![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zijn twee totaal verschillende levensvisies...... Dat gevoel is voor mij heilig daarom acht ik me religieus zonder echter een welbepaalde god op de voorgrond te plaatsen of te aanbidden. Een gevoel van verbondenheid met alles, het oneindige en eeuwige is voor mij al voldoende omdat ik gewoon geen beloning verwacht ( ook geen straf natuurlijk ), geen bewust verder bestaan na mijn dood. Realistisch religieus kan je het noemen.......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() ' een moord op een waanbeeld is geen echte doodslag'
ik vind dat een zin om toch eens langer bij stil te staan kan je een denkbeeld vermoorden? bestaat een idee? is moord ook een idee? als je het idee hebt om iets of iemand te vermoorden is het dan het idee dat telt of de daad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://users.telenet.be/geli/aforismen.html Behoort eigelijk niet tot een bepaalde stroming... Om te antwoorden met de woorden van Blavatsky, die blijkbaar in goede aarde valt op dit forum... "Error runs down an inclined plane, while Truth has to laboriously climb its way up hill." GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() [quote=labyrinth]
Citaat:
Toch leuk dat je erover hebt nagedacht ![]() GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Krishnamurti heeft daar prachtig over geschreven. GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=zeddie]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() [quote=labyrinth]
Citaat:
Ook in die quote vind ik daarvan niks terug. U zit geheel naast mijn bedoeling. GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
"The future is now" van Krishnamurti. Weet niet of het het volledige werk is... Hey, there's always google ![]() GreetZ[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door zeddie : 7 september 2005 om 15:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn besluit is dan ook dat God eigenlijk het Universum is of vice versa........ (Ik kan dus moeilijk God doden. Het zou een ongelofelijke vorm van hoogheidswaanzin zijn. ![]() Daarmee voel ik me verbonden zonder meer, hoogstwaarschijnlijk zonder bewust zijn na de dood. Realistisch religieus of religieus atheïst ![]() [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 september 2005 om 23:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Parlementslid
|
![]() [edit]
[size=1]Edit:[/size]
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Phrea|K : 9 september 2005 om 23:38. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op de site van de World Pantheist Movement staat dat eigenlijk heel mooi verwoord: Citaat:
Ik kan me daar eigenlijk perfect vinden in zo'n vorm van spiritualiteit. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als Hij zo almachtig is kan hij zichzelf geschapen hebben en is het Universum himself. Iedereen tevreden, gelovigen en ongelovigen..... ze zijn allen ( op hun eigen manier ) een deel van het Universum van God. God is eenheid in verscheidenheid.........respect voor de andere zijn mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als we onze regionale en persoonlijke god ondergeschikt maken aan één grote universele God die vol liefde en begrip naar ons kijkt zijn we al op de positieve weg naar vrede tussen alle godsdiensten.
|
![]() |
![]() |