Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2005, 20:18   #21
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DemoCrates
België maakt zich op voor een nieuw terrorisme-proces. Dit najaar moeten dertien moslimterroristen uit het Belgisch-Limburgse Maaseik en uit Brussel zich voor de rechter verantwoorden voor hun betrokkenheid bij de Groupe Islamique Combattant Marocain (GICM). Die organisatie wordt verantwoordelijk gehouden voor de terroristische aanslagen van 11 maart vorig jaar in Madrid.

Wat vindt het forum van deze "multiculturele verrijking" ?
Het resultaat van een laks immigratiebeleid. Het wordt tijd dat men eindelijk beseft dat Vlaanderen niet langer behoefte heeft voor de aanwezigheid van moslims. Zij zijn hier gekomen als gastarbeiders(onvergeefelijke fout van geld-rechts, maar kom...)en zij zullen vertrekken als gastarbeiders.
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 21:39   #22
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Ik vind dat dit weglopen is van onze verantwoordelijkheid als oud imperialistishe staten om de neo-koloniale wereld niet op te vangen/helpen, want door ons zitten ze wel degelijk diep in de stront.
Bin Laden en meerdere anderen komen uit Saoudi arabië en die zitten helemaal niet in de stront maar wel in schandalige rijkdom door de aardolie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 21:43   #23
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barney
Hahaha

Neen dat bedoelde ik niet (zoals je wel dacht), ik bedoelde dat we ze zijn achtergelaten als ze geen winst meer opbrachten, hun land was opgebruikt.
We gaven hen hun eigen land totaal uitgeput terug en werden het slachtoffer van talloze burgeroorlogen.
Door de olie zijn arabische landen schatrijk. 'Onze' Congo met de mijnen in Katanga is nog even rijk als vroeger.
Oud 16 september 2005, 09:50   #24
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Ik ken persoonlijk één van de islamextremisten die terechtstaan voor terrorisme. Deze meneer heeft in zijn leven in België (gemakkelijk 25 jaar al) welgeteld 3 maand gewerkt, juist genoeg om dan een werkongeval te krijgen (geënsceneerd, heeft hij zélf gezegd) en enkele maanden op mutualiteit te staan. Had rugpijn, maar bleef wél 5 maal daags geknield dubbelbuigend bidden ('s vrijdags zelfs meer nog). Nadat de mutualiteitsdokter zijn bedrog had doorzien leefde hij verder van een uitkering, want volgens hemzelf "zijn de kaafirs (ongelovigen) ideaal om uit te buiten, te bedriegen en te bestelen". Inderdaad, voor de islam zijn alle niet-moslims (kafiroun) verwaarloosbare tweederangspersonen, in navolging van zelfuitgeroepen profeet mo en zijn kolderboek koran.
Deze meneer bleef wél verderrijden met zijn laatste nieuwe BMW, betaald vanuit Londen (via rekening op naam van zijn Belgische vrouw), reisde ontzettend veel van en naar moslimbroeinesten (Londen, Afghanistan, Pakistan, Turkije) en ondanks herhaaldelijke tips naar antiterrorisme toe, plus zijn vroegere veroordeling in GIA-verband, liet men hem ongemoeid.
Belachelijke uitwassen van PC-heid, niet?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by dutch on 16-09-2005 at 10:50
Reason:
--------------------------------

