![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben het met jou volmondig eens over het gevaarlijk karakter van de islam. De VS doen er tenministe iets aan. Wij doen niets. Dat is in een nutshell wat ik wou zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eigenlijk is het wel schandalig dat Islam als gevaarlijk wordt aanzien. Is er iemand in deze thread die eigenlijk wel weet wat Islam precies inhoudt? Blijkbaar niet, want Islam is wel tolerant (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Jodendom, die niet-joden als minderwaardig vinden en willen deporteren naar andere gebieden). Islam zit op dit moment echter met een imago probleem omdat bepaalde individuën deze religie misbruiken om hun politieke ideeën kracht bij te zetten. Leer eerst meer over de Islam (inhoud, ontstaan, etct), voor je nog eens zegt dat hij gevaarlijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De islam kampt met een imagoprobleem? Dat is inderdaad zo. Laat die massa's gematigde moslims waar iedereen het over heeft daar eindelijk iets aan te doen ! Meer vragen wij eigenlijk niet. Ondertussen zullen wij de islam blijven wantrouwen ook al kennen wij het niet : het "imagoprobleem" kost immers mensenlevens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Commentaar op gematigde moslims omdat ze niet aan hun imago probleem werken maar zelf wel niet de moeite willen doen om mee te helpen ("Ondertussen zullen wij de islam blijven wantrouwen ook al kennen wij het niet ") Leer hem dan kennen, anders komt die uitspraak behoorlijk hypocriet over.
En ik heb niet eens iets gezegd over de kruistochten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niet zozeer specifiek dat niet-joden gedeporteerd moeten worden. Maar voor extremisten kunnen al vlug zoiets noodzakelijk vinden wanneer in hun religieus boek staat dat zij in het beloofde land mogen gaan wonen en dat zij het uitverkoren volk zijn. (Uitverkoren gevoel kan leiden tot superioriteits gevoel, dat combineren met het andere deel, het Beloofde Land voor Joden, kan dan weer leiden tot het idee dat er alleen maar Joden mogen wonen in Israel).
Ik leg wel de nadruk op KAN, het is niet noodzakelijk. Maar verschillende Orthodoxe Joden zijn wel degelijk van mening dat alleen maar Joden in Israël mogen wonen en Palestijnen en anderen uit de West-Bank moeten worden gezet (transfer noemen ze dat). |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
u kent de Islam niet, u wilt ze niet kennen, en toch vindt u ze gevaarlijk als Westerling. Ooit gehoord van het Rationalisme, de Verlichting, het Empirisme etc. Dingen die typisch Westers zijn en die tolerantie over andere meningen (en dus ook andere religies) vereisen. Maar ook die vereisen dat iemand eerst een onderzoek uitvoert over iets vooraleer er een standpunt over in te nemen. Dus nu vraag ik me af: hoe kunt u als zichzelf respecterende Westerling zeggen dat de Islam gevaarlijk is zonder dat u wilt weten wat de Islam inhoudt? In mijn ogen is dat een contradictie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben dus niet zo naïef ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet ook nioet doen alsof ik heel eigenaardige dingen aan het vertellen bent. Een heleboel "zichzelf respecterende Westerlingen" denken net hetzelfde. Waarom dacht je dat niemand Turkije als EU lidstaat wilt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Blijkbaar, want die dingen hebben er mee voor gezorgd dat er zoiets kon ontstaan als een seculiere staat. En het is waar, maar zeer spijtig, niet alle Westerlingen hebben inderdaad een besef van die zaken. Maar wat wil je, als je zelfs homeopathie verkocht krijgt hier (terwijl nog geen enkele studie heeft aangetoond dat het werkt, integendeel).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon... dit is een goeie aanzet om al eens iets bij te leren...
Over de VS gesproken: Ronald Reagan heeft destijds een doctrine gelanceerd die nu helaas nog steeds van toepassing is. Die doctrine komt erop neer dat in de buitenlandse politiek, steeds de belangen van de VS dienen te primeren. Zo'n beetje mondiale toepassing van het "eigen volk eerst"-principe... Een aantal regimes in het Midden-Oosten beginnen inderdaad tekenen van democratisering en secularisme te vertonen. Denk bvb. aan Marokko en Turkije. In Saoudi-Arabië en Koeweit beginnen de vrouwen stilletjes aan meer rechten te krijgen. De weg is natuurlijk nog zeer lang. We mogen namelijk niet vergeten dat dit proces in de christelijke wereld (Europa) een paar honderd jaar in beslag heeft genomen. De Verlichte Westerling heeft dus makkelijk praten. Ik zou toch maar eens op die link klikken, beste Kaal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog maar een jaartje geleden hoor dat het eens nr 27 op de most wanted list van de CIA werd (u leest het goed) vrijgelaten. Oh ja, hij moest wel de VS verlaten.
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Even extremistisch als Al-Qaeda aanhangers
Bedankt trouwens Djeezes |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Even serieus nu : met mijn algemene cultuur gaat het goed, dank u, en ik weet meer over de Islam dan ik laat uitschijnen ![]() Mijn punt is dat het een beetje op de heupen begint te werken dat mensen eerst eisen dat je je in de Islam zou verdiepen voordat je er iets over mag zeggen. Als ik zeg dat de islam een bedreiging vormt dan wilt dat natuurlijk zeggen dat bepaalde aspecten van de Islam vandaag (met de nadruk op vandaag) gevaarlijk zijn. Zeker omdat er binnen de "Oumma" heel weinig bereidheid blijkt te bestaan tot zelfkritiek en hervorming. Ik krijg als christen ook soms kritiek over me heen omwille van het verleden. Ik probeer dan aan te tonen dat de mens zijn slecht gedrag altijd zal proberen goed te praten met politieke, religieuse en/of ethische argumenten. Ik heb nog nooit iemand verteld dat hij eerst moet zwijgen en het Nieuwe testament bestuderen voordat hij kritiek mag geven op mijn godsdienst. Het komt aan mij toe om mijn eigen geloof te verdedigen incl tov degenen die daar misbruik van maken. Indien ik hier stond te verkondigen dat de Islam een minderwaardige godsdienst is dan zou ik er idd eerst beter aan doen om de Koran eens open te slaan. Maar dat zeg ik niet. Communisme op zich is niet gevaarlijk maar het communisme van de Sovjet-Unie was wel gevaarlijk. Idem ditto voor de Islam. De Islam zoals dat in Iran, de Sudan, Saudi-Arabië en andere landen gepredikt wordt vormt voor ons westerlingen wel degelijk een bedreiging. Ik lig hier niet te beven in mijn stoel. Dat deed ik ook niet tijdens de koude oorlog. |
|
![]() |
![]() |