Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 september 2005, 10:05   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
blijkbaar is de n-va zo hopeloos en opportunistsich dat ze de steun van De morgen( tiens , waarom zouden die de n-va zoveel steunen wohaha) maar al te graag meenemen. Bub, B-plus, De morgen , di rupo ... één strijd.
Dat wil ik niet gezegd hebben. Al is het natuurlijk wel fijn dat de N-VA in Antwerpen in de pas marcheert achter een BPlus kopstuk 8)
Patriot! is offline  
Oud 20 september 2005, 10:14   #22
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dit is een giftige reactie, Tantist!
Blijkbaar moeten we voor de communicatie tussen N-VA en Vlaams Belang een nieuwe taal uitvinden. Geen wonder dat er zo weinig overlopen

Alhoewel ik geen lid meer ben van N-VA en dat niet meer zal worden, heb ik geen moment overwogen om lid te worden van het Vlaams Belang. En dat ondanks:

1) sterke Vlaamse houding
2) toenadering tot Nederland
3) behoorlijk rechts-liberale koers (ondanks de solidaristische basis en grondbeginselen)
4) direct democratische houding
5) electorale sterkte

En blijkbaar denken veel in N-VA gedesillusioneerden daar zo over, gezien de matige overloop.

Dat zou de VB'ers toch eens aan het denken mogen zetten. VB in een aggressieve rol werkt blijkbaar niet, de underdog spelen wel.

Denk daar maar eens over na.
Oud 20 september 2005, 10:15   #23
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Grappig, de menselijke adder gaat ook eens zijn beklag doen...
Tja ba ha...
Oud 20 september 2005, 10:21   #24
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Blijkbaar moeten we voor de communicatie tussen N-VA en Vlaams Belang een nieuwe taal uitvinden. Geen wonder dat er zo weinig overlopen

Alhoewel ik geen lid meer ben van N-VA en dat niet meer zal worden, heb ik geen moment overwogen om lid te worden van het Vlaams Belang. En dat ondanks:

3) behoorlijk rechts-liberale koers (ondanks de solidaristische basis en grondbeginselen)
5) electorale sterkte

En blijkbaar denken veel in N-VA gedesillusioneerden daar zo over, gezien de matige overloop.

Dat zou de VB'ers toch eens aan het denken mogen zetten. VB in een aggressieve rol werkt blijkbaar niet, de underdog spelen wel.

Je moet de forumniveanen niet als norm nemen! Kabinetards stellen werkzekerheid boven idealisme, dat is normaal.
trouwens er lopen wel meer nva'ers over dan enkel de bekende gezichten! Ikzelf ken meerdere oude nva-kiezers die dat niet meer zullen zijn de volgende keer! Ook dat zijn "overlopers"! Die 8% uit de stemmenkampioen is gebakken lucht!
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2005, 10:23   #25
Tantist

Standaard

Citaat:
Je moet de forumniveanen niet als norm nemen! Kabinetards stellen werkzekerheid boven idealisme, dat is normaal.
trouwens er lopen wel meer nva'ers over dan enkel de bekende gezichten! Ikzelf ken meerdere oude nva-kiezers die dat niet meer zullen zijn de volgende keer! Ook dat zijn "overlopers"! Die 8% uit de stemmenkampioen is gebakken lucht!
Als er iets gebakken lucht is, is het de Welkomsgroep gezien de povere resultaten. Zeg eens eerlijk, liepen er niet meer mensen over toen die nog niet bestond?
Oud 20 september 2005, 10:26   #26
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Mensen die serieus schrijven dat "De Morgen, B-Plus, Di Rupo en de N-VA één strijd" voeren noem ik zwakzinnig. En ik zal zeker niet de enige zijn die dat denk...
Willen jullie niet in de federale regering dan? Niet samenwerken met de PS?
Oud 20 september 2005, 10:29   #27
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

5) electorale sterkte

Tja, 15 jaar moddergooien zal wel z'n sporen nalaten zeker?
Ik ken massas mensen die akkoord zijn met bijna alle standpunten en oplossingen van het VB, maar door de pure haatjournalistiek de leugens van links voor waar aannemen en er niet op durven/willen stemmen.
Oud 20 september 2005, 10:47   #28
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er iets gebakken lucht is, is het de Welkomsgroep gezien de povere resultaten. Zeg eens eerlijk, liepen er niet meer mensen over toen die nog niet bestond?
nogmaals; voor één Pieter van Boxel zijn er 100 gewone syphatisanten en leden die volgen! Wij vragen ook niet aan alle kandidaat-leden welke hun oude partij was! In die zin heeft de welkomsgroep dus wel zijn nut (tot spijt van wie het benijdt!)
jan hyoens is offline  
Oud 20 september 2005, 10:49   #29
Tantist

