Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2005, 12:57   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ik heb gehoord dat er volop verkracht en vermoord wordt in New Orleans.
Niet enkel voedselwinkels worden geplunderd; maar vooral juweliers, dure electronica zaken etc..
Inderdaad.
Dit legt meteen de vinger op de wonde in de Amerikaanse maatschappij: ze is geen samenleving, het is een oord van hyperindividualisme en hedonisme.
Een 3e wereldland is beter af met een natuurramp dan Amerika. Daar waar volkeren solidair zijn onderling en met andere volkeren zitten de amerikanen nu met de wet van de jungle.
Oud 2 september 2005, 12:58   #22
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Bijzonder erg wat ginder gebeurt, maar blijkbaar zijn mensen toch niet verschillend, wanneer de basisvoorzieningen worden weggenomen ziet men overal ter wereld dezelfde reacties.
Net niet.
De rest van de wereld zou orde scheppen om eruit te raken. Hier profiteert men van de anarchie.
Oud 2 september 2005, 13:02   #23
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Die arme negerkes toch, ze hebben zo'n honger dat ze zelfs sportschoenen ( liefst van een duur merk) en hifi's moeten stelen om op te kunnen eten. Toch triestig zo'n benarde situatie.
Gisteren nog een paar vette negerinnen door het water zien waggelen, ze zouden de lord dankbaar moeten zijn dat er geen eten is.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 13:02   #24
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy S4W
ik heb gisteren ook wel beelden gezien van een supermarkt die leeggehaald werd in het bijzijn van flikken, het was een redelijk kort fragment dus misschien gaf het wel een verkeerde indruk maar mij leek het alsof die flikken rustig mee aan het shoppen waren (ze liepen in ieder geval met een karretje rond). het is toch ook niet meer dan normaal dat supermarkten en dergelijke geplunderd worden in zo'n situatie, er is geen eten, geen water, geen electriciteit,..... en na de ramp moeten die goederen waarschijnlijk toch weggegooid worden
Precies, daar gaat het om. Mensen die op een gedisciplineerde manier aan voedsel en drank proberen te raken lopen ook geen gevaar om neergeschoten te worden. Het zijn diegenen die van de omstandigheden misbruik maken om misdaden te plegen die in zulke situaties niet beter verdienen dan op de korrel genomen te worden. Begrijp de reacties hier eigenlijk niet goed daar enige zin voor solidariteit dat krapuul totaal vreemd is.
Oud 2 september 2005, 13:06   #25
Jimmy S4W
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ik heb gehoord dat er volop verkracht en vermoord wordt in New Orleans.
Niet enkel voedselwinkels worden geplunderd; maar vooral juweliers, dure electronica zaken etc..
shoot them all ffs
ik zo de indruk dat er in de usa ongeveer altijd volop verkracht en gemoord wordt, niet? het is gewoon een volledig ontspoorde tot de tanden bewapende simpel gehouden natie aan het worden, een gevaar voor heel de wereld.
en natuurlijk worden eerst de "dure" winkels geplunderd, hoe zoude zelf zijn als je arm bent opgegroeid in een land waar alles draaid om geld en waar de rijken altijd aan het langste eind trekken, de wet van de jungle maar dan met cash in plaats van kracht

damn, moest er hier zich ooit zoiets voordoen ik zou ook snel op de hoek van de meir staan wachten hoor, en ik vermoed dat ik niet alleen zou zijn

heb op cnn ook iets gehoord over een massa gevangenen die ontsnapt zijn, wapendepots die overvallen zijn en politie helicopters die beschoten worden, civil war......
Jimmy S4W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 13:16   #26
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Inderdaad.
Dit legt meteen de vinger op de wonde in de Amerikaanse maatschappij: ze is geen samenleving, het is een oord van hyperindividualisme en hedonisme.
Een 3e wereldland is beter af met een natuurramp dan Amerika. Daar waar volkeren solidair zijn onderling en met andere volkeren zitten de amerikanen nu met de wet van de jungle.
Hmm.. Vandaar dat ze het altijd over "het Amerikaanse volk" hebben. Het is in elk geval niet gebouwd op natuurlijke rassenscheiding, zoals bij ons. Hier zijn het overwegend Germanen die hier zijn blijven wonen. Hoe zuidelijker, hoe meer het Romaans is.

