Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2003, 01:28   #21
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin Van Eeckelen
Wat zijn jullie voorstellen om dit probleem aan te pakken?

Ik ga van start met:

- de invoering van een maximuminkomen. (minder inkomensverschillen)
Wat mag ik me daarbij bij voorstellen? 5.000 euro max / maand? 10.000 euro? 20.000 euro? 100.000 euro?
De parameter is de volgende:

Neem het gemiddelde inkomen. Deel dat door het laagste inkomen en vermenigvuldig het resultaat met het gemiddelde inkomen. Dat is het maximale inkomen.
Kevin Van Eeckelen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 01:29   #22
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

maximuminkomen
Kapitaalsvlucht, extralegale voordelen, brain drain effect etc. Dit heeft enkel negatieve gevolgen.
Het zou maar een zéér beperkt deel van de bevolking treffen: enkel de absolute veelverdieners.
Het is wel net dat deel van de bevolking waar de staat nu al veel van haar inkomen uit haalt en het is ook dat deel van de bevolking dat de economie draaiende houdt en voor jobs zorgt.
Ik zou bijna medelijden krijgen...

PS: Niet gaan moraliseren, hé.
Je moet toch keuzes maken hoor. Ofwel hou je je economie nog wat interessant voor eventuele investeerders, dat zijn dus de mannen met het grote geld die u perse wil belasten. Ofwel maak je van je economie een staatsgeleid apparaat waar iedereen ongeveer even veel verdient en dan zit je met NoordKoreaanse toestanden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 01:31   #23
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
economisering => utilitarisme => liberale onderwijspolitiek
De eerste stap lukt nog net met mijn miezerig stelletje hersens maar de tweede gaat toch al te ver hoor! Wat heeft een liberale onderwijspolitiek trouwens te maken met verkleutering van het onderwijs?
Oud 15 juni 2003, 01:33   #24
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Dat klinkt allemaal zeer spectaculair maar hoe wil je dat in de praktij bewerkstelligen?
Economische "grenscontroles". Algemeen trouwens.

Citaat:

1. Ik vind dat we het hier in Belgie qua sociale voorzieningen zeker niet slecht hebben!!!
Waardoor de indruk dreigt te ontstaan dat het kapitalisme goed is.

Citaat:

2. een anarchie leidt volgens mij steeds tot een maatschappij waar de wet van de sterkste geldt, dit is ongeveer evenredig aan puur kapitalisme.
Uiteraard niet want in het anarchisme wordt onredelijke macht over de ander afgewezen, en dus ook het kapitalisme.
Anarchisme = het vrijwillig en redelijk samenleven van mensen, een gemeenschap die voor elk lid ervan een verrijking betekent, universeel zuster- en broederschap (wat door de staat niet afgedwongen kan worden) => local communities, federalisme, regionalisme, universalisme, postkapitalisme, gelijkheid ongeacht leefwijze.
Oud 15 juni 2003, 01:36   #25
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

maximuminkomen
Kapitaalsvlucht, extralegale voordelen, brain drain effect etc. Dit heeft enkel negatieve gevolgen.
Het zou maar een zéér beperkt deel van de bevolking treffen: enkel de absolute veelverdieners.
Het is wel net dat deel van de bevolking waar de staat nu al veel van haar inkomen uit haalt en het is ook dat deel van de bevolking dat de economie draaiende houdt en voor jobs zorgt.
Ik zou bijna medelijden krijgen...

PS: Niet gaan moraliseren, hé.
Je moet toch keuzes maken hoor. Ofwel hou je je economie nog wat interessant voor eventuele investeerders, dat zijn dus de mannen met het grote geld die u perse wil belasten. Ofwel maak je van je economie een staatsgeleid apparaat waar iedereen ongeveer even veel verdient en dan zit je met NoordKoreaanse toestanden.
- Ik geloof niet in een staatsgeleid systeem. Ik beperk me tot (drastisch) reguleren.
- Je moet een aantal oneigenlijke behoeften wegnemen!!! Dat kan via een linkse metapolitiek, bijvoorbeeld. Zo normaliseren de eisen die "de klanten" stellen.
- Interessant moet het vooral zijn voor de gemeenschap in haar geheel.
Oud 15 juni 2003, 01:37   #26
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ga van start met:

Wat mag ik me daarbij bij voorstellen? 5.000 euro max / maand? 10.000 euro? 20.000 euro? 100.000 euro?