Ik ken persoonlijk één van de islamextremisten die terechtstaan voor terrorisme. Deze meneer heeft in zijn leven in België (gemakkelijk 25 jaar al) welgeteld 3 maand gewerkt, juist genoeg om dan een werkongeval te krijgen (geënsceneerd, heeft hij zélf gezegd) en enkele maanden op mutualiteit te staan. Had rugpijn, maar bleef wél 5 maal daags geknield dubbelbuigend bidden ('s vrijdags zelfs meer nog). Nadat de mutualiteitsdokter zijn bedrog had doorzien leefde hij verder van een uitkering, want volgens hemzelf "zijn de kaafirs (ongelovigen) ideaal om uit te buiten, te bedriegen en te bestelen". Inderdaad, voor de islam zijn alle niet-moslims (kafiroun) verwaarloosbare tweederangspersonen, in navolging van zelfuitgeroepen profeet mo en zijn kolderboek koran.
Deze meneer bleef wél verderrijden met zijn laatste nieuwe BMW, betaald vanuit Londen (via rekening op naam van zijn Belgische vrouw), reisde ontzettend veel van en naar moslimbroeinesten (Londen, Afghanistan, Pakistan, Turkije) en ondanks herhaaldelijke tips naar antiterrorisme toe, plus zijn vroegere veroordeling in GIA-verband, liet men hem ongemoeid.
Belachelijke uitwassen van PC-heid, niet?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Belachelijke uitwassen van PC-heid, niet?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door dutch : 16 september 2005 om 09:50.
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 10:00   #25
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Belachelijke uitwassen van PC-heid, niet?
Ik ken er ook 1 persoonlijk: Khalid Bouloudo, hij zat bij mij op school en was eerst een goed voorbeeld van integratie. Hij behaalde zijn diploma.... Jaren later zag ik hem terug nabij de Moskee te Maaseik, daar stond hij toen wat te prevelen in zo'n rok aan en had een baard minstens een vuist lang..
Wat was er misgegaan???

Hij heeft alle kansen gekregen en toch keert hij zich tegen ons!!!!

Dit is weeral een bewijs dat 'integratie' niet bestaat en ook nooit zal bestaan...

de maat is vol
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2005, 12:12   #26
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Afrika, heel afrika was simpelweg een groot slaven-reservoir voor de Arabieren, tevens verscheurd door stammen oorlogen.Het is het westen dat die handel heeft afgeschaft, of ga je dat ontkennen?
Het brave Westen heeft die handel inderdaad afgeschaft.... nadat ze er eerst nog een paar honderdduizend op de boot naar Amerika hebben gezet.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 16:25   #27
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Nadat de mutualiteitsdokter zijn bedrog had doorzien leefde hij verder van een uitkering, want volgens hemzelf "zijn de kaafirs (ongelovigen) ideaal om uit te buiten, te bedriegen en te bestelen". Inderdaad, voor de islam zijn alle niet-moslims (kafiroun) verwaarloosbare tweederangspersonen, in navolging van zelfuitgeroepen profeet mo en zijn kolderboek koran.
En dit begin je meer en meer te zien.
De grote vraag = "Wat gaan of kunnen we ertegen doen?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by PetSel on 23-09-2005 at 17:26
Reason:

Citaat:
Nadat de mutualiteitsdokter zijn bedrog had doorzien leefde hij verder van een uitkering, want volgens hemzelf "zijn de kaafirs (ongelovigen) ideaal om uit te buiten, te bedriegen en te bestelen". Inderdaad, voor de islam zijn alle niet-moslims (kafiroun) verwaarloosbare tweederangspersonen, in navolging van zelfuitgeroepen profeet mo en zijn kolderboek koran.
De grote vraag = "Wat gaan of kunnen we ertegen doen?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[quote=dutch]Nadat de mutualiteitsdokter zijn bedrog had doorzien leefde hij verder van een uitkering, want volgens hemzelf "zijn de kaafirs (ongelovigen) ideaal om uit te buiten, te bedriegen en te bestelen". Inderdaad, voor de islam zijn alle niet-moslims (kafiroun) verwaarloosbare tweederangspersonen, in navolging van zelfuitgeroepen profeet mo en zijn kolderboek koran.
QUOTE]

