![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ook heel interessant was de zitting van de Voerense gemeenteraad waar er van de vermeende verbeterde relaties tussen Nederlandstaligen en Franstaligen weinig te merken viel. Steevast werd er meerderheid tegen oppositie, Voerenbelangen tegen R�*L gestemd, zonder verder weinig discutie of inbreng van de oppositie. Persoonlijk vond ik dit getuigen van weinig loyauteit, maar iets zegt mij dat het gebrek aan loyauteit in Voeren dateert van voor de moment toen Broers zijn burgemeesterscherp aantrok. Verder werd er op een bijeenkomst van R�*L gefilmd, waar naast een aantal hooggeplaatste PS corifeeën ook Vlaminghatende figuren als Van Cauwenberghe en Mangain over de vloer kwamen. Afgesloten werd er met het Waalse volkslied. Op de bijeenkomst van Voerenbelangen ging het er een pak soberder aan toe, Broers moet het blijkbaar stellen zonder Vlaamse steun van bovenaf. Enigszins verwonderd was ik wel toen er werd afgesloten met het Limburgse volkslied, maar zolang ik de Brabançonne niet heb moeten aanhoren blijf ik gerustgesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het was inderdaad een hallucinante reportage die duidelijk het irrationele, hysterische karakter van het Franstalig protest aantoonde, terwijl de Vlaamse meerderheid rustig en waardig reageerde. De RTBF had tussen haakjes de culot deze beschamende reportage uit te zenden op 21 juli. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 2 september 2005 om 11:02. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Beste HansI ,
Ik zou indien ik dat wou elke dag een topic kunnen openen over de creatieve toepassingen van de taalwetgeving door lokale FDF of PS leiders hier in het brusselse , maar wat zal dit bijdragen ??
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
ALLES GAAT GOED!
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Keer op keer worden we hier geconfronteerd met het franskiljonisme vd Nationale Voorzitter vd Bub. Bub een partij vòòr de Belgen ? Zolang als het maar tègen de Vlamingen kan zijn. Wat denken de andere bubbers over Hans I anti-Vlaamse uitspraken? Mag Profeet Hans (vzmh) niet tegengesproken worden?
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |