Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2005, 02:14   #21
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Zou RV gewoon niet willen aantonen hoe belachelijk dat centrum zichzelf maakt? En natuurlijk zoals het hun rode nalopers betaamt zijn vier posts verder de woorden nazi's, holocaust, Vlaamse collaboratie........al gevallen. Best lachwekkend.
Oud 31 augustus 2005, 05:23   #22
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Veel Vlaamsgezinden lieten zich misleiden en bedriegen door Duitsland. Veel Vlaamsgezinden waren tegen het communisme. Die moslims steunden enkel of toch voornamelijk de holocaust.
Het waren lui zoals Staf De Clercq die hun eigen volk misleidde door ze naar het Oostfront te sturen. .
En hoe verklaar je dan de hulp vh VNV aan de naz's bij de deportatie van Joden naar "hun eindbestemming" ???? Ook om het Communisme te bestrijden ??????

8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 07:19   #23
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel Vlaamsgezinden lieten zich misleiden en bedriegen door Duitsland. Veel Vlaamsgezinden waren tegen het communisme. Die moslims steunden enkel of toch voornamelijk de holocaust.
En ik dacht dat die Moslims enkel partij hadden gekozen voor de Duitsers en Italianen om zo meer macht te verwerven. Net zoals andere moslim leiders dan weer de kant kozen van de gealieerden.
Ik leer blijkbaar nog elke dag bij.
Oud 31 augustus 2005, 07:46   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Is het woord vrije meningsuiting al gebruikt in dit hoofdstukkie?

Haha, die is goe, ...

in het geval van de morgen gaat het om vrije meningsuiting...

in het geval men de waarheid durft zeggen over een bepaalde bevolkingsgroep, omwille van de vrije meningsuiting, dan wordt dat plots plat racisme, ...

Wel Musketo, het is omwille van die vrije meningsuiting, dat we eigenlijk allemaal moeten samenspannen om dat centrumeke klein te krijgen en tot in de grond toe af te breken.

Want vandaag is het omdat wij iets zeggen over de moslims, maar overmorgen is het omdat jij iets zegt over onze politieke kleur, ... of over ne punker zijn haar, of een of andere stupiede reden, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 07:51   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Hoe zou het nu toch komen dat we zo weinig klachten krijgen over fransenhaat, hollandershaat, west-vlamingenhaat, katholiekenhaat, haat tegen frietuuruitbaters?
Het is hoogst eigenaardig.
Wij kunnen hier enkel uit concluderen dat de Vlamingen niet weten hoe gevaarlijk deze volkeren zijn. Hoe lang gaat het nog duren voor er hier overal Franse restaurants komen en we bijna vuil bekeken worden indien we dat rood spul dat zij "vin" noemen op tafel staat! Straks dringen die vuile Fransen ons nog de code napoleon op!

Omdat vlamingen / westerlingen dat anders oplossen ericferemans, die gaan nie gaat uithuilen bij de meester en verklikerke spelen.

Als er tegen mij eenen iets kwetsends roept, dan roep ik iets terug, of ik sla op zijn bakkes, 't is al te zien wat hij geroepen heeft, ik ga nie gelijk of een klein kind gaan janken bij verafstoot zijn CGKR...

Bovendien is het duidelijk voor wat het CGKR is opgericht, ... Het is de gestapo afdelling van de guy die opdracht heeft, om zo veel mogelijk de vlamingen of het blok in deskrediet te brengen. Ze doen dat niet omwille van uw moslimvrienden, nee, ze doen dat puur uit eigenbelang.
Oud 31 augustus 2005, 07:51   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Zou RV gewoon niet willen aantonen hoe belachelijk dat centrum zichzelf maakt? En natuurlijk zoals het hun rode nalopers betaamt zijn vier posts verder de woorden nazi's, holocaust, Vlaamse collaboratie........al gevallen. Best lachwekkend.

goe gezien, ...
Oud 31 augustus 2005, 07:55   #27
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Wel ik moet toegeven dat wie ooit met Britse toeristen in aanraking is geweest wel de mening moet delen van de DM-redacteur.

Maar Rob heeft er goed aan gedaan om weer eens de dubbele moraal van onze linkiewinkies aan de kaak te stellen! Dat zijn klacht geen kans maakt weten we nu al, vermits het CGKR enkel is opgericht om het VB te bekampen
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 07:59   #28
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Het artikel in de Morgen is niets vergeleken met de uitspraken van Dewinter in die Israëlische krant. In de Morgen maakt men tenminste nog een onderscheid tussen "goede" Britten en "slechte" terwijl voor Dewinter heel de Islamtische wereld slecht is. Ten andere ziet men die Britten niet als de vijand terwijl moslims voor Dewinter dat wel degelijk zijn. Moet ik nu ook klacht indienen?
Doe jij enkel zo of ben je echt blind, doof en ongelooflijk stom?
De dag dat de eerste Britse zelfmoordterrorist tientallen onschuldigen de lucht injaagt krijg jij terug recht van meningsuiting.
Gelieve in tussentijd dit forum over te laten aan realisten.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 08:01   #29
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat 'n leugens. Die moslimleider steunde de nazi's en de holocaust. Daar is een foto van. De moslims waren een bondgenoot van de de nazi's.
Hitler's 'Mein Kampf' is zelfs in het Arabisch vertaald. Waarschijnlijk om in de scholen te gebruiken als naslagwerk.

