Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2005, 17:21   #21
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht wel dat het wegenvignet van €10,00 zou zijn... . €25,00 is toch niet niks hoor. Reken maar eens uit wat dat voor de schatkist van de deelstaten zou opleveren, en niet in het minst in die voor Vlaanderen, aangezien veel meer verkeer in Vlaanderen passeert (vb. haven Antwerpen en Zeebrugge).
Oud 13 september 2005, 17:22   #22
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Kan je ook zeggen: Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk. Zo klaar als een klontje.
Nee, want dat wil niemand, op enkele zonderlingen zoals u na.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 17:22   #23
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik vind het onverstandig dat de Vlamingen zo scherp reageren op dit Waals vignet. Dit is nu eenmaal een gevolg van het feit dat Vlaanderen en Wallonie elk een eigen weg uitgaan. Positief dus! Het staat ons trouwens vrij om ook zo'n vignet in te voeren.

Lang leve de PS, onze grootste bondgenoot bij de verdamping van Belgie!
Mijn vrees is gewoon dat het zal dienen als een indirecte tranfert. Tenzij er natuurlijk nu wel eens een compensatie op zou volgen voor Vlaanderen.
Oud 13 september 2005, 17:23   #24
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik denk dat het voor Vlaanderen meer opbrengt om eenzelfde vignet van 30 euro te eisen (zoals in die andere thread door iemand werd voorgesteld), waarbij alle in Brussel werkende Walen dan verplicht zijn om zich dat aan te schaffen.
Dat was mijn idee
Oud 13 september 2005, 17:25   #25
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Nee, want dat wil niemand, op enkele zonderlingen zoals u na.
Ik een zonderling?
Jep, ik loop rond met kledij van Adidas, Diesel, Puma, G-Star en noem maar op, heb een goed sociaal leven en dan ben ik een zonderling?
Kijk eens naar jezelf man!
Oud 13 september 2005, 17:31   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Wallonië voert een wegenvignet in in Wallonië. En dan? Ze hebbne toch beslist om op Waals grondgenbied een wegenvignet in te voeren. Wat heeft Vlaanderen daar nu aan te zeggen? Zelfs al verplicht de PS idereen op de Waalse wegen om een roze tutu te dragen en fazant op zijn hoofd te zetten, dan nog is dat de bevoegdheid van de Walen.

Als de Walen nu een eigen initiatief nemen, en de pseudo-Vlaaamse politici zijn ertegen omdat het niet in heel België wordt ingevoerd, dan is het weer eens duidelijk wie de grote beschermelingen van België zijn. Het zijn niet de bullebak-politici uit Wallonië, maar het zijn de Vlaamse slaafjes.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 17:32   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer een discipel van Führer De Winter wiens verstand werd uitgeschakeld. Dat VB maakt wel wat slachtoffertjes.
Om eerlijk te zijn , zie ik niet veel verschil tussen de apostelen van HvdC en die van FdW.

Het gaat hier om een actie van de Waal Daerden. Vlaming FdW heeft er dus geen zak mee te maken.

Overigens een goeie zaak, dat Waalse wegenvingnet.
Daar gaat Vlaanderen, uiteraard, iets tegenover zetten om zijn eigen burgers niet te laten benadelen.

Maar hou rustig vol dat het weer de schuld is van de Vlaams-nationalisten, hoor....[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 13-09-2005 at 18:34
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Weer een discipel van Führer De Winter wiens verstand werd uitgeschakeld. Dat VB maakt wel wat slachtoffertjes.
Om eerlijk te zijn , zie ik niet veel verschil tussen de apostelen van HvdC en die van FdW.

Het gaat hier om een actie van de Waal Daerden. Vlaming FdW heeft er dus geen zak mee te maken.

Daar gaat Vlaanderen, uiteraard, iets tegenover zetten om zijn eigen burgers niet te laten benadelen.

Maar hou rustig vol dat het weer de schuld is van de Vlaams-nationalisten, hoor....[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 13-09-2005 at 18:33
Reason:

Citaat:

Het om een actie van de Waal Daerden. Vlaming FdW heeft hier dus geen zak mee te maken.

Maar hou rustig vol dat het weer de schuld is van de Vlaams-nationalisten, hoor....[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Overigens gaat het om een actie van de Waalse Daerden. FdW Vlaamse heeft hier dus geen zak mee te maken.