De USA is 'gewoon' één grote groep import, uit alle delen van de wereld, met een aantal native verschoppelingen. Net als Australië.
Oud 2 september 2005, 13:25   #27
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Ach kom, dat geloof je nu toch zelf niet.
Jij in ieder geval vast niet. Je indoctrinatie laat dat immers niet toe.

Citaat:
Dit moet weer typisch de VS zijn: ze zien een grote ramp van vér aankomen, maar even wat voorbereiding doen??
Waar haalt u het toch dat er geen voorbereiding is geweest ? Het is dagenlang op 't nieuws geweest dat New Orleans zich aan het voorbereiden was op die orkaan ! Met onder andere 10000n mensen die in veiligheid werden gebracht in dat sportstadium. Dat de orkaan veel ergere gevolgen had dan vermoed werd, dat is een ander punt. Maar u kunt er hopelijk met uw verstand toch wel bij dat een miljoenenstad niet efkens op 1-2-3 preventief zal worden geëvacueerd, of niet?

Citaat:
Ze trommelen wat halfgetraumatiseerde soldaten op die pas uit Irak terug zijn, nog helemaal in oorlogssfeer, die al gewend zijn om wat in 't rond te schieten. Die soldaten komen er vanzelfsprekend NA de ramp, veel voorbereiding kwam daar ook niet aan te pas.
Natuurlijk ! Niets beter dan dat de Amerikaanse president schietgrage half-getraumatiseerde soldaten het bevel geeft om te vuren op alles wat beweegt, terwijl er daar dozijnen cameraploegen rondlopen om alles vast te leggen !

Die soldaten behoren tot de National Guard (http://www.arng.army.mil/) en weet ge wat hun doel is? "Maintain properly equipped and trained units available for prompt mobelization for war, national emergency or otherwhise needed". Dat het leger gaat helpen met vanalles en nog wat is trouwens niet vreemd in de USA: een historische helpersclub van gewetensbezwaarden (zoals bij ons de Civiele Bescherming) bestaat er daar immers niet.

Citaat:
Al de centjes zijn naar oorlogsvoering gegaan.
Als er dan iets gebeurd in het eigen land, zijn ze zodanig onvoorbereid dat ze moeten rekenen op buitenlandse hulp.
Hoe belachelijk. De Amerikaanse senaat heeft een extra budget van ruim tien miljard dollar toegekend om noodhulp te bieden.

Er is niks mis met een gezonde dosis kritiek, maar als een Neanderthaler inhakken op je ideologische tegenstander met argumenten die kant nog wal raken, associeer ik niet met gezond noch met kritiek.
Oud 2 september 2005, 13:29   #28
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Lyot, heb ik U met een spitsmuizencomplex opgezadeld? Het moet Shizie zijn (denk ik)...

En vanaf nu ben ik minister-president... en ik wil als dusdanig behandeld worden...

