![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik besef maar al te goed dat al die regels tot bizarre toestanden leiden en heel vaak hun doel voorbijschieten maar je kan toch niets inbrengen tegen de staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() In het Brugse woont een frituuruitbater die heel de streek van afgedraaiede frituurolie kan voorzien! Hij levert bijna gratis voor het goede doel!
![]()
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je met eerst goed filterd, en met een moderne dieselwagenrijd, en om veilig te zijn, 50/50 tank met diesel, is dat zonder enige gevaar tedoen, maar wel filteren. Grondig!de injectoren kunnen niet tegen harde deeltjes.
Maar je bent verwittigd, als er een controle is, dan word er effe doorgerekend, zoveel Km, zoveel diesel niet gebruikt, zoveel taksen ontdoken + boete.....
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou wel eens willen weten welke vervuiling de verbranding van frietvetolie met zich meebrengt.
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() hebben jullie al eens bedacht dat momenteel het belgische wagenpark uit zeker 50% uit dieselwagens bestaat,het is volstrekt onmogelijk om die allemaal op frituurolie te laten draaien,hier en daar eens een enkeling,waarvan men wereldnieuws maakt,er zijn steeds minder en minder velden om koolzaad te planten,elke weide en veld elk leeg plekje word volgebouwd,ik denk niet niet ge in uw tuintje genoeg koolzaad zult kunnen planten om in uw behoeften te voorzien,en dan nog vanwaar komt het frietvet hebben jullie,je dat al eens afgevraagd?en de benzine wagens dan,het is gewoon utopisch,je kunt evengoed zeggen dat je je wagen op water kunt laten draaien.
![]() ![]() ![]() ![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Ik vind het idee dat in Humo staat best wel aantrekkelijk, omdat het onmiddelijke toepasbaar is, en in de zomer zelfs zonder aanpassing van de wagen (in tegenstelling tot de futurische, dure hi-tech initiatieven die nu door de automobielindustrie uitgedocterd worden).
De tegenstanders zijn uiteraard de olie industrie die het zaakje liever verzwijgt en ook de fiscus is er niet echt een fan van. In België is het zo dat er accijnzen gelden voor iedere soort brandstof, dus ook wanneer u bijvoorbeeld met een (gehomologeerde) auto op stoom zou rijden dan moet de fiscus een inschatting maken op basis van het door u aangegeven verbruik (hoe idioot het ook mag klinken). Agalev heeft 4 jaar de kans gehad om zulke positieve acties te steunen, maar in de plaats daarvan bedacht de partij nog meer betuttelende regeltjes en bijzondere taxen.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een wagen op waterstoflaten rijden kost je niet veel meer dan de ombouw naar LPG.Op het detail van de tanks na
Maar 1 je kan nergens waterstof tanken, 2 de tanks zijn loeizwaar en duur.3 je verliest een pak vermogen. Alternatief, en daar ben ik persoonlijk mee bezig ,als pomptechnieker zijnde.Een thuiselectrolyze eenheid, gebaseerd op alternatieve energie en zeer hoge druk triple plunjercompressor. Alleen zijn zowat alle milieu en veiligheidsregels al zo opgesteld dat je dat nooit in eigen tuin mag doen. En 2, het zou een hoop tijd kosten om je tanks te vullen met "homebrew H2", je zal altijd afhankelijk zijn van industriele bronnen. Bof, al komt er morgen iemand af met een perpetum mobile, dan nog gaan onze politici wel taksen uitvinden, of regeltjes om het te verbieden.
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de overheid niet snel de alternatieve brandstoffen zal promoten omdat ze zo veel te veel inkomsten aan taksen zouden verliezen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik weet het, ik denk er ook zo over trouwens. Maar jullie hadden het over "taksen uitvinden" en ik wou me even moeien. Je kent me.
![]()