Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2005, 16:38   #21
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Als dit zo is, waarom vegen ze hun voeten niet aan de duitse vlag of de nazi vlag? me dunkt dat de duizenden doden vooral aan hen te danken zijn, niet?
De fronters die hier herdacht worden zijn gesneuveld in WOI. Toen waren er nog geen nazi's. Ik zou niet weten waarom we de Keizerlijke vlag zouden moeten verbranden. Het Keizerrijk viel immers België aan. En België hebben we nooit gewild.

De Oostfronters die eveneens worden herdacht, vochten inderdaad tijdens WOII voor Duitsland (dus in casu ook voor de nazi's, hoewel nazisme bijlange niet altijd hun motivatie was.). Die vlaggen werden niet vertrappeld omdat de oostfronters vrijwillig gingen vechten. En omdat ze door de Duitse militaire overheid nooit zijn ingezet met als enig doel de Vlamingen zelf uit te roeien.
Oud 25 augustus 2005, 16:59   #22
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
De fronters die hier herdacht worden zijn gesneuveld in WOI. Toen waren er nog geen nazi's. Ik zou niet weten waarom we de Keizerlijke vlag zouden moeten verbranden. Het Keizerrijk viel immers België aan. En België hebben we nooit gewild.
Ik zie niet in hoe dit de Duitse invasie van Belgie rechtvaardigt. Daarbij, duitsland viel aan om belgie in te lijven, niet om vlaanderen te "bevrijden". Volgens mij ligt de schuld dus eerder bij de duitsers, voor zover ik weet schoot "belgie" zijn burgers niet dood.

Citaat:
De Oostfronters die eveneens worden herdacht, vochten inderdaad tijdens WOII voor Duitsland (dus in casu ook voor de nazi's, hoewel nazisme bijlange niet altijd hun motivatie was.). Die vlaggen werden niet vertrappeld omdat de oostfronters vrijwillig gingen vechten. En omdat ze door de Duitse militaire overheid nooit zijn ingezet met als enig doel de Vlamingen zelf uit te roeien.
wel trap dan op de britse en amerikaanse vlag

ik vind dit eerder opmerkelijk, dit kontgedraai
wanneer heeft Belgie ooit vlaamse soldaten of burgers neergeknald zoals de duitsers?
Oud 25 augustus 2005, 17:00   #23
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Met alle respect: tijdens de Blijde Intrede van het prinsenpaar zijn er ook actievoerders van Vlaams-nationalistische bewegingen manu militari verwijderd.

Bovendien is de IJzerwake een privé-initiatief. Wie zich niet schikt naar de regels van de organisatoren, weet inderdaad dat hij zich aan maatregelen kan verwachten. En laten we eerlijk zijn: het doel van de BUB'ers was provoceren.
de organisatoren van een prive-aangelegenheid moeten zich nog altijd naar de wet schikken
Oud 25 augustus 2005, 17:02   #24
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
U hebt waarschijnlijk mijn eerdere posting met mijn persoonlijk appreciatie voor de Ijzerwake niet gezien. Geen nood hoor: ik zal hem speciaal voor u nog eens posten.

Ter zake dan: een manifestatie waarop een "eed van trouw aan het Vaderland" wordt gezworen, al dan niet voorafgegaan door een "eucharistieviering", zie ik zowiezo niet echt zitten (eufemisme). Dat sommigen zich geroepen voelen om op zo'n manifestatie efkens "den held" te gaan uithangen, zegt waarschijnlijk meer over hun geestelijk vermogen dan over de reactie van sommige aanwezigen op die daden.

Het ontwijken van de realiteit is m.i. veel meer het ontwijken van wat die PL gezegd heeft in dat interview.

