Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2005, 22:27   #21
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Komkom.

Men zei ook dat we niet zouden overleven zonder mammoeten.

En kijk eens hoe goed we het nu hebben.
Ik heb het helemaal niet goed, ondanks het feit dat ik rijk en zo ben. Was ik maar één of andere fundamentalist in godweetwat.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2005, 22:37   #22
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Ik heb het helemaal niet goed, ondanks het feit dat ik rijk en zo ben. Was ik maar één of andere fundamentalist in godweetwat.
Ik kan je leed niet langer aanzien. Zoek jezelf een andere afstudeerrichting, en gauw wat. Doe iets nuttigs. Pol&Soc is dus al uitgesloten. Eventueel Wijsbegeerte aan een vrijzinnige instelling. Doctoreer, zoals iedereen, en ga op kosten van de staat onzinnige onderzoeken doen - relaxeer, en luister naar Iraakse luitmuziek, bv. Munir Bashir.
Oud 22 augustus 2005, 22:40   #23
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan je leed niet langer aanzien. Zoek jezelf een andere afstudeerrichting, en gauw wat. Doe iets nuttigs. Pol&Soc is dus al uitgesloten. Eventueel Wijsbegeerte aan een vrijzinnige instelling. Doctoreer, zoals iedereen, en ga op kosten van de staat onzinnige onderzoeken doen - relaxeer, en luister naar Iraakse luitmuziek, bv. Munir Bashir.
Slavistiek. Ik heb altijd al landen willen bestuderen waarin vele miljoenen mensen gruwelijk zijn afgeslacht geworden.

Maar dan moet je naar Gent, of Leuven. Niet dat dat een optie is, maar ik zeg het er maar bij.
Oud 23 augustus 2005, 10:00   #24
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komkom.

Jamaar, stel nu eens dat er is geen leven na de dood zou zijn. En men weet dat, men heeft dat onweerlegbaar kunnen bewijzen, en men maakt dat voor de hele wereld openbaar. Ik zeg het je: de mensheid en onze opgebouwde samenlevingen zullen ineenstorten. De mens zal zich zodanig gedemotiveerd voelen dat het voor hem geen bal meer zou uitmaken, en dat gevoel is zeer gevaarlijk.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 10:06   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Bwa voor mij niet echt. Ik gun de zaak momenteel nog het voordeel van de twijfel, maar als men morgen bewijst dat het na m'n dood met mij afgelopen is zal ik nog steeds blij zijn als toekomstige generaties op de een of andere manier nog een erfenis van mij meekrijgen. Zelfs na de dood gaan de echos van een mens verder, bij sommigen al meer dan anderen. Het zou nog een extra stimulans zijn om grootste dingen te verwezenlijken.
Oud 23 augustus 2005, 11:29   #26
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Jamaar, stel nu eens dat er is geen leven na de dood zou zijn. En men weet dat, men heeft dat onweerlegbaar kunnen bewijzen, en men maakt dat voor de hele wereld openbaar. Ik zeg het je: de mensheid en onze opgebouwde samenlevingen zullen ineenstorten. De mens zal zich zodanig gedemotiveerd voelen dat het voor hem geen bal meer zou uitmaken, en dat gevoel is zeer gevaarlijk.
Volgens mij zou echt n�*emand van zijn ideeën kunnen worden afgebracht hoor, ook al zouden ze dat bewijzen. Die hardcore gelovers, die zijn voor het leven verloren.

Grappig hé?
Oud 23 augustus 2005, 11:41   #27
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Je kan overigens onmogelijk bewijzen dat er geen leven na de dood is. Je moet immers altijd de mogelijkheid open laten dat er zaken zijn die nog niet ontdekt zijn, laat staan verklaard. Dat ons fysieke lichaam afgebroken wordt is wel bekend en bewezen, maar dat er een of ander residu overblijft dat naar, laten we zeggen, een vierde of vijfde ruimtelijke dimensie vertrekt (om het wetenschappelijk klinkend te houden) is hoewel onwaarschijnlijk ook niet volledig uit te sluiten.

Laten we eens de vraag anders stellen: stel dat morgen aangetoond wordt dat de ziel wel bestaat (bijvorbeeld als een soort energetisch veld van nog niet ontdekte deeltjes, quantumfysica), wat dan? D�*t zou pas een serieuze omwenteling zijn want angst voor de dood verdwijnt dan volledig.
Oud 23 augustus 2005, 11:47   #28
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie gelooft daar dan nog in onze Vlaamse smaenleving - buiten bejaarden? Houden die onze samenleving samen?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:38   #29
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wie gelooft daar dan nog in onze Vlaamse smaenleving - buiten bejaarden? Houden die onze samenleving samen?
Om je geheugen even op te frissen: meer dan 1 miljoen jonge gelovigen op de Wereldjongerendagen in Keulen.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:44   #30
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om je geheugen even op te frissen: meer dan 1 miljoen jonge gelovigen op de Wereldjongerendagen in Keulen.
waarvan er een paar honderd jonge Vlamingen waren

