![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hetzelfde kan gezegd worden over Quebec (hoewel nog niet onafhankelijk).
Een referendum over de onafhankelijkheid van Quebec wordt daar gehouden in Quebec zelf, niet in Canada. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 5 augustus 2007 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() l
Laatst gewijzigd door lomeanor : 5 augustus 2007 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Na de onafhankelijkheid van Montenegro gingen ook andere gebieden referenda houden: Transnistrie, Zuid-Ossetie... maar die waren natuurlijk niet geldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wil alleen maar zeggen: Vlaamse onafhankelijkheid staat niet in de sterren geschreven. Ik ben ... agnost op dat vlak.
![]() |
![]() |
#29 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar ik twijfel wel sterk of Belgie de volgende eeuw nog bestaat, sterker nog, na de komende 40 a 50 jaar. Als Vlaanderen niet onafhankelijk wordt, wat gebeurt er dan met Belgie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles zal afhangen van de media. Als we, buiten het VB dat momenteel gediabolisserd wordt, andere partijen kunnen naar voor schuiven die de kaart van de onafhankelijkheid duidelijk trekken, en ze krijgen voldoende aanhang en media-aandacht, kan er zeer snel een meerderheid onstaan omdat meer en meer de waarheid zijn recht zal krijgen.
Het VB zie ik binnen de 20 jaar niet aan een 50+1 meerderheid geraken, dus zal het moeten komen van andere partijen, maar dan duidelijker flaminganten dan NVA. Het kan natuurlijk zijn dat NVA zijn strategie gaat aanpassen, naargelang de uitkomst van de besprekingen op hertoginnedal, maar dat valt nog af te wachten... Spirit is dood, bijna begraven en niet separistisch. LDD kiest noch vis noch vlees. Wél vlaamsgezind, maar eerder als NVA... Over dus aan V-SB en VV om hun steentje bij te dragen!
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() Een confederatie alleen met de pensioenen en het leger op het federaal niveau.
Laatst gewijzigd door rainbox : 5 augustus 2007 om 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 't Is simpel. Om bevoegdheden over te hevelen naar de gewesten heeft men de toestemming nodig van de Franstaligen.
Om onafhankelijk te worden niet. Laatst gewijzigd door Zeno! : 5 augustus 2007 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En men kan die zomaar uitroepen(niet dat ik dit niet zou willen hoor)....
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Als men de Vlamingen vraagt of ze het land willen opsplitsen, dan zal men een ferm nee horen. Maar als men ze vraagt of Vlaanderen zijn eigen lot mag bepalen, dan zal men een ferm ja horen. Het hangt er dus helemaal vanaf hoe men de vraagt stel. De Vlamingen zullen zich nooit onafhankelijk verklaren, zoals ik al vaker heb beweerd hier. Maar door het steeds verder overhevelen van bevoegdheden zal er de facto toch een vorm van onafhankelijkheid ontstaan. Want een land is toch niets meer dan een groep mensen die soevereiniteit over zichzelf en hun grondgebied uitoefenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom het leger? Waarom nog een federaal niveau? Vlaanderen ONafhankelijk! NU! Als dat blijft duren met hun "non", de straat op met zijn allen en een mars op Brussel!
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen ONafhankelijk! NU!
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En om bhv te splitsen ook niet.
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel mooi is dat,en hoeveel volk ga je mee krijgen?
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Vlaams parlement is een democratisch verkozen vertegenwoordiging van "de Vlamingen" en kan in theorie perfect de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen. Geen enkele Waalse 'non' die dat kan verhinderen.
|
![]() |
![]() |