![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe sta je tegenover reclame? | |||
Ik haat reclame |
![]() ![]() ![]() |
20 | 62,50% |
Ik hou van reclame |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,25% |
ambivalent |
![]() ![]() ![]() |
10 | 31,25% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik haar mensen die in reclame trappen. Reclame zelf kan mij niet schelen, naast graffiti en ander vandalisme (en liefst in combinatie met...) fleurt het de oersaaie betoncultuur op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Reclame werkt de helft van de tijd contraproductief bij mij.
Neem nu die kutreclame voor Telenet-Digitale TV. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat in huis te halen.
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Ik hoop dat ge vandalisme ook leuk vind, dan vind ik u nen toffe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik hou er geen TV op na, en aan dat bombardement ontsnap ik dus compleet.
Maar op de radio hebben ze mij soms liggen, omdat ze geen tiende seconde stilte-overgang inlassen na het laatste woord van de nieuwslezer, maar je prompt op je bakkes slaan met hun reclame voor je doorhebt dat zij het weer zijn. Met de huidige stand van de techniek zou het moeten mogelijk zijn, de consument die dat wil (en die daarvoor allicht zou moeten extra-betalen) dat commerciële boodschappen-onweder te besparen. Tenminste, dat zou moeten mogelijk zijn in een '[size=3]vrije' [/size]maatschappij. Maar [size=3]zo[/size] vrij zijn we nog lang niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hou me scherp met het terug op straat gooien van de rommel die ze in mijn bus proppen doorheen mijn sticker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oef. Ik dacht al dat er stond: mensen die op reclame trappen. Ander vandalisme, behoort daar ook het beschimpen van het Gemene Best toe op Internet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Fuck het Gemene Best.
Fuck, fuck, fuck. (Nu gaat Bhairav mij nen toffe vinden zie ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo zijn er bijvoorbeeld hostingbedrijven die gratis webruimte aanbieden voor websites. Doorgaans worden die websites "gesierd" met een reclamebanner. Tegen betaling echter kan men een add vrije webruimte huren. Met de komst van digitale tv moet zoiets dergelijks ook perfect mogelijk zijn. Geen reclame voor wie betaald en gratis voor wie die reclameshit er wil bijnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Ik vind gratis radio en tv zonder reclame een basisrecht...
![]() Want de ether is van iedereen...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 26 augustus 2005 om 09:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De ether is idd van iedereen en wie er gebruik wenst van te maken dient hiervoor rente te betalen aan de gemeenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 augustus 2005 om 10:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() schitterend idee trouwens - een reclametaks - ter extra financiering van het onvoorwaardelijk basisinkomen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder is het zo dat wanneer iemand een bepaals spectrum voor zichzelf opeist ( privatiseerd) dit niet meer kan gebruikt worden door anderen. Om die reden alleen al is de gebruiker een gebruiksrecht verschuldigd aan de anderen om dit te compenceren. De schaarste, die we met zijn allen veroorzaken en ondergaan, billijk (her)verdelen is de enige mogelijkheid om tot een rechtvaardige en vrije samenleving te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 26 augustus 2005 om 10:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Was dat maar het geval voor alles wat van iedereen is. Nu moeten wij zelfs rente betalen aan diegenen die rente betalen aan de gemeenschap, opdat ze ons met rust zouden laten in de ether die van iedereen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen schakelen ze nu het hele systeem parallel om op digitaal. En de twee zullen niet blijven parallel lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Sorry, wat is ambivalent? Ik ben er zeker van da'k niet de engie ben die dat woord neit begrijpt...
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot uw dienst, Het muizenbrein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Ok, dan is mijn antwoord ambivalent, haten doe ik niet en ervan houden gaat ook te ver ... ik vind reclame nuttig tot een bepaalde hoogte, zolang het informatief is en er prijswijzigingen zijn, nieuwe producten die worden aangeboden, etc.
Maar 't is er dikwijls over en dat werkt storend ... mjah, dan gooi je dat krantje weg of zap je of klik je die pop-up weg ... ik bedoel, je kan altijd nog negeren ...