![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik pleit liever voor het afschaffen van alle socio-culturele subsidies, maar dan allemaal. De staat hoort geen verenigingen of manifestaties te subsidiëren, dat doet hij alleen om zijn macht en controle te vergroten. Evenementen als de WJD die op een grote aanhang kunnen rekenen, zouden er zeker niet onder lijden als aan dat geldcircus een eind wordt gesteld. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Tegen dit soort Belgische (dus ook Vlaamse) ziektes zou men beter harder optreden, maar dat gaat niet, want de partijen die aan de macht zijn profiteren er natuurlijk zelf van. In zo'n opzichten ben ik sceptisch tegenover particratie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat Rome het patrimonium onderhoud he en de dagelijkse werking bekostigd. Maar niet de belastingsbetaler. Met die 580 Miljoen euro kunnen heel wat nuttiger zaken gedaan worden hoor. Elk jaar opnieuw vraagt de kerkgemeenschap om een verhoging van de toegekende subsidies, waarom??? Om in eigen zakken te draaiën natuurlijk. De kerkgemeenschap zijn de grootste geldwolven die er bestaan, dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd al zo blijven. Hoe komt het anders dat er nonnetjes bestaan met 8 tot 15 Miljoen Euro op hun persoonlijke rekening, van te bidden alleen zekerst??? En van de priesters en andere hoge nozems binnen de kerkgemeenschap gezwegen he.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je gelijk hebt. Een tijd geleden vroeg een kerk mij een bestek op te maken voor een bepaald werk. "Neem het ruim, heel ruim" zegden ze mij "want we moeten dat indienen voor ons budget te krijgen" Nu moet ik toegeven dat het mij de eerste keer is dat ze mij zeggen dat ik het ruim moet nemen. Langs de andere kant, een vorig werk die ik voor een andere kerk heb gedaan is tot op heden nog steeds niet betaald. Daar zijn ze precies ook heel erg ruim in, in wachten met te betalen. Mijn leveranciers heb ik natuurlijk meteen mogen betalen. Nu ja ze zeggen altijd dat een zelfstandige rijk is nietwaar? Volgens mij boeken ze dat geld meteen af en zetten ze het uit op één of andere rekening voor persoonlijk voordeel en geen kat die dat weet of wil weten denk ik. Fraude, t'zal overal wel zitten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 20 augustus 2005 om 11:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() pfff, kzie het al gebeuren ... katholiek-extremistische jeugd als antwoord op moslim-extrimisme ... die paus wordt daar onthaald als een held ... nu moet er iemand mij eens uitleggen wat die wel heeft gedaan? Wat heeft die bereikt? DIe heeft gewoon niks gedaan ... waarom dan zo'n applause en geroep en getier alsof hij de world-cup voetbal eignehandig heeft gewonnen ... als hij nu iets historisch had gezegd als ... man en vrouw zijn gelijk dan had ik dat kunnen begrijpen ... maar neen ... hij is gewoon even geleden tot paus verkozen en alleen daarvoor ben je al een held blijkbaar ...
Nog iets, waarom beslist het vaticaan over abortus (een clubje mannen) terwijl vrouwen 9 maandan zwanger zijn en kinderen moeten baren ...
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() Steun alle positivo's, gelovig of niet - 20/08/2005 Mag het Europees Parlement 1,5 miljoen euro subsidie geven aan de organisatie van de Wereldjongerendagen in Keulen? Dat zorgde gisteren plots voor verhitte discussies tussen de Belgische Europese parlementsleden, die anders zeer gemoedelijk door het politieke leven trekken. Voor alle duidelijkheid: 1,5 miljoen euro is maar een peulschil op het budget van vele honderden miljoenen euro waarover Europa beschikt. Daarover gaat het niet: het gaat blijkbaar om het heilige principe van de scheiding tussen kerk en staat. Uiteraard mag daaraan niet geraakt worden. Dat is onbespreekbaar. Religie is een privé-zaak. Maar zowel diegenen die dromen van de terugkeer naar vroegere tijden waar kerk en staat één waren en de politieke agenda domineerden als de rabiate tegenstanders van subsidies aan alles wat met religie te maken heeft, voeren een ouderwets achterhoedegevecht waar Europa en wij als Europese burgers in feite niets aan hebben. De strijd tussen gelovigen en ongelovigen is een debat van het oude Europa, dateert van de vorige eeuw. In het moderne Europa van de 21ste eeuw moeten politici zich vooral bezighouden met de nieuwe maatschappelijke stromingen: diegenen die zich positief willen inzetten voor onze samenleving aan de ene kant, de j-m'en-foutisten die kiezen voor verzuring en egoïsme aan de andere kant. Gelukkig zijn er nog voldoende positieve krachten in de samenleving. We kennen ze als trainer van de lokale jeugdvoetbalploeg, als leider van de jeugdbeweging, als de vrijwilligster die zich inzet voor gehandicapten, als bestuurslid van het Humanistisch Verbond en als jongere die zich inzet in de pastoraal van zijn kerk. Dat zijn allemaal mensen die in aanmerking komen om gesteund te worden door Europa, al dan niet financieel. Of ze nu gelovig zijn of niet doet anno 2005 niet meer terzake. We hebben het gevoel dat de politiek weer langzamer evolueert dan de man en vrouw in de Dorpsstraat, die deze oude muurtjes al afgebroken hebben. Conclusie: Wereldjongerendagen komen als project in aanmerking voor een logistieke subsidie omdat ze jongeren met een positief engagement samenbrengen. Niet omdat Europa de paus inhoudelijk steunt of gelovigen wil bevoordelen of omwille van politieke spelletjes onder parlementsleden. Niets meer en niets minder. Gunther VANPRAET |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() En als de Hitlerjugend zich nu wil inzetten voor de ouderen van dagen is dat ook mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag was of die jonge gasten in Keulen het af en toe eens horen donderen tussen hun benen.
Als ze hun leer volgen natuurlijk wel. (Gaat en vermenigvuldig u, bemin uw naaste zoals uzelf ...) Buiten het feit dat ik wat in mijn haar krab bij zoveel naïviteit, heb ik niks tegen brave mensen. Maar ze moeten wel begot oppassen dat ze niet in ekstremisme vervallen. Scheiding van kerk en staat; geen wetten (abortus, homohuwelijk) tegenwerken met illegale middelen (ambtenaren oproepen om rechten van mensen te boykotten ...). En of ze nu applaudisseren voor Eddy Wally, K3 of de Rats-pope .... ze doen maar.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wist ik niet. Principieel mag een overheid geen ideologieën steunen, voortrekken m.i. De subsidie afschaffen is ok. Het evenement verbieden niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat heeft dit artikel te maken met mijn mening???? Omdat een ander daar zo over denkt wil dit niet zeggen dat ik die mening ga volgen he.
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|