Neem het gemiddelde inkomen. Deel dat door het laagste inkomen en vermenigvuldig het resultaat met het gemiddelde inkomen. Dat is het maximale inkomen.
Grof geschat 2.200 euro gemiddeld (bruto) gedeeld door 1.000 euro, vermenigvuldigd met 2.500 euro = 5.500 euro.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 01:39   #27
alpina
Europees Commissaris

Standaard

[quote="Kevin Van Eeckelen"]
Citaat:
Citaat:

Dat is meestal inderdaad niet in overeenstemming met de geleverde inspanning(alhoewel) maar wel met de verantwoordelijkheid en de stress die zo een job met zich meebrengt.
Om aan wat te voldoen? DE EISEN VAN DE MARKT. Vandaar zoveel psychisch leed. De oorzaak is de MARKT, niets anders. En d�*�*r moet je dus iets aan veranderen, radicaal kiezen voor solidariteit.
Als die mensen nu willen kiezen voor dat stressvol leven is dat toch hun volste recht!! Niemand verplicht je om er aan mee te doen maar kom dan niet klagen dat je wat minder verdient. Ik moet het toch blijven herhalen dat je de markt niet zomaar kan afschaffen of wijzigen. Een markt regelt zich grotendeels zelf.

Citaat:
Citaat:
Moesten die niet zo groot zijn dan zouden er echt wel rijen mensen staan aanschuiven voor de taak van die managers over te nemen tegen een lager loon.
Jij ziet echt wel de mens als een economisch wezen, hé...
De mens volgt de regels van de economie, het is ook daarom dat de economie, als wetenschap dan, ook een heel belangrijke sociale kant heeft.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die wet van vraag en aanbod kan bijgesteld worden door mensen zich daarmee te laten bezighouden waar werkelijk behoefte aan is. Mensen dienen dus kritischer te staan tegenover de winst- en consumptiemaatschappij.
Hoe ga jij die wet van vraag en aanbod in godsnaam overboord gooien? Dat gaat alleen als je een volledige staaatsgeleide en gesloten economie hebt en we hebben al gezien tot wat zoiets leidt ==> NoordKorea.
MINDER PSEUDO-BEHOEFTEN
=>
MEER INSPANNING VOOR DE ECHTE BEHOEFTEN
=>
GROTER AANBOD, gecombineerd met WINSTMAXIMA
=>
LAGERE PRIJZEN
Wat versta jij precies onder pseudo-behoeften en wat geeft jou het recht om te zeggen dat het hier om pseudo-behoeften gaat? Je spreekt denk ik enkel voor jezelf. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde echte behoeften, wie bepaalt er wat echte behoeften zijn?
Een groter aanbod zal je verkrijgen maar enkel als er een vraag naar is. Winstmaxima zullen er juist voor zorgen dat er een kleiner aanbod is, men zal minder snel geneigd zijn om zelf nog iets te ondernemen. Hoe kleiner het aanbod hoe hoger de prijs.
Oud 15 juni 2003, 01:39   #28
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
De eerste stap lukt nog net met mijn miezerig stelletje hersens maar de tweede gaat toch al te ver hoor! Wat heeft een liberale onderwijspolitiek trouwens te maken met verkleutering van het onderwijs?
Mensen met utilitaire "waarden" gaan de politiek beheersen. Liberalen voldoen aan dit criteria. Zij hechten dus ook niet zoveel belang aan het weerbaar maken van mensen tegenover de markt en het systeem.
[Zie ook mijn onderwijsthread.]
Oud 15 juni 2003, 01:47   #29
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

[quote="alpina"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Dat is meestal inderdaad niet in overeenstemming met de geleverde inspanning(alhoewel) maar wel met de verantwoordelijkheid en de stress die zo een job met zich meebrengt.
Om aan wat te voldoen? DE EISEN VAN DE MARKT. Vandaar zoveel psychisch leed. De oorzaak is de MARKT, niets anders. En d�*�*r moet je dus iets aan veranderen, radicaal kiezen voor solidariteit.
Als die mensen nu willen kiezen voor dat stressvol leven is dat toch hun volste recht!! Niemand verplicht je om er aan mee te doen maar kom dan niet klagen dat je wat minder verdient.
DAT IS DUS DE CRUCIALE FOUT!!! Mensen die ook andere dingen dan werken belangrijk vinden, worden gestraft. Want uiteindelijk gaat iedereen toch harder werken (de markt bepaalt de norm zeker als instellingen worden uitgehold) en zo wordt dat steeds erger.

