Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2003, 23:28   #21
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kirie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve

In Irak moet momenteel de internationale zwemploeg, als voorbereiding op de wereldkampioenschappen dit jaar, gaan trainen in de rivier de Tigris. Het enige olympisch zwembad in Bagdad is namelijk in gebruik genomen door de Amerikaanse militairen. Tussen 6 en 8 ’s morgens kunnen ze er trainen, daarna worden ze er buiten geflikkerd door de Amerikaanse mariniers. Ze moeten zich toch kunnen ontspannen zeker.
Inmiddels is ook de basketzaal en het voetbalstadion in Bagdad verboden terrein voor de Irakezen.
En al die onnozele Amerikanen zich ondertussen maar blijven afvragen hoe het nou toch komt dat de mensen overal ter wereld zo’n hekel aan hen hebben.

Ondertussen kijk ik hoovol uit naar het volgende Amerikaans slachtoffer, waar ook ter wereld. Ze vragen er nu eenmaal om.
Meestal wil ik niet echt grof doen ,maar weet ge wat demodinges..ge weet, er bestaat een pak en zak, wel pak die en ga in Irak een zwembad bouwen . Dan hebt ge tenminste misschien ook iets zinnigs gedaan ipv van die gedrogeerde zever hier te vertellen.
Misschien kunt ge er dan ook verzuipen ?
Met groeten van ene van die soort die geen hekel aan amerikanen heeft.
Doe misschien eens de moeite om u in de plaats van die Irakezen te stellen !! U zou het ook niet leuk vinden !
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 00:33   #22
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
echt wel typisch extreem-rechts denken
Wat is extreem rechts denken? Alleen met je rechterhelft of zo???

"Dit is weer typische linkse onzin "...
Typich rechts denken is denken met je ruggenmerg ipv met je hersenen..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 01:04   #23
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meestal wil ik niet echt grof doen ,maar weet ge wat demodinges..ge weet, er bestaat een pak en zak, wel pak die en ga in Irak een zwembad bouwen . Dan hebt ge tenminste misschien ook iets zinnigs gedaan ipv van die gedrogeerde zever hier te vertellen.
Misschien kunt ge er dan ook verzuipen ?
Met groeten van ene van die soort die geen hekel aan amerikanen heeft.
Ik ben wel eens benieuwd of u nog hetzelfde zou kirren indien de Amerikanen morgen het zwembad en voetbalveld in uw gemeente komen in beslag nemen.
De huidige Amerikaanse regering lapt alle internationale gedragscodes aan hun laars. En zoals reeds eerder gemeld, er wordt wel degelijk geprobeerd om te praten met die mensen, maar ze willen gewoon niet.
Maar goed, u heeft waarschijnlijk de aangehaalde reportage van onze Nederlandse collega's niet gezien.
Ik kan bovendien al onze Amerika-lovers de reportage van "Tegenlicht" aanbevelen die nu zondag op Ned 3 te zien is. Het is het eerste deel van een tweeluik over de Amerikaanse War on Drugs.
Kijk en vergewis u ervan met welk soort mensen we hier te doen hebben.
Eens zien of je nog zo hoog zal oplopen met de Amerikanen.

En nogmaals, het stoort me absoluut niet dat de Amerikanen hun eigen land om zeep helpen, maar HOU EINDELIJK EENS OP OM OVERAL IN DE WERELD TE GAAN MOEIEN!!!!

De VS hebben wel degelijk GEËIST van Nederland dat ze hun nationale wetten eventjes veranderen. Kan je je dat voorstellen?! Zijn gaan eens eventjes de Nederlandse grondwet veranderen. Tenminste, dat zouden ze willen.

En TomB, jij en diegenen die me kennen weten dat ik af en toe het sarcasme niet spaar. Bovendien is het algemeen geweten dat ik lang genoeg in de States vertoefd heb om er vrienden aan over gehouden te hebben. Ik spreek ze nog wekelijks.
Hoe provocerend de tekst ook mag zijn, feit is dat de achterliggende gedachte dezelfde is als deze van mijn Amerikaanse vrienden. De VS moeten ophouden met al de rotzooi die ze wereldwijd aan 't creëren zijn.
Blijft de vraag: hoe maken we hun dat duidelijk?
Oud 21 juni 2003, 03:04   #24
Lodewijk van Male
Vreemdeling