Standaard

Citaat:
nogmaals; voor één Pieter van Boxel zijn er 100 gewone syphatisanten en leden die volgen!
[diep onder de indruk]
Goh ja, dat zeggen de BUBbels ook...[/diep onder de indruk]
Oud 20 september 2005, 10:52   #30
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Tja, 15 jaar moddergooien zal wel z'n sporen nalaten zeker?
Ik ken massas mensen die akkoord zijn met bijna alle standpunten en oplossingen van het VB, maar door de pure haatjournalistiek de leugens van links voor waar aannemen en er niet op durven/willen stemmen.
Is dat wel zo? Hoe verklaar je dan het vertrek van Patrick Deboever bij VB?

Het omgekeerde zal eerder waar zijn. Door de haatpropaganda van links tegen al wat Vlaams is, denken ze vaak dat het wel zal meevallen bij het VB, tot de ontnuchtering volgt. Ik ben benieuwd hoe lang de reeds vermelde Pieter van Boxel bij het VB zal blijven.
Oud 20 september 2005, 11:00   #31
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

5) electorale sterkte

Denk je nu echt dat VBelangers zwartzakken , nazizwijnen, racisten en homohaters zijn?
Wat jij aggressief taalgebruik noemt is gewoon reageren op de retoriek van het Belgisch Establishment.
Als je de Belgische Staat om zeep wilt helpen, dan is de enige logische en efficiënte keuze de steun aan het Belang. België weet dit. Daarom werd het Blok veroordeeld.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 20-09-2005 at 12:02
Reason:
--------------------------------

Citaat:

5) electorale sterkte

Denk je nu echt dat VBelangers zwartzakken , nazizwijnen, racisten en homohaters zijn?
Wat jij aggressief taalgebruik noemt is gewoon reageren op de retoriek van het Belgisch Establishment.
Als je de Belgische Staat om zeep wilt helpen, dan is de enige logische en efficiënte keuze de steun aan het Belang. België weet dit. Daarom werd het Blok veroordeeld.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

5) electorale sterkte

Denk je nu echt dat die VBelangers allemaal zwartzakken , nazizwijnen, racisten en homohaters zijn?
Als je de Belgische Staat om zeep wilt helpen, dan is de enige logische en efficiënte keuze de steun aan het Belang. België weet dit. Daarom werd het Blok veroordeeld.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 20 september 2005 om 11:02.
stab is offline  
Oud 20 september 2005, 11:05   #32
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Waarom stopt het belang niet gewoon met dit gehengel naar N-VA'ers. Waarom blijft DeWinter zijn toneeltje opvoeren alsof het belang het slachtoffer is van de volledige Belgische politiek terwijl ze hier met de welkomstgroep zelf frontaal in de aanval gaan. En wat valt daar mee te winnen voor het strijden naar Vlaamse onafhankelijkheid?

Persoonlijk vind ik het trouwens onverstandig om alle VlaamsNationalisten in 1 partij te gooien. Dit wordt nog onverstandiger als het in een partij is als het Belang, een partij die nog altijd nergens staat wat betreft politieke verwezenlijkingen(of dat nu door de eigen starre houding komt of door de houding van de andere partijen is daar bijzaak in).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by alpina on 20-09-2005 at 12:05
Reason:

Waarom stopt het belang niet gewoon met dit gehengel naar N-VA'ers. Waarom blijft DeWinter zijn toneeltje opvoeren alsof het belang het slachtoffer is van de volledige Belgische politiek terwijl ze hier met de welkomstgroep zelf frontaal in de aanval gaan. En wat valt daar mee te winnen voor het strijden naar Vlaamse onafhankelijkheid?