---Edward Abbey---
Oud 31 augustus 2005, 08:03   #30
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
U hebt duidelijk nog nooit gehoord van de anti-Joodse slachtpatijen in Palestina voor WOII.
Het is verrassend hoe de Israëlisch / Palestijnse problematiek zo een heetgebakerde reacties kan oproepen.
Breng deze discussie te berde in een om het even welke ideologische groep en de leden zouden mekaar het oor afbijten voor een politiek waar zij - zeg maar Europa - niets fundamenteel kunnen aan veranderen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 31-08-2005 at 09:03
Reason:
--------------------------------

Citaat:
U hebt duidelijk nog nooit gehoord van de anti-Joodse slachtpatijen in Palestina voor WOII.
Het is verrassend hoe de Israëlisch / Palestijnse problematiek zo een heetgebakerde reacties kan oproepen.
Breng deze discussie te berde in een om het even welke ideologische groep en de leden zouden mekaar het oor afbijten voor een politiek waar zij - zeg maar Europa - niets fundamenteel kunnen aan veranderen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Het is verrassend hoe de Israëlisch / Palestijnse problematiek zo een heetgebakerde reacties kunnen oproepen.
Breng deze discussie te berde in een om het even welke ideologische groep en de leden zouden mekaar het oor afbijten voor een politiek waar zij - zeg maar Europa - niets fundamenteel kunnen aan veranderen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 31 augustus 2005 om 08:03.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 08:04   #31
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wel ik moet toegeven dat wie ooit met Britse toeristen in aanraking is geweest wel de mening moet delen van de DM-redacteur.

Maar Rob heeft er goed aan gedaan om weer eens de dubbele moraal van onze linkiewinkies aan de kaak te stellen! Dat zijn klacht geen kans maakt weten we nu al, vermits het CGKR enkel is opgericht om het VB te bekampen
En toch voel ik me omringd door een bende zatte Britten nog steeds veiliger dan met één moslim met rugzak in de buurt.
Ja, 'k weet het, 'k ben racist. 'k Heb het niet zo voor rugzakken.

---Edward Abbey---
Oud 31 augustus 2005, 08:13   #32
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Wel ik heb nog een paar klachten waar het CGKR zich mee kan bezig houden ( als iemand zo vriendelijk zou willen zijn die in te dienen)

- Automobilisten verenigingen kunnen en klacht indienen omdat ze ongelijk gestraft worden. Als een automobilist een strag krijgt, moet hij die onmiddelijke en volledig betalen, anderzijds worden voor andere misdrijven veel niet-effectieve straffen uitegesproken en krijgen bij alle misdadigers strafvermindering. Zuiver discriminerend voor de automobilist.

- De tweeverdieners kunnen klacht indienen omdat zij procentueel veel meer belastingen betalen dan hun buren die het met 1 inkomen moeten stellen. Zuiver discriminerend voor de tweeverdieners.

- De ouders van kinderen die als thuistaal geen vreemde taal hebben, worden gediscrimineerd omdat kinderen die een vreemde taal spreken in scholen extra middelen krijgen, ik dacht dat elk kind evenveel waard was. Zuiver discriminerend voor autochtonen.

Waar wachten we nog op, het CGKR moet verdwijnen in de put die het zelf, samen met de kommunisten gegraven heeft.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 09:01   #33
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Vlaams parlementslid Rob Verreycken (Vlaams Belang) heeft bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding klacht ingediend tegen de krant De Morgen wegens racisme. Aanleiding is de bijdrage Waarom wij de Britten zo haten die dinsdag in de krant verscheen.

Grappig artikel
In het "grappig en zeker niet helemaal onterechte" artikel, aldus Rob Verreycken, wordt gebruik gemaakt van clichés en kwetsende of ongenuanceerde taal om een vreemde bevolkingsgroep te viseren. Verreycken citeert in de klacht onder andere: "Geen enkele andere volksgemeenschap slaagt erin om de vakantie van anderen zo vakkundig om zeep te helpen als Britten. Ze doen dat een hele zomer lang en overal waar de zon schijnt met hun unieke mengsel van baldadigheid en arrogantie, hun pathetische drankzucht, hun gebrek aan smaak en eigenlijk gewoon hun lelijkheid en stompzinnige aanwezigheid".

