![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je leverde immers de aanzet voor mijn stelling. Je beweerde dat aandacht de brandstof is die mij aan de gang houdt. Ik vertrok vanuit jouw premisse: "Aandacht houdt me aan de gang." Ik maak deel uit van de wereld zoals hij nu is. Zolang ik aan de gang blijf, is de wereld zoals hij is, met mij erbij. Als ik niet langer besta, dan is die wereld, zoals hij nu is, niet langer dezelfde, maar is hij (minuscuul) veranderd. Als ik niet langer besta, kan ik de wereld niet langer waarnemen zoals hij is: ik kan immers niet eens meer waarnemen. Voor anderen is er ook een aantoonbaar, waarneembaar verschil: ik ben weg. Meer bedoelde ik niet. Maar het vloeit wel allemaal voort uit jouw axiomaatje. Blijkt dat onwaar, dan is er nog niks aan de hand. Een onware premisse verdraagt immers elk soort conclusie. De stelling zal steeds waar zijn. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 8 september 2005 om 16:52. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Aandacht houdt jou in stand, dus ook de wereld.
Ik denk niet dat de wereld in zal storten als de aandacht die jij hebt verdwijnt. Uw stelling klopt trouwens niet. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet de aandacht ik zelf geef. Citaat:
Als de aandacht aan mij besteed, verdwijnt, dan verandert de wereld van zij die hun aandacht ergens anders op fixeren. Hun wacht een Staafloze wereld. Mijn wereld verandert dan eveneens: van bevredigde attentie-hoer=>eenzame man uit Aalst. Denk liever tweemaal na voor je tegenpruttelt. En vooral: blijf aandacht schenken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() De wereld verandert echt wel niet hoor als de aandacht op jouw persoontje verdwijnt. Jouw wereldje verandert, dat wel. Maar dé wereld, hmz, toch maar niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke verandering aan onszelf, verandert de wereld, hoe miniem ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() |