eens lacht. En ik die dacht dat alleen Bert Anciaux dat kon.
Hans1 is offline  
Oud 19 augustus 2005, 11:36   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Boah, sommigen zijn nu eenmaal in staat (soms via via) een kijkje te nemen in de container, wees gerust...
Laat ons iets weten mocht er iets aan die situatie veranderen. Kwestie van up-to-date te kunnen blijven over het aard van het beestje. Tenzij u het leuk zou vinden om opeens voor liberaal uitgemaakt te worden natuurlijk.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2005, 13:23   #28
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Liefste BUBbers, komen jullie ALSTUBLIEFT actie voeren op de IJzerwake? ALSTUBLIEFT, we smeken het u!!!

Zwarte Spion is offline  
Oud 19 augustus 2005, 13:30   #29
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Laat ons iets weten mocht er iets aan die situatie veranderen. Kwestie van up-to-date te kunnen blijven over het aard van het beestje. Tenzij u het leuk zou vinden om opeens voor liberaal uitgemaakt te worden natuurlijk.
rechts-conservatisme kan nooit met (ultra)liberalisme verzoend worden. Bijgevolg, en dat heeft FDW zeker al gezegd (in een interview met Coveliers, P&Desmet), het VB is en zal niet liberaal worden.
Hoe kan een liberaal ooit nationalist zijn?
Hoe kan een nationalist ooit liberaal zijn?
antwoord zelf eens.
Ambiorix is offline  
Oud 19 augustus 2005, 13:31   #30
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Liefste BUBbers, komen jullie ALSTUBLIEFT actie voeren op de IJzerwake? ALSTUBLIEFT, we smeken het u!!!
8)
Ambiorix is offline  
Oud 19 augustus 2005, 13:36   #31
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kunnen we geen petitie beginnen om bubbers op de bedevaartweide te krijgen?
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2005, 13:38   #32
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ze durven immers onze weide niet te betreden!
Zwarte Spion is offline  
Oud 19 augustus 2005, 13:43   #33
jan hyoens

Standaard

Citaat:
tja, ze mogen al blij zijn dat ze met een tricolore tot de weide geraken! Maar ik wil ze wel één van mijn collectie lenen!
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2005, 14:00   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Zondag kunnen we misschien de ordedienst inlichten en hun vragen of ze bubbels gratis binnenlaten. Dan reseveren we onmiddellijk een plaatsje helemaal vooraan, zodat ze gemakkelijk kunnen "toeslaan". Natuurlijk moeten we dit stil houden, anders gaan bepaalde een kraampje met rotte tomaten op het jaagpad zetten. Omzet zeker verzekerd!

Laat de bubbels maar komen! Ik kijk er al naar uit!!!
Jan van den Berghe is offline  
Oud 19 augustus 2005, 14:15   #35
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

BUB is een partij gelijk Groen, AEL etc.. Ze misbruiken domme jongeren die niet weten wat ze met hun stem moeten doen; en zo krijgen ze een zitje in het parlament etc..
Zielig
Shizie is offline  
Oud 19 augustus 2005, 14:39   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
rechts-conservatisme kan nooit met (ultra)liberalisme verzoend worden. Bijgevolg, en dat heeft FDW zeker al gezegd (in een interview met Coveliers, P&Desmet), het VB is en zal niet liberaal worden.
Hoe kan een liberaal ooit nationalist zijn?
Hoe kan een nationalist ooit liberaal zijn?
antwoord zelf eens.

99% van de mensen die onder de noemer rechts-conservatief geplaatst worden zijn liberaal.
solidarnosc is offline  
Oud 19 augustus 2005, 14:46   #37
jan hyoens

Standaard

Citaat:
99% van de mensen die onder de noemer rechts-conservatief geplaatst worden zijn liberaal.
van de paleo- of van de ultra-conservatieven?
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2005, 16:34   #38
Ambiorix

Standaard

Citaat:
"liberaal"
je weet toch dat '(ultra)liberaal' een eenheidsworst-werelddorp inhoudt? dat de kleine zelfstandigen de duimen moeten leggen voor de nietsontziende multinationals? dat levensgemeenschap en levenskwaliteit ondergeschikt wordt? dat ethisch conservatisme niet strookt met de liberale 'vrijheden'? dat het begrip 'volk' en 'etnie' teniet wordt gedaan door dit alles?
Volgens mij zijn er vele 'liberalen' die zichzelf zo noemen maar het niet eens zijn met de visie van échte ultraliberalen die nationalisme verafschuwen.[edit]
[size=1]After edit by Ambiorix on 19-08-2005 at 17:36
Reason:

Citaat:
"liberaal"
je weet toch dat '(ultra)liberaal' een eenheidsworst-werelddorp inhoudt? dat de kleine zelfstandigen de duimen moeten leggen voor de nietsontziende multinationals? dat levensgemeenschap en levenskwaliteit ondergeschikt wordt? dat ethisch conservatisme niet strookt met de liberale 'vrijheden'? dat het begrip 'volk' en 'etnie' teniet wordt gedaan door dit alles?
Volgens mij zijn er vele 'liberalen' die zichzelf zo noemen maar het niet eens zijn met de visie van échte ultraliberalen die nationalisme verafschuwen.[/size]

Citaat:
"liberaal"
je weet toch dat '(ultra)liberaal' een eenheidsworst-werelddorp inhoudt? dat de kleine zelfstandigen de duimen moeten leggen voor de nietsontziende multinationals? dat het begrip 'volk' en 'etnie' teniet wordt gedaan door dit alles?
Volgens mij zijn er vele 'liberalen' die zichzelf zo noemen maar het niet eens zijn met de visie van échte ultraliberalen die nationalisme verafschuwen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 19 augustus 2005 om 16:36.
Ambiorix is offline  
Oud 19 augustus 2005, 16:46   #39
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Ach jongens toch altijd dat uitdagen. Waarom zouden wij niet durven komen. Ik ga wel naar andere VB bijeenkomsten en niemand die mij ooit iets verweten heeft.

Het spijtige is dat jullie hier (meestal) achter een nickname sterke stoere en liefst afdreigende taal spreken, maar van de daden, ik wacht er nog altijd op. Vorige jaar dreigde mij hier iemand af dat hij me persoonlijk zou komen bezoeken en fysisch zou laten voelen hoe sterk VN in België staat. Heb toen zelfs mijn adres en al gegeven, ben nog altijd aan het wachten.

Nu een weide betreden waar een manifestatie plaatsvindt met als peiler vrede, dat kan zo erg niet zijn zeker.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 19 augustus 2005, 16:49   #40
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
BUB is een partij gelijk Groen, AEL etc.. Ze misbruiken domme jongeren die niet weten wat ze met hun stem moeten doen; en zo krijgen ze een zitje in het parlament etc..
Zielig
Ik ken ook wel zo'n partij die vooral beroep moet doen op zeer domme mensen.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be