Het verbaast me trouwens dat u zegt: "dat de mentaliteit op de ijzerwake in feite nog enger is dan we tot nog toe dachten". Hoe had u anders dan wel de mentaliteit ingeschat van een groep waaronder zeer veel erg gefrustreerde mensen die wanhopig de vrijheid claimen? Ik veronderstel niet dat u dacht dat ze samen The sound of music gingen opvoeren, maar toch...
neen, maar de sfeer lijkt me meer zoals die in mississippi tijdens de jaren 50
een irrationele haat die moeiteloos overgaat in geweld bij de minste provokatie
Oud 25 augustus 2005, 17:24   #25
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Geweld op de IJzerwake: Blokwatch sprak met een slachtoffer...blablabla
Populistisch gezeik.
Zwarte Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 17:41   #26
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

als ik morgen op een voetbalveld kom gelopen, waar Marokko tegen Turkije aan het spelen is ergens in Antwerpen en ik sta te roepen: "Lang leve het Vlaams Belang! Lang leve mijn partij!" dan zweer ik je dat men de vlindermessen en de sikkels en slachtmessen uit mijn gat zal moeten trekken.

Je weet dat de yzerwake een flamingante bedoening is, dan moet je niet den onnozele gaan uithangen en staan roepen "Lang leve Belgie". Ook al is dat geen reden om de vuisten boven te halen, jij kan niet bewijzen dat het VB daar 1 jota mee te maken heeft, doch jullie site heet blokwatch! Waarmee je onrechtstreeks zegt, het was het VB die het gedaan heeft. En dat mijn beste is laag, is onder de gordel en gewoon laf en zielig.

Moraal van het verhaal: Lomp zijn kan wel degelijk zeer doen, hij had het zelf kunnen vermijden.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 17:57   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wie wil bewijzen dat water kookt aan 100 graden, die is zijn tijd aan het verspillen. De bubbertjes hebben willen bewijzen dat de blokkertjes-aanhang mits wat provokatie, overgaan tot geweld. Ze hebben er dik hun tijd verspild, want dat wisten we al lang.

Wie daarenboven zijn vinger in dat kokend water steekt, die is goed zot. Die bubbertjes zijn mijn inziens goed zot. Even zot als iemand die in de site van een hooliganklubje zou luidkeels supporteren voor de tegenspelers ....

Toch blijft het een misdrijf om iemand te slaan, zelfs op zo'n plaats en in die omstandigheden.
Het is niet alleen een misdrijf tegen de wetten van dit on-landje. Het is ook een misdrijf tegen de Vlaamse Ontvoogdingsstrijd. Want stel je maar eens voor dat dat slachtoffertje per ongeluk een verkeerde slag moest inkasseren en er per ongeluk het leven bij gelaten zou hebben.
Dan stond gans de Vlaamse Beweging, in een slecht daglicht. Over gans de wereld zouden we gebrandmerkt zijn als terroristen ...
Het Vlaams (on)-Belang en zijn ekstremistische aanhang doet meer slecht aan de Vlaamse zaak dan goed.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 18:16   #28
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey Minnie
Is erg wat die jongens hebben meegemaakt door dat extreem rechts skinhead tuig, maar hun martelingen , bloed , zweet en tranen zullen niet vergeten worden door het Belgische Volk, hier is ook de ware aard van het VB eens blootgelegd.
Het VB mag als nationalistische partij haar steun betuigen aan een organisatie die pleit voor dezelfde winkel. Wat jij nu doet is "allen over dezelfde kam scheren" en mensen veroordelen gebaseerd op jouw puur subjectieve veronderstellingen, zonder dat daar 1 bewijs voor is. In het sterkste geval kan je zeggen dat de kans statistisch gezien groter is dat het een VBer was dan een CD&Ver of NVAer. Maar verder dan dat kan je niet geraken. En dat stoort me aan Blokwatch, dergelijke leugenachtige laster en rioleerrapportering.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 18:29   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik zou de jongeren moeten feliciteren die onverdroten op dit forum blijk geven "het" begrepen te hebben. politiek is geen kwestie van gelijk hebben, maar het te krijgen met alle middelen desnoods met geweld. Het Vlaamse kruis is niet voor niets een zwart kruis op een geel veld, niets te maken met dat rode embleem op een wit veld t' zij kruis of halve maan - dat zijn die idioten die er voor iedereen zijn. "Wij" zijn er voor "Eigen volk" & eigen volk dat zijn partijleden..
Wat een larie! Daar u er niet bij was, zal ik maar wat achtergrondinformatie geven: heel wat van de verplegers en verpleegsters op die dag waren vrijwilligers. Een aantal van hen zijn beroepshalve bij het Rode Kruis. Alleen het uniformpje verschilde. Of hoe uw gedaas over het Vlaamse Kruis tegenover het Rode Kruis gewoon geen grond heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 18:35   #30
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel topics gaan hier nog over de bub hun "held" (Eerst provoceren, dan lopen en blijten na een paar kletsen) komen voordat er eens een moderator ingrijpt?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 25-08-2005 at 19:36
Reason:
--------------------------------

Hoeveel topics gaan hier nog over de bub hun "held" (Eerst provoceren, dan lopen en blijten na een paar kletsen) komen voordat er eens een moderator ingrijpt?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Hoeveel topics gaan hier nog over de bub hun "held" (lopen en blijten na paar kletsen) komen voordat er eens een moderator ingrijpt?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 25 augustus 2005 om 18:36.
Abiogenesis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 18:45   #31
Gargamel
Banneling

Standaard

Zekere bedenkingen over,alles wijst op banden met Osama.Als je dat ventje goed bekijkt kan je zien dat het een provocateur is,dat is er een van de handjeskolonne om de vlamingen in het geniep te nekken met allerhande kwetsuren die hij waarschijnlijk opliep in één of ander kamp van den bleiter.

Hoopt waarschijnlijk op een auditie van de bibberaar,kijk eens goed,die vent trekt meer op Hoste dan wat maar ook[edit]
[size=1]After edit by Gargamel on 25-08-2005 at 19:48
Reason:

Zekere bedenkingen over,alles wijst op banden met Osama.Als je dat ventje goed bekijkt kan je zien dat het een provocateur is,dat is er een van de handjeskolonne om de vlamingen in het geniep te nekken met allerhande kwetsuren die hij waarschijnlijk opliep in één of ander kamp van den bleiter.

Hoopt waarschijnlijk op een auditie van de bibberaar,kijk eens goed,die vent trekt meer op Hoste dan wat maar ook[/size]

[size=1]After edit by Gargamel on 25-08-2005 at 19:47
Reason:

Hoopt waarschijnlijk op een auditie van de bibberaar,kijk eens goed,die vent rekt meer op Hoste dan wat maar ook[/size]

Zekere bedenkingen over,alles wijst op banden met Osama.Als je dat ventje goed bekijkt kan je zien dat het een provocateur is,dat is er een van de handjeskolonne om de vlamingen in het geniep te nekken met allerhande kwetsuren die hij waarschijnlijk opliep in één of ander kamp van den bleiter[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gargamel : 25 augustus 2005 om 18:48.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 18:58   #32
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in hoe dit de Duitse invasie van Belgie rechtvaardigt. Daarbij, duitsland viel aan om belgie in te lijven, niet om vlaanderen te "bevrijden". Volgens mij ligt de schuld dus eerder bij de duitsers, voor zover ik weet schoot "belgie" zijn burgers niet dood.?
Dat rechtvaardigd die aanval niet, maar het is eveneens ons probleem niet. Daarnaast heeft De raad van Vlaanderen (activisme) tussen 1914 en 1918 de kans gekregen om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen. België binnenvallen om Vlaanderen te bevrijden was inderdaad niet het doel, maar het is wel gebeurd.

Citaat:

wanneer heeft Belgie ooit vlaamse soldaten of burgers neergeknald zoals de duitsers?
De Oostfronters vochten eigenlijk tegen de Soviëts. En wees gerust, daarvan hebben we al vlaggen vertrappeld hoor. Nu zie ik niet echt het nut in van een vijand openbaar aan te vallen die zo goed als verslagen is. België daarentegen bestaat helaas nog wel.

De Duitsers hebben in Vlaanderen hoofdzakelijk verzetsstrijders geëxecuteerd. Dat zijn geen onschuldige burgers. Die mensen sabotteerden en liquideerden hun politieke tegenstanders. Ik beweer niet dat er de eerste jaren van de bezetting nooit foute dingen gebeurden, maar dit was eerder uitzondering dan regel. Later, vooral vanaf begin '44 is het veel plaatsen zwaar beginnen misgaan, hoofdzakelijk in Limburg; maar toen waren beide kanten even fout en kan men gerust van een burgeroorlog spreken. Beide kanten liquideerden elkaars leden zonder pardon. Dit was echter een vicieuze cirkel van actie en reactie.