Citaat:

Ik moet het toch blijven herhalen dat je de markt niet zomaar kan afschaffen of wijzigen. Een markt regelt zich grotendeels zelf.
Maar wel naar verkeerde doelstellingen.

Citaat:

Citaat:
Citaat:
Moesten die niet zo groot zijn dan zouden er echt wel rijen mensen staan aanschuiven voor de taak van die managers over te nemen tegen een lager loon.
Jij ziet echt wel de mens als een economisch wezen, hé...
De mens volgt de regels van de economie, het is ook daarom dat de economie, als wetenschap dan, ook een heel belangrijke sociale kant heeft.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die wet van vraag en aanbod kan bijgesteld worden door mensen zich daarmee te laten bezighouden waar werkelijk behoefte aan is. Mensen dienen dus kritischer te staan tegenover de winst- en consumptiemaatschappij.
Hoe ga jij die wet van vraag en aanbod in godsnaam overboord gooien? Dat gaat alleen als je een volledige staaatsgeleide en gesloten economie hebt en we hebben al gezien tot wat zoiets leidt ==> NoordKorea.
MINDER PSEUDO-BEHOEFTEN
=>
MEER INSPANNING VOOR DE ECHTE BEHOEFTEN
=>
GROTER AANBOD, gecombineerd met WINSTMAXIMA
=>
LAGERE PRIJZEN
Wat versta jij precies onder pseudo-behoeften en wat geeft jou het recht om te zeggen dat het hier om pseudo-behoeften gaat? Je spreekt denk ik enkel voor jezelf. Hetzelfde geldt voor de zogenaamde echte behoeften, wie bepaalt er wat echte behoeften zijn?
Mensen moeten bewuster gaan leven en inzien dat hun huidige levensstijl staat voor plat amusement, slaafsheid en achterstelling. Metapolitiek.

Citaat:

Een groter aanbod zal je verkrijgen maar enkel als er een vraag naar is.
Minder vraag => verplichte beperking van de bedrijvigheid.

Citaat:

Winstmaxima zullen er juist voor zorgen dat er een kleiner aanbod is, men zal minder snel geneigd zijn om zelf nog iets te ondernemen. Hoe kleiner het aanbod hoe hoger de prijs.
Maar die prijsstijging zal tot een bepaalde norm beperkt blijven. Uiteindelijk zal men
- ofwel werken om een kleinere winst
- ofwel werken om te overleven als niemand het om die kleine winst wil doen
Oud 15 juni 2003, 01:47   #30
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat klinkt allemaal zeer spectaculair maar hoe wil je dat in de praktij bewerkstelligen?
Precies of het kapitaal langs de grens rijdt en zich laat controleren...

Citaat:
Citaat:
1. Ik vind dat we het hier in Belgie qua sociale voorzieningen zeker niet slecht hebben!!!
Als je er al van te voren vanuit gaat dat iets slecht is ben je natuurlijk verkeerd bezig. Is het misschien crimineel om toe te geven dat het kapitalisme bij ons zo slecht nog niet is?

Citaat:
Citaat:
2. een anarchie leidt volgens mij steeds tot een maatschappij waar de wet van de sterkste geldt, dit is ongeveer evenredig aan puur kapitalisme.
Uiteraard niet want in het anarchisme wordt onredelijke macht over de ander afgewezen, en dus ook het kapitalisme.
Anarchisme = het vrijwillig en redelijk samenleven van mensen, een gemeenschap die voor elk lid ervan een verrijking betekent, universeel zuster- en broederschap (wat door de staat niet afgedwongen kan worden) => local communities, federalisme, regionalisme, universalisme, postkapitalisme, gelijkheid ongeacht leefwijze.
Kan je me 1voorbeeld geven van een anarchisme waar iedereen redelijk samenleeft zonder dat er iemand onderdrukt wordt en vertel me er ook ineens bij hoe een samenleving zonder wettelijke regels kan leiden tot een samenleving waar de wet van de sterkste niet geldt.
Oud 15 juni 2003, 01:51   #31
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Precies of het kapitaal langs de grens rijdt en zich laat controleren...
Nu geef je dus zelf een probleem aan, hé. De strijd tegen het kapitalisme moet dus internationaal en gestaag zijn.

Citaat:
Citaat:
Als je er al van te voren vanuit gaat dat iets slecht is ben je natuurlijk verkeerd bezig. Is het misschien crimineel om toe te geven dat het kapitalisme bij ons zo slecht nog niet is?

