![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() OFF TOPIC !!!
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Filosoof
Citaat:
En om van de jaren 70 te spreken beste filosoof : in de jaren 70 heb ik een heel dorp op stelten gezet omdat ik het toen waarlijk aandurfde met een allochtoon te trouwen...om van de familie nog maar te zwijgen... Is dat genoeg "judenfreund" avant la lettre of niet, jong ? Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Aan Darwin's persoonlijke kruistocht zouden er niet veel kunnen ontkomen. De fundi's zitten overal, van oude vrouwen tot baby's, allemaal moslims die het op zijn hebben en houden gemunt hebben. Je zou van minder gek worden als je in Darwin's psychowereld zou leven ![]() Als de moslims niet bestonden, had Darwin ze wel voor zichzelf bedacht.
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijheid van denken dreigt verdrongen te worden door politiek correct denken. Kunstuitingen dreigen het slachtoffer te worden van de islamitische beeldenstormers. Ik heb zelf moeten worstelen om onafhankelijk te worden van de -nog niet zo erge- katholieke opvoeding. En nu wordt daar in alle hevigheid de klok enkele eeuwen naar achter gezet. Als die klote-islam er niet zou geweest zijn, zou ik mijn tijd voor veel plezieriger dingen kunnen aangewend hebben. Maar ik vind dat ik mijn steentje moet bijdragen om te helpen onze vrijheden, waar zo hard voor gestreden is, te vrijwaren door anderen te sensibiliseren voor het gevaar van de islamisering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het spijt me erg dutch, maar wat je hier vertelt klopt aan geen kanten. De 'religie islam' streeft geen doel na dat strijdig is met de uvrm en evrm, niet op een politieke manier, en niet op een andere manier. het is wél zo dat sommige islamieten dit doen, en de islam hiervoor als rechtvaardiging gebruikt. Hoe komt dat? een van de zwakke punten (maar volgens mij tegelijk een sterk punt in vgl met bvb het christendom) is dat er niet zoiets bestaat als een 'islamitische paus'. De islam kent geen hiërarchie zoals de katholieke kerk. ook een imam staat in principe niet boven 'gewone' islamieten (hoewel die natuurlijk wel veel aanzien heeft). Dit betekent dat er dus niemand is die 'in naam van de islam' kan spreken (en idd, hoewel sommigen dat wel pretenderen), en het dus heel eenvoudig is voor gelijk wie om dingen te doen en te zeggen en dat te verkopen als de wil van Allah. Wat hiermee samenhangt is de inhoud van de Koran. De koran is een geschrift dat op heel veel verschillende wijzen kan geinterpreteerd worden en waar men die zaken kan uithalen die het meest de eigen zaak dienen. Ook bij de Bijbel is dit zo, maar het grote verschil is dat de interpretatie van de Bijbel geconcretiseerd wordt (werd) door het instituut Kerk. De Kerk bepaalt hoe de Bijbel moet geinterpreteerd worden en vertaalt dit naar concrete leefregels. En zoiets gebeurt bij de Islam niet, door het gebrek aan een hiërarchische structuur. Ook de positie van de vrouw in de Islam wordt bepaald door de interpretatie door verschillende stromingen, en door elke moslim. En daar wil ik graag ook nog het volgende over opmerken: Wanneer een islamitische man hier in België zijn vrouw mishandelt (op welk manier dan ook), gaat men er nogal gemakkelijk van uit dat dit door zijn religie en zijn cultuur is (een slechte religie!). Maar wat zien we wanneer een niet-islamitische man (zeker een autohtoon) hetzelfde doet met zijn vrouw? Dan is het een slechte man, want we kunnen toch niet zeggen dat onze eigen cultuur slecht is! Sorry, maar hier werkt men volgens mij met 2 maten en gewichten! Tenslotte wil ik ook nog opmerken dat het helemaal niet mijn bedoeling is om hier de Islam met hand en tand te verdedigen. Ik kan mezelf net als the piano een atheïstische humanist noemen. Tuurlijk komt dan de opmerking dat ik toch enkel de goede kanten van de Islam aanhaal en het allemaal rooskleurig voorstel. Inderdaad, maar dit is dan ook gewoon een reactie op andere posts, en bovendien vind ik dat de andere kant op dit forum al genoeg (over)belicht wordt. gr, fnek |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Dat jij islamofoob bent en daarom sommigen islamofilie 'verwijt' is zeker met feiten te staven. Ikzelf ben geen moslim. Ik las nooit de Koran en ben niet gelovig. Wat niet betekent dat ik islamofoob ben. Ik ben wel tegen elke vorm van fundamentalisme. Of dat nu katholiek, moslim of hindoeistisch fundamentalisme is.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen deskundige, maar Thomas, jouw concequent roepen dat er geen problemen zijn met een "beperkte groep moslims", of dat het Agalev idee gezond was riekt darwin wel de vermoedens aan.
Ik woon in een Moslim buurt, wij ,en het oudere koppel in dit huizenblok zijn de enige niet Moslims, dus ik weet wat de hekele punten zijn. Jouw continue multicultureel gezwam is voor mij veelal ook dat, gezwam. Wel leuk hoe een gehersenspoelde linksgroene achterhaalde ideeën halsstarrig blijft volgen.
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zullen we misschien wat minder onzin van u te lezen krijgen. Weet toch waarover je spreekt man! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Darwin, antwoordt nu eens op de essentie van wat ik schreef: kan je met feiten aantonen waaruit je precies hebt afgeleid dat ik islamofiel (volgens jouw definitie) zou zijn? Het antwoord blijft helaas uit. Weinig onderbouwing in je beweringen. Verbaast ons niks hoor. ![]()
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U zit de godganse tijd op dit forum met alle middelen de Islam te verdedigen terwijl u geeneens de Koran kent!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Misschien is "ISLAMOFIEL" wel een woord dat de lading niet dekt, laten we het dan maar op "ISLAM-ONKUNDIGE" houden...is dat niet beter ?