België heeft inderdaad nooit in grote getallen soldaten geëxecuteerd (tenzij deserteurs) maar wel smeerlapperijen uitgehaald die gerust als even fout kunnen bestempeld worden. Zo heeft de Belgische militaire overheid bijvoorbeeld een aantal divisies, waarvan ze wisten dat ze leden van de frontbeweging in hun gelederen hadden, bewust bij klaarlichtte dag op zeer sterk verdedigde stellingen laten stormen.
Dit gebeurde in september en oktober 1918, toen iedereen wist dat de oorlog niet lang meer zou duren. Resultaat: 30 000 manschappen vielen. Nutteloos. Voor niks. De aanval mislukte en dit wist men op voorhand. Het leger bestond toch voor 87% uit Vlamingen, dus wie kon het wat schelen hé??

In 1919, tijdens het proces van Lodewijk Dosfel, legde generaal Drubbel van de 2e L.A. de volgende verklaring af (ze is uiteraard uit het Frans vertaald) :

"In 1918 nam ik wraak voor de vele deserteurs uit mijn divisie. De regimenten met de meeste vaandelvluchtigen werden in het heetste vuur gestuurd en verloren zeer veel manschappen. De oneer was uitgewist in het bloed. Ik heb het schuldige regiment in de sector van Diksmuide gezonden, en het verloor bijna 1000. Het heeft zich schitterend gerehabilliteerd."

Het grofst van al is nog dat de hier 'zogezegd' gewroken deserteurs helemaal geen Flaminganten waren. De frontbeweging wou immers haar leden paraat houden. Dit om na de oorlog indien nodig haar politieke eisen kracht bij te zetten door te kunnen stellen dat haar leden steeds trouw zijn blijven vechten en nooit hebben gemuit.
De hierboven vermelde generaal Drubbel had voor zijn 'wraakacties' uitdrukkelijke toestemming van de Belgische regering in Le Havre.

Bronnen:
  • VAN BOGHOUT, G., FONTEYNE, S., JORIS, M., De geheime frontbeweging, 1994, Merksem.
  • VOS, L., GEVERS, L., Dat volk moet herleven, s.n., Leuven.

Prachtig land toch hé... dat België van ons!!!

Mijns inziens is er maar één goede Belgische vlag, en dat is een brandende!![edit]
[size=1]After edit by panzer on 25-08-2005 at 20:08
Reason:

Citaat:
Ik zie niet in hoe dit de Duitse invasie van Belgie rechtvaardigt. Daarbij, duitsland viel aan om belgie in te lijven, niet om vlaanderen te "bevrijden". Volgens mij ligt de schuld dus eerder bij de duitsers, voor zover ik weet schoot "belgie" zijn burgers niet dood.?
Dat rechtvaardigd die aanval niet, maar het is eveneens ons probleem niet. Daarnaast heeft De raad van Vlaanderen (activisme) tussen 1914 en 1918 de kans gekregen om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen. België binnenvallen om Vlaanderen te bevrijden was inderdaad niet het doel, maar het is wel gebeurd.

Citaat:

De Oostfronters vochten eigenlijk tegen de Soviëts. En wees gerust, daarvan hebben we al vlaggen vertrappeld hoor. Nu zie ik niet echt het nut in van een vijand openbaar aan te vallen die zo goed als verslagen is. België daarentegen bestaat helaas nog wel.

De Duitsers hebben in Vlaanderen hoofdzakelijk verzetsstrijders geëxecuteerd. Dat zijn geen onschuldige burgers. Die mensen sabotteerden en liquideerden hun politieke tegenstanders. Ik beweer niet dat er de eerste jaren van de bezetting nooit foute dingen gebeurden, maar dit was eerder uitzondering dan regel. Later, vooral vanaf begin '44 is het veel plaatsen zwaar beginnen misgaan, hoofdzakelijk in Limburg; maar toen waren beide kanten even fout en kan men gerust van een burgeroorlog spreken. Beide kanten liquideerden elkaars leden zonder pardon. Dit was echter een vicieuze cirkel van actie en reactie.

