Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2003, 19:16   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Brussel is blijkbaar de enige zorg van Hans.
Over de toestand van het spoor in Limburg heb ik hem nog niks horen zeggen. Dat wij over Luik naar Maastricht moeten vindt hij blijkbaar ook doodnormaal.
Wat er in Vlaanderen misloopt deert de voorzitter van de BUB geen donder. Dat er in Wallonië nodeloos geïnvesteerd werd terwijl het in zwaar transfererend Vlaanderen een veel grotere nood is aan spoorwerken, daar hoor je Hans ook niets over zeggen.
Wat vreemd toch....
Oud 17 juni 2003, 10:09   #22
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Eigen volk eerst hé...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 11:34   #23
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Regionalisering kan leiden tot chaos in en rond Brussel en dat hebben de Belgen die daar werken en wonen nu net niet nodig.

Kan jij mij dan eens uitleggen hoe het mogelijk is dat een Vlaamse vervoersmaatschappij (De Lijn) het grootste aandeel heeft in het Brussels busverkeer? Van chaos heb ik aan de grens van het Gewest heb ik in ieder geval nog niet veel gemerkt.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 12:25   #24
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Regionalisering kan leiden tot chaos in en rond Brussel en dat hebben de Belgen die daar werken en wonen nu net niet nodig.

Kan jij mij dan eens uitleggen hoe het mogelijk is dat een Vlaamse vervoersmaatschappij (De Lijn) het grootste aandeel heeft in het Brussels busverkeer? Van chaos heb ik aan de grens van het Gewest heb ik in ieder geval nog niet veel gemerkt.
Sorry, Hans doet niet aan uitleggen, hij deelt gewoon mede. Hij heeft namelijk een grote glazen bol waarin hij kijkt en de voorspellingen deelt hij ons mee, zoals:

-De economie in Vlaanderen stort in na een secessie
-De treinen stoppen aan de taalgrens na een splitsing van de NMBS
-De splitsing van de NMBS zal chaos teweeg brengen in Brussel (niettegenstaande de vlotte regeling van de gesplitste busdiensten aldaar)
-Het Vlaams-nationalisme is dood (ondanks een historisch hoog aantal kiezers)
-....
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 13:08   #25
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Is dat laf? Mijn inziens is het steunen van onpopulaire (maar noodzakelijke) maatregelen niet onmiddellijk een kenmerk van lafheid!
Een lafaard niet, eerder een leugenaar. Als je weet dat de economie in een dal zit en dat je bij de NMBS moét ontslaan, moet je niet voor de verkiezingen 200.000 nieuwe jobs beloven.

die jobs is iets wat zei willen bereiken waar ze moeite voor doen.

Hoe had de NVA dit dan aangepakt of het vlaams blok?

Aaaaaaaah das juist Vlaanderen onafhankelijk en al de problemen zijn van de baan.. was ik vergeten

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 13:09   #26
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Citaat:
Is dat laf? Mijn inziens is het steunen van onpopulaire (maar noodzakelijke) maatregelen niet onmiddellijk een kenmerk van lafheid!
Een lafaard niet, eerder een leugenaar. Als je weet dat de economie in een dal zit en dat je bij de NMBS moét ontslaan, moet je niet voor de verkiezingen 200.000 nieuwe jobs beloven.

Aaaaaaaah das juist Vlaanderen onafhankelijk en al de problemen zijn van de baan.. was ik vergeten
We zouden in elk geval niet beginnen met 200000 jobs te beloven en 10000 man te ontslaan Verdedig jij dit wanbestuur of zo?
Oud 17 juni 2003, 13:11   #27
Mr Cash
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Citaat:

Hadden de N-VA en het Blok dan 200.000 nieuwe jobs beloofd?
Oud 17 juni 2003, 14:17   #28
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

zeg ik dat?

ik zeg dat Politieke partijen standpunten moeten hebben en punten. En zeggen daar gaan wij voor streven..ja beloven zou niet mogen akkoord.
Als dit de NVA had geweest had jij wel een uitleg aan gegeven..

zeggen dat iets niet goed is is gemakkelijk.

Ja dat is nu 'beloofd' nu het kan niet.. ok leg die kop er bij of probeer de schade te beperken! wat kies je?

Aan deze economische uitslag kan niemand iets doen.

NVA die zien mij er nog intelligent uit en zouden kunnen besturen.

Vlaams Blok is echt zo begaan met hun vreemdelingen (allee 'begaan') en hun veiligheid dat ik wel is afvraag of ze wel 1 letter van economie kennen.
Das jaaaa das ni goe.. en de waaaalen pakken da af.. doet die weg en alles opgelost..

dat is het ook niet..

redelijk zijn helpt..

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 15:46   #29
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Over de toestand van het spoor in Limburg heb ik hem nog niks horen zeggen. Dat wij over Luik naar Maastricht moeten vindt hij blijkbaar ook doodnormaal.
Wat er in Vlaanderen misloopt deert de voorzitter van de BUB geen donder. Dat er in Wallonië nodeloos geïnvesteerd werd terwijl het in zwaar transfererend Vlaanderen een veel grotere nood is aan spoorwerken, daar hoor je Hans ook niets over zeggen.
Wat vreemd toch....
Dat is zeer juist! En ik geloof dat er niet ver van de grens in N-Limburg een spoorlijn ligt. Stel je maar voor dat je deze zou kunnen aansluiten op een eventuele verbinding Genk-Maasmechelen (toch wel broodnodig) en daar eventueel een lijn naar Maaseik kan heropenen (een verbinding Maastricht-Maasmechelen-Maaseik zou heel nuttig kunnen zijn voor de duizenden Nederlandse studenten die in de grensregio studeren).
Het spoor van Genk naar M'Mechelen ligt er al. Ze zouden het enkel wat rechter moeten trekken voor hogere snelheden en misschien moeten verdubbelen op plaatsen waar het kan (in natuurgebied).
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 19:05   #30
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
We zouden in elk geval niet beginnen met 200000 jobs te beloven en 10000 man te ontslaan Verdedig jij dit wanbestuur of zo?
Had het beter geweest om die 10.000mensen niet te ontslaan, omdat ze beloofd hebben om 200.000banen bij te creëren, terwijl dit een noodzakelijke maatregel is?
Met die 200.000banen bedoelde men geenszins banen verschaft door de overheid meen ik.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2003, 19:06   #31
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Had het beter geweest om die 10.000mensen niet te ontslaan, omdat ze beloofd hebben om 200.000banen bij te creëren, terwijl dit een noodzakelijke maatregel is?
Met die 200.000banen bedoelde men geenszins banen verschaft door de overheid meen ik.
De PS anders wel denk ik!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be