Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2005, 14:43   #21
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne
Probleem ligt ook bij dokters die bij het minste voorschrijven en hun patiënten laten terug komen voor een update. Zo krijgen ze meer mensen op bezoek, en aangezien ze per prestatie worden betaald zit daar een structureel probleem
Er zijn zelfs dokters die een prestatie aanrekenen voor een hernieuwing van een voorschrift.
Gelukkig is de patient vrij om zulke geldkloppers te laten stikken.
Oud 10 september 2005, 22:09   #22
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Er zijn zelfs dokters die een prestatie aanrekenen voor een hernieuwing van een voorschrift.
Gelukkig is de patient vrij om zulke geldkloppers te laten stikken.
Je moet ook bij machte zijn om een voorschrift uit te schrijven.Dus persoonlijk zie ik nergens een probleem.

Je kan beter het voorschrijfkarakter van advocaten in vraag stellen.Dat is pas geldgewin.Als er iemand zijn brood mag verdienen zijn het wel dokters.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 22:49   #23
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Zelf dokter toevallig?
Of ken je er eentje?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Twanne on 10-09-2005 at 23:49
Reason:
--------------------------------

Zelf dokter toevallig?
Of ken je er eentje?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Zelf dokter toevallig?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Twanne : 10 september 2005 om 22:49.
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 23:11   #24
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Je moet ook bij machte zijn om een voorschrift uit te schrijven.Dus persoonlijk zie ik nergens een probleem.

Je kan beter het voorschrijfkarakter van advocaten in vraag stellen.Dat is pas geldgewin.Als er iemand zijn brood mag verdienen zijn het wel dokters.
Het verlengen van een voorschrift kun je geen medische akte noemen. Maar indien het voor jou geen probleem is, doe maar.

Iedereen moet zijn brood verdienen, ook advocaten. Bij deze laatsten kan je ook altijd een kostenraming vragen en indien je ze te hoog vind, ga naar een andere.
Oud 10 september 2005, 23:15   #25
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Het verlengen van een voorschrift kun je geen medische akte noemen. Maar indien het voor jou geen probleem is, doe maar.

Iedereen moet zijn brood verdienen, ook advocaten. Bij deze laatsten kan je ook altijd een kostenraming vragen en indien je ze te hoog vind, ga naar een andere.
Je kan u gelijk altijd verdedigen met het Woord van God.Dat is het sterkste Woord in heel het Universum.

En als je het Woord niet kunt gebruiken strijd je tegen je eigen geweten en ben je in fout en moet je boeten.Dus ik heb persoonlijk geen advocaat nodig.En laat die dokter die je een voorschrift bezorgd rustig zijn brood verdienen.

Novalis
Oud 10 september 2005, 23:55   #26
skailimiet
Vreemdeling

skailimiet's schermafbeelding

Standaard stressy sidonie

Citaat:
Bewijzen bewijzen en bewijzen.Het gaat altijd maar over bewijzen.Bewijzen kan je alleen vinden in de rationele fysische arena.Psychische zaken kun je niet bewijzen omdat ze zich achter het netvlies afspelen en niet ervoor.

Neem nu het simpele voorbeeld van stress.Als een mens spanning voelt kan een mens deze spanning mentaal onder controle brengen door zijn mentale tong laten te spreken dat het hart en maag rustig moet worden.Je kan deze tong niet bewijzen maar toch kan een mens ze aanspreken en er gebruik van maken.Is dat geen bewijs?Het helpt en je kan er rustig van worden en je kan het toch niet zien!
de westerse wetenschap "er zijn geen bewijzen" Als we het niet kunnen bewijzen, dan kan het niet en we zullen zeker geen inspanning doen om er enig onderzoek aan te wijden. Of "het moet iets anders zijn, want er is geen bewijs" In de westerse geneeskunde zijn ze bijzonder inventief om zich helemaal niet in oosterse geneeskunde te interesseren. Daar worden reeds duizende jaren mensen genezen, terwijl men hier nog niet wist wat een aderlating was.
"Gelukkig" is iedereen makkelijk te overtuigen met een ervaring. Niet die van een vriend, maar enkel je eigen ervaring. Als je in plaats van een jaar cortisone of geregeld anti-biotica, iets natuurlijks kan gebruiken...dat kan je je eigen lichaam toch niet weigeren? Wat dokters van pillen voorschrijven, zeker aan 60+, dat is niet te geloven. En die pillen zijn mega-bommen voor je lichaam, aanslagen ! En daarbij komt nog eens dat ze niet de oorzaken bestrijden, maar enkel de symptomen.
Oud 11 september 2005, 00:00   #27
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je kan u gelijk altijd verdedigen met het Woord van God.Dat is het sterkste Woord in heel het Universum.

