Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2005, 22:48   #21
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
bedoel je die verstandige Amerikanen die in het nog veel grotere Bush-circus trapten?
Ik vond de Bush-campagne vrij tot zeer serieus.
Bush had trouwens geen circus nodig. Gewoon zijn beleid verdedigen en af en toe wat Kerry-kronkels weerleggen was genoeg.
Oud 24 augustus 2005, 22:59   #22
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiSTa SCienTiST
Ik vond de Bush-campagne vrij tot zeer serieus.
ik vond vooral de holle rethoriek lachwekkend, zeker gezien de feiten die niet te missen waren. Hoewel ik geen Kerry-fan ben zou hij daarom toch ruim m'n voorkeur genieten: hij had de feiten aan z'n kant. Ik heb in m'n hele leven nog nooit zo'n belachelijke, persoonlijke en naast de kwestie zeik gehoord als van de Republikeinen tijdens de verkiezingen

Citaat:
Bush had trouwens geen circus nodig. Gewoon zijn beleid verdedigen
euhm vriend, gezien wat er allemaal aan de gang was (en nog altijd is) in Irak had Bush wél degelijk een circus nodig om "gewoon zijn beleid te verdedigen"....

Citaat:
en af en toe wat Kerry-kronkels weerleggen was genoeg.
ik ontken niet dat KErry gekronkeld heeft. Dat kan nooit echter vergeleken worden met de wanzinnige kronkels (die bovendien levens kostten en kosten) van Bush omtrent Irak....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2005, 23:49   #23
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik vond vooral de holle rethoriek lachwekkend, zeker gezien de feiten die niet te missen waren. Hoewel ik geen Kerry-fan ben zou hij daarom toch ruim m'n voorkeur genieten: hij had de feiten aan z'n kant. Ik heb in m'n hele leven nog nooit zo'n belachelijke, persoonlijke en naast de kwestie zeik gehoord als van de Republikeinen tijdens de verkiezingen

euhm vriend, gezien wat er allemaal aan de gang was (en nog altijd is) in Irak had Bush wél degelijk een circus nodig om "gewoon zijn beleid te verdedigen"....

ik ontken niet dat KErry gekronkeld heeft. Dat kan nooit echter vergeleken worden met de wanzinnige kronkels (die bovendien levens kostten en kosten) van Bush omtrent Irak....
Tegenstanders van de oorlog in iraq zullen de redenen voor die oorlog altijd blijven aanzien als leugens en holle rethoriek en naast de kwestie.

Kerry had geen enkel feit aan zijn kant. Alles opsommen wat misgaat in een oorlog en de leiding de schuld geven is gemakkelijk. Die oorlog kwam er zowiezo aan. Met Bush of Al Gore (nog zo'n portret), die aanslagen op de VS waren zowiezo gepleegd en dan had eender welke president de oorlog tegen terreur verklaard. Clinton heeft in een speech bij zijn uittreden als president zelf gezegd dat de oorlog van de 21ste eeuw de oorlog tegen terrorisme ging worden. Een andere president had dan ook besloten o.a. het iraakse baath-regime doelwit nr 1 of 2 of 3 te dopen. Iraq was dan ook bezet geweest zonder Bush.
Alleen Kerry zou Heel het amerikaans leger de bergen van afganistan insturen, bin laden zoeken, ook al zit die misschien in een ander land, daar in luttele tijd een modelstaat ontplooien, vervolgens van daar uit de brave buurlanden vriendelijk verzoeken om lief te zijn om dan onmiddelijk op te krassen en op die manier de terreur de wereld uit helpen.
Geniaal.
Oud 26 augustus 2005, 01:32   #24
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

De V.S is gewoon een walgelijk land op zich. Een walgelijke decadente spin-off van de Europese beschaving gebouwd op de macht van banken en holdings.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 18:17   #25
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breydel
De V.S is gewoon een walgelijk land op zich. Een walgelijke decadente spin-off van de Europese beschaving gebouwd op de macht van banken en holdings.
ge moet niet zo jaloers liggen afgeven op de VS ... Ge zou beter positief meebouwen aan een goed Europa
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 19:30   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Buiten een niet-correct geplaatste sigaar,en een spijtig voorvalletje in Somalie, heeft Clinton idd goed gepresteerd op vlak van appeasement en keeping up appearances.
De man begreep uiteindelijk dat,in de praktijk,dit het verstandigste is om te vermijden in én of ander oorlogsmoeras gezogen te worden.
De goedmenende president Johnson bijvoorbeeld is in Vietnam moreel,fysiek en politiek ten onder gegaan,in een onbenullig landje tegenover een tegestander die zelfs ongevoelig leek te zijn voor militaire nederlagen en stapels lijken......

De VS is archie-slecht in "beperkte" oorlogsvoering ter verdediging van hogere "morele grond" (propagandagewijs dan )
Oorlog voer je kompleet,onbeperkt en tot een duidelijk einde,of helemaal niet....

De huidige bende neocons in Washington denkt daar anders over,oorlog is een "investering" in de vrije markt en de democratie,en de VS-strijdkrachten zijn de benodigde produktiemiddelen en gereedschappen daartoe.

Handig is dat een meerderheid der VS-staatsburgers om allerlei redenen verkiest niet te stemmen,en dus geen modererende invloed kan uitoefenen........ze krijgen wat ze wilden dus.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2005, 20:56   #27
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft MiSTa SCienTiST zichzelf hervonden via die link [uit zijn eerste post]. Dit is al de 2e keer dat hij 'm aanhaalt. Met een compleet andere titel.

Is hier nu op zijn plaats:
[size=4]Wat je zegt ben je zellûf[/size]
?
Oud 27 augustus 2005, 11:28   #28
MiSTa SCienTiST
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Volgens mij heeft MiSTa SCienTiST zichzelf hervonden via die link [uit zijn eerste post]. Dit is al de 2e keer dat hij 'm aanhaalt. Met een compleet andere titel.
Ik kan mij erg vinden in die Dr Sanity blogspot. Verschillende teksten zijn zo goed dat ze een topic waard zijn.
En de titel heeft te maken met de tekst. Andere tekst andere titel.
Ik heb nergens dezelfde tekst gepost met een andere titel.
Volgens mij kan u zich niet vinden in zulke teksten.
Oud 27 augustus 2005, 11:30   #29
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Aan mijnheer wetenschapper:

It is just you.
Oud 27 augustus 2005, 12:46   #30
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

ik versta eigenlijk niet waarom de democraten links en de republikeinen rechts zouden zijn, het enigste dat je kan zeggen is dat de republikeinen ultra conservatief zijn en de democraten conservatief tot licht progressieve neigingen hebben.
Op economisch vlak zou ik de republikeinen toch niet rechts durven noemen hoor,
ze mogen dan wel anti-union zijn, van handelsoorlogen en monopolies in stand houden weten ze alles (ze worden er dan ook goed voor betaald)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maarte on 27-08-2005 at 13:46
Reason:
--------------------------------

ik versta eigenlijk niet waarom de democraten links en de republikeinen rechts zouden zijn, het enigste dat je kan zeggen is dat de republikeinen ultra conservatief zijn en de democraten conservatief tot licht progressieve neigingen hebben.
ze mogen dan wel anti-union zijn, van handelsoorlogen en monopolies in stand houden weten ze alles (ze worden er dan ook goed voor betaald)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

ik versta eigenlijk niet waarom de democraten links en de republikeinen rechts zouden zijn, het enigste dat je kan zeggen is dat de republikeinen ultra conservatief zijn en de democraten conservatief tot licht progressieve neigingen.
ze mogen dan wel anti-union zijn, van handelsoorlogen en monopolies in stand houden weten ze alles (ze worden er dan ook goed voor betaald)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door maarte : 27 augustus 2005 om 12:46.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 12:49   #31
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De walgelijkste verkiezingscampagne in de VS allertijde heeft veel mensen de ogen doen open gaan.
Nooit zijn de democratische demagogen zo laag gevallen.
De linkse mainstream-media blijft haar volgelingen hebben(domme mensen=meerderheid overal) maar de ontmaskering, de ondergraving van de linkse leugencarroussel is begonnen.