De Morgen
"Stel dat een lid van Vlaams Belang zo'n tekst zou maken onder de titel 'waarom wij de islamieten zo haten', en vervolgens met dezelfde clichés zou verwijzen naar het gedrag van islamieten in pakweg zwembaden, recreatieparken, discotheken en uitgaansbuurten, De Morgen zou dat zonder twijfel bestempelen als puur racisme", stelt Verreycken.

Ironie
Marco Van Haeghenborgh, coördinator van het Centrum bevestigt de klachtmelding via e-mail. "De melding zal via de gewone procedure onderzocht worden", aldus Van Haegenborgh. Normaal streeft het Centrum er naar binnen twee weken indieners te antwoorden of een klacht al dan niet gegrond is. Auteur Bart Eeckhout merkt op dat het stukje geschreven is vanuit een ironisch, satirische invalshoek. "Ik kan begrijpen dat dat niet de beste kwaliteiten van Rob Verreycken zijn", aldus Eeckhout, die met een gerust gemoed het oordeel van het Centrum afwacht.

Het Laatste Nieuws
-------------------------------------------------------------------

Ik ben toch eens benieuwd wat hier uit de bus gaat komen. Wat de ene niet mag zeggen, mag de andere natuurlijk ook niet.
Wanneer je vanuit een ironisch en satirisch invalshoek schrijft over het wangedrag van de islamitische allochtonen (criminaliteit, vandalisme, ordeverstoring, politiek fundamentalisme, ....) dan ben je zonder meer een racist, niet in het minst volgens De Morgen en volgens het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.

In dit geval hebben ze dus geen verhaal. De Morgen bezondigt zich zonder meer aan racisme, en het CGK moet dit met evenveel ijver aanklagen. Eventueel met een rechtzaak tegen de krant.
Oud 31 augustus 2005, 09:06   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Doe jij enkel zo of ben je echt blind, doof en ongelooflijk stom?
De dag dat de eerste Britse zelfmoordterrorist tientallen onschuldigen de lucht injaagt krijg jij terug recht van meningsuiting.
Gelieve in tussentijd dit forum over te laten aan realisten.
Ik heb alleen gelijk en dat kun je niet vedragen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 09:29   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alleen gelijk en dat kun je niet vedragen.
En je gelooft het nog ook zeker? Van ironie gesproken...
Oud 31 augustus 2005, 09:32   #36
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wanneer je vanuit een ironisch en satirisch invalshoek schrijft over het wangedrag van de islamitische allochtonen (criminaliteit, vandalisme, ordeverstoring, politiek fundamentalisme, ....) dan ben je zonder meer een racist, niet in het minst volgens De Morgen en volgens het Centrum voor Gelijkheid van Kansen.

In dit geval hebben ze dus geen verhaal. De Morgen bezondigt zich zonder meer aan racisme, en het CGK moet dit met evenveel ijver aanklagen. Eventueel met een rechtzaak tegen de krant.
Zo zou de wereld eruit zien, moest rechts evenveel macht hebben als links, welnu dat is niet het geval. DUS kunnen we met zekerheid zeggen dat het CGK het zal klasseren als zijnde eem humoristische kijk op een volk, niet als racisme.
CGK is een politiek afhankelijk orgaan en zal dus zo elke zaak bekijken door een politiek gekleurde bril EN de Morgen heeft toch wel net de verkeerde kleur zeker
Oud 31 augustus 2005, 09:35   #37
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
En je gelooft het nog ook zeker? Van ironie gesproken...
Mocht u een grijntje intellectuele eerlijkheid in uw liberaal lichaam hebben dan zou u het met me eens zijn maar ja.
Oud 31 augustus 2005, 09:38   #38
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht u een grijntje intellectuele eerlijkheid in uw liberaal lichaam hebben dan zou u het met me eens zijn maar ja.
wat zou Lev Davidowitsj Bronstein hierover zeggen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2005, 09:48   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
wat zou Lev Davidowitsj Bronstein hierover zeggen?
Dat ik gelijk heb uiteraard.
Oud 31 augustus 2005, 10:58   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
- Automobilisten verenigingen kunnen en klacht indienen omdat ze ongelijk gestraft worden. Als een automobilist een strag krijgt, moet hij die onmiddelijke en volledig betalen, anderzijds worden voor andere misdrijven veel niet-effectieve straffen uitegesproken en krijgen bij alle misdadigers strafvermindering. Zuiver discriminerend voor de automobilist.
Hier hebt ge geen been om op te staan.
Elke boete kan je in schijfjes betalen.
Richt een verzoek naar penale boeten met een (redelijk) voorstel.
Het wordt steeds aanvaard.

Citaat:
Waar wachten we nog op, het CGKR moet verdwijnen
Daar zou ik niet om rouwen.
Censuur-instituten zijn me een doorn in het oog.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be