Lodewijk van Male's schermafbeelding

Standaard

Meneer, u bent het niet waardig in een vrije, tolerante en democratische samenleving te leven als de onze. Maar spijtig genoeg impliceert die samenleving dat we u moeten tollereren ... zoasl Voltaire ook zei.
Oud 21 juni 2003, 05:53   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En TomB, jij en diegenen die me kennen weten dat ik af en toe het sarcasme niet spaar. Bovendien is het algemeen geweten dat ik lang genoeg in de States vertoefd heb om er vrienden aan over gehouden te hebben. Ik spreek ze nog wekelijks.
Kerel, als ge zo praat, dan hebt ge geen vrienden, zeker niet in het land van political correctness.
Oud 21 juni 2003, 10:26   #26
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Ik ben wel eens benieuwd of u nog hetzelfde zou kirren indien de Amerikanen morgen het zwembad en voetbalveld in uw gemeente komen in beslag nemen.
De huidige Amerikaanse regering lapt alle internationale gedragscodes aan hun laars. En zoals reeds eerder gemeld, er wordt wel degelijk geprobeerd om te praten met die mensen, maar ze willen gewoon niet.
Maar goed, u heeft waarschijnlijk de aangehaalde reportage van onze Nederlandse collega's niet gezien.
Ik kan bovendien al onze Amerika-lovers de reportage van "Tegenlicht" aanbevelen die nu zondag op Ned 3 te zien is. Het is het eerste deel van een tweeluik over de Amerikaanse War on Drugs.
Kijk en vergewis u ervan met welk soort mensen we hier te doen hebben.
Eens zien of je nog zo hoog zal oplopen met de Amerikanen.

En nogmaals, het stoort me absoluut niet dat de Amerikanen hun eigen land om zeep helpen, maar HOU EINDELIJK EENS OP OM OVERAL IN DE WERELD TE GAAN MOEIEN!!!!

De VS hebben wel degelijk GEËIST van Nederland dat ze hun nationale wetten eventjes veranderen. Kan je je dat voorstellen?! Zijn gaan eens eventjes de Nederlandse grondwet veranderen. Tenminste, dat zouden ze willen.

Hoe provocerend de tekst ook mag zijn, feit is dat de achterliggende gedachte dezelfde is als deze van mijn Amerikaanse vrienden. De VS moeten ophouden met al de rotzooi die ze wereldwijd aan 't creëren zijn.
Blijft de vraag: hoe maken we hun dat duidelijk?
ik zal je volgende zeggen : ik bekijk de VS en zijn bewoners en wetten op een kritische wijze, wees daar maar zeker van. Echter behoor ik niet tot diegenen die denken dat de VS het kwaad van de wereld is en evenmin tot dat (zogezegd) linkse -alles kan - vooral ANTI- West MOET - intellectuelen ( hmm !! ) die als beroep wereldverbeteraar denken te hebben.
Degenen die dit denken , blijken ofwel heimwee te hebben aan een oud versleten communisme dat nergens hielp of wel nog zo jong te zijn dat er gewoon maar wat tijd moet worden afgewacht tot het moment van helderheid komt, dat men inziet dat men zweefde en droomde van niet vervulbare idealismen.
Ik ben dus helemaal niet bang dat die Amerikanen morgen het zwembad of voetbalveld in mijn gemeente gaan bezetten.
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 10:28   #27
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=7]DE MONSTERS GRUWELIJK, WAT EEN BEESTIGE OORLOGSMISDADEN!![/size]
Oud 21 juni 2003, 15:23   #28
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Kerel, als ge zo praat, dan hebt ge geen vrienden, zeker niet in het land van political correctness.
U denkt dus dat er in de VS geen mensen wonen die niet politiek correct zijn? Geen mensen met een beetje gezond verstand in z'n kop?
In het racistische zuiden, dat z'n economie heeft opgebouwd dmv slavernij, zal u ze uiteraard niet veel tegenkomen. Maar ze zijn er wel degelijk hoor.
Oud 21 juni 2003, 15:26   #29
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
U denkt dus dat er in de VS geen mensen wonen die niet politiek correct zijn? Geen mensen met een beetje gezond verstand in z'n kop?
In het racistische zuiden, dat z'n economie heeft opgebouwd dmv slavernij, zal u ze uiteraard niet veel tegenkomen. Maar ze zijn er wel degelijk hoor.
Kijk eens aan, we gooien er nog een vooroordeeltje bij.