En dan is mijn raad aan deze islam-onkundigen van gewoon de koran en hadieth te raadplegen, te lezen, te kennen, want geef toe, als men niet weet waarover men het heeft, dan kan men er niet serieus en met kennis van zaken over spreken noch oordelen... Dan heeft men wat men beweert gewoon van "horen zeggen" of zo... We zijn hier allen denkende mensen, dus kunnen we maar beter eerst eens zien voor onszelf waar het nu juist om gaat in de islam en dan erover discussiëren... Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Ik had het niet over de 1 of andere folder maar over een partijprogramma van over de 100 bladzijden. Bij de vorige verkiezingen was die niet te vinden op de site van het vb zelf maar om die van de vb jongeren. Vreemdgenoeg kon ik het partijprogramma voor 2003 nergens vinden. Raar he, je zou toch verwachten dat een partij zijn volledig programma aan iedereen bekend wil maken. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn mensen die de islam verdedigen islamofielen. Zelfs al hebben ze nog geen ene letter uit de Koran of uit het leven van Mohammed gelezen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() "Islamofiel" is uiteraard provocerend bedoeld en verwijst naar de twee maten en gewichten waarmee politiek correcte figuren werken als het over de Islam gaat. Het is een tegenreactie op de uitdrukking Islamofoob die ook een provocatie is en tevens een vergezochte knipoog naar de uitdrukking homofoob. Het is trouwens Ok om bang te zijn van de Islam, maar wel nadat u het fenomeen eens goed bekeken heeft.
Angst hebben heeft nogal een negatieve betekenis in onze maatschappij, want iedereen wil wel de held spelen. Maar in de natuur is angst gewoon een vorm van intelligentie, het dier dat alert blijft overleeft. Een dier dat zich van geen kwaad bewust is valt ten prooi. Iemand die niets of niemand vreest en zijn kop in het zand steekt kan dus ook gewoonweg dom zijn. Betekent dit dat u angst moet hebben alle Moslims? Neen, maar wel van de radicale uitwassen. Die radicalen kunnen trouwens enkel opereren indien ze voldoende steun krijgen van een significant deel van de Moslimspopulatie en zelfs daarbuiten. Neem die achterban weg en de radicalen verliezen hun draagvlak. De Communistische revolutie en het Nazisme van Hitler waren ook slechts mogelijk dankzij de mentale steun van een significante achterban. Stel dat 99% van de Moslims niet actief bezig is met de radicale Islam, dan is 1% of minder op een populatie van meer dan één miljard nog steeds een voldoende grote minderheid om de boel op te verzieken voor een meerderheid van andersdenkenden. Sommigen beweren dat er verschillende soorten Islam zijn, maar ik spreek liever over verschillende stromingen (Koranieten, Sjiieten, Soennieten, ...) en gradaties (gematigd tot radicaal) binnen de Islam. De Islam is volledig te herleiden tot die enkele geschriften, tot die ene God, tot die ene profeet, tot een heilig schrift dat tevens Gods woord is. Hoe kan Gods woord (de perfectie zelve) vatbaar zijn voor interpretatie?Verschillende interpretaties staan immers gelijk aan twijfel aan Gods woord (en perfectie). Hoe kan het zijn dat sommigen de Koran juist op die manier willen interpreteren dat middeleeuwse verzen min of meer compatibel zijn met hedendaagse westerse begrippen zoals de universele mensenrechten, democratie, homorechten, de vrouwenemancipatie, ...? Puur toeval? Was Mohammed een visionair die een tiental eeuwen vooruit was op zijn tijd? Of is dit gewoon een mislukte poging om eeuwenoude geschriften aanvaardbaar te maken voor de moderne westerling? Voor de Oosterse Moslim zijn de verzen nog steeds brandend actueel maar niet vatbaar voor interpretatie. Voor hen is de profeet nog steeds een rolmodel waarnaar iedereen zich dient te gedragen. Waarom moeten wij dan Mohammed's daden in hun eeuwenoude Oosterse context zien en tegelijkertijd de verzen interpreteren door een Westerse, 20e eeuwse bril? Hebben wij westerlingen de pretentie om de Islam beter te kennen dan de vrome Moslim?
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, de kritiek van Jezus waar u het over heeft, was wel degelijk kritiek op Joden. Die werd uiteraard niet verboden door het christendom. En als je denkt dat het christendom anno 2003 geen dogma's en verboden meer kent, dan geldt dat misschien wel gedeeltelijk voor onze regio's, maar gaan maar eens naar de VS. Daar lopen vandaag blanke christenen rond die qua dogma's zeker niet moeten onderdoen voor de moslims. En ga je naar Zuid-Amerika, wel, op sommige plaatsen is het daar de middeleeuwen all over again. Wat uiteraard niet wegneemt dat de moslimgemeenschap nog altijd wacht op verlichting. Mijn inziens is het net aan aan ons om progressieve moslims( ja, die bestaan ook) bij te staan in de strijd die zij leveren tegen hun conservatieve dogmatische leiders op vele plaatsen in de wereld. Maar wat doen ze in het westen? In plaats van ze te helpen worden ze veeleer als terroristen bestempeld. Of dat de zaken erop vooruit helpt, durf ik ernstig te betwijfelen. Vandaag zijn we zover dat molimfundamentalisten worden betiteld als terroristen(dikwijls terecht), maar diegenen die zich verzetten tegen deze gekken worden òòk geklasseerd als terroristen. Tja.
![]() |