Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2003, 22:06   #21
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Alpina, die vraag stel ik zowiezo bij elke taks of belasting die ik moet betalen. Waarom?Om die speknekken hun visarekeningen te betalen?Hun Villa's in de Provence?
Of om de zeer magere uitkering die mijn levensgezellin nu krijgt als langdurig-chronisch zieke. 400 eu... en da's gebaseerd op het loon van een middenkader personeellid.En het feit dat we op hetzelfde adres leven.

Of om de omgebouwde vakantiecentra, die sommigen bestempelen als asielcentra, anderen als concetratiekampen te bekostigen.

Of om alternative technologien te promoten?
Ik wil alternative energie gebruiken hier, en normaal zou je er subsidies voor krijgen, alle beetjes helpen, maar net weer wij niet. Zonevreemd heWe mogen het eigenlijk nog niet eens instaleren, en indien en als we het wel zouden doen, zonder dat er een dehaene naar kraait ,dan is het risico op onteigening zo groot dat het niet interesant is.
Inderdaad, ik stel me die vragen ook bij al die taksen maar ik leg me er dan wel bij neer als ik merk dat er een achterliggende reden is voor die taks ook als is die reden eigenlijk bullshit. Maar van het moment dat er zelfs geen reden meer aangehaald wordt voor een taks of een wet protesteer ik.

Ik besef maar al te goed dat al die regels tot bizarre toestanden leiden en heel vaak hun doel voorbijschieten maar je kan toch niets inbrengen tegen de staat.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 22:37   #22
Luddo
Minister

Standaard

In het Brugse woont een frituuruitbater die heel de streek van afgedraaiede frituurolie kan voorzien! Hij levert bijna gratis voor het goede doel!
Oud 15 juni 2003, 23:11   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als je met eerst goed filterd, en met een moderne dieselwagenrijd, en om veilig te zijn, 50/50 tank met diesel, is dat zonder enige gevaar tedoen, maar wel filteren. Grondig!de injectoren kunnen niet tegen harde deeltjes.

Maar je bent verwittigd, als er een controle is, dan word er effe doorgerekend, zoveel Km, zoveel diesel niet gebruikt, zoveel taksen ontdoken + boete.....
Oud 16 juni 2003, 03:57   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik zou wel eens willen weten welke vervuiling de verbranding van frietvetolie met zich meebrengt.
Oud 16 juni 2003, 05:53   #25
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

hebben jullie al eens bedacht dat momenteel het belgische wagenpark uit zeker 50% uit dieselwagens bestaat,het is volstrekt onmogelijk om die allemaal op frituurolie te laten draaien,hier en daar eens een enkeling,waarvan men wereldnieuws maakt,er zijn steeds minder en minder velden om koolzaad te planten,elke weide en veld elk leeg plekje word volgebouwd,ik denk niet niet ge in uw tuintje genoeg koolzaad zult kunnen planten om in uw behoeften te voorzien,en dan nog vanwaar komt het frietvet hebben jullie,je dat al eens afgevraagd?en de benzine wagens dan,het is gewoon utopisch,je kunt evengoed zeggen dat je je wagen op water kunt laten draaien.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 10:19   #26
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Hier ligt volgens mij de toekomst & niet in olie (geen sla-, frituur-, koolzaad of lijnzaadolie).
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 10:43   #27
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Hier ligt volgens mij de toekomst & niet in olie (geen sla-, frituur-, koolzaad of lijnzaadolie).
Dan denk ik dat een grootschalige productie van auto's op waterstof nog dichter bij staat dan dat.
Oud 16 juni 2003, 10:57   #28
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Dan denk ik dat een grootschalige productie van auto's op waterstof nog dichter bij staat dan dat.
Daar ga ik mij niet over uitspreken, bedoeling was om aan te tonen dat er wél realistische alternatieven nu reeds bestaan. Kwestie is om deze in massa-productie te brengen & fiscaal aan te moedigen.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 11:03   #29
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kwestie is om deze in massa-productie te brengen & fiscaal aan te moedigen.
En dat is nu net het grote probleem. De overheden voelen zich niet geroepen om alternatieve brandstoffen aan te moedigen want zo zouden ze enorme inkosten verliezen, dat zou bijna een financiele zelfmoord zijn voor die overheden.
Oud 16 juni 2003, 11:08   #30
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het idee dat in Humo staat best wel aantrekkelijk, omdat het onmiddelijke toepasbaar is, en in de zomer zelfs zonder aanpassing van de wagen (in tegenstelling tot de futurische, dure hi-tech initiatieven die nu door de automobielindustrie uitgedocterd worden).

De tegenstanders zijn uiteraard de olie industrie die het zaakje liever verzwijgt en ook de fiscus is er niet echt een fan van. In België is het zo dat er accijnzen gelden voor iedere soort brandstof, dus ook wanneer u bijvoorbeeld met een (gehomologeerde) auto op stoom zou rijden dan moet de fiscus een inschatting maken op basis van het door u aangegeven verbruik (hoe idioot het ook mag klinken).

Agalev heeft 4 jaar de kans gehad om zulke positieve acties te steunen, maar in de plaats daarvan bedacht de partij nog meer betuttelende regeltjes en bijzondere taxen.
Oud 16 juni 2003, 11:55   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een wagen op waterstoflaten rijden kost je niet veel meer dan de ombouw naar LPG.Op het detail van de tanks na

Maar 1 je kan nergens waterstof tanken, 2 de tanks zijn loeizwaar en duur.3 je verliest een pak vermogen.

Alternatief, en daar ben ik persoonlijk mee bezig ,als pomptechnieker zijnde.Een thuiselectrolyze eenheid, gebaseerd op alternatieve energie en zeer hoge druk triple plunjercompressor. Alleen zijn zowat alle milieu en veiligheidsregels al zo opgesteld dat je dat nooit in eigen tuin mag doen.
En 2, het zou een hoop tijd kosten om je tanks te vullen met "homebrew H2", je zal altijd afhankelijk zijn van industriele bronnen.

Bof, al komt er morgen iemand af met een perpetum mobile, dan nog gaan onze politici wel taksen uitvinden, of regeltjes om het te verbieden.
Oud 16 juni 2003, 11:57   #32
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bof, al komt er morgen iemand af met een perpetum mobile, dan nog gaan onze politici wel taksen uitvinden, of regeltjes om het te verbieden.
Ik vrees er ook voor. Waarschijnlijk komen ze dan te vertellen dat er een taks moet geheven worden omdat je de wegen gebruikt of zoiets.
Oud 16 juni 2003, 11:59   #33
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees er ook voor. Waarschijnlijk komen ze dan te vertellen dat er een taks moet geheven worden omdat je de wegen gebruikt of zoiets.
Euhm, bestaat zoiets al niet? Frankrijk enzo.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 12:03   #34
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Euhm, bestaat zoiets al niet? Frankrijk enzo.
Ja maar bij ons zouden ze ineens de volledige taksen op het autogebruik die ingevoerd zijn om zogenaamde groeneredenen moeten gaan veranderen in taksen op het gebruik van de wegen. Dan zou het dus van de ene op de andere dag veel duurder worden om de wegen te gebruiken, een beetje een rare bedoening dus.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de overheid niet snel de alternatieve brandstoffen zal promoten omdat ze zo veel te veel inkomsten aan taksen zouden verliezen.
Oud 16 juni 2003, 12:09   #35
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het, ik denk er ook zo over trouwens. Maar jullie hadden het over "taksen uitvinden" en ik wou me even moeien. Je kent me.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be