[/quote]

Filosofisch gezien is het kapitalisme in welke omstandigheden dan ook altijd onvrij makend.

Citaat:

Citaat:
Kan je me 1voorbeeld geven van een anarchisme waar iedereen redelijk samenleeft zonder dat er iemand onderdrukt wordt en vertel me er ook ineens bij hoe een samenleving zonder wettelijke regels kan leiden tot een samenleving waar de wet van de sterkste niet geldt.[/quote]

Een maatschappij op basis van de Rede die leidt tot spontaan evenwicht in de verschillen.

Uiteraard hebben we dat niet gerealiseerd, want de massa is dom en de machthebbers zijn verguld plebs.
Oud 15 juni 2003, 01:56   #32
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mensen met utilitaire "waarden" gaan de politiek beheersen. Liberalen voldoen aan dit criteria. Zij hechten dus ook niet zoveel belang aan het weerbaar maken van mensen tegenover de markt en het systeem.
[Zie ook mijn onderwijsthread.]
Utilitaristen zijn toch mensen die alle waarden afmeten aan het nut dat ze voorbrengen he!! Liberalen zijn toch mensen die de volledige vrijheid primair stellen voor het individu. Als die liberaal toevallig een utilitarist is dan voldoet die inderdaad aan uw uitspraak anders niet. Maar een liberaal hecht wel belang aan het weerbaar maken van mensen want ze stellen de vrijheid van het individu immers boven alle andere waarden, ook boven die van de markt of een of ander systeem. Kapitalisten daarentegen zouden wel kunnen opkomen voor het domhouden van de mensen tegenover de markt.
Oud 15 juni 2003, 02:02   #33
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

maximuminkomen

Neen, de absolute veelverdieners zouden niet getroffen worden. Wie getroffen zou worden is de kleine investeerder.
Citaat:

Verbod op leegstand/onteigening
Ik zal er wel in gaan wonen voor een tijdje, althans, op papier. Anders verhuur ik het aan 1 van mijn werknemers. maw: U treft hiermee bijna niemand.
Uiteraard moet er controle zijn (bv. kliklijnen) voor het geval er niet in de praktijk iemand woont.

Begin uw rechtszaak almaar vast, dit gaat meer kosten dan opbrengen aan de staat.
Citaat:

Kapitaalsbelasting, belasting op winst en speculatie
Belasting op winst hebben we al.
Kapitaalsbelasting heeft tot gevolg dat het kapitaal verhuist.
Niet als het elders ook bestaat.
Oh, u wilt de hele wereld ineens veranderen. Ja, dan getuigt het van veel minder naiviteit natuurlijk Laten we alvast beginnen met dictaturen omver te werpen. Irak was een groots begin, Iran en Syria next omdat we daar nu toch al zitten.
Citaat:

Belasting op speculatie fine with me, maar dan ook belastingsaftrek als het slecht gaat op de beurs.
Niets van: de gemeenschap moet niet opdraaien voor een falend sociaal-economisch systeem.
Maar wel meeprofiteren als het goed gaat.
Citaat:

(effectief) gratis onderwijs en geneeskunde
Hebben we nu al.
Dat dacht ik niet...
Wie zich inzet in Belgie, die kan studeren. Wie serieus ziek is, zal geholpen worden. Wat wenst u nog meer? Dat de staat uw gat komt afvegen als ge er zelf te lui voor geworden zijt?
Oud 15 juni 2003, 02:07   #34
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als die mensen nu willen kiezen voor dat stressvol leven is dat toch hun volste recht!! Niemand verplicht je om er aan mee te doen maar kom dan niet klagen dat je wat minder verdient.
DAT IS DUS DE CRUCIALE FOUT!!! Mensen die ook andere dingen dan werken belangrijk vinden, worden gestraft. Want uiteindelijk gaat iedereen toch harder werken (de markt bepaalt de norm zeker als instellingen worden uitgehold) en zo wordt dat steeds erger.
Akkoord, in huidige systeem moet je in principe werken om te overleven en kan je niet overleven door een andere levensstijl, ik vraag me echter af in welk systeem dat wel lukt.

[quote]Mensen moeten bewuster gaan leven en inzien dat hun huidige levensstijl staat voor plat amusement, slaafsheid en achterstelling. Metapolitiek.
[quote]

Je kan mensen moeilijk verplichten om iets in te zien he! Het is niet omdat jij het zo ervaart dat iedereen het zo ervaart.