Uw post was puur racisme, dat u omschrijft als 'sarcasme'. De velerlei reacties op uw post zouden u wat moeten doen nadenken over uw woordkeuze. Excuses zouden niet misplaatst zijn.
Oud 21 juni 2003, 15:31   #30
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

De velerlei reacties op uw post zouden u wat moeten doen nadenken over uw woordkeuze.
Woordkeuze of Moordkeuze?

[size=1]Sorry, examenstress[/size]
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 21:27   #31
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:

Uw post was puur racisme, dat u omschrijft als 'sarcasme'. De velerlei reacties op uw post zouden u wat moeten doen nadenken over uw woordkeuze. Excuses zouden niet misplaatst zijn.
Kijk eens aan! IK moet mijn excuses aanbieden?!?!
Ik WENS alleen maar, en ik schrijf m'n woede van me af, maar IK heb nog nooit iemand vermoord. Als ik m'n excuses al zou moeten aanbieden, wat moet de Amerikaanse regering dan doen?
Oud 21 juni 2003, 22:24   #32
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan! IK moet mijn excuses aanbieden?!?!
Ik WENS alleen maar, en ik schrijf m'n woede van me af, maar IK heb nog nooit iemand vermoord. Als ik m'n excuses al zou moeten aanbieden, wat moet de Amerikaanse regering dan doen?
Blijkbaar hebt u zodanig veel woede in u dat u publiek oproept tot terrorisme en moord van de burgerbevolking.

Waarschijnlijk vind je jezelf een stoere kerel. Ik daarentegen, moet het niet hebben van de webpsychopaatjes die zulke activiteiten promoten.

Het is tijd om over te stappen naar heroine Steve, de Marihuana houdt u niet meer lam genoeg.
Oud 21 juni 2003, 23:26   #33
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