Chipie
Minister-President
u heeft gelijk Minister president
Oud 2 september 2005, 13:33   #29
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Precies, daar gaat het om. Mensen die op een gedisciplineerde manier aan voedsel en drank proberen te raken lopen ook geen gevaar om neergeschoten te worden. Het zijn diegenen die van de omstandigheden misbruik maken om misdaden te plegen die in zulke situaties niet beter verdienen dan op de korrel genomen te worden. Begrijp de reacties hier eigenlijk niet goed daar enige zin voor solidariteit dat krapuul totaal vreemd is.
daarmeen ben ik het eens. Zij die profiteren van de anarchie om zware criminele feiten te plegen, daar heb ik geen medelijden mee. Die moeten hard worden aangepakt.
Oud 2 september 2005, 13:37   #30
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wat hebben armen eraan om op hulpverleners te schieten?
die hebben meestal niet eens wapens.
dat zullen wel een klein aantal getto-gangsters zijn die dat doen, niet de echte armen.
Waar heb jij ergens gelezen dat er op de armen zal geschoten worden en niet op de getto-gangsters, verkrachters en ander tuig? Bron, graag.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 13:37   #31
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Waar haalt u het toch dat er geen voorbereiding is geweest ? Het is dagenlang op 't nieuws geweest dat New Orleans zich aan het voorbereiden was op die orkaan ! Met onder andere 10000n mensen die in veiligheid werden gebracht in dat sportstadium. Dat de orkaan veel ergere gevolgen had dan vermoed werd, dat is een ander punt. Maar u kunt er hopelijk met uw verstand toch wel bij dat een miljoenenstad niet efkens op 1-2-3 preventief zal worden geëvacueerd, of niet?
Turkje, dank voor de nuance die je aanbrengt, maar ik ben het wel niet met je eens dat er sprake was van een krachtdadige preventieve aanpak. Er werd bijvorbeeld een bevel tot evacuatie gegeven, maar de manier waarop dit opgevolgd werd was zwaar ontoereikend. De arme inwoners van NO die geen middelen hadden om zelf in hun redding te voorzien werden niet bepaald goed geholpen. Nochtans blijkt nu dat het perfect voorspelbaar was dat er dijken zouden breken en de stad volledig onder water zou lopen. Dat de evacuatie dan ook zo lang op zich liet wachten en met zulke beperkte middelen gebeurde is dan ook teken dat het allemaal slecht is voorbereid. Dat er ondertussen, nu vijf dagen na dato, nog steeds mensen geevacueerd moeten worden kan er bij mij al evenmin in. De eerste twee dagen is er helemaal GEEN federale hulp gekomen. zie je hier al gebeuren dat het twee dagen duurt vooraleer de civiele bescherming komt opdagen.
Oud 2 september 2005, 13:43   #32
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
daarmeen ben ik het eens. Zij die profiteren van de anarchie om zware criminele feiten te plegen, daar heb ik geen medelijden mee. Die moeten hard worden aangepakt.
Plunderaars (niet de mensen die aan hun portie eten en drinken proberen te komen) worden zonder verwittiging neergeschoten. Dat is altijd en overal zo geweest. Het zou hier niet anders zijn.

Egidius
Oud 2 september 2005, 13:44   #33
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En vanaf nu ben ik minister-president... en ik wil als dusdanig behandeld worden...

Chipie
Minister-President
Gefeliciteerd, collega!

Egidius
Oud 2 september 2005, 13:45   #34
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
>>knip<<
Even tussendoor, maar ik las zojuist dat men in China 800.000 mensen in veiligheid heeft gebracht. Even. "Aan de zuidoostkust van China moesten donderdag 800.000 mensen een veilig heenkomen zoeken. De provincie Fujian voelde de grootste kracht van Talim."
Ik ben bang dat die mensen beter begrijpen hoe gevaarlijk een orkaan kan zijn..
Dit is éénmalig voor NO, in elk geval voor de komende 30 a 40 jaar. Verwacht ik toch. NU zal er zoveel geld tegenaan gesmeten worden, dat heel NO tussen 2 betonnen muren komt te liggen Dat de 'natuurlijke' badkuip een 'kunstmatige' badkuip zal worden..
Lijkt me logisch, toch?
Oud 2 september 2005, 13:49   #35
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
arme mensen en daklozen in new orleans worden doodgeschoten omdat ze eten moeten stelen uit ondergelopen winkels om te overleven.
er is immers onvoldoende drinkwater en er zijn niet genoeg bussen om daklozen te evacueren.

