![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Minister
|
Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Ondertussen hebben we wel al veel verhalen gehoord over vermeende misdaden van Belgen in Congo, maar harde feiten en het verschil met die wandaden, gegeven dat ze er zijn, en die van andere koloniale machten blijven achterwege. Dat er in het Belgisch leger 60% Vlamingen zaten d�*t halen de flaminganten trouwens enkel boven als het hen goed uitkomt
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik herhaal: Ga naar de bibliotheek, vraag aan de balie naar boeken over koloniaal congo en kom DAN nog eens terug. Afrika, Zuid Amerika, Indonesië, ... niks gebeurt? Harde feiten zijn er, in elk museum dat u binnenstapt en in elke bibliotheek waar je langs gaat.
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Dit is een forum, geen museum of bibliotheek, ik wacht op de transcripties of een bronnenlijst, die u ongetwijfeld publiceren wil?
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hebt u zelf niet door dat dit nergens op slaat? Moet ik u een adressenlijst van alle bibliotheken in de wereld geven?
|
|
|
|
#27 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Bruno: "Zeker 95% van de Vlaamse beweging is fascistisch" Bruno: "Zeker 95% van de Vlaamse beweging heeft gecollaboreerd" |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
.................................................. .................................................. .............. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Minister
|
In de Eerste Wereldoorlog was 70 % van de frontsoldaten Vlaams.
Ben bezig aan stukje over Belgisch Congo maar het nogal wat werk snap je. Vlaamse groeten Erwin |
|
|
|
|
|
#30 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |||
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
Probeer anders Bruno De Wever eens, "Vlaams-nationalisme en de Nieuwe Orde", voor een genuanceerder beeld over het sterk gefragmenteerde en ideologisch zéér diverse Vlaams-nationalisme in het interbellum. 2. Interessante manier van redeneren. Ik vind de N-VA en het VB fascistisch, dus zijn alle Vlaams-nationalisten fascisten. Mijn bronnenmateriaal: Mijn eigenste opinie over de N-VA en het VB! Kijk eens aan, dames en heren, zo krijg je een diploma tegenwoordig in Leuven... |
|||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Ja, de universiteiten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Dat werk van Bruno Dewever heb ik ook gelezen. Ik meen niet dat daar iets in staat dat mijn mening moet doen veranderen
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
Ik heb het werk nu niet, u wel misschien? Ik herinner me alvast niet dat het weerlegt dat het overgrote gedeelte van de Vlaamse Beweging gecollaboreerd heeft. Ik heb in dat opzicht nog een vraagje: waar ligt de breuklijn, volgens u, tussen deze Nieuwe-Orde ideologie en haar aanhangers en het rechts-nationalisme van het VB?
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Anders had u geweten dat De Wever een exhaustieve samenvatting had samengesteld van de vele tientallen partijen, bewegingen en stromingen waar de Vlaamse beweging tijdens het interbellum was versnipperd. Het VNV was inderdaad de grootste partijpolitieke factor binnen die caleidoscoop van de Vlaamse beweging en die heeft inderdaad gecollaboreerd. Stellen dat 95% van de Vlaamse beweging collaboreerde tijdens WOII, zoals u deed, getuigt van weinig feitenkennis over deze periode maar eerder van politieke vooringenomenheid. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ten tijde van het interbellum waren er zelfs groeperingen die achter elkaar de Internationale en de Vlaamse Leeuw zongen. Ik denk niet dat dié zouden collaboreren met de nazis.
|
|