bwah, Volkert van der Graaf is ook zo begonnen...
Oud 22 juni 2003, 09:19   #34
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
maar man toch,slavernij in het zuiden, waar gij het (nog) over hebt. We zijn intussen al halfweg 2003. En was het in andere landen de hele geschiedenis door zo correct? Lees toch maar liever eens de echte geschiedenis van de Sovjet unie bv. Of Mao.
Is is het vandaag zo correct in Noord Korea, dat moet vandaag toch wat uw ideaal zijn ?
Oud 22 juni 2003, 12:52   #35
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
maar man toch,slavernij in het zuiden, waar gij het (nog) over hebt. We zijn intussen al halfweg 2003. En was het in andere landen de hele geschiedenis door zo correct? Lees toch maar liever eens de echte geschiedenis van de Sovjet unie bv. Of Mao.
Is is het vandaag zo correct in Noord Korea, dat moet vandaag toch wat uw ideaal zijn ?
U concludeert weer een paar dingen die kant noch wal raken.
Ik daag u uit ook maar één posting van mij te vinden waaruit mijn symphatie voor de Sovjets, Mao, of welk communistich regime dan ook zou blijken. Of ben jij ook weer één van die vele simplisten die er automatisch vanuit gaan dat je een communist bent als je kritiek hebt op de VS?
Oud 22 juni 2003, 13:11   #36
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Ik daag u uit ook maar één posting van mij te vinden waaruit mijn symphatie voor de Sovjets, Mao, of welk communistich regime dan ook zou blijken. Of ben jij ook weer één van die vele simplisten die er automatisch vanuit gaan dat je een communist bent als je kritiek hebt op de VS?
naar een posting ga ik niet zoeken ( kan ik geen tijd insteken) . Dan de heel eenvoudige vraag : bent u dan een van de vele eenvoudige simplisten die alle kwaad van de wereld aan de amerikanen toeschrijven. Die indruk heb ik op het eerste zicht (lezen) wel. Of is dit een vorm van zich niet goed in zijn vel voelen in de maatschappij ? Dat kan dus ook i.p.v. een communistische nostalgie.
Leg het me maar eens uit. En kom niet af met dezelfde zever van gewoon te beweren dat het in de VS alles fout zit. Kijk dan aub eens verder dan je neus lang is. Ik ben benieuwd.
Geef toch eens even zelf toe als je een kritiek formuleert met feiten die dateren van twee eeuwen geleden, dat dit weinig relevant is, zeker als dat (inderdaad, toen niet de mooiste passage - echter waar wel ?- moet toch ok niet naar de middeleeuwen terug gaan zeker om de kruistochten als een element van hedendaagse politiek aan te klagen ) in het huidige wereldbeeld van geen enkel belang is en geen enkel verband houdt met actuele VS politiek.
Oud 22 juni 2003, 13:45   #37
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
naar een posting ga ik niet zoeken ( kan ik geen tijd insteken) . Dan de heel eenvoudige vraag : bent u dan een van de vele eenvoudige simplisten die alle kwaad van de wereld aan de amerikanen toeschrijven. Die indruk heb ik op het eerste zicht (lezen) wel. Of is dit een vorm van zich niet goed in zijn vel voelen in de maatschappij ? Dat kan dus ook i.p.v. een communistische nostalgie.
Leg het me maar eens uit. En kom niet af met dezelfde zever van gewoon te beweren dat het in de VS alles fout zit. Kijk dan aub eens verder dan je neus lang is. Ik ben benieuwd.
Mijn aversie tegen de VS heeft niets te maken met simplisme of communistische nostalgie, maar is gebasseerd op 15 jaar regelmatig verblijf in de VS en 15 jaar onderzoek naar de nationale en internationale gevolgen van hun War on Drugs.
Het zou u sieren eerst zelf wat meer informatie op te doen aangaande de VS en hun binnenlands beleid, vooraleer critici domweg te bestempelen als symphatisanten van één of ander communistisch beleid.
Op een andere topic betuigt Tomb z'n symphatie voor de tweederangsacteur Reagan als zijnde de beste president ooit.
Ironisch genoeg is het onder hem net goed beginnen fout lopen.Er ontstond een wereldbeeld dat zo uit een Hollywoodfilm zou kunnen komen. Aan de ene kant de good guys, aan de andere de de bad guys.
Deze hallucinante versimpeling vormde de basis voor de MEEST MASSALE OPSLUITING in de geschiedenis. In 20jaar tijd heeft dit geleid tot een gevangenispopulatie van twee miljoen zielen. Geen ander land ter wereld heeft zoveel mensen in de gevangenis zitten en toch blijft de opsluitkampioen zich profileren als the LAND of FREEDOM.
De War on Drugs is het gedroomde instrument om de burger z'n privacy aan te tasten, net zoals de War on Terror. Ieder telefoongesprek op aarde, iedere fax of mail kan worden afgeluisterd door het Echelonnetwerk. Een horde DEA-agenten, onlangs neergestreken in Nederland lapt alle internationale rechtsregels aan hun laars, in die mate zelfs dat het volgens Nederlandse grondwetspecialisten voer is voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Ik weet dat het makkelijker is om op de boodschapper te schieten en hem te beledigen, dan een reactie te plaatsen die inhoudelijk iets vertelt.
Over dat ene zinnetje van "Amerikanen afknallen" opmerkingen genoeg. Maar over het schenden en een loopje nemen met de Nederlandse grondwet, daarover hoor ik niets.
Oud 22 juni 2003, 14:50   #38
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn aversie tegen de VS heeft niets te maken met simplisme of communistische nostalgie, maar is gebasseerd op 15 jaar regelmatig verblijf in de VS en 15 jaar onderzoek naar de nationale en internationale gevolgen van hun War on Drugs.
Het zou u sieren eerst zelf wat meer informatie op te doen aangaande de VS en hun binnenlands beleid, vooraleer critici domweg te bestempelen als symphatisanten van één of ander communistisch beleid.
Op een andere topic betuigt Tomb z'n symphatie voor de tweederangsacteur Reagan als zijnde de beste president ooit.
Ironisch genoeg is het onder hem net goed beginnen fout lopen.Er ontstond een wereldbeeld dat zo uit een Hollywoodfilm zou kunnen komen. Aan de ene kant de good guys, aan de andere de de bad guys.
Deze hallucinante versimpeling vormde de basis voor de MEEST MASSALE OPSLUITING in de geschiedenis. In 20jaar tijd heeft dit geleid tot een gevangenispopulatie van twee miljoen zielen. Geen ander land ter wereld heeft zoveel mensen in de gevangenis zitten en toch blijft de opsluitkampioen zich profileren als the LAND of FREEDOM.
De War on Drugs is het gedroomde instrument om de burger z'n privacy aan te tasten, net zoals de War on Terror. Ieder telefoongesprek op aarde, iedere fax of mail kan worden afgeluisterd door het Echelonnetwerk. Een horde DEA-agenten, onlangs neergestreken in Nederland lapt alle internationale rechtsregels aan hun laars, in die mate zelfs dat het volgens Nederlandse grondwetspecialisten voer is voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Ik weet dat het makkelijker is om op de boodschapper te schieten en hem te beledigen, dan een reactie te plaatsen die inhoudelijk iets vertelt.
Over dat ene zinnetje van "Amerikanen afknallen" opmerkingen genoeg. Maar over het schenden en een loopje nemen met de Nederlandse grondwet, daarover hoor ik niets.
tja als je zoiets wilt duidelijk maken, moet je daar "Amerikanen afknallen" dan niet in vermelden hé. Vaneigens dat je jezelf totaal belachelijk en ongeloofwaardig maakt. Wat had je verwacht?

