Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2005, 12:31   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
De bijbelboodschap stemt dus overeen met het Vlaams Belangpartijprogramma?

Maar van den Berghe toch. En dan ben ik hier zogezegd degene die zich belachelijk maakt.
Ik denk dat u niet goed begrijpt wat ik schrijf en dat u daarenboven ook niet goed beseft wat de "bijbelboodschap" (weer zo'n nietszeggende moderne verwoording trouwens) nu eigenlijk juist inhoudt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 12:33   #22
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik denk dat u niet goed begrijpt wat ik schrijf en dat u daarenboven ook niet goed beseft wat de "bijbelboodschap" (weer zo'n nietszeggende moderne verwoording trouwens) nu eigenlijk juist inhoudt.
Jaja. Haal nu anders maar wat gezagsargumentjes van de katholieke Kerk boven. Dan zal ik echt hélemaal onder de indruk zijn.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 12:34   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Dus volgens jou is een Christen tegen het homohuwelijk, tegen de adoptie, tegen abortus, tegen euthanasie, tegen voorbehoedsmiddelen, tegen....
Niet "volgens mij", maar volgens de christelijke leer zoals die door de katholieke Kerk, de orthodoxe Kerken, de orthodoxe protestantse gemeenschappen, de Moravische Broeders, enzovoort wordt aangebracht. Een christen kan niet instemmen met dwaze zaken als het homohuwelijk, abortus (d.i. als "nabehoedsmiddel"), euthanasie (d.i. het door ingrijpen beëindigen van een leven)...
Oud 10 september 2005, 12:34   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Jaja. Haal nu anders maar wat gezagsargumentjes van de katholieke Kerk boven. Dan zal ik echt hélemaal onder de indruk zijn.
???

Waar schrijf ik dan iets over de RKK? Ik denk dat u niet meer weet van welk hout pijlen te maken... Arme man!
Oud 10 september 2005, 12:35   #25
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet "volgens mij", maar volgens de christelijke leer zoals die door de katholieke Kerk, de orthodoxe Kerken, de orthodoxe protestantse gemeenschappen, de Moravische Broeders, enzovoort wordt aangebracht. Een christen kan niet instemmen met dwaze zaken als het homohuwelijk, abortus (d.i. als "nabehoedsmiddel"), euthanasie (d.i. het door ingrijpen beëindigen van een leven)...
Een christen kan wel instemmen. Een katholiek (bah) uiteraard niet.
Oud 10 september 2005, 12:35   #26
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
???

Waar schrijf ik dan iets over de RKK? Ik denk dat u niet meer weet van welk hout pijlen te maken... Arme man!
Ja want katholieke gezagsargumenten, die gebruik jij natuurlijk nooit.
Oud 10 september 2005, 12:35   #27
bartje
Minister-President

Standaard

Mja dan zijn er niet zo veel Christen meer aangezien er meer en meer mensen totaal geen problemen hebben met het homohuwelijk etc.
Ik ken mensen die gelovig zijn en er kracht uit putten maar die daar totaal geen problemen mee hebben.
Dus een Christelijke homo bestaat volgens jullie eng denkwereldje niet?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 12:39   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Mja dan zijn er niet zo veel Christen meer aangezien er meer en meer mensen totaal geen problemen hebben met het homohuwelijk etc.
Ik ken mensen die gelovig zijn en er kracht uit putten maar die daar totaal geen problemen mee hebben.
Dus een Christelijke homo bestaat volgens jullie eng denkwereldje niet?
Dergelijke mensen dwalen. Het geloof is immers geen �* la carte menu, maar wel een geheel. God openbaarde de waarheid en bijgevolg is het niet aan de mens om nu eens te bepalen wat hij of zij als waardevol acht in die Openbaring. In Gods ogen is homoseksualiteit een zonde. Een gruwelijke dan wel.
Oud 10 september 2005, 12:42   #29
Blockwatcher
Banneling

Standaard

Waar zat uw God in New Orleans , Irak, de concentratiekampen... achterlijker dan dat kan niet
Blockwatcher is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 12:50   #30
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dergelijke mensen dwalen. Het geloof is immers geen �* la carte menu, maar wel een geheel. God openbaarde de waarheid en bijgevolg is het niet aan de mens om nu eens te bepalen wat hij of zij als waardevol acht in die Openbaring. In Gods ogen is homoseksualiteit een zonde. Een gruwelijke dan wel.
Nu neem ik u gelijk serieus.
Oud 10 september 2005, 12:54   #31
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen evolueren worden steeds maar intelligenter, jou god daaraantegen zit nog steeds in de stenen tijdperk met het verstand van een chimpansee.
Oud 10 september 2005, 13:48   #32
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
U bent toevallig geen ... cd&v-er?
Ja, en dan? Ik heb dat op dit forum nooit verborgen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2005, 13:51   #33
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blockwatcher
Waar zat uw God in New Orleans , Irak, de concentratiekampen... achterlijker dan dat kan niet
Eén van de meeste dwaze postings ooit op dit forum. En dat wil wat zeggen.
Oud 10 september 2005, 14:00   #34
Doffer
Schepen

Standaard

Citaat:
Man, man toch!

Kan het nu nog idioter? Heb jij wel ooit een kerk van binnen gezien? Laat staan iets begrepen van het christelijk geloof?

De christelijke leer steun op naastenliefde en broederlijkheid. Heb uw naaste lief als uzelf.

Als er nu een partij is die deze pricipes bestrijdt en zich steunt op het volledige tegendeel van die boodschap, dan is het toch het VB zeker!

Je moet wel dubbel gek zijn en totaal blind om dat niet te zien.
Eén voorbeeldje maar: "Ik was vreemdeling en je hebt mij niet opgenomen". Is toch het duidelijste bewijs dat het VB helemaal niets, maar dan ook helemaal niets, met het christelijke geloof te maken heeft. Wel in tegendeel.

Al in het Oude Testament, werd gewaarschuwd tegen "valse profeten", welnu het VB er één van. Laat dat toch duidelijk zijn. Haat, uitsluiting, verdrukking, eigen ik eerst, en noem maar op ... zijn tegengesteld aan de christelijke leer. Nochtans zijn d�*t de hoofdpunten van uw "satan - partij" in deze dagen.

Dus oppassen "wanneer de vos de passie preekt ... boer let op uw ganzen".

Bijgevolg: Wanneer je, (wat uw vrijheid is hoor) stemt voor het VB, kun je nooit of te nooit een "kristen mens" zijn.
Oud 10 september 2005, 14:04   #35
Apocalyps
Minister

Standaard

Ik pleit voor absolute scheiding van kerk en staat m.a.w geen religieus gegrondveste, politieke partijen.
Oud 10 september 2005, 14:07   #36
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Eén van de meeste dwaze postings ooit op dit forum. En dat wil wat zeggen.
Vind je?

Ik heb nog steeds geen goeie verklaring gezien voor het feit dat er ondanks de omnipotentie Gods nog steeds lijden is.

En Leibniz en Descartes, die fundamentalisten lulden maar wat. Cela va de soi.
Oud 10 september 2005, 14:07   #37
Apocalyps
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Man, man toch!

Kan het nu nog idioter? Heb jij wel ooit een kerk van binnen gezien? Laat staan iets begrepen van het christelijk geloof?

De christelijke leer steun op naastenliefde en broederlijkheid. Heb uw naaste lief als uzelf.

Als er nu een partij is die deze pricipes bestrijdt en zich steunt op het volledige tegendeel van die boodschap, dan is het toch het VB zeker!

Eén voorbeeldje maar: "Ik was vreemdeling en je hebt mij niet opgenomen". Is toch het duidelijste bewijs dat het VB helemaal niets, maar dan ook helemaal niets, met het christelijke geloof te maken heeft. Wel in tegendeel.

Al in het Oude Testament, werd gewaarschuwd tegen "valse profeten", welnu het VB er één van. Laat dat toch duidelijk zijn. Haat, uitsluiting, verdrukking, eigen ik eerst, en noem maar op ... zijn tegengesteld aan de christelijke leer. Nochtans zijn d�*t de hoofdpunten van uw "satan - partij" in deze dagen.

Bijgevolg: Wanneer je, (wat uw vrijheid is hoor) stemt voor het VB, kun je nooit of te nooit een "kristen mens" zijn.

Blijkbaar zijn alle passages rond naastenliefde, broeders en zusters, verdraagzaamheid, linker en rechter kaak en niet oordelen noch veroordelen louter symbolisch bedoeld. Niet echt iets om in de praktijk toe te passen.
Oud 10 september 2005, 14:10   #38
Jozef Ostyn

Standaard

We zijn gelukkig al lang het tijdperk voorbij waarin van de kansel werd gezegd voor welke partij men wel of niet mocht stemmen als Christen.
Het Christen-zijn is in de eerste plaats een uiting van geloof. De mensen die dat geloof met mij delen zijn Christenen, ongeacht de vele andere meningsverschillen die zij met mij kunnen hebben.
Voor mezelf persoonlijk zou steun aan bepaalde partijen moeilijk of niet verzoenbaar zijn met mijn Christelijk geloof. Maar dat is een afweging die we allemaal individueel moeten maken.
Overigens doe ik zelf elke dag dingen die ingaan tegen de geboden van het Christelijk geloof. En dat doen de meeste andere Christenen ook. We zijn immers mensen en dus niet volmaakt.
Oud 10 september 2005, 14:10   #39
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doffer
Man, man toch!

En zo meteen gaat van den Berghe hier een fenomenaal antwoord op posten, dat zal beginnen met 'Blijkbaar begrijpt u niet goed...' en zal eindigen met 'Uw bewering slaat dus nergens op.'
Oud 10 september 2005, 14:30   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wou ook eens het volgende vragen aan die godsdienstige mensen op dit forum:
ik kan begrijpen dat je tegen het homohuwelijk en tegen abortus zijt omwille van je godsdienst.
Maar waarom waarom toch wil je dat ook via een wettelijke regeling verbieden voor andere mensen die niet van jullie godsdienst zijn ??

Toen ik vroeger naar school ging, mocht je de vrijdag geen vlees eten. Maar ik herinner me nooit dat er een wetsvoorstel geweest is om dat verbod op te nemen in ons recht ??
Wat in "hemels"naam is er veranderd in jullie houding? Jullie zijn toch niet ekstremistisch geworden zeker (in die zin: ekstremisten willen anderen dwingen tot een gedachtengoed ...)

Idem dito voor voorbehoedsmiddelen. Maar ja, daar durven ze niet teveel over zeggen, want dan komt er niemand meer naar hun vergaderingen.

ps: vorige zondag passeerde ik toevallig aan het klubgebouw van de katholieken (de kerk dus) als hun ledenbijeenkomst net gedaan was. Tsjonge tsjonge, dat gebouw moet nog voor geen tien percent vol gezeten hebben, en 't waren in overgrote merendeel stokoude mensjes. (ze hadden hun jeugd waarschijnlijk allemaal naar Duitsland gestuurd zeker ....)
Ik bedoel hiermee eigenlijk: ik trek me niet veel aan van de kaloten: nog enkele jaren en daar schieten er nog minder over dan kommunistische stemmers in Vlaanderen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be