![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval heeft het geen zin van de middenklasse, de familieleden van de barons, die geld hebben om mensensmokkelaars te betalen, ambtenaren om te kopen... voort te helpen. Men kan veel beter de echte armen in hun thuisland helpen. En niets houdt u uiteindelijk tegen om meer te doen. Maar persoonlijk vind ik, eens 2/3 van mijn loon gestort als bijdrage aan de maatschappij, ik voldoende heb gedaan. En uiteindelijk vroeg ge naar oplossingen. En voor mij blijft het, eerst de kraan toe, en dan dweilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. Ik onderstel dat vele (ik heb hier geen percentage) van die kansarmen vreemdelingen zijn... en dan nog van Magrebijnse oorsprong. Welnu, hiervan is meer dan 50% ongeletterd, zeg maar analfabeet. Vermits ze analfabeet zijn in hun eigen taal, hoe wilt ge dan dat ze hier een taal leren? 2. Personen zonder diploma en taalkennis - wat komen die hier doen? Op welke basis werden die hier toegelaten? Wat is het ekonomische nut voor België om hier analfabeten 'uit te nodigen', zonder enig bezit van diploma? Wat is hun bijdrage tot onze ekonomie? 3. Wie betaalt die integratiecursussen en taalbaden? Ik herinner mij een artikel waar men stelt dat een integratiecursus zo'n € 2.500 kost per persoon aan de Belgische Staat (dus gij en ik...). Die personen wisten toch dat hier Nederlands of Frans gesproken werd, voor ze naar hier kwamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja, maar dan met hun eigen centen. Ik ben naar Australia en Zuid-Afrika gaan werken. Nooit heeft iemand daar voor mij cursussen betaald. Dat heb ik zelf moeten doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik noteer in uw bijdrage: "Vele van die vreemden horen hier niet thuis..." Hoeveel? "Sommigen (dus een minderheid! ...volgens uw uitleg) komen naar hier voor een job". En we zitten hier in dit land met de hoogste werkloosheid van de Europese Unie. 700.000 werklozen. Dus dat kan ook niet. Wie emigreert er nu naar een land met de hoogste werkloosheid? Blijft over: "...anderen dan weer niet (...om een job te hebben)" Enig idee hoeveel % die 'anderen' zijn? Als we dat niet weten, dan heeft verdere discussie geen zin. Wat denkt ge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
de cijfers zijn eigenlijk onthutsend. de democratisering van ons onderwijs heeft gefaald. onderwijs moet de sociale mobiliteit verhogen, maar in praktijk zien we het omgekeerde. kansarmoede wordt bestendigd door ons onderwijs en dat is schrijnend. kinderen verdienen gelijke kansen. maatregelen als deze zijn zelfs zwaar ontoereikend. maar het is toch iets dat men probeert te ondernemen. verder worden er nog extra middelen ingezet voor onderwijs en dat is nodig. zo is er geld voor investeringen in gebouwen en voor gratis onderwijs. eindelijk zou men ook eens werk gaan maken van het gelijkschakelen van beurzen voor hogeschool- en uniefstudenten. het wordt tijd dat die discriminatie eens wordt weggewerkt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar die stemmen vaak niet op de sossen. De allochtonen daarentegen zijn een heel expliciete doelgroep als kiesvee voor sp-a en groen! Niet moeilijk dat net deze partijen er liefst zo veel mogelijk binnenhalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit de quote die daaronder stond. Dus onze overwerkte leraren krijgen weer eens opslag (betaald door de belastingbetaler) terwijl diezelfde belastingbetaler een steeds hogere werkdruk mag ervaren, bij bosjes worden afgedankt en zijn/haar belastingen door het dak ziet gaan. Ik heb niks tegen het onderwijs, maar ik vind dat zij alles in acht genomen absoluut niet te klagen hebben over de hen geboden vergoeding. Geld dat veel beter ergens anders zou geinvesteerd worden dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
persoonlijk zag ik die 600 miljoen ook liever op een andere manier besteed. zo mocht er bv wel wat meer worden uitgetrokken voor hoger onderwijs. in vergelijking met de ons omringende landen besteden we weinig aan hoger onderwijs. bovendien zitten daar heel wat historische scheeftrekkingen die nog moeten weggewerkt worden en zijn de studiebeursen verre van kostendekkend. maar goed, er is al een aanzet om 1 scheeftrekking weg te werken. we moeten niet over alles klagen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
het zijn de politiekers die het moeten doen!!! |
|
![]() |
![]() |