![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie moet er in Brusselse lawaaizone allemaal zwijgen? | |||
Iedereen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
Al wie er een huis heeft gekocht na de eerste nachtvlucht |
![]() ![]() ![]() |
13 | 56,52% |
Niemand... Die mensen hebben gelijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,35% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komt op hetzelfde neer... al eens in een haven rondgelopen ? daar knotsen ze me containers tegen mekaar, ge moet dat eens gaan vragen aan de mensen die in zeebrugge wonen , of die paar zielen die in Antwerpen temidden van de containerdokken wonen... En ja die boten worden ook 's nachts gelost. Dus wa gaan we nu doen, de haven stilleggen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burgemeester
|
![]() Dit is nog een teken van hoe de samenleving meer en meer egoïstisch wordt. Voor de meesten geld hoe meer voordelen ze hebben, hoe minder nadelen ze willen. Een luchthaven?? maar ja dat is goed voor de econonomie enzo meneer, maar die vliegtuigen moeten niet boven mijn hoofd passeren. Een kindercrêche dan kunnen de ouders vroeger gaan werken, maar naast mijn deur moeten ze daar nu wel niet mee beginnen, ...
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan hé jongens, nu nie zeveren als ge in een straal van 20 km van een luchthaven gaat wonen ziede en hoorde vliegers, De ring hoorde ook, den trein hoorde ook rijden als ge er naast woont, en niemand klaagt. Maar die bende lullen die onder zaventem wonen gaan een rondje klagen en het economsich systeem van ne regio in gevaar brengen. Ik heb ook net iets buiten de rand gewoond, 's avonds kwamen die vliegerkes soms ook eens dag zeggen, nooit last van gehad. De mensen in Oostende hoorde die klagen, ? daar blazen ze regelmatig eens de pannen van het dak, en dat zijn daar kisten die veel meer lawaai maken, (ouwe bakken ) al wat in de rest van europa nie mag landen komt daar naar beneden. Als het u daar nie aanstaat, dan verhuizde, en ge had maar slimmer moeten zijn van in 't begin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad ! Er zijn zo nen hoop "stadsmannekes" ook op den buiten komen wonen, ze moesten op den buiten wonen, want da was daar schoon en de gezonde goeien buitenlucht, maar als de wind verkeerd staat, en ze rieken de varkens van den boer, van 2 huizen verder, dan kan da niet en is da vies en is da storend, enz... Dan lopen ze wa "groene" mannen hun deur plat die vervolgens dien boer beginnen pesten, en als de arme man dan zijn milleuvergunning opnieuw moet aanvragen, dan hebben ze hun kans, en gaan ze bezwaarschriften indienen... Resultaat, boer kan zijn spel toedoen, Waar zijn we in godsnaam mee bezig zeg, ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb toch ook zo mijn twijfels of de meeste klachten wel zo gegrond zijn, tenslotte zie ik steeds maar actiecomittees die uit de zuidrand komen, waar momenteel de minste nachtvluchten overvliegen maar waar er dan geen kat werkt in de luchthaven, ik vind dat verdacht ruiken naar egoïsme.
Ten tweede geldt het argument dat ze wisten dat er een luchthaven was wel, maar er zijn mensen geweest die hebben gedacht een goedkoop lapje grond aan te kopen zonder met langetermijnsnadelen rekening te houden, ik vrees dat sommigen zich geen vragen hebben gesteld waarom de grond daar zo goedkoop was en zich onvoldoende hebben geïnformeerd waarom dat zo was. Om dit even in termen van het treinvoorbeeld te zeggen: ik koop een huis naast een spoorweg vooral omdat het goedkoop is, terwijl er geweten is dat men de komende jaren er eventueel een tgv laat overrijden, maar ik weet dat niet, maar informeer mij ook niet waarom de grond zo goedkoop is, ja dat is dan gewoon eigen schuld enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Wat mij vooral kwaad maakt is het feit dat een paar honderd mensen klagen omdat ze snachts niet kunnen slapen. Maar ze vergeten echter wel dat er dankzij hun gezaag nu duizenden mensen geen slaaprust vinden omdat ze hun job kwijt zullen geraken.
Ik kan eigeeltje alleen maar gelijk geven in de zin dat onze maatschappij hoel langer hoe meer inividualistisch wordt en dat de problematiek rond Zaventem daar het beste voorbeeld van is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Brussel lijkt dus kost wat kost (het voortbestaan van Zaventem) vast te houden aan haar strenge geluidsnormen. Ze verwijst daarbij naar Europese richtlijnen en gebruikt daarvoor een rechterlijke beslissing met gigantische dwangsommen (25.000 € per vlucht).
ik stel voor dat Vlaanderen, met verwijzing naar Europese milieunormen, een afvalwatertax instelt voor elke kubieke meter ongezuiverd water die via de Zenne Vlaanderen binnenstroomt, het kan niet zo gigantisch moeilijk zijn om die tax (adhv debiet en aantal bestaande nachtvluchten) zo te berekenen dat beiden elkaar opheffen gedaan met geven en toegeven en de rekening betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al die zagers moeten maar hun bek houden.
![]() |
![]() |
#30 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Egoïsme ten top!!!
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn dus 2 mogelijke oorzaken van de grotere ontevredenheid: *De mensen zijn minder tollerant geworden *d.m.v. allerlei beleidsmaatregelen(spreidingsplan, politieke ruchtbaarheid) zijn er meer mensen betrokken bij de geluidsoverlast en laten zij zich meer horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door alpina : 15 september 2005 om 13:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() bvb dat ze allemaal via dezelfde baan opstijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als je bij een luchthaven gaat wonen dan wéét je dat er overlast zal zijn. Net als je weet dat als je bij een treinspoor gaat wonen, er treinen gaan passeren, bij een weg wagens en ga zo maar door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) voor zovér ik me kan inbeelden zal naarmate dat er meer mensen zich ophopen in die gezonde buitenlucht vlakbij die boeren, er niet veel sprake meer zijn van expansie van die boerderijen of het drastisch opdrijven van de productie op de bestaande oppervlakte, eerder het omgekeerde dus de situatie was in deze wel in-te-schatten in tegenstelling met bv een luchthaven 3) als er gegronde redenen zijn voor volksgezondheid dan heeft zo'n boer inderdaad vlug gedaan zoals je zelf aanhaalt in tegenstelling tot bv een vlieghaven of er nu aan vriendjes-politiek is gedaan door er een 'groene' meute op af te sturen is van ondergeschikt belang[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 15 september 2005 om 20:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zowel vervuiling als geluidsoverlast behoren tot de milieuverontreiniging en dit ging dan over dat punt 2 waar je het misschien ook wel niet mee eens bent maar waar er de dag van vandaag zelfs geen discussiepunt meer is : die fabriek zal zich moeten aanpassen en niet andersom het voorbeeldje in het vervolg van u post , dat valt dan weer onder 1 en waar ik het eveneens niet mee eens ben ik gaf reeds het fictieve voorbeeld van een treinspoor waar een mens zich zowat aan alles kan verwachten tot ze er plots bv een tgv op placeren[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door praha : 15 september 2005 om 20:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waardoor er plots geheel andere regio's mee geconfronteerd worden dus niet echt te voorzien |
|
![]() |
![]() |