Ruim driehonderd soldaten, gewapend met M-16-geweren, zijn in New Orleans aangekomen en hebben het recht om te vuren op de 'plunderaars'. ,,En ik hoop dat ze dat ook doen’’, verklaarde Kathleen Blanco, de gouverneur van Louisiana. ,,We hebben 300 soldaten van de Nationale Garde van Arkansas die aangekomen zijn in New Orleans. Ze komen terug uit Irak, getraind en gehard om de controle in de straten te heroveren’’, zei Blanco. Ze hebben geladen M-16’s. Ze weten hoe ze moeten vuren en doden en zijn meer dan gewillig om dat te doen indien nodig en ik hoop dat ze het effectief doen’’, voegde ze eraan toe.

--------------------------

je zal maar beter rijk zijn...

AAAGHHAHAHAhahahahaha... Ik heb eerlijk gezegd leedvermaak!
Het Grote Voorbeeld van de wereld, de Politieman die overal eens democratie gaat stichten (lees: liberale plutocratie vestigen) blijkt zelf het niveau van een Afrikaans ontwikkelingsland niet te kunnen overstijgen na een zware orkaan.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 13:53   #36
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
AAAGHHAHAHAhahahahaha... Ik heb eerlijk gezegd leedvermaak!
Het Grote Voorbeeld van de wereld, de Politieman die overal eens democratie gaat stichten (lees: liberale plutocratie vestigen) blijkt zelf het niveau van een Afrikaans ontwikkelingsland niet te kunnen overstijgen na een zware orkaan.
Rampen doen het beste in onze namaak-nazi naar boven komen, zie ik.

Egidius
Oud 2 september 2005, 13:59   #37
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

dus als ik het goed begrijp...
dan kan iedereen er wel inkomen dat het stelen van voedsel wel moet kunnen maar van andere zaken 'streng' moet aangepakt worden

ik hoop dat ze dat daar ook zo zien

ik zie het al voor me... militairen die eenieder die net een bezoekje aan het grootwarenhuis bracht gaan fouilleren
vinden ze wat anders dan eetbaar spul dan krijg je een kogel door je hoofd
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 14:00   #38
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Rampen doen het beste in onze namaak-nazi naar boven komen, zie ik.

Egidius
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten! Bush en zijn regering zijn medeverantwoordelijk voor de ramp. Nu moeten ze ook geen geld krijgen van het buitenland.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 14:16   #39
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
dan kan iedereen er wel inkomen dat het stelen van voedsel wel moet kunnen maar van andere zaken 'streng' moet aangepakt worden
Als er redenen zijn om er anders over te denken, hoor ik het graag.

Citaat:
ik zie het al voor me... militairen die eenieder die net een bezoekje aan het grootwarenhuis bracht gaan fouilleren
Niet te moeilijk maken. Wie met een TV naar buiten loopt hoeft niet echt gefouilleerd te worden. Wie zijn pizza en Châteauneuf-du-Pape aan het zoeken is in een juwelenwinkel evenmin.

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 02-09-2005 at 15:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha

Citaat:
Niet te moeilijk maken. Wie met een TV naar buiten loopt hoeft niet echt gefouilleerd te worden. Wie zijn pizza en Châteauneuf-du-Pape aan het zoeken is in een juwelenwinkel evenmin.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

[quote=praha]dus als ik het goed begrijp...
dan kan iedereen er wel inkomen dat het stelen van voedsel wel moet kunnen maar van andere zaken 'streng' moet aangepakt worden[quote]

Citaat:
Niet te moeilijk maken. Wie met een TV naar buiten loopt hoeft niet echt gefouilleerd te worden. Wie zijn pizza en wijn aan het zoeken is in een juwelenwinkel evenmin.

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 2 september 2005 om 14:17.
Oud 2 september 2005, 14:19   #40
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten! Bush en zijn regering zijn medeverantwoordelijk voor de ramp. Nu moeten ze ook geen geld krijgen van het buitenland.
Heb ik jou iets gevraagd, speelgoedsoldaat?

Egidius
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be