Hadden de media in de VS niet op zo'n smerige manier pro-Kerry propaganda gevoerd, dan had George W. Bush veééel meer dan 55% gehad.

http://drsanity.blogspot.com/2004/10...rys-world.html

Het zou idd grappig zijn ware het niet dat zoveel mensen die linkse kloothommels geloven.
De mainstream-media in de VS, zoals NBC, ABC en CNN zijn niet bepaald links hoor, akkoord Fox-News-Channel is inderdaad nog ene meter meer rechts, maar om die andere media links te noemen ... dat lijkt me redelijk fout ...
Oud 27 augustus 2005, 13:02   #32
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Laat ons zeggen: in de VS heb je rechts-conservatief, en conservatief-rechts.
Oud 27 augustus 2005, 13:13   #33
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegenstanders van de oorlog in iraq zullen de redenen voor die oorlog altijd blijven aanzien als leugens en holle rethoriek en naast de kwestie.

Kerry had geen enkel feit aan zijn kant. Alles opsommen wat misgaat in een oorlog en de leiding de schuld geven is gemakkelijk. Die oorlog kwam er zowiezo aan. Met Bush of Al Gore (nog zo'n portret), die aanslagen op de VS waren zowiezo gepleegd en dan had eender welke president de oorlog tegen terreur verklaard. Clinton heeft in een speech bij zijn uittreden als president zelf gezegd dat de oorlog van de 21ste eeuw de oorlog tegen terrorisme ging worden. Een andere president had dan ook besloten o.a. het iraakse baath-regime doelwit nr 1 of 2 of 3 te dopen. Iraq was dan ook bezet geweest zonder Bush.
Alleen Kerry zou Heel het amerikaans leger de bergen van afganistan insturen, bin laden zoeken, ook al zit die misschien in een ander land, daar in luttele tijd een modelstaat ontplooien, vervolgens van daar uit de brave buurlanden vriendelijk verzoeken om lief te zijn om dan onmiddelijk op te krassen en op die manier de terreur de wereld uit helpen.
Geniaal.
Als ik dat zo lees denkt gij wel heel erg simplistisch ... nooit eens afgevraagd waar die massavernietiginswapens nu eigenlijk zitten ...? Dat er geen verband was tussen Sadam en Bin Laden ...? Waarom hebben ze Bin Laden nog altijd neit gevonden en waarom hoor je daar niets meer van ...? Waarom Halliburton (waar vice-presicent Cheney heel z'n leven voor gewerkt heeft voor hij vice-president was) zoveel geld pompt in Irak en enkel en alleen dat bedrijf die rechten kijgt, dat de CIA op de hoogte was van de aanslagen ... nuja, er zijn nog wel zo'n honderd-tal controlversiele dingen ... ik zeg niet dat republikeinen of democraten slecht of goed zijn, daar gaat het mij niet om ... ik vind het gewoon gek dat je het Bush-regime zo'n fantastisch regime vind terwijl de VS er zo slecht voorstaat in de wereld., het volk leeft daar in constante angst voor aanslagen ... je hebt daar kleurcodes die het volk moeten zeggen hoeveel angst ze moeten hebben ... en meer van die toestanden, ik breek niet af ... ik observeer en constateer dat de samenleving er ginder neit echt op vooruit is gegaan ... armen worden armer en rijken worden rijker ... niet te vergeten er zijn nu al 1817 Amerikaanse militairen dood in Irak ...
http://www.washingtonpost.com/wp-srv...fthefallen.htm
en welk verhaal heeft de overheid voor die ouders? You died for a noble couse ... right ... ouders van militairen blijven dit niet slikken ... Bush zijn populariteit is niet voor neits gedaald tot een historisch laagetepunt.
http://www.msnbc.msn.com/id/8948678/

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be