![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Lokaal Raadslid
|
![]() hahaaaaaa, mijn dag is gemaakt
![]() ![]() de NVA rulet !
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schitterend van de N-VA! Hopelijk beseft Lowie nu eindelijk hoe idioot die wet wel is.... (maar ik ga er niet op zitten wachten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() quote="Superstaaf®"]De N-VA blijft me verbazen:
Als buitenstaander ben je wel goed op de hoogte. Stuurt de staats veiligheid soms naar elke vergadering zijn mannetjes. Hebben ze zo veel schrik van de n-va? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier niet over Michels gelijk of ongelijk. Ik wijs op inconsekwentie bij de N-VA! De centen zijn zogezegd op maar ze stoppen wél nog poen in een proces dat niets zal opleveren (en dat weet elke jurist binnen de partij ook) Wat moeten we dan geloven? Dat hun 'lege kas' een leugen is om een kartel met CD&V voor de achterban verteerbaarder te maken? Hun credibiliteit krijgt andermaal een flinke knauw. Daar gaat het me om.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als Agalev eens de moed had gehad om deze wet te gebruiken om Michel aan te klagen?
Dan was het vlaams-nationalistisch argument al niet ter sprake gekomen. Maar hoe zouden de linkse forummers hierop dan reageren? noot: ik vind het een knappe zet hoor! de genocidewet is in sé lovenswaardig, maar moet ten allen tijden buiten het politieke discours kunnen gehouden worden. of zoals gisteren Tobback zei:" is het de bedoeling van degenen die ze nu gebruikt hebben om Bush, Sharon, Arafat, Franks en consoorten aan te klagen, dat de wet wordt afgeschaft?" Want daar lijkt het in elk geval op! Dus nogmaals, van mijnentwege, met dank aan Resist, boeboe sauslip en anderen die van een goed initiatief een karikatuur / misbruik hebben gemaakt. Wat de NVA nù uiteindelijk enkel doet, is dit duidelijk stellen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Ik hoop dat ze met hun zaak doorgaan anders is het respect dat ik nu gekregen heb voor De Wever direct weer van de baan.
Wie weet stem ik dan volgende keer wel NVA ![]() ![]()
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wasda nu voor belachelijke opmerking. Dus voor u had de NV-A dit niet mogen doenn omdat ze krap bij kas ligt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of geniet een partij die processen voert van gunsttarieven waar ik geen weet van heb? Citaat:
Bedankt om me de moeite te besparen door het zelf aan te tonen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen flauw idee hoe veel centjes het kost om een proces te voeren, informeer mij eens. Advocaat betalen+??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze enerzijds beweren te krap bij kas te zitten om nog als zelfstandige partij naar de burger te kunnen toestappen, dan moeten ze anderzijds geen poen meer stoppen in een zinloos proces. Dat is afgrijselijk ongeloofwaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het weggegooid geld. Een steuntrekker bestelt zich beter geen Ferrari. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() De N-VA dient klacht in. Ze gaan geen proces voeren.
Dit betekent dat de zaak nu in handen is van het Openbaar Ministerie. Deze moeten Michel vervolgen, niet de N-VA. Aan alle would-be juristen.; hou gewoon uw mond als je niet weet waarover je praat. Voor de rest; knappe actie van de N-VA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Vreemdeling
|
![]() De N-VA heeft zelf geen advocaat nodig. Er werken genoeg juristen die een dergelijke klacht kunnen opstellen.
Dus wat kost dit aan de partij? Niets de botten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() Nepalese soldaten aan het werk.
Verborgen onder de sparren, boven een steile vallei ligt een hoop vers omgewoelde aarde. Dit is het enige wat wijst op een graf op de heuveltop. Mukti Nath Gautam, 65, knielt naast de plek blote aarde. Het wirwar van lage struiken doet dienst als een grafsteen voor zijn zoon. Vier maand geleden vond hij zijn geblinddoekte lijk, doorzeefd met kogels, nog vastgebonden aan een boomstronk. Mr Gautam sneed het lijk los van Tej Prasad, 29, en begroef hem. Hij herinnerde het moment waarop het "Royal Nepalese Army" naar zijn dorp Sirubari kwam. De soldaten namen zijn zoon mee, een vader van vier kinderen. "Ik riep naar de soldaten: dood mij in zijn plaats, wat heb ik nog als je hem doodt? Waarom mijn zoon doden? Neem mij asjeblief" De graven van vijf andere mannen liggen verspreid over de beboste helling. Eén was zo ondiep, dat de moesson de meeste aarde wegspoelde, en de resten van Cheing Lama, 35 gedeeltelijk vrijmaakte. De zes werden het slachtoffer van een operatie van het leger tegen de Maoisten in het voorgebergte van de Himalaya. Deze en andere incidenten maken het leger gehaat. Dit verklaart waarom de rebellen - zelf uiterst wreedaardig - op ruime steun van de bevolking kunnen rekenen. De Maoistische beweging heeft nu de feitelijke controle over het grootste deel van Nepal. Ze volgen het Mao Tse-tung model van of guerrillaoorlog: "Ze zwemmen als vissen in de oceaan van het volk". De heerschappij van koning Gyanendra is nu beperkt tot de vallei van Kathmandu, de weinige Nepalese steden en de zuidelijke laagvlaktelangs de grens met India. Vorige maandag lag gans Katmandu lam door een Maoistische staking. De Maoisten toonden dat ze de koning in zijn eigen hoofdstad kunnen uitdagen. Een Britse militaire bron twijfelt er niet aan dat de rebellen op een overwinning afstevenen. "Ze zullen terrein blijven winnen. Hun overwinning is slechts eenb kwestie van tijd, tenzij er iets dramatisch plaatsvindt" zei hij. De intensiteit van de Maoistische campagne legt de onmacht van de regering bloot om het hoofd te bieden aan de bedreiging. Twee weken geleden vielen de rebellen twee militaire basissen aan, en doodden 100 soldaten en politiemannen in 8 uur. In november 2001 verbraken ze een kort staakt-het-vuren en voerden op één nacht 60 raids uit, in het ganse land. Op een doorsnee dag deze week vernielden ze een telefooncentrale, doorzeefden ze een gerechtshof met kogels en ze legden het administratief centrum van een plattelandszone af. Ze onthoofdden een plaatselijk ambtenaar en overvielen een leraar die voor de keuze werd gesteld: omgerekend 600 pond betalen, of de dood. Ze vernielen alle infrastructuur van de staat. Ze copieren de tactiek van hun Chinese voorbeeld. Op die manier hopen ze Nepal onbestuurbaar te maken. De Maoistische beweging is gegroeid uit de oprechte grieven van een verarmde, lagere kaste. Deze grote bevolkingsgroep - voornamelijk boeren - leed onder de heerschappij van de corrupte elite in de steden. Deze elite wordt gevormd door de hogere kastes. Nepal werd in 1990 een parlementaire democratie. Het uitblijven van sociale vooruitgang veroorzaakte een zware ontgoocheling bij de bevolking. De maoistische opstand begon zes jaar na het begin van de democratie en eiste meer dan 5.000 mensenlevens. De rebellen vermijden nadrukkelijk om buitenlandse slachtoffers te maken. Hierdoor is hun opmerkelijk succes in het buitenland grotendeels onopgemerkt gebleken. Een Britse militaire bron zei dat het nepalese leger zeker de strijd om de "hearts and minds" reeds verloren had. De politie is waardeloos en in discrediet gebracht. Als zij ooit de maoisten willen verslaan, is buitenlandse hulp nodig. Maar Britse bronnen zeggen dat het voor Londen onmogelijk is om rechtstreekse mnilitaire hulp te bieden, wegens de systematische scheningen va fde mensenrechten door de veiligheidstroepen. In het voorgebergte van de Himalaya wordt de Maoistische recruteringsinspanning aanzienlijk vergemakkelijkt door de wreedheden van het leger. De feiten in Sirubari, 40 mijl van Kathmandu, vonden plaats op 29 mei, om 17u. de dorpelingen vertellen dat toen 300 soldaten arriveerden. Ze werden vergezeld van een man in legeruniform, zijn gezicht verborgen achter een rode lap textiel. De soldaten noemden hem een Maoistische gevangene. De man wees 5 man aan, en beweerde dat het om rebellen ging, ondanks herhaald ontkennen door hun familie. De zoon van Mr. Gautam's werd ook opgepakt, evenals zijn neef Ganesh Prasad Gautam, 32. Tika Prasad Dulal, 70, werd uit zijn huis gesleept samen met zijn bejaarde broers Bhakta Lal, 65, en Ghalak Prasad, 55. De zesde man, Mr Lama, kwam uit een naburig dorp. De mannen moesten naar een heuvel stappen, een halve mijl verderop. De dorpelingen hoorden daarop automatisch geweervuur. Toen ze de dag daarop uit hun huizen durfden, vonden ze de lichamen. Het leger ontkent deze versie van de feiten. De woordvoerder, kolonel Dipak Gurung, omschreef de zes mannen als terroristen die een militaire patrouille in een hinderlaag hadden gelokt. "Dat gebied is vergeven van de Maoisten" zei hij. http://users.pandora.be/realitybytes...tennaderen.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Aan u om i.p.v. geëxalteerd te staan juichen eens met een argument voor de pinnen te komen waarom dat zo een prachtig initiatief is, waar jij van beate bewondering plat van achterover gaat.
![]() |
![]() |