![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Men begint toch meer en meer te weten dat in België Nederlands en Frans gesproken wordt. Ik werk hierin ook actief aan mee door op reis altijd te vermelden dat Nederlands door de meerderheid in België wordt gesproken. Iedere Vlaming zou dit moeten doen als hij op reis is. Iedereen duidelijk maken dat het Franstalige gedeelte maar een minderheid is. Verder maak ik ook altijd duidelijk dat dit franstalige gedeelte nog 20 jaar achter zit door hun puur socialitische dictatuur. Zo dringt de waarheid over België ook tot in het buitenland door.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 5 september 2005 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan, om af te sluiten, onder de noemer vakantiegenoegens: inchecken in een Bulgaars hotel. De baliebediende hoort mijn vriendin en mij praten en spreekt ons aan in het Duits. Wij antwoorden even in het Duits, en schakelen dan over op Engels. Enige verwarring aan de andere kant, maar een vriendelijk antwoord. De juffrouw vraagt in het Engels onze paspoorten, bekijkt ze, en (oh verrassing) spreekt ons aan in het Frans. Wij antwoorden in het Frans, maar schakelen iets later opnieuw over op het Engels. In de twee weken die daarop volgden, hebben we vaak dit spelletje gespeeld, door herhaaldelijk het Frans en het Engels af te wisselen... Nederlands spraken ze toch niet, en voor ons maakte het niet veel uit... (evenmin voor de meeste van die baliebedienden, maar de verwarring was wel grappig om zien).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Maar dames en heren vlamingen, u bent daar zelf mede schuldig aan....:
In veel internationale brochures, maar ook in andere media, wordt Belgie wél als tweetalig aangeduid maar dan: Frans en Vlaams. In een engelstalige atlas (uitgegeven in Belgie!) staat bij lanquage: French and Flemish. Vergelijk: The Netherlands: Dutch. Ik heb verschillende DVD's in mijn bezit waarop als mogelijke talen staat aangegeven: Engels 5.1; Frans 5.1; Nederlands 5.1.; Vlaams 2.1 En hieraan wordt toch echt door de vlamingen zélf meegewerkt. (Die zich dan vervolgens ook nog laten afschepen met inferieur geluid) Nu is Nederlands geen grote wereldtaal (meer) maar vlaams is dat natuurlijk al helemaal niet. Als jullie zelf niet aangeven dat je nederlands spreekt in plaats van vlaams (of zelfs frans) moet je ook niet verwachten van een buitenlander dat ie snapt dat het toch eigenlijk stiekum wel hetzelfde is: nederlands en vlaams. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Zoals wij geregeld uit moeten leggen dat 'the netherlands' niét dat landje naast 'holland' is en 'dutch' niet hetzelfde is als 'duits'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mijn ervaring leert mij dat Hollanders niks liever doen dan over Holland spreken tegen buitenlanders
![]() |
![]() |
#28 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Everytime : 5 september 2005 om 11:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() gm 10: MOETEN?
mijn ervaring leert mij dat Hollanders niks liever doen dan over Holland spreken tegen buitenlanders Dat komt omdat en zo weinig over is gebleven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
't Is n elk geval niet leuk om tijdens de animatie 's avonds de Nederlanders te horen begroet worden in hun eigen taal, en wij in het franstalig hokje geschoven worden samen met Frankrijk. 'k Zal daar te moeilijk over doen zeker?! Maar 'k ben nu eenmaal fier op mijn taal en zou willen dat ze naar waarde wordt geschat... Maar de Bubbels en andere echte Belgen kennende, die zijn er fier op om Frans te "mogen" spreken, denk ik. En nu wachten op de storm ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() gm 10: bwa, Nederland is tijdens het grootste deel van haar bestaan een klein duimpje geweest, je zou denken dat jullie Nederlanders dit toch als de norm beschouwen ipv de korte glorie-periode?
Pardon meneer (excuseer mijn frans): Nederland (de Nederlanden, en jullie horen hier ook bij) zijn een wereldmacht geweest voor het grootste deel van haar bestaan. Niks geen 'korte'-glorieperiode. Tot op de dag van vandaag leven wij in glorie. Australie, Nieuw-Zeeland, Nieuw Amsterdam, Zuid-Afrika, Indonesië, Suriname, Antillen, en zo kan ik doorgaan, zijn gesticht door Nederland. Kunst, handel, wetenschap, alles heeft in Europa een grote bloei doorgemaakt, mede door de verenigde nederlanden. En dit had nu nog zo kunnen zijn. Maar ja, jullie hebben je in 1830 je kop gek laten maken door een handjevol franse provocateurs. Het Frankrijk, dat vond, net zoals Engeland en Pruisen overigens, dat de Nederlanden toch wel érg belangrijk werden in de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Meestal kies ik hotels en restaurants die typisch Frans zijn, en die gekend zijn onder de Fransen. Bv. de Lameloise in de Bourgognestreek: een absolute topper en op en top Frans! Maar ook Le Colombier in Montélimar valt erg in de smaak. De Fransen zijn echte levensgenieters. Het gebeurt ook dat ik in een Novotel logeer, en dan is het verschil duidelijk merkbaar. Zo heb ik eens meegemaakt dat een Nederlander ijs in zijn drankje wilde, en de garçon onbeschoft aansprak: hey garson: IJIJIJS IJIJIJS (continu wijzend naar zijn glas). De arme man verstond er niks van, dus heb ik hem maar geholpen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 5 september 2005 om 13:38. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet omdat je Belg bent dat je franskiljon bent.[edit] [size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 5 september 2005 om 13:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |