Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2005, 11:29   #21
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Wij hebben een houtkachel.. Dat is veel goedkoper dan electriciteit of gas. + het geeft een veel gezelligere warmte.
Oud 18 september 2005, 11:55   #22
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Op het vlak van die stijgende energiekosten hoeft de overheid helemaal [size=3]niets[/size] te doen. De individuele consumenten moeten zelf maar uitmaken of ze meer willen betalen, dan wel of ze de nodige stappen willen ondernemen om zelf energie te besparen. Door de verwarming niet hoger te zetten dan 15 graden, door in de winter wat vroeger te gaan slapen en de verwarming dan uit te draaien, door in de kerstperiode geen kerstverlichting aan te steken, door in de weekends of op dagen dat men niet moet gaan werken wat langer uit te slapen zodat de verwarming pas op een later uur moet worden aangezet, door in de zomer geen energieverslindende airco te gebruiken, door geen overbodige (sier)lampjes aan te steken, door minder auto te rijden of door een grote wagen die veel verbruikt te vervangen door een kleine wagen die weinig verbruikt, enz., kan men zelf aanzienlijk op de energiefactuur en op de autobrandstof besparen. De verwarming minder vaak aanzetten en deze nooit hoger zetten dan 15 graden, zorgt er op zijn beurt ook nog eens voor dat de koelkast en de diepvriezer dan wat minder energie verbruiken. Kortom, energie besparen is gewoon een persoonlijke keuze die slechts enkele kleine inspanningen vraagt.

Voor een groot stuk kan de overheid ook niets doen.
Als energie schaars wordt en de vraag groot (lees veel mensen) dan zit je met een automatisme waar de overheid niet echt veel impact op heeft.

Probleem kan slechts opgelost worden door (aanbod) nieuwe energievorm (masaal en goedkoop) te ontwikkelen of de vraag zijde (verbruik/persoon of aantal personen te beperken).
Geen van beide zijn direct realiseerbaar.
Het zal er dan ook van komen om onze gewoontes wat te herzien wss.
Moet het echt 23° zijn in de woonkamer als het buiten vriest?

Als ik sommige mensen bezig hoor lijkt dat de evidentie zelve.

Er zijn nochtans plaatsen waar nul graden als warm ervaren wordt, alles is relatief zeker.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 13:19   #23
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
alsof het allemaal UW geld is

neen, natuurlijk niet lol

maar ik vind dat men tegenwoordig veel te vaak misbruik maakt van zogenaamde 'sociale fondsen' etc.. Waarom moeten de belastingbetalers losers onderhouden die zich niet van warmte kunnen voorzien ? Als je niet genoeg geld hebt dan doe je daar iets aan!? Verkoop uw auto, ga minder vaak uit - whatever, neem een extra baan bij... Maar neen, men begint dan gewoon te schreeuwen : de overheid profiteert van de hoge olieprijzen, help mij ik kan de factuur niet meer betalen!

zielig hoor
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 13:23   #24
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
een strikt minimum aan energie moet volledig gratis zijn - al wat men daarbovenop nog uit decadentie meent te moeten gebruiken mag voor mijn part met belastingen en dergelijke tien keer zoveel duurder gemaakt worden.
Je kan ook uit werken gaan. Dan kan je je verwarmen op kosten van de baas.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 13:25   #25
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Ik denk dat de overheid moet ingrijpen om de basisvoorzieningen aan de burgers steeds te garanderen. Brandstoffen voor mobiliteit en verwarming behoren tot die basisvoorzieningen.
Als het gaat over brandstof om de bus te laten rijden ben ik akkoord. Als het is om ieders persoonlijke naftbak vol te gooien, niet.
Oud 18 september 2005, 13:27   #26
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Een zeer mooie post! inderdaad, de zwakkeren parasieteren te graag op de samenleving.

Iemand die niet in staat is om voor de warmte te betalen moet juiste conclusies trekken. Een extra job bijnemen, misschien iets minder aan iets anders uitgeven etc..

Voor warmte moet men werken..... Politici die aan de parasieten MIJN geld wegschenken in ruil voor goedkope populariteit moeten bestraft worden.
Vergeet niet dat jij in ons land wordt getolereerd.
Oud 18 september 2005, 13:32   #27
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Vergeet niet dat jij in ons land wordt getolereerd.
Oh dat vergeet ik NOOIT geloof mij.. Waarom zou ik niet getolereerd worden ? ik ben blank, ik werk en betaal braafjes belastingen..
En ik heb recht op eigen mening, niet waar ?
Oud 18 september 2005, 13:37   #28
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oh dat vergeet ik NOOIT geloof mij.. Waarom zou ik niet getolereerd worden ? ik ben blank, ik werk en betaal braafjes belastingen..
En ik heb recht op eigen mening, niet waar ?
Blank ? Wat heeft dat er mee te maken. Mensen die proberen op eenzelfde manier als jouw voorouders hier een leven op te bouwen zijn zijn voor jou allemaal parasieten. Je beledigt dus je eigen ouders en grootouders. Ook jij bent hier dankzij MIJN geld. Vergeet dat niet.
Oud 18 september 2005, 16:08   #29
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Blank ? Wat heeft dat er mee te maken. Mensen die proberen op eenzelfde manier als jouw voorouders hier een leven op te bouwen zijn zijn voor jou allemaal parasieten. Je beledigt dus je eigen ouders en grootouders. Ook jij bent hier dankzij MIJN geld. Vergeet dat niet.
Nopes Ik ben hier dankzij mijn vader die in 92' een contract aangeboden kreeg (hij werkt als programmeur)... nooit heeft iemand van mijn familie gedopt of op een andere manier gebruik gemaakt van de "sociale" zekerheid.
Oud 20 september 2005, 15:41   #30
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Nopes Ik ben hier dankzij mijn vader die in 92' een contract aangeboden kreeg (hij werkt als programmeur)... nooit heeft iemand van mijn familie gedopt of op een andere manier gebruik gemaakt van de "sociale" zekerheid.
Hopelijk besf je dat als uw vriend PDW zijn 70-puntenprogramma (dat hij bewaart voor later) er ooit doorkrijgt dat uw vader en jij terug gestuurd worden. De werkgever van uw vader zal namelijk zeer zwaar belast worden om een 'vreemdeling' in dienst te nemen. En die brengt dan ook nog zijn hele huishouden mee naar hier.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be