![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb over Noord-Korea en Iran. Op dit ogenblik is Iran al ingesloten door Amerika doordat ze zowel in Afghanistan en Irak zitten. Toeval? Nee toch!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Is het nu echt toevallig dat de Amerikanen juist in Irak en Afghanistan zitten. In het Midden-Oosten waar olie zit, is het natuurlijk altijd leuk indien je daar zit en indien de bedrijf op de thuismarkt steeds minder concurentieel worden en steeds meer van hun technische voorsprong verliezen.
De enige sector waarin de Amerikanen nog een beetje voorsprong hebben is de oliesector en de petrochemische sector. En daarin zullen ze proberen om voor te blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() dacht ik het niet dat je olie zou antwoorden,dat zijn de clichés.
Afganistan ? Olie ? Noord Korea : olie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Via Afghanistan lopen er pijpleidingen voor olie. Het complete verhaal ken ik niet, maar er waren wel belangen i.v.m. olie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb nooit gezegd dat België op die lijst staat. Maar de Amerikanen zullen alles proberen om hun laatste economische troeven op militaire manier te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik dacht het wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien wordt het eens tijd om de Amerikanen te laten inzien dat ze niet alles kunnen oplossen door militaire middelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Of mochten ze zich niet verdedigen daartegen ? Zeg me in dit geval eens hoe ze dat wel moesten doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() De militaire plannen tegen Afghanistan lagen al langer in de kast dan de reden van 11-09. Dit was gewoon een handigheidje om de oorlog te beginnen.
Trouwens de Taliban had al verschillende keren gezegd dat ze Bin Laden zouden uitleveren aan een neutraal land of dat ze hem een eerlijk proces wilden geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Dit mag je nu wel eens staven dat taliban Bin Laden zou uitleveren aan andere landen om hem dan nogwel een proces aan te doen !
Ben uitermate nieuwsgierig. (nota bene, iedereen kan gelijk wat op het internet zetten hé, daarom is zo iets nog niet waar, dus aub enkele zinnige bronnen) Ben al evenzeer benieuwd van wanneer die andere plannen dan wel waren om afghanistan binnen te vallen. En nog dit terzijde : als kerels als Bin Laden door iemand aangepakt worden zouden we daar blij moeten over zijn, het heeft zelfs geen belang wie dat dan is die het doet. Tenzij men kiest voor een terrorismewereld natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
In Tsjechië was Vaclav Klaus ook niet voor een interventie in Irak, maar ze bleven vrienden met Amerika. België deed zijn best om Frankrijk, onze aartsvijand, op te vrijen, en de Amerikanen in het gezicht te schijten. Voor wie denk je dat de Amerikanen het meeste respect hebben, en naar wie zullen ze eventueel willen luisteren?
![]() |