De grote vraag = "Wat gaan of kunnen we ertegen doen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PetSel : 23 september 2005 om 16:26.
PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 16:31   #28
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PetSel
De grote vraag = "Wat gaan of kunnen we ertegen doen?
Simpel: zo'n gasten oppakken en uitwijzen. Ook als er niet genoeg bewijzen zijn, kan men hen, binnen de wetgeving, het leven best zuur maken. Maar neen, de heren worden nog wat in de watten gelegd.
Nog eens: er zijn geen bijzondere wetsaanpassingen nodig om deze heerschappen het leven bijzonder moeilijk te maken of hen gewoonweg uit te wijzen.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2005, 17:37   #29
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door napoleondegrote
Simpel: zo'n gasten oppakken en uitwijzen. Ook als er niet genoeg bewijzen zijn, kan men hen, binnen de wetgeving, het leven best zuur maken. Maar neen, de heren worden nog wat in de watten gelegd.
Nog eens: er zijn geen bijzondere wetsaanpassingen nodig om deze heerschappen het leven bijzonder moeilijk te maken of hen gewoonweg uit te wijzen.
Kan je mij misschien een paar voorbeelden geven van wettelijke mogelijkheden om "hen het leven zuur te maken"?
Oud 28 september 2005, 18:20   #30
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Kan je mij misschien een paar voorbeelden geven van wettelijke mogelijkheden om "hen het leven zuur te maken"?
Bij het minste vermoeden van links met het fundamentalistisch milieu oppakken en ondervragen, desnoods proberen om huiszoekingen te doen. Eventuele pogingen van verdachte elementen om aan verblijfspapieren te geraken zoveel mogelijk tegenwerken en vertragen; de overheid heeft hier veel ervaring mee, maar dan wel als het erom gaat om bonafide gemengde koppels het leven zuur te maken. Jonge, veelal Marokkaanse, snaken van rond de twintig die rondtoeren in luxewagens discreet screnen en indien mogelijk oppakken en doorlichten. Enz...
Oud 28 september 2005, 18:27   #31
PetSel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn vraag aan jou is " Hoe weet jij nu of iemand een terrorist is of niet?" Ik denk dat het niet zo simpel is om uit de hele groep "andersgekleurden" de goede en de rotte appels eruit te halen. Je moet hier nog altijd bepaalde wetten volgen tegen schending van privacy en mensenrechten.

Oud 28 september 2005, 18:30   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij het minste vermoeden van links met het fundamentalistisch milieu oppakken en ondervragen, desnoods proberen om huiszoekingen te doen. Eventuele pogingen van verdachte elementen om aan verblijfspapieren te geraken zoveel mogelijk tegenwerken en vertragen; de overheid heeft hier veel ervaring mee, maar dan wel als het erom gaat om bonafide gemengde koppels het leven zuur te maken. Jonge, veelal Marokkaanse, snaken van rond de twintig die rondtoeren in luxewagens discreet screnen en indien mogelijk oppakken en doorlichten. Enz...
Wie zegt dat dit alles niet reeds gebeurt? Hoe denk je dat de moslimsterroristen in ons land zijn aangehouden (een proces binnenkort)?

Maar je stelt me eigenlijk teleur, ik dacht dat je sprak over "het leven zuur maken", niet over "kleine pesterijen", of "proactief optreden".
Oud 28 september 2005, 18:44   #33
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vraag aan jou is " Hoe weet jij nu of iemand een terrorist is of niet?" Ik denk dat het niet zo simpel is om uit de hele groep "andersgekleurden" de goede en de rotte appels eruit te halen. Je moet hier nog altijd bepaalde wetten volgen tegen schending van privacy en mensenrechten.
Het is niet zo simpel, maar wel mogelijk om bepaalde inlichtingen na te gaan en indien nodig mensen, discreet, te screnen. Als er dan serieuze aanwijzingen uit de bus komen kan men al gerust een stapje verdergaan.
Oud 28 september 2005, 18:46   #34
napoleondegrote
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Wie zegt dat dit alles niet reeds gebeurt? Hoe denk je dat de moslimsterroristen in ons land zijn aangehouden (een proces binnenkort)?

Maar je stelt me eigenlijk teleur, ik dacht dat je sprak over "het leven zuur maken", niet over "kleine pesterijen", of "proactief optreden".
En je negeert natuurlijk weer een deel van mijn posting...
'Kleine pesterijen' worden meestal gehanteerd tegen onschuldige sukkels.
En wat is er mis met proactief optreden?
Oud 28 september 2005, 19:02   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En je negeert natuurlijk weer een deel van mijn posting...
Waar negeer ik een deel van uw posting?

