Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2005, 08:38   #21
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
De grote prijs van Spa-Francochamps is al JAREN een verliesmakend evenement, waar naar mijn informatie de federale overheid jarenlange sponsor is van geweest.
De geldkraan is dichtgedraaid, als je het dichtgedraaid kunt noemen, want wie betaalt de Waalse regeringsplannen denken jullie? IDD, wij!!
Nu, het enige wat nog een beetje voor een geslaagd weekendje Spa zorgt, zijn de piloten die dit circuit verkiezen boven eender welk ander in de wereld. Je zou kunnen besluiten dat we de middelen wel hebben om het te laten slagen, maar het grote probleem van de F1 van Spa-Francochamps is het management.
Door al die "genodigden" die gratis mogen komen (en in België zijn dat er redelijk veel, moet je al een halfmiljoen betalenden naar het circuit krijgen.
ik ga geregeld naar F1 wedstrijden kijken,en als Spa-Francorchamps verlieslatend is dan is dit hun eigen schuld(ik zeg als)...dit gaat van infrastructuur van het circuit(voor de supporters dan) tot de prijs van een ticket,zelfs de grote prijs van Monaco is goedkoper inzake de prijs van het inkomticket...hier in Spa betaal je al vlug rond de €200 voor een bronzen ticket(simpelste) voor de dag van de race zelf,als je er het weekeind bijneemd dan is het natuurlijk duurder...en wat krijg je in de plaats?wel een plaatske op de grasberm...zeg nu eerlijk als je een gewone doorsnee kijker bent en je gaat zo eens een keertje kijken zou je dan nog terugkeren?
Om op het verlieslatend verder te gaan,dit gaat er moeilijk bij mij in als je steeds met een opkomst van rond de 90.000 suporters zit het heeft zelfs eens geweest over de 120.000,maar bon reken nu eens uit 90.000 X € 200,juist €18000000,dat ze hier wa minder zeveren over de tabaksreclame,maar bon hier in dit k*tland is het toch altijd iets...
Oud 11 september 2005, 00:02   #22
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes
Als we het over échte sport hebben:
-Ronde van Vlaanderen
-Memorial Ivo Van Damme

F-1 is geldklopperij, meer niet...
Zo is het maar net, ik hoop dat dat circuit van Francorchamps dit jaar voor de laatste keer gebruikt wordt, dat het genivelleerd wordt en dat er nooit nog zo een foeilelijke milieubelastende kar in de buurt komt, en hun leeghoofdige bestuurders al helemaal niet.
Laat ze maar flink wat verlies maken!
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 06:55   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket
Ze zijn nog niet een klein beetje beschaamd daar in het zuiden.
Eerst veranderen ze de naam van de grote prijs Spa Francorchamps in 'le grand prix de Wallonie" omdat het de waalse regering is die dat de kosten van het evenement draagt. En dan gaan ze aan de federale regering aankloppen om die kosten te recuperen. Omdat dit zogezegd bijdraagt tot de uitstraling van dit land.
=> dat ze dan de naam veranderen in 'de grote prijs van België. Maar dit zal wel een beetje te veel gevraagd zijn, zeker.

Trouwens al diegene die dachten dat het Marchal plan iets zou veranderen komen al snel bedrogen uit. (die 1,4 miljoen € valt in het niet met wat wallonie de voorbije jaren aan Europese steun heeft opgesoupeerd). Laat staan met wat ze nu weer vragen van de Federale regering.
Voil�*, weer een VB-gestuurde commentaar.

Nu hebben we eens een groot sportevenement in België en dan is het weer niet goed. En moest de GP in Zolder zijn, zou je dan op dezelfde manier reageren.

Trouwens, gezien de splitsing van het land betalen alleen de "Walen" hiervoor.

Wat ik wel verkeerd vind aangezien het over de GP van BELGIE gaat.