Citaat:
Maar die prijsstijging zal tot een bepaalde norm beperkt blijven. Uiteindelijk zal men
- ofwel werken om een kleinere winst
- ofwel werken om te overleven als niemand het om die kleine winst wil doen
Jouw systeem is eigenlijk net hetzelfde als de huidige kapitalistische markt maar dan vol met restricties en dergelijke, zo een systeem zorgt er voor dat er veel minder productief wordt gewerkt(je kan immers veel moeilijker winst maken en de winst zal steeds zeer laag gehouden worden, er zal dus een kleinere werkwillendheid zijn, men werkt immers maar tot de maximale winst is bereikt) en uiteindelijk zorgt dat in de eerste plaats voor de ineenstorting van de sociale voorzieningen.
Oud 15 juni 2003, 02:08   #35
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is dus onzin, hé. Vele jobs worden gewoon IRRATIONEEL hoog uitbetaald, denk aan het management. Dat heeft gewoon niets met "rechten" te maken maar alles met de kapitalistische vervorming van de realiteit, los van alle "zin" en "richting".
Gelooft u dat nu werkelijk? Er is ook nog zoiets als vraag en aanbod in de economie als die lonen inderdaad veel te hoog zouden zijn dan zouden er hopen rijen managers klaar moeten staan om die job over te nemen tegen een lager loon. Blijkbaar is dit niet het geval want ze blijven gewoon even veel verdienen wat er op wijst dat ze terecht zo veel geld krijgen.
Nu moet u mij eens uitleggen hoe je het objectief kunt noemen dat een manager een zeer groot veelvoud meer verdient dan iemand met een "eenvoudig" beroep. Dat is gewoon niet in overeenstemming te brengen met de geleverde inspanning.
Kevin, ik heb de oplossing gevonden: Laat al die communisten in de wereld manager worden. Dat is zeer gemakkelijk, zeer vetbetaald en ge moet daar in verhouding bijna niets van moeite voor doen. En dan is de herverdeling ineens geregeld, ge kunt het dan zelf allemaal eerlijk verdelen.

Manager gemakkelijk: MY ASS.
Oud 15 juni 2003, 02:10   #36
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een maatschappij op basis van de Rede die leidt tot spontaan evenwicht in de verschillen.

Uiteraard hebben we dat niet gerealiseerd, want de massa is dom en de machthebbers zijn verguld plebs.
Tja, dat is dan maar de realiteit waar je je naar moet schikken zeker!! Je geeft dus toe dat jouw theorie een utopie is?
Oud 15 juni 2003, 02:13   #37
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kapitalisme is corrupt want het past in economisch opzicht dezelfde denkwijze toe als het Vlaams Blok op het culturele vlak (de wet van de sterkste, kwantiteit boven kwaliteit). Bovendien baart het een bepaalde "lifestyle" die iedereen wordt opgedrongen (de ijverige kleinburger - oh wee als je een "wereldvreemde en luie" intellectueel bent) en die de instellingen (onderwijs, politiek,...) uitholt.
Ja amai, nogal een zootje onzin dat u hier bijeen schrijft.

Het kapitalisme hanteert de wet van de survival of the fittest op een positieve manier. De beste producten zijn de producten met de meeste waarde voor de consument. Al de rest word door de markt automatisch bepaald. Ge moogt drie keer raden wie die consument is die maximale waarde op zijn bord krijgt?
Oud 15 juni 2003, 02:18   #38
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ga van start met:

Op wereldniveau en uitgedrukt in koopkracht nietwaar?

Ge gaat uw koopkracht nogal naar beneden zien schieten. Vergeet uw computer en gratis onderwijs maar, we moeten eerst zorgen dat onze sociale zekerheid de 5 miljar mensen zonder ziekteverzekering en pensioen kan dragen.
Oud 15 juni 2003, 02:21   #39
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik ga van start met:

Grof geschat 2.200 euro gemiddeld (bruto) gedeeld door 1.000 euro, vermenigvuldigd met 2.500 euro = 5.500 euro.
Ja ballekes, het gaat in zijn gezicht ontploffen. Er zijn mensen die niets verdienen dus eindigt ge ook in zijn systeem met oneindig als maximumloon. (omdat ge deelt door 0)
Oud 15 juni 2003, 02:23   #40
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja ballekes, het gaat in zijn gezicht ontploffen. Er zijn mensen die niets verdienen dus eindigt ge ook in zijn systeem met oneindig als maximumloon. (omdat ge deelt door 0)
Die is goed Tom!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be