[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 september 2005 om 17:34.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 17:35   #28
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Daerden is een notoir alcoholieker, PS ancien style.
Dit initiatief violo solo zal zijn zwanezang zijn.
Zoals voorspeld: Daerden de zatlap is al teruggefloten door van Cau.
Een non event.[edit]
[size=1]After edit by PieterP on 13-09-2005 at 18:35
Reason:

Citaat:
Zoals voorspeld: Daerden de zatlap is al teruggefloten door van Cau.
Een non event.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Zoals voorspeld: darden de zot is al teruggefloten.
Een non event[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door PieterP : 13 september 2005 om 17:35.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 20:00   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ik dacht wel dat het wegenvignet van €10,00 zou zijn... . €25,00 is toch niet niks hoor. Reken maar eens uit wat dat voor de schatkist van de deelstaten zou opleveren, en niet in het minst in die voor Vlaanderen, aangezien veel meer verkeer in Vlaanderen passeert (vb. haven Antwerpen en Zeebrugge).
25 euro is een heel redelijk bedrag, zeker als men weet dat een metertje autosnelweg algauw vele duizenden euro kost.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 20:02   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Wallonië voert een wegenvignet in in Wallonië. En dan? Ze hebbne toch beslist om op Waals grondgenbied een wegenvignet in te voeren. Wat heeft Vlaanderen daar nu aan te zeggen? Zelfs al verplicht de PS idereen op de Waalse wegen om een roze tutu te dragen en fazant op zijn hoofd te zetten, dan nog is dat de bevoegdheid van de Walen.

Als de Walen nu een eigen initiatief nemen, en de pseudo-Vlaaamse politici zijn ertegen omdat het niet in heel België wordt ingevoerd, dan is het weer eens duidelijk wie de grote beschermelingen van België zijn. Het zijn niet de bullebak-politici uit Wallonië, maar het zijn de Vlaamse slaafjes.
Blijkbaar bent u hoegenaamd niet op de hoogte van de situatie. Op zich is het inderdaad geen enkel probleem, maar ER WAREN AFSPRAKEN GEMAAKT. Die afspraken hielden in dat er pas een wegenvignet zou komen wanneer er tussen de gewesten een volledig uitgewerkt akkoord was afgesloten. Dat wordt nu eenzijdig naar de prullenmand verwezen. Niet het vignet is het probleem, maar wel die houding.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 22:25   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Blijkbaar bent u hoegenaamd niet op de hoogte van de situatie. Op zich is het inderdaad geen enkel probleem, maar ER WAREN AFSPRAKEN GEMAAKT. Die afspraken hielden in dat er pas een wegenvignet zou komen wanneer er tussen de gewesten een volledig uitgewerkt akkoord was afgesloten. Dat wordt nu eenzijdig naar de prullenmand verwezen. Niet het vignet is het probleem, maar wel die houding.
Daar was ik idd niet van op de hoogte.
Maar, eh... Wie maakt er nu zo'n afspraken? Dat tast de hele autonomie van de gewesten aan!
En dat terwijl we allemaal weten dat enkel de autonomie van het Brussels Gewest aangetast mag worden.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2005, 22:50   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jep.. daar was ik op aan het wachten...ik meende me iets te herinneren inzake afspraken ...
dank je Jan van den Berghe voor deze info

die houding is inderdaad wel een probleem op zich, vind ik ook

al kan het natuurlijk zijn dat het een psychologisch 'zetje' is van die Walen daar dat uitgewerkt akkoord te lang uitbleef of de verkeerde richting uitging voor de Walen

weet jij, Jan of iemand anders er nog meer van ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 07:33   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
25 euro is een heel redelijk bedrag, zeker als men weet dat een metertje autosnelweg algauw vele duizenden euro kost.
Is natuurlijk, zolang men in Belgie blijft, geen echt probleem (zeker niet als het dan nog op de één of andere manier zou gekompenseerd worden). Maar de belasting is uiteindelijk voor buitenlanders bedoeld. En als in de toekomst elk buitenland ook een vignet gaat invoeren, dan gaat de voorruit van uwe auto, wel ne plakboek worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 09:41   #34
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

En hoe zit dat dan met dat Europees vignet??

Vrachtwagens moeten dat hebben, dacht ik. Moeten die dan nog extra betalen??

Eigenaardig, in Frankrijk ,in Duitsland enz...moet men al lang betalen en dat kan: in België kan het niet ....van Europa en toch rijden er op onze wegen meer buitenlandse vrachtwagens dan Belgische.

Ik heb reeds verschillende keren op het traject Antwerpen -Kortrijk de nationaliteit van de vrachtwagens gecontroleerd en telkens kwam ik tot de slotsom dat de Belgen in de minderheid waren.

Een stukje meefinancieren zou dus echt geen onrechtvaardige maatregel zijn;

Ik vind het een goed idee van de Walen om aldus de stok in het hoenderhok te gooien!

Alhoewel , als de financiering gebeurt ngl de verkeersdichtheid , zullen de Walen toch wel een graantje minder moeten krijgen!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 09:52   #35
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Dit is weer een voorbeeld van hoe asociaal men in Wallonië beleid voert. Betaald de Vlaming nog niet genoeg? De geldtransfers, de oneerlijke verdeelsleutel van de flitspalen,... en nu nog een wegenvignet.
Hebben ze er trouwens al over nagedacht hoe men zal controleren wie Vlaming en wie Waal is? Een verschillende nummerplaat voor Vlamingen en Brusselaars en één voor Walen.
Michel Daerden is al gauw teruggefloten, ook binnen zijn eigen partij de PS.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 09:56   #36
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Mobiliteit is al duur genoeg met die absurde olieprijzen, ze gaan er ons nog iets bijlappen. Men betaald toch al belasting voor het onderhoud van de wegen en de infrastructuur?
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 10:05   #37
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Er komt geen Waals wegenvignet, misschien ooit een Belgisch wegenvignet...

Waarom dit vignet er nog steeds niet is ondanks de overduidelijke aanwezigheid van ontelbare buitenlandse vrachtwagens en autos op de Belgische wegen, dat is mij een raadsel...
Ik gok op de druk die de transportsector uitoefent op de regering (hoewel de kosten van de eigen transportsector zouden moeten dalen door dit vignet aangezien de kosten over meer weggebruikers wordt verspreid) of het feit dat dan een rechtstreekse belasting (wegenbelasting) zou moeten afgeschaft worden en ze in Brussel vrezen dat ze achter het net gaan vissen op één of andere manier...

Kan iemand uitleggen waarom ze in België altijd geld zoeken waar het niet is, en NOOIT waar het duidelijk wel aanwezig is? Maw, leg me eens uit waarom er nog steeds geen wegenvignet is ingevoerd... Ik dank u

Weet iemand hoeveel de wegenbelasting is voor een vrachtwagen (gemiddeld)?
Weet iemand hoeveel de wegenbelasting is voor een personenwagen (gemiddeld)?
Oud 14 september 2005, 10:07   #38
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman

Het is waar dat de Vlaamse politici niet moeten klagen, beter zou zijn gewoon zelf een gelijkaardig vignet invoeren.
Maar aan de andere kant kan ik de Vlaamse politici gelijk geven. Want zoals iemand hier reeds zei, dan betalen verschillende Vlamingen dubbel voor de wegen, wat helemaal niet kan. Trouwens, dit toont opnieuw hoe hypocriet de Walen wel zijn, ze hebben hun mond vol over het behoud van België maar als ze munt kunnen slaan uit de regionalisering is het ineens anders.

Dat ze dan gewoon België splitsen, dan moeten we elkaar niet zitten pesten en de kostbare politieke tijd verspillen aan gezaag en gezever over communautaire problemen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2005, 10:28   #39
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Is natuurlijk, zolang men in Belgie blijft, geen echt probleem (zeker niet als het dan nog op de één of andere manier zou gekompenseerd worden). Maar de belasting is uiteindelijk voor buitenlanders bedoeld. En als in de toekomst elk buitenland ook een vignet gaat invoeren, dan gaat de voorruit van uwe auto, wel ne plakboek worden.
In Frankrijk heeft men dat opgelost met de péage.
Oud 14 september 2005, 10:29   #40
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Er komt geen Waals wegenvignet, misschien ooit een Belgisch wegenvignet...

Waarom dit vignet er nog steeds niet is ondanks de overduidelijke aanwezigheid van ontelbare buitenlandse vrachtwagens en autos op de Belgische wegen, dat is mij een raadsel...
Ik gok op de druk die de transportsector uitoefent op de regering (hoewel de kosten van de eigen transportsector zouden moeten dalen door dit vignet aangezien de kosten over meer weggebruikers wordt verspreid) of het feit dat dan een rechtstreekse belasting (wegenbelasting) zou moeten afgeschaft worden en ze in Brussel vrezen dat ze achter het net gaan vissen op één of andere manier...

Kan iemand uitleggen waarom ze in België altijd geld zoeken waar het niet is, en NOOIT waar het duidelijk wel aanwezig is? Maw, leg me eens uit waarom er nog steeds geen wegenvignet is ingevoerd... Ik dank u

Weet iemand hoeveel de wegenbelasting is voor een vrachtwagen (gemiddeld)?
Weet iemand hoeveel de wegenbelasting is voor een personenwagen (gemiddeld)?
Ze zijn aan het discussiëren of het via een kilometerbelasting moet zijn via elektronihsche apparatuur of via een jaarlijks plakkertje. Het is daarover dat men het niet eens raakt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be