Francorchamps is het beste circuit ter wereld. Voor mij mag het zeker blijven. Alleen hebben we zelf een goede F1-rijder nodig. Laten we daar vlug aan werken i.p.v. hier weer een potje te komen zagen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 06:58   #24
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
ik ga geregeld naar F1 wedstrijden kijken,en als Spa-Francorchamps verlieslatend is dan is dit hun eigen schuld(ik zeg als)...dit gaat van infrastructuur van het circuit(voor de supporters dan) tot de prijs van een ticket,zelfs de grote prijs van Monaco is goedkoper inzake de prijs van het inkomticket...hier in Spa betaal je al vlug rond de €200 voor een bronzen ticket(simpelste) voor de dag van de race zelf,als je er het weekeind bijneemd dan is het natuurlijk duurder...en wat krijg je in de plaats?wel een plaatske op de grasberm...zeg nu eerlijk als je een gewone doorsnee kijker bent en je gaat zo eens een keertje kijken zou je dan nog terugkeren?
Om op het verlieslatend verder te gaan,dit gaat er moeilijk bij mij in als je steeds met een opkomst van rond de 90.000 suporters zit het heeft zelfs eens geweest over de 120.000,maar bon reken nu eens uit 90.000 X € 200,juist €18000000,dat ze hier wa minder zeveren over de tabaksreclame,maar bon hier in dit k*tland is het toch altijd iets...
Dat "k*tland" is alleen "k*t" omdat er een hoopje zagende en klagende Vlaams-nationalisten rondlopen. Ophouden voor traditionele partijen en het VB te stemmen, is al een goede stap in de juiste richting.
Oud 11 september 2005, 07:04   #25
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Sport? Waar?

Geef mij maar het Dorpskampioenschap Wiezen.
Mijnheer is flamingant? Zoals gezegd: u hebt geen last van Francorchamps want u betaalt er niet voor.
Oud 11 september 2005, 08:38   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Om alles een beetje in perspektief te zetten:
ze komen 2 mio eurootjes te kort. Hoeveel prijzengeld rijft Clijsters binnen door haar US open stunt ?
't Moet zijn dat de tennis meer sukses heeft bij zowel de mensen als bij de sponsors ...

Nog wat perspektief:
met alle benzine die op een jaar in Frankorchamps erdoor geblazen wordt, hoeveel km kan ik met mijn autootje aan 8 l/100 km daar mee rijden ? En hoeveel zou ik daarvoor moeten betalen ?

Mensen gaan graag naar het cirkus gaan kijken. Ik gun ze dat. Doch soms moet men durven evolueren.
Zo vindt men tegenwoordig dat ge geen jachthond op een appartement kan houden, dat beest zijn genen maken dat het daar niet kan gedijen, het heeft veel ruimte en beweging nodig. Op dezelfde wijze foltert men een leeuw, zelfs al is ie in het cirkus geboren: zijn genen maken dat ie er niet voor geschikt is ...
En zo ook met die autosnelheidswedstrijden. Ze zijn niet meer van deze tijd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 09:48   #27
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik snap begot niet waarom de overheid heel dat Formule I-vehikel zou moeten financieren. In 2004 was de organisatie goed voor een verlies van een paar mio euro. En het ziet er niet naar uit dat dat in 2005 zal verbeteren. Wist u dat er zo maar eventjes 13 miljoen euro aan Ecclestone persoonlijk moet afgedokt worden in ruil voor de komst van het FI-circus ??!! Van Cau heeft de Waalse regering trouwens persoonlijk borg gesteld voor het uitbetalen van dat bedrag...