België heeft inderdaad nooit in grote getallen soldaten geëxecuteerd (tenzij deserteurs) maar wel smeerlapperijen uitgehaald die gerust als even fout kunnen bestempeld worden. Zo heeft de Belgische militaire overheid bijvoorbeeld een aantal divisies, waarvan ze wisten dat ze leden van de frontbeweging in hun gelederen hadden, bewust bij klaarlichtte dag op zeer sterk verdedigde stellingen laten stormen.
Dit gebeurde in september en oktober 1918, toen iedereen wist dat de oorlog niet lang meer zou duren. Resultaat: 30 000 manschappen vielen. Nutteloos. Voor niks. De aanval mislukte en dit wist men op voorhand. Het leger bestond toch voor 87% uit Vlamingen, dus wie kon het wat schelen hé??

In 1919, tijdens het proces van Lodewijk Dosfel, legde generaal Drubbel van de 2e L.A. de volgende verklaring af (ze is uiteraard uit het Frans vertaald) :

"In 1918 nam ik wraak voor de vele deserteurs uit mijn divisie. De regimenten met de meeste vaandelvluchtigen werden in het heetste vuur gestuurd en verloren zeer veel manschappen. De oneer was uitgewist in het bloed. Ik heb het schuldige regiment in de sector van Diksmuide gezonden, en het verloor bijna 1000. Het heeft zich schitterend gerehabilliteerd."

Het grofst van al is nog dat de hier 'zogezegd' gewroken deserteurs helemaal geen Flaminganten waren. De frontbeweging wou immers haar leden paraat houden. Dit om na de oorlog indien nodig haar politieke eisen kracht bij te zetten door te kunnen stellen dat haar leden steeds trouw zijn blijven vechten en nooit hebben gemuit.
De hierboven vermelde generaal Drubbel had voor zijn 'wraakacties' uitdrukkelijke toestemming van de Belgische regering in Le Havre.

Bronnen:
  • VAN BOGHOUT, G., FONTEYNE, S., JORIS, M., De geheime frontbeweging, 1994, Merksem.
  • VOS, L., GEVERS, L., Dat volk moet herleven, s.n., Leuven.

Mijns inziens is er maar één goede Belgische vlag, en dat is een brandende!![/size]

Citaat:

Citaat:

Mijns inziens is er maar één goede Belgische vlag, en dat is een brandende!![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door panzer : 25 augustus 2005 om 19:08.
panzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 19:25   #33
humble
Burgemeester

Standaard

Zanik er niet meer over, als je vanavond een vlieg doodslaagt ga je er toch ook geen woord aan vuil maken.
De VTM is een prul zendertje de meeste kranten leven bij de gratie van....... Kritische pers of reporters kun je in België op je ééne hand tellen en zelfs die worden monddood gemaakt ( neem Vanhoutte). De rest van de reporters zijn slippendragers en mensen zonder enige persoonlijkheid, zombies die zich prostitueren om erbij te horen en te eten en drinken. Ik heb het met hen te doen want later gaan ze daar mee moeten leven.
Als we dan nog blockwatch en vrt vernoemen dan kan ik rustig het woord hoeren gebruiken, iedereen die daar op maatschappelijk, sociaal of politiek vlak geloof of maar aandacht aan schenkt die is al lang dood maar beseft het niet of een zeer simpele van geest( debiel).
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 20:42   #34
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Neen, ik wil nu wel eens zien wat die paljas van ne gm10 hierop te zeggen heeft.

Hij denkt toch dat hij alle waarheid in pacht heeft. Om het eens met een Duits spreekwoord te zeggen: 'Wovon man nicht kann sprechen, müss man schweigen!!'

En gm10 voor je weer nazi-theoriën begint te bedenken: Het is een citaat van Immanuel Kant. GEEN nazi dus!!
Oud 25 augustus 2005, 21:51   #35
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik wil nu wel eens zien wat die paljas van ne gm10 hierop te zeggen heeft.

Hij denkt toch dat hij alle waarheid in pacht heeft. Om het eens met een Duits spreekwoord te zeggen: 'Wovon man nicht kann sprechen, müss man schweigen!!'

En gm10 voor je weer nazi-theoriën begint te bedenken: Het is een citaat van Immanuel Kant. GEEN nazi dus!!
Kant? Ik zal het eens aan mijn vriendin vragen, die is een Kant-expert, ze heeft waarschijnlijk meer dan 5 vertalingen van de critique of pure reason of hoe het ook moge heten.

