Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2005, 21:53   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Zoals iedereen in Duitsland begrijpt, is de term extreemrechts-democraten een contradictie in de termen. Stoiber staat bovendien linkser dan Merkel, mijn beste cynicus... De "S" in CSU staat voor sociaal... Het beleid van Stoiber in Bayern is, op sociaal vlak (en alleen op sociaal vlak), linkser dan het beleid van de door CDU geleide Länder.

Ik ben het dus eens met jou dat Stoiber een betere kanselierkandidaat is als Merkel, zij het om zeer andere redenen.
CSU is economisch socialer dan de CDU. Maar ik weet niet of ik ze linkser zou noemen. Ze zijn veel conservatiever, en volgens mij misschien vatbaarder voor extreem-rechts. Het zou niet de eerste keer zijn dat Beieren de springplank is om Oostenrijks rascisme te verspreiden over heel Duitsland...
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 21:56   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
CSU is economisch socialer dan de CDU. Maar ik weet niet of ik ze linkser zou noemen. Ze zijn veel conservatiever, en volgens mij misschien vatbaarder voor extreem-rechts. Het zou niet de eerste keer zijn dat Beieren de springplank is om Oostenrijks rascisme te verspreiden over heel Duitsland...
De CSU is één van de voornaamste dammen tegen het rechts-extremisme in Duitsland.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 21:59   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Stoiber had zelfs gezegd dat elk resultaat beneden 45% een nederlaag zou zijn.
Stoiber had dat enkel gezegd om Merkel een hak te zetten. De man is niet erg tevreden dat Merkel de pluim van "aanvoerder van de grootste formatie in Duitsland" op haar hoed mag steken.
Maar deze verkiezingen draaiden rond economie. En qua economie kan ik mij nog eerder achter Stoiber terugvinden, dan achter Merkel.
Oud 18 september 2005, 22:00   #24
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
De CSU is één van de voornaamste dammen tegen het rechts-extremisme in Duitsland.
Het is een dam tegen extreem-rechtse partijen. Maar wat als ze zelf de extreem-rechtse toer opgaan?
Oud 18 september 2005, 22:02   #25
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Het is een dam tegen extreem-rechtse partijen. Maar wat als ze zelf de extreem-rechtse toer opgaan?
Dat doet ze niet. Daarvoor is de CSU te conservatief.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2005, 22:03   #26
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin! De CSU bestaat alleen in Bayern, een deelstaat die maar één achtste van de bevolking vertegenwoordigt. Het Beiers particularisme zorgt ervoor dat Beierse politici in de rest van Duitsland gehaat worden en eigenlijk niet helemaal als Duitsers worden beschouwd.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jjohanvdb on 18-09-2005 at 23:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Onzin! De CSU bestaat alleen in Bayern, een deelstaat die maar één achtste van de bevolking vertegenwoordigt. Het Beiers particularisme zorgt ervoor dat Beierse politici in de rest van Duitsland gehaat worden en eigenlijk niet helemaal als Duitsers worden beschouwd.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Onzin! De CSU bestaat alleen in Bayern, een deelstaat die maar één achtste van de bevolking vertegenwoordigt. Het Beiers particularisme zorgt ervoor dat Beierse politici in de rest van Duitsland gehaat worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 18 september 2005 om 22:04.
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be