Van zoveel "goede huisvader" gedrag moet ik eerlijk gezegd kotsen.
Hoe sneller Wallonië failliet, hoe sneller er een onafhankelijk Vlaanderen zal zijn.
Oud 11 september 2005, 09:50   #28
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
En het ergste is: je ziet méér op tv (hoewel ze op Sporza kunnen klungelen tot en met-Kanaal 2 kon dat veel beter).
Oud 11 september 2005, 10:11   #29
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Hoe sneller Wallonië failliet, hoe sneller er een onafhankelijk Vlaanderen zal zijn.
Wat is dit nu weer voor een gebenedijde, puberale zever. Zelfs Leterme (uw chef) zegt dat het noorden van België gebaat is bij een sterk zuiden.
Oud 11 september 2005, 11:38   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Voil�*, weer een VB-gestuurde commentaar.
Toen het verzet tegen het vreemdelingenstemrecht vanuit het VB gestuurd werd had je daar anders geen problemen mee...

Citaat:
Nu hebben we eens een groot sportevenement in België en dan is het weer niet goed. En moest de GP in Zolder zijn, zou je dan op dezelfde manier reageren.
Voor Zolder werden er nooit uitzonderingsmaatregelen op de FEDERALE wet van kracht die reclame voor roken verbood zoals dat voor Francorchamp wél het geval was. Onmogelijk dus om 'op dezelfde manier te reageren'.

Citaat:
Trouwens, gezien de splitsing van het land betalen alleen de "Walen" hiervoor.
Noppes. Zonder Vlaamse centen betalen de Walen juist NIKS.

Citaat:
Wat ik wel verkeerd vind aangezien het over de GP van BELGIE gaat.
Ik twijfel er niet aan dat, indien jij het voor het zeggen had, de laatste Vlaamse euro naar je geliefde 'Zuiden van Belgique' verdween. Maar ik hoor je nooit commentaar geven op het feit dat de omloop van Terlaemen uit het 'Noorden', doelbewust, voor formule1 gebruik werd uitgeschakeld. Waar 'het Zuiden' toevallig zijn voordeel mee deed.

Citaat:
Francorchamps is het beste circuit ter wereld.
Uiteraard, hij ligt dan ook in Zuid-Belgique.

Citaat:
Voor mij mag het zeker blijven.
Niemand twijfelt op dat vlak aan jou, hoor!

Citaat:
Alleen hebben we zelf een goede F1-rijder nodig. Laten we daar vlug aan werken i.p.v. hier weer een potje te komen zagen.
Misschien zelf het stuur in handen nemen van een F1-wagen inplaats van dat van voorzitter van een shitclubje?
Jammer genoeg zijn we dan op dit forum het 'zwaarwichtigste' onderwerp van humor kwijt en dat willen we niet!

Oud 11 september 2005, 12:08   #31
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat is dit nu weer voor een gebenedijde, puberale zever. Zelfs Leterme (uw chef) zegt dat het noorden van België gebaat is bij een sterk zuiden.
Hoe meer verlies Wallonië maakt, hoe meer geld Vlaanderen zal mogen betalen. Op een bepaald punt zal de pot echter overlopen. En zo zal dan geschieden... .
Oud 11 september 2005, 12:09   #32
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens, ze mogen de GP de Grand Prix de Flanders noemen, want wij zijn de grootste sponsor.
Oud 11 september 2005, 12:14   #33
Henry
Burgemeester

Standaard

Deze Grand Prix past perfect in de Waalse nationale sport: verspillen! Dit keer twee vliegen in één klap: vele liters benzine verspild en op zijn minst 14 miljoen euro Vlaams belastinggeld. De Waalse politiek kan weer trots zijn op zichzelf voor zoveel ondernemersschap.

Vraag van de week: welk Waals bedrijf zal deze week het Marshall-plan ondersteunen door te gaan staken?
Oud 13 september 2005, 01:52   #34
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Verspilzucht ten voeten uit.
Men moet niet zeveren, men had de reclame op de tabak maar niet moeten verbieden, wallonië wou Franconschamps hebben, wel ze hebben het dat ze er hunne plan mee trekken, IPV Vlaams geld te willen ontfrutselen, om deze verspilling mee te bekostigen.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be