Ik zal het herhalen:

Citaat:
Bij het minste vermoeden van links met het fundamentalistisch milieu oppakken en ondervragen, desnoods proberen om huiszoekingen te doen
Dat gaat onder "dat gebeurt reeds" (door de Staatsveiligheid en de federale politie)

Citaat:
Eventuele pogingen van verdachte elementen om aan verblijfspapieren te geraken zoveel mogelijk tegenwerken en vertragen
Valt onder "dat gebeurt reeds" (door Vreemdelingenzaken, of dacht je dat die verdachte mensen niet gescreend worden?).

Citaat:
de overheid heeft hier veel ervaring mee, maar dan wel als het erom gaat om bonafide gemengde koppels het leven zuur te maken.
Bronnen? Bewijzen?
Of is het dit dat je bedoelt met "ik negeer een deel van uw posting"?

Citaat:
Jonge, veelal Marokkaanse, snaken van rond de twintig die rondtoeren in luxewagens discreet screnen en indien mogelijk oppakken en doorlichten
Waarom denk je dat er een wet bestaat over bijzondere opsporingstechnieken? En hoe komt het denk je dat de grootste groep allochtone gedetineerden, Marokkanen zijn? Zou dat niet kunnen zijn omdat de politiediensten juist hun aandacht op deze groep vestigen?

En als je "discreet" werkt, kan je de mensen moeilijk het leven zuur maken.

Citaat:
'Kleine pesterijen' worden meestal gehanteerd tegen onschuldige sukkels.
Daarom waarschijnlijk dat men in het Frans over "le délit de sale gueule" spreekt ...

Citaat:
En wat is er mis met proactief optreden?
Je hebt mij slecht begrepen: ik heb geen problemen met proactief optreden, ik heb wel bedenkingen bij bepaalde opsporingstechnieken.
Oud 28 september 2005, 20:59   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
Het zekerste en 'veiligste' is dus om te wachten tot de bom ontploft. Dan zijn er wel doden maar het is tenminste niet tegen de mensenrechten.
Oud 28 september 2005, 21:40   #37
Enid.
Banneling

Enid.'s schermafbeelding

Standaard

Ik ken ook koning Albert persoonlijk. Ik zat ermee op school. Boy oh boy ik ben zo geloofwaardig.
Enid. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2005, 08:17   #38
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enid.
Ik ken ook koning Albert persoonlijk. Ik zat ermee op school. Boy oh boy ik ben zo geloofwaardig.

Khalid Bouloudo volgde handel op het Heilig Kruiscollege te Maaseik. Hij studeerde af in 1994.
Hij was de enige marok op school and leek vrij goed aangepast... maar toch!

Als er iets is dat ongeloofwaardig is, dan is het wel het sprookje van de multikul
Oud 29 september 2005, 08:39   #39
PetSel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het zekerste en 'veiligste' is dus om te wachten tot de bom ontploft. Dan zijn er wel doden maar het is tenminste niet tegen de mensenrechten.
Dit zeg ik niet, dit zegt de wet. Volgens mij is er nog altijd geen anti-terrorisme wet zoals in de UK.

Oud 29 september 2005, 08:54   #40
Mosasaurus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enid.

je kent hier niemand persoonlijk,

weet je waarom?

jij hoort hier gewoonweg niet thuis !!

Ik wil gerust je terugkeerticket betalen hoor!

Ga in jouw land maar eens lekker links doen, eens zien hoe snel je wordt afgeranseld en wegrot in een vorte cel; nadat alle bewakers eens over je heengegaan zijn...!

Neen Vlaanderen is jouw land niet, want de generaties die voor je kwamen hebben nooit of te nimmer iets bijgedragen tot dit land...., en die na je komen zullen dat zeker niet doen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be