(ter vgl de Italianen en spanjaarden waren daar met 1000den)
Oud 23 augustus 2005, 13:51   #31
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
De mens zou zonder religie niet meer kunnen leven. Religie is een leiddraad in het leven, waar je je aan kunt vasthouden wanneer het even minder gaat. Je kan dat dan onzin vinden, maar je ondervindt er zeker geen nadeel bij in het geloven. Daarbij, een religie wordt niet uitgevonden, een religie ontstaat. Religie is één van de oudste aspecten in het bestaan van de mens en het is aanwezig in elke cultuur, en is van alle tijden. Het behoort zelfs tot elke cultuur. Ik durf zelfs zeggen dat je het uit de cultuur niet kunt wegdenken, alleen al omwille van het feit dat de staat of de grondwet zich op de ethische standpunten van een religie kan baseren.

Wanneer er geen sprake is van secularisering vallen de ware maskers af van de religie, en momenteel zien we dat in islamitische republieken. Momenteel kunnen we zien wat voor een slechte godsdienst wel is, gezien het heilige boek er strict wordt nagevolgd. Wat dan weer in tegenstelling tot het Christendom is, ondanks de Kruistochten. Christus zou bijvoorbeeld nooit gewild hebben dat er in Zijn naam oorlog (de Kruistochten) zou gevoerd worden, of dat er onschuldigen zouden vervolgd worden (heksenvervolging).
Behalve dan Bush, die vindt dat het 'Créationisme' moet onderwezen worden. 'God bless America' zei hij en liet nog een bommeke vallen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 13:54   #32
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Komkom.

Wat !!???!! Is Geert Lambert dood ??!
Oud 23 augustus 2005, 14:09   #33
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
1 miljoen? Tussen de 200.000 en 800.000 zeker. Cijfertovenaar.
Oud 23 augustus 2005, 14:16   #34
Flipgirl
Banneling

Flipgirl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gehoord dat een stel Duitse anarchisten nog een vrijwilliger zoekt voor een zelfmoordaanslag tegen de Paus .
Flipgirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 14:16   #35
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
waarvan er een paar honderd jonge Vlamingen waren

(ter vgl de Italianen en spanjaarden waren daar met 1000den)
Wat mij vooral opviel is dat die Vlaamse gelovigen vooral bestonden uit lelijke seuten met een brilleke. Die geraken niet van't straat en lopen gefrustreerd de kerk binnen.
Oud 23 augustus 2005, 14:21   #36
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Wat mij vooral opviel is dat die Vlaamse gelovigen vooral bestonden uit lelijke seuten met een brilleke. Die geraken niet van't straat en lopen gefrustreerd de kerk binnen.
Seuten?

Oud 23 augustus 2005, 14:24   #37
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Inderdaad, een seut met een brilleke. En met een hoofddoek dan nog. Bah, zo'n religieus symbool van de onderdrukking van de vrouw.
Oud 23 augustus 2005, 14:41   #38
Percalion

Standaard

Citaat:
Slavistiek. Ik heb altijd al landen willen bestuderen waarin vele miljoenen mensen gruwelijk zijn afgeslacht geworden.

Maar dan moet je naar Gent, of Leuven. Niet dat dat een optie is, maar ik zeg het er maar bij.
Ach, kom nou.

In jouw geval zou ik toch de examencommissie inschakelen.
Oud 23 augustus 2005, 14:44   #39
Percalion

Standaard

Citaat:
Dat zeg jij, makker. Je gaat er namelijk vanuit dat iedereen één of ander hoger doel nodig heeft om voor te leven. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er geen leven na de dood is. Om de simpele reden dat het minstens in één aspect zal verschillen van ons leven hier. En ik vind dat niet demotiverend.

Ik zou niet weten wat gedaan tijdens mijn leven-na-de-dood. Behalve dan misschien een praatje maken met Socrates en Plato, en wat gitaarlessen volgen bij Jimi Hendrix. Maar dan nog.
Oud 23 augustus 2005, 15:46   #40
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zeg jij, makker. Je gaat er namelijk vanuit dat iedereen één of ander hoger doel nodig heeft om voor te leven. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat er geen leven na de dood is. Om de simpele reden dat het minstens in één aspect zal verschillen van ons leven hier. En ik vind dat niet demotiverend.

Ik zou niet weten wat gedaan tijdens mijn leven-na-de-dood. Behalve dan misschien een praatje maken met Socrates en Plato, en wat gitaarlessen volgen bij Jimi Hendrix. Maar dan nog.
[teveel is teveel] Waarom wachten als je Socrates ook in deze wereld kan ontmoeten? [/teveel is teveel]
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be