Voor de rest zou ik liever hebben dat je wat meer nuanceert. Het klinkt net of de VS is de duivel van de Aarde zelve. Ze hebben idd veel convicts, vooral doorde criminaliteit in de grootsteden. Maar de poliie doet daar tenminste haar werk. The war on drugs mag er toch best wel zijn vind ik. En wat ga je doen? de waron drugs afschaffen en die drugsbaronnen hun zin laten doen? Tuurlijk hebben ze veel agenten. Ze doen er wa aan, bovendien heeft de VS enorm veel belangen als grootmacht. In die zin kun je hen niet met andere landen vergelijken. Bovendien zijn er een heleboel goeie dingen aan de VS. Moest et allemaal zo slecht zijn, zouden er dan nie meer vluchtelingen zijn ? Reagan was idd cut-president, ma zijn neoliberaal beleid werd ook gevoerd door tatcher, dus VS staat nie alleen. In andere landen is de sociale toestand nog veel erger. Reagan heeft er ook nie goe aan gedaan om wapenwedloop te hernemen. Maar...REagan is wel de man die de hand heeft uitgestoken naar Gorbie...! Deze laatste daad van hem heeft veel goedgemaakt in de geschiedenis.

En zelfs al heb je gegronde reden om de VS onder vuur te nemen (wat natuurlijk mag), je uitlatingen over 'de amerikanen' tonen dat je niets anders bent dan een ordinaire amerikahater.
Oud 22 juni 2003, 14:58   #39
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

De Amerikanen overtreden inderdaad de privacywetgeving, niet in het minst als het om bedrijfsspionage gaat tegen europese industrie. Maar denkt u dat de Fransen, Duitsers en andere europeanen vrijgesteld zijn van Echelon en toestanden? Frankrijk heeft trouwens ook een gelijkaardige dienst.

Zijn de Europeanen vrij van zonden? Ook niet toch? Europa is slechts een peuleschil vergeleken met Amerika. Dus is het ook logisch dat in Amerika als sterkste natie haar willetje oplegt. Dat proberen Duitsland en Frankrijk als sterkste landen binnen de EU trouwens ook. Moeten we daarom het omverknallen van Franse burgers ook goedkeuren?
Oud 22 juni 2003, 15:51   #40
democratsteve
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
. The war on drugs mag er toch best wel zijn vind ik. En wat ga je doen? de waron drugs afschaffen en die drugsbaronnen hun zin laten doen? Tuurlijk hebben ze veel agenten.
Tuurlijk zou ik die War on Drugs afschaffen. Het is nu eenmaal een feit dat het DRUGSVERBOD meer sociale ellende veroorzaakt dan de drugs zelf.
Het is dankzij het drugsverbod dat drugbaronnen uberhaupt kunnen bestaan.
Bovendien heeft de drugrepressie geen van de beoogde effecten. Terwijl de misdaad hoogtij viert, neemt het aantal gebruikers jaar na jaar toe.
Normen en waarden komen in gevaar door de drugsrepressie. Gebruik of bezit ervan bestempelt normale burgers tot criminelen. Wij leven vandaag in een maatschappij waarin 80%!! van alle misdaad drugs-related is. Als we ons echt zorgen maken over de normen en waarden van een samenleving, moeten we eerst en vooral de oorzaak van al deze misdaad aanpakken, namelijk het drugsverbod zelf.
Dertig jaar nu al heeft Nederland de meeste ervaring met drugs en aanverwanten. Nergens ter wereld heeft een land zoveel energie gestopt in onderzoek er naar. Maar in plaats van eens even te luisteren naar de bevindingen van onderzoekers in Nederland spuiit men liever blinde kritiek op hun beleid, zonder zelfs maar op de hoogte te zijn van de voortreffelijke resultaten die ze de afgelopen 30 jaar hebben geboekt.
Moeten we dus tolereren dat Amerika òf Europa ons zomaar komen vertellen hoe de drugproblematiek moet aangepakt worden, zonder ook maar enige ervaring te hebben betreffende het Nederlands beleid? IK dacht het niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be