Ik weet niet zoveel van die zaken die je citeert, en ik ga er ook geen opinie over uitspreken, Immanuel in gedachten.

Wat die Belgische vlag betreft, is het een schande wat je die gesneuvelden aandoet. Zij zijn helemaal niet gesneuveld door Belgie, maar wel door DEN DUITS, het centraal-europese pruisische gespuis. Maar zelfs dit kan men blijkbaar niet erkennen. Misschien moeten we Ann & Eefje eren als de slachtoffers van de politie-agenten die de kelder niet vonden?[edit]
[size=1]After edit by gm10 on 25-08-2005 at 22:53
Reason:

Citaat:

Kant? Ik zal het eens aan mijn vriendin vragen, die is een Kant-expert, ze heeft waarschijnlijk meer dan 5 vertalingen van de critique of pure reason of hoe het ook moge heten.

Ik weet niet zoveel van die zaken die je citeert, en ik ga er ook geen opinie over uitspreken, Immanuel in gedachten.

Wat die Belgische vlag betreft, is het een schande wat je die gesneuvelden aandoet. Zij zijn helemaal niet gesneuveld door Belgie, maar wel door DEN DUITS, het centraal-europese pruisische gespuis. Maar zelfs dit kan men blijkbaar niet erkennen. Misschien moeten we Ann & Eefje eren als de slachtoffers van de politie-agenten die de kelder niet vonden?[/size]

[size=1]After edit by gm10 on 25-08-2005 at 22:52
Reason:

Citaat:

Wat die Belgische vlag betreft, is het een schande wat je die gesneuvelden aandoet. Zij zijn helemaal niet gesneuveld door Belgie, maar wel door DEN DUITS, het centraal-europese pruisische gespuis. Maar zelfs dit kan men blijkbaar niet erkennen. Misschien moeten we Ann & Eefje eren als de slachtoffers van de politie-agenten die kelder niet vonden?[/size]

Citaat:

Wat die Belgische vlag betreft, is het een schande wat je die gesneuvelden aandoet. Zijn zijn helemaal niet gesneuveld door Belgie, maar wel door DEN DUITS, het centraal-europese pruisische gespuis. Maar zelfs dit kan met blijkbaar niet erkennen. Misschien moeten we Ann & Eefje eren als de slachtoffers van de politie-agenten die kelder niet vonden?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 25 augustus 2005 om 21:53.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 22:15   #36
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Kerel!! Lees jij eigenlijk wat ik hierboven schreef??!!

Iedereen wist toen dat het einde van de oorlog slechts een kwestie van enkele weken was!! Op dat moment ondernam de Duitse militaire top just niks meer!! Ze spaarden hun mensen, net zoals de Engelsen en de Fransen!! En je kan nen Duitse soldaat het toch niet kwalijk nemen dat hij de trekker van zijn mirailleur overhaalt, als er een batallion fuselliers op zijn stelling afstormt!! De soldaten die zelf stormden kan je ook niets kwalijk nemen, want indien ze weigerden werden ze simpelweg geëxecuteerd. De enige die aan deze massa mensen hun dood schuld heeft is de Belgische overheid, die net voor de oorlog eindigde, nog een protestbeweging wou wegwerken!!! En dit ten koste van duizenden hun leven!

En dat is even erg als massa-executies.
Oud 25 augustus 2005, 22:35   #37
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Wéés maar blij dat er niemand was van C-18 Vlaanderen. 8)
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 22:47   #38
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de joden wisten maar al te goed dat ze zouden vermoord worden in de jaren '40, nu moeten ze niet komen zagen
zo bedoel je het?
Bedoel ik niet. Zij (de 2 belgiscisten) wisten maar al te goed dat ze met hun actie klappen zouden krijgen.
Toen de Joden die in de jaren 30 van nazi-Duitsland naar bv. hier verhuisden wisten ze niét dat ze gingen vermoord worden.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 22:52   #39
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de joden wisten maar al te goed dat ze zouden vermoord worden in de jaren '40, nu moeten ze niet komen zagen
zo bedoel je het?
wat een kromme vergelijking, en dat weet je...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2005, 23:02   #40
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Kritik der reinen Vernunft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be