Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2005, 10:19   #21
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Een tijdje geleden is het dat we de flaminganten nog hebben horen klagen over Voeren.

Mag ik daaruit besluiten dat de communautaire problemen er zijn opgelost?

De flaminganten kennende zouden ze er al lang zijn opgevlogen indien er nog iets mis ging op vlak van taal.

Idem in Brussel overigens.

Tweetaligheid kan, dus ook op Belgisch niveau.

Op naar het unitaire België zou ik zeggen en het Vlaams-nationalisme begraven we diep onder de grond.
Raar, ik heb onlangs nog een zeer interessante reportage gezien op de rtbf waaruit duidelijk het tegendeel bleek. Er was onder meer te zien hoe R�*L een uit Luik geïmporteerd randgeval recupereerde als martelaar omdat ze door Broers afgewezen was voor een sociale woning. Op de daarop volgende betoging was te zien hoe Happart en co de opgetrommelde ordediensten bleven provoceren tot er na een 10tal minuten duw en trekwerk (voornamelijk verricht door Happart zelf) eindelijk enkele slagen met de matrak werden uitgedeeld. Totaal hallucinant werd het toen diezelfde Happart enkele dagen later met collier aan op de rtbf kwam verkondigen het slachtoffer te zijn geweest van aanranding door de politie, ook werden klassieke termen als ‘culturele genocide’ weer rijkelijk in het rond gestrooid.
Ook heel interessant was de zitting van de Voerense gemeenteraad waar er van de vermeende verbeterde relaties tussen Nederlandstaligen en Franstaligen weinig te merken viel. Steevast werd er meerderheid tegen oppositie, Voerenbelangen tegen R�*L gestemd, zonder verder weinig discutie of inbreng van de oppositie. Persoonlijk vond ik dit getuigen van weinig loyauteit, maar iets zegt mij dat het gebrek aan loyauteit in Voeren dateert van voor de moment toen Broers zijn burgemeesterscherp aantrok.
Verder werd er op een bijeenkomst van R�*L gefilmd, waar naast een aantal hooggeplaatste PS corifeeën ook Vlaminghatende figuren als Van Cauwenberghe en Mangain over de vloer kwamen. Afgesloten werd er met het Waalse volkslied. Op de bijeenkomst van Voerenbelangen ging het er een pak soberder aan toe, Broers moet het blijkbaar stellen zonder Vlaamse steun van bovenaf. Enigszins verwonderd was ik wel toen er werd afgesloten met het Limburgse volkslied, maar zolang ik de Brabançonne niet heb moeten aanhoren blijf ik gerustgesteld.
Public energy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 10:57   #22
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy
Raar, ik heb onlangs nog een zeer interessante reportage gezien op de rtbf waaruit duidelijk het tegendeel bleek.
De reportage ging over het jaar 2000, toen de Franstalige extremisten probeerden te verhinderen dat de democratisch verkozen Vlaamse burgemeester Hubert Broers ook daadwerkelijk zou benoemd worden. Sindsdien is het in Voeren min of meer rustig geworden.

Het was inderdaad een hallucinante reportage die duidelijk het irrationele, hysterische karakter van het Franstalig protest aantoonde, terwijl de Vlaamse meerderheid rustig en waardig reageerde. De RTBF had tussen haakjes de culot deze beschamende reportage uit te zenden op 21 juli.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 02-09-2005 at 12:02
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Raar, ik heb onlangs nog een zeer interessante reportage gezien op de rtbf waaruit duidelijk het tegendeel bleek.
De reportage ging over het jaar 2000, toen de Franstalige extremisten probeerden te verhinderen dat de democratisch verkozen Vlaamse burgemeester Hubert Broers ook daadwerkelijk zou benoemd worden. Sindsdien is het in Voeren min of meer rustig geworden.

Het was inderdaad een hallucinante reportage die duidelijk het irrationele, hysterische karakter van het Franstalig protest aantoonde, terwijl de Vlaamse meerderheid rustig en waardig reageerde. De RTBF had tussen haakjes de culot deze beschamende reportage uit te zenden op 21 juli.

Egidius[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 02-09-2005 at 11:59
Reason:

Citaat:

Het was inderdaad een hallucinante reportage die duidelijk het irrationele, hysterisch karakter van het Franstalig protest aantoonde, terwijl de Vlaamse meerderheid rustig en waardig reageerde. De RTBF had tussen haakjes de culot deze beschamende reportage uit te zenden op 21 juli.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
De reportage ging over het jaar 2000, toen de Franstalige extremisten probeerden te verhinderen dat de democratisch verkozen Vlaamse burgemeester Hubert Broers ook daadwerkelijk zou benoemd worden.

Het was inderdaad een hallucinante reportage die duidelijk het irrationele, hysterisch karakter van het Franstalig protest aantoonde, terwijl de Vlaamse meerderheid rustig en waardig reageerde. De RTBF had tussen haakjes de culot deze beschamende reportage uit te zenden op 21 juli.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 2 september 2005 om 11:02.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 18:41   #23
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Beste HansI ,

Ik zou indien ik dat wou elke dag een topic kunnen openen over de creatieve toepassingen van de taalwetgeving door lokale FDF of PS leiders hier in het brusselse , maar wat zal dit bijdragen ??
Oud 2 september 2005, 20:30   #24
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tijdje geleden is het dat we de flaminganten nog hebben horen klagen over Voeren.

De flaminganten kennende zouden ze er al lang zijn opgevlogen indien er nog iets mis ging op vlak van taal.

Op naar het unitaire België zou ik zeggen en het Vlaams-nationalisme begraven we diep onder de grond.
U doet me denken aan Verhofstadt...
ALLES GAAT GOED!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2005, 22:37   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
En wat denk jij dat de bedoeling was van de RTBF om het uiteindelijke Waalse 'verlies' in Voeren uit te zenden op de belangrijkste Belgische feestdag?
Oud 4 september 2005, 01:54   #26
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
ALLES GAAT GOED!
neen eerder aan Hitler, toen hij aan het schuiven was van leger eenheden, die al lang niet meer bestonden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 06:00   #27
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moeten we hieruit opmaken dat Hans I opkomt voor een tweetalig statuut voor Voeren ipv faciliteiten voor Franstaligen?
Keer op keer worden we hier geconfronteerd met het franskiljonisme vd Nationale Voorzitter vd Bub.
Bub een partij vòòr de Belgen ?
Zolang als het maar tègen de Vlamingen kan zijn.
Wat denken de andere bubbers over Hans I anti-Vlaamse uitspraken?
Mag Profeet Hans (vzmh) niet tegengesproken worden?
Oud 4 september 2005, 09:14   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
ALLES GAAT GOED!
Voor de verandering gaat het ook eens echt goed in Voeren hoor. Dank aan de hollanders.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be