Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 september 2005, 12:06   #21
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Wat is die 5-0 achterstand door de huidige Vlaamse regering dan toch? Waar zijn we achteruit gegaan?
Zo voor het vuistje weg: 12 tot 15 miljard per jaar, snelle economische achteruitgang, verfransing in de Rand, verloren gaan van Brussel, stemrecht voor nationaliteitsweigeraars...

We gaan toch niet aan negationisme doen hé?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 september 2005, 12:08   #22
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Maar meer dan waarschijnlijk wel ongelooflijk correct hé?
Niet vergeten dat de ingekrompen CD&V (iets boven de 20 pct) voor het grootste deel uit het ACV bestaat. Links en Belgicistisch dus.

Egidius
Het grootste deel uit het ACV bestaat? Waar haal je dat?
Oud 19 september 2005, 12:09   #23
Tantist

Standaard

Citaat:
Ook dat is een tsjeventruuk.

Hier wordt beweerd dat de huidige Vlaamse regering geen bal Vlaamser is dan pakweg die van Patrick Dewael. Jij maakt daarvan dat hen "anti-Vlaamse maatregelen" verweten worden.

Gezien de huidige situatie extreem ongunstig is voor Vlaanderen (12 tot 15 miljard per jaar, snelle economische achteruitgang, verfransing in de Rand, verloren gaan van Brussel...), moet er dringend vooruitgegaan worden. In dat kader zijn geen breekpunten vooruitschuiven en niets realiseren op institutioneel vlak de anti-Vlaamse maatregelen van de regering-Leterme.

Egidius
Als ik mij niet vergis, heeft men een aantal maatregelen genomen om het Vlaamse karakter in de rand te verstevigen. Ik bedoel... willen jullie wel zien?
Oud 19 september 2005, 12:11   #24
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als ik mij niet vergis, heeft men een aantal maatregelen genomen om het Vlaamse karakter in de rand te verstevigen. Ik bedoel... willen jullie wel zien?
Neen, duidelijk niet. Voor hun geldt:

alles wat VB doet of zegt: goed
alles wat N-VA doet of zegt: slecht

En dan het verwijt van de 'royalistische' cd&v: men vergeet er wel bij te zeggen dat het VB een regering zou willen hebben vormen met diezelfde cd&v. Hypocrisie ten top.
Juan is offline  
Oud 19 september 2005, 12:15   #25
Tantist

Standaard

Citaat:
Zo voor het vuistje weg: 12 tot 15 miljard per jaar, snelle economische achteruitgang, verfransing in de Rand, verloren gaan van Brussel, stemrecht voor nationaliteitsweigeraars...

We gaan toch niet aan negationisme doen hé?

Egidius
Zelfs het Vlaams Belang hanteert het cijfer van 10 miljard [er jaar.

Negationisme? Waar doen we aan negationisme? Als ik iets zeg, is het een tsjeventruk...

Regelmatig wordt meer gepleit voor meer eigen bevoegdheden, maat zolang men niet in de Federale meerderheid zit, kan men geen kloten doen op dat gebied, dat weet jij toch ook? Tegen die verfransing heeft men een aantal maatregelen genomen, bedoel je dat misschien met VB negationisme? Het leverde hen zelfs een klacht op van het franskiljonse BUB (afin, een dreiging met klacht). Brussel is al verloren van in 1988. Dat de huidige Vlaamse regering verwijten is een beetje zwak.

Dus als er iemand aan negationisme doet...
Oud 19 september 2005, 12:23   #26
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat is een tsjeventruuk.

Hier wordt beweerd dat de huidige Vlaamse regering geen bal Vlaamser is dan pakweg die van Patrick Dewael. Jij maakt daarvan dat hen "anti-Vlaamse maatregelen" verweten worden.

Gezien de huidige situatie extreem ongunstig is voor Vlaanderen (12 tot 15 miljard per jaar, snelle economische achteruitgang, verfransing in de Rand, verloren gaan van Brussel...), moet er dringend vooruitgegaan worden. In dat kader zijn geen breekpunten vooruitschuiven en niets realiseren op institutioneel vlak de anti-Vlaamse maatregelen van de regering-Leterme.

Egidius
Nagel op de kop.
Oud 19 september 2005, 12:27   #27
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat moeten ze dan doen? Zeg dat eens concreet.
Vanuit een eigen citaat in een andere draad:
"Echte flaminganten gaan verder: vb:
carrement de financiering vh Franstalig onderwijs in de Rand stopzetten, faciliteiten ENKEL voor Franstaligen met Belgische nationaliteit, zeer strikte implementatie vd omzendbrief van Peeters, het openbaar beeld in de faciliteiten gemeenten minder 'tweetalig' maken, inburgeringsproeven voor Franstaligen wanneer ze zich in het Vlaamse gewest vestigen, woonbeleid dat discriminatoir optreedt tegen Franstaligen, corrigeren van gemeentelijke grenzen om Franstalige meerderheden te beperken of op te heffen , etc, etc."
Oud 19 september 2005, 12:31   #28
Egidius

Standaard

Citaat:
Het grootste deel uit het ACV bestaat? Waar haal je dat?
Is het niet zo?

Invloed van het ACW in het partijbestuur, aantal volksvertegenwoordigers etc.
Waarom denk je dat de CD&V zich correcter dan de paus aan het cordon houdt? Wie denk je dat het in Kortrijk gestemde confederalistisch programma tegenhoudt?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 september 2005, 12:37   #29
Egidius

Standaard

Citaat:
Hahahaha, die maatregelen voor het "verstevigen van het Vlaams karakter van de Rand"...
Dat monster van Loch Ness duikt al sinds de allereerste Vlaamse regeringsverklaringen op...
Neen, dat is niet echt een serieuze Vlaamse vooruitgang, Tantist.
Mocht je nog willen aandringen: zoek eens op wat die verdomde maatregelen concreet inhouden, en vraag je vervolgens af wat 20 jaar "versteviging van het Vlaams karakter van de Rand" opgebracht heeft.

Wat de Randenaars van Leterme en de NVA wilden, is het enige wat het Vlaams karakter echt kan verstevigen, en dat was de splitsing van BHV. En op dat vlak, het enige wat telt Tantist, hebben Leterme en de NVA op de meest abjecte wijze hun pootje opgehouden.

Jij bent niet echt vertrouwd met de Rand hé?

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 19-09-2005 at 13:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Hahahaha, die maatregelen voor het "verstevigen van het Vlaams karakter van de Rand"...
Dat monster van Loch Ness duikt al sinds de allereerste Vlaamse regeringsverklaringen op...
Mocht je nog willen aandringen: zoek eens op wat die verdomde maatregelen concreet inhouden, en vraag je vervolgens af wat 20 jaar "versteviging van het Vlaams karakter van de Rand" opgebracht heeft.

Wat de Randenaars van Leterme en de NVA wilden, is het enige wat het Vlaams karakter echt kan verstevigen, en dat was de splitsing van BHV. En op dat vlak, het enige wat telt Tantist, hebben Leterme en de NVA op de meest abjecte wijze hun pootje opgehouden.

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Dat monster van Loch Ness dat al opduikt sinds de allereerste Vlaamse regeringsverklaringen...

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 19 september 2005 om 12:40.
Egidius is offline  
Oud 19 september 2005, 12:39   #30
Egidius

Standaard

Citaat:
Zelfs het Vlaams Belang hanteert het cijfer van 10 miljard [er jaar.
In de jaren '90 wellicht. .

Steek je licht eens op op www.belgiantransfers.org.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 september 2005, 12:40   #31
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Komaan zeg, dat was gewoon een beetje zalf om de verpletterende nederlaag over BHV te vezachten. Iedereen weet dat.

Ondertussen wordt onafhankelijk dringend : de bevolking vegrijst en Vlaanderen boert achteruit, ook op economisch vlak. Wij moeten dringend van het dood gewicht van Wallonië af omdat wij anders nooit de nodige hervormingen zullen kunnen doorvoeren. Die hervormingen zullen al moeilijk genoeg zijn zonder de Walen.
Kaal is offline  
Oud 19 september 2005, 12:43   #32
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Ondertussen wordt onafhankelijk dringend : de bevolking vegrijst en Vlaanderen boert achteruit, ook op economisch vlak. Wij moeten dringend van het dood gewicht van Wallonië af omdat wij anders nooit de nodige hervormingen zullen kunnen doorvoeren. Die hervormingen zullen al moeilijk genoeg zijn zonder de Walen.
Ziedaar de anti-Vlaamse maatregelen van de regering Leterme: geen zuchtje gedaan om meer Vlaamse bevoegdheden af te dwingen, geen enkel plan voor Brussel, niet de minste voorbereiding van het buitenland op wat hier te gebeuren staat...

Misdadige verwaarlozing is het.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 19 september 2005, 12:51   #33
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziedaar de anti-Vlaamse maatregelen van de regering Leterme: geen zuchtje gedaan om meer Vlaamse bevoegdheden af te dwingen, geen enkel plan voor Brussel, niet de minste voorbereiding van het buitenland op wat hier te gebeuren staat...

Misdadige verwaarlozing is het.

Egidius
YL gaat zich niet verbranden aan een werkelijk Vlaams beleid, en al zeker niet in de rand.
Hoe gaat hij straks anders Belgisch Eerste Minister worden?
Oud 19 september 2005, 12:58   #34
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Wat mij betreft, doet de N-Va het goed.
Hun soepje werd bijlange zo heet niet gegeten als het werd opgediend.
Ze zijn de linkerarm van de CD&V geworden: niet levensnoodzakelijk, maar toch handiger dan zonder. Een schone vorm van wederzijds parasitisme (symbiose klinkt te positief) Zonder N-Va blijft de CD&V het gammele katholieke partijtje, zonder CD&V, flirt de N-Va met de drempel. Een leuk gedwongen huwelijk. Ze komen niet echt overeen, maar kunnen niet echt zonder mekaar.
Bijgevolg is het Vlaams Kartel een makkelijke prooi voor andere partijen. Een formatie met dergelijk amorf en hybride gedachtengoed is simpel te verleiden tot om het even welk compromis.
De Vlaamse Kartelcomponenten trekken hun plan: vooraf straffe taal 'omdat de achterban het wil' Achteraf, eens de postjes verdeeld, systeem paraplu naar mekaar voor de gebroken en gerateerde beloftes.

De laatste restjes VU lossen stilaan op. Ze bloeden nog af en toe leuk naar hun grote-zuster-partij. Ze keuren goed wat de royalistische CD&V wil (dotatie Prins Philippe) en keuren af wat de Belgicistische CD&V niet wil (eigen voorstel splitsing B-H-V)

N-Va: gooda boyz!!!
Keep up da gooda work!
Oud 19 september 2005, 13:06   #35
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De laatste restjes VU lossen stilaan op. Ze bloeden nog af en toe leuk naar hun grote-zuster-partij. Ze keuren goed wat de royalistische CD&V wil (dotatie Prins Philippe) en keuren af wat de Belgicistische CD&V niet wil (eigen voorstel splitsing B-H-V)
Oud 19 september 2005, 13:14   #36
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het niet zo?

Invloed van het ACW in het partijbestuur, aantal volksvertegenwoordigers etc.
Waarom denk je dat de CD&V zich correcter dan de paus aan het cordon houdt? Wie denk je dat het in Kortrijk gestemde confederalistisch programma tegenhoudt?

Egidius
ah ja want acv = acw want 1+2 is 34
Oud 19 september 2005, 13:16   #37
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Ze keuren goed wat de royalistische CD&V wil (dotatie Prins Philippe) en keuren af wat de Belgicistische CD&V niet wil (eigen voorstel splitsing B-H-V)
Tsja, stab!
Ik kan er ook niet aan doen.
Ik bekijk de onontkoombare feiten.
Ik geef toe dat ik in het begin schrik had van dat Vlaamse Kartel, maar ik ben er goed van bekomen na kennisname van hun realisaties (eerder gebrek eraan)
Eigenlijk had ik direct moeten luisteren naar wat Leterme net na de kiezing, voor hij pro-forma met het VB eens ging praten, zegde tegen mijn Waalse broeders:"N'ayez pas peur"
Hd ik Leterme toen direct geloofd, ik had de N-Va'ers wat kunnen sparen, en direct het VB verder kunnen bashen, discrediteren, demoniseren, schofferen, en andere zaken die ik zo graag doe.
Oud 19 september 2005, 13:19   #38
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

toch leuk om zoveel commentaar van unitaristen te lezen
Oud 19 september 2005, 13:21   #39
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
N-Va: gooda boyz!!!
Keep up da gooda work!
Joe eent sien noting jet.
robert t is offline  
Oud 19 september 2005, 21:50   #40
luc broes

Standaard

[quote=solidarnosc]De ironie is natuurlijk dat voor het kartel de CD&V niets Vlaams kon doen en dat het allemaal verraders waren en dat dit allemaal veranderd zou zijn met dat kartel. Het klopt dat de CD&V een Vlaamsere koers is beginnen te varen maar als je eerlijk bent moet je ook zeggen dat dit al was voor het kartel (want waarom zouden ze anders uberhaupt ooit met de NVA in zee zijn gegaan?) Uiteraard kan de NVA dit proces versnellen en versterken.[/QUOTE]
juist, wij kijken uit wat er nu verder gebeurt als Di Rupo NON zegt
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be