Persoonlijk vind ik het trouwens onverstandig om alle VlaamsNationalisten in 1 partij te gooien. Dit wordt nog onverstandiger als het in een partij is als het Belang, een partij die nog altijd nergens staat wat betreft politieke verwezenlijkingen(of dat nu door de eigen starre houding komt of door de houding van de andere partijen is daar bijzaak in).[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Persoonlijk vind ik het trouwens onverstandig om alle VlaamsNationalisten in 1 partij te gooien. Dit wordt nog onverstandiger als het in een partij is als het Belang, een partij die nog altijd nergens staat wat betreft politieke verwezenlijkingen(of dat nu door de eigen onmogelijke standpunten komt of door de houding van de andere partijen is daar bijzaak in).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door alpina : 20 september 2005 om 11:05.
alpina is offline  
Oud 20 september 2005, 11:32   #33
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Willen jullie niet in de federale regering dan? Niet samenwerken met de PS?
Ah ja, dat betekent natuurlijk "Di Rupo, B-Plus en N-VA, één strijd", dom van me...
zorroaster is offline  
Oud 20 september 2005, 11:46   #34
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

... van mandatarissen weliswaar. Van kiezers ligt dat helemaal anders. Bij de laatste verkiezingen koos 1 op 3 nva stemmers voor het VB. Het viel zo niet op omdat ze meer CD&V/VLD kiezers hebben binnengehaald dan kiezers verloren aan het VB..
Rr00ttt is offline  
Oud 20 september 2005, 12:03   #35
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

De Morgen begint al fouten te schrijven wanneer de krant vermeld dat de Welkomgroep een iniatief zou zijn geweest van Filip Dewinter én het Vlaams Belang. Ook wordt zonder enig onderzoek te hebben verricht met trots in diezelfde krant melding gemaakt als zou de Welkomgroep enkel draaien rond de persoon van Marie-Rose Morel. Dat zij in tussen tijd de spreekbuis is geworden van de Welkomgroep staat buiten kijf. We hadden géén beter uithangbord kunnen gebruiken. Achter Marie-Rose staan én stonden échter andere sterke figuren. Waaronder Patrick De Boever en Lieve Vandenberghe die allebei in de N-VA partijraad zaten en beiden een leidingevende functie hadden binnen hun arrondissement. Dit wordt door De Morgen niet vermeld! Voorts kan ik zeggen dat de Welkomgroep niet totstand is gekomen door het Vlaams Blok/Belang, maar door de leden van de Welkomgroep zélf. Patrick De Boever heeft het manifest van de Welkomgroep zélf geschreven én overhandigd aan het hoofd van de studiedienst Gerolf Annemans. Samen met de leden van de Welkomgroep werd de strategie bepaald. Deze had zeker nooit als bedoeling om tweedracht te zaaien tussen N-VA én Vlaams Belang. De Welkomgroep stelt duidelijk dat er een Vlaams-nationale samenwerking moet gevormd worden met het Vlaams Blok/Belang om de Vlaamse onafhankelijkheid te kunnen bewerkstelligen. Al wie het daarmee eens is, is welkom binnen de Welkomgroep én het Vlaams Belang. De Welkomgroep heeft zich inderdaad genesteld binnen het Vlaams Belang. En had als functie drempelverlagend te werken voor diegenen die binnen Vlaams-nationale kringen twijfelden om toe te treden tot het Vlaams Blok/Belang. Dat het Vlaams Belang vandaag brieven stuurt naar N-VA'ers met de vraag of zij onze rangen wensen te vervoegen, daar is niets mis mee. Integendeel zelfs. Ik kan ook brieven voorleggen, waarin Bart De Wever mij vraagt om terug lid te worden van de N-VA nadat ik een kwade e-mail ontving van Ronduit! Of brieven van CD&V, VLD... Elke partij volgt deze strategie. Het is nog steeds het betrokken individu dat kiest om een partij te vervoegen of niet. Ik heb die keuze wél gemaakt en had géén brieven van het VB nodig. Mijn teleurstelling in de N-VA was té groot vanwege het instandhouden van het cordon-sanitaire en het kartel met CD&V. Bart De Wever is voor mij persoonlijk één grote teleurstelling. Van hem had ik tenminste verwacht dat hij een voorstander van Vlaams-nationale eendracht ware geweest. Het tegenovergestelde is échter waar. Spijtig genoeg.

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
Welkomgroep
[email protected]
KVE is offline  
Oud 20 september 2005, 12:09   #36
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dacht ik al.... De morgen schrijft geregeld Johan Van hecke ipv frank maar dat belet