En als je het Woord niet kunt gebruiken strijd je tegen je eigen geweten en ben je in fout en moet je boeten.Dus ik heb persoonlijk geen advocaat nodig.En laat die dokter die je een voorschrift bezorgd rustig zijn brood verdienen.
Je kan je kwaal ook genezen met het Woord van God. Maar daar zal je dokter wel niet mee instemmen ....
Oud 11 september 2005, 00:17   #28
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skailimiet
de westerse wetenschap "er zijn geen bewijzen" Als we het niet kunnen bewijzen, dan kan het niet en we zullen zeker geen inspanning doen om er enig onderzoek aan te wijden. Of "het moet iets anders zijn, want er is geen bewijs" In de westerse geneeskunde zijn ze bijzonder inventief om zich helemaal niet in oosterse geneeskunde te interesseren. Daar worden reeds duizende jaren mensen genezen, terwijl men hier nog niet wist wat een aderlating was.
"Gelukkig" is iedereen makkelijk te overtuigen met een ervaring. Niet die van een vriend, maar enkel je eigen ervaring. Als je in plaats van een jaar cortisone of geregeld anti-biotica, iets natuurlijks kan gebruiken...dat kan je je eigen lichaam toch niet weigeren? Wat dokters van pillen voorschrijven, zeker aan 60+, dat is niet te geloven. En die pillen zijn mega-bommen voor je lichaam, aanslagen ! En daarbij komt nog eens dat ze niet de oorzaken bestrijden, maar enkel de symptomen.
De westerse samenleving is niet gebaseerd op het spirituele en zo is haar geneeskunde. Ook bij ons werden ter allen tijde mensen genezen door middel van kruiden en andere dingen. Ook de chirurgie was in het westen reeds ver gevorderd, mede door de inbreng van de arabieren. Als je nu naar China gaat zul je merken dat hun ziekenhuizen op dezelfde manier werken en met dezelfde medicijnen als bij ons. Hun alternatieve geneeskunde zoals accupunctuur word in sommige gevallen nog wel toegepast, meestal op den buiten, maar ze zijn al lang niet meer aanzien als de betere.
Je hebt wel gelijk met het teveel voorschrijven van medicaties door de dokters en een teveel aan antibiotica. Of de patient zich er beter mee voelt laten we hemzelf beslissen, maar als je gedurende je actieve leven de dokter vroeg om een paardenmiddel voor te schrijven omdat je als zelfstandige je niet kon permitteren om 8 dagen thuis te blijven, dan moet je je niet verwonderen om na 65 jaar een olifantenmiddel nodig te hebben.
Oud 11 september 2005, 01:21   #29
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Je kan je kwaal ook genezen met het Woord van God. Maar daar zal je dokter wel niet mee instemmen ....
We zullen wel zien wie het sterkste is.Zoals ik al zei,onze fundering is eentje van karton maar die van het oosten is eentje van beton!

Wij gaan het onderspit delven,wij gaan eraan!De splitsing tussen geest en materie is de grootste fout die de mensheid heeft kunnen maken!

Novalis
Oud 11 september 2005, 08:16   #30
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
We zullen wel zien wie het sterkste is.Zoals ik al zei,onze fundering is eentje van karton maar die van het oosten is eentje van beton!

Wij gaan het onderspit delven,wij gaan eraan!De splitsing tussen geest en materie is de grootste fout die de mensheid heeft kunnen maken!
Innig medeleven jong, triest dat je met zulke nachtmerries opgezadeld wordt. Uw homeopathie schijnt daar niet veel aan te verhelpen, of is ze misschien de reden ?
Oud 11 september 2005, 09:42   #31
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:

Met de bijbel naar de rechtbank. De tegenpartij zal eens goed lachen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 17:12   #32
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig met je eens maar deze "splitsing" is ook wel degelijk aanwezig in het Oosten...
Splitsing is te cru, laat ons maar zeggen dualistisch.
Onderzoek eens de symboliek van de twee slagtanden van Ganesh...
Het Oosten gebruikt de twee, het Westen daarintegen heeft maar 1 poot om op te staan.
Spiritueel van binnen naar buiten en materie van buiten naar binnen (hier dus de symptomatische benadering van de westerse geneeskunde).

GreetZ

Food for thought :

Medical Science has been more a curse to mankind than a blessing. It has broken the force of epidemics and unveiled a marvellous surgery; but, also, it has weakened the natural health of man and multiplied individual diseases; it has implanted fear and dependence in the mind and body; it has taught our health to repose not on natural soundness but a rickety & distasteful crutch compact from the mineral and vegetable kingdoms.

We laugh at the savage for his faith in the medicine man; but how are the civilised less superstitious who have faith in the doctors? The savage finds that when a certain incantation is repeated, he often recovers from a certain disease; he believes. The civilised patient finds that when he doses himself according to a certain prescription, he often recovers from a certain disease; he believes. Where is the difference?

The healthiest ages of mankind were those in which there were the fewest material remedies.

Heb er nog enkele maar zal hier niet ne post van enkele paginas maken
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2005, 17:32   #33
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Innig medeleven jong, triest dat je met zulke nachtmerries opgezadeld wordt. Uw homeopathie schijnt daar niet veel aan te verhelpen, of is ze misschien de reden ?
Nee,het is triest dat mensen een advocaat moeten raadplegen om hunzelf te verdedigen.Ik geloof nog steeds in het Woord dat recht uit het hart komt.Hier kan je jezelf ook mee verdedigen,of dat nu voor een rechtbank is of in het dagelijks leven.

Dat er beroepen ontstaan zijn zoals advocaten is intriest,werkelijk intriest!

Novalis
Oud 11 september 2005, 17:37   #34
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nee,het is triest dat mensen een advocaat moeten raadplegen om hunzelf te verdedigen.Ik geloof nog steeds in het Woord dat recht uit het hart komt.Hier kan je jezelf ook mee verdedigen,of dat nu voor een rechtbank is of in het dagelijks leven.

Ik wil u uzelf wel eens zien verdedigen voor een of andere misdaad (al was het zonder opzet).
Oud 11 september 2005, 17:39   #35
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:

Wat wil je, vele veroordeelden denken dat ze zichzelf beter hadden verdedigd dan hun advocaat.

Zo'n 2000 jaar geleden zou er ook ene veroordeeld geweest zijn waarvan het Woord recht uit zijn hart kwam, maar het heeft niet gebaat. Vandaar dus die advocaten.

Het is niet het onstaan van het advocatenberoep dat intriest is, maar het ontstaan van de mens.
Oud 11 september 2005, 17:45   #36
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Wat wil je, vele veroordeelden denken dat ze zichzelf beter hadden verdedigd dan hun advocaat.

Zo'n 2000 jaar geleden zou er ook ene veroordeeld geweest zijn waarvan het Woord recht uit zijn hart kwam, maar het heeft niet gebaat. Vandaar dus die advocaten.
Heeft het niet gebaat?Nochtans is de bijbel het best verkochte en meest gelezen boek ter wereld.Dus ik denk dat het wel gebaat heeft.

U raaskalt.

Novalis
Oud 11 september 2005, 18:02   #37
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Ik wil u uzelf wel eens zien verdedigen voor een of andere misdaad (al was het zonder opzet).
Denkt u echt dat ik me zou schamen om het woord God in het openbaar te gebruiken?Denkt u dat nu echt?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 11-09-2005 at 19:02
Reason:

Citaat:
Denkt u echt dat ik me zou schamen om het woord God in het openbaar te gebruiken?Denkt u dat nu echt?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Denkt u echt dat ik me zou schamen op het woord God in het openbaar te gebruiken?Denkt u dat nu echt?[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 11 september 2005 om 18:02.
Oud 11 september 2005, 18:40   #38
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heeft het niet gebaat?Nochtans is de bijbel het best verkochte en meest gelezen boek ter wereld.Dus ik denk dat het wel gebaat heeft.

U raaskalt.
Wat heeft de verkoop van een boek nu te maken met advocaten en wat hebben advocaten te maken met homeopathie ?.

Als het op raaskallen aankomt hoef jij het "Woord" niet te krijgen, je hebt het.
Oud 11 september 2005, 19:16   #39
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Denkt u echt dat ik me zou schamen om het woord God in het openbaar te gebruiken?Denkt u dat nu echt?
schamen niet, maar of het ervoor kan zorgen dat u uw onschuld kunt bewijzen betwijfel ik.
Oud 11 september 2005, 20:33   #40
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Wat heeft de verkoop van een boek nu te maken met advocaten en wat hebben advocaten te maken met homeopathie ?.
Heeft niets met homeopathie te maken,daar hebt u gelijk.U stelde zich alleen een vraag bij het loon van dokters omdat ze geld vragen voor het voorschrijven van een voorschrift.Die mensen hebben moeten studeren om te weten wat ze voorschrijven en ze mogen gerust geld vragen als je een bezoek brengt bij hen.Al is het maar om een voorschrift.Je trekt bijna alles terug van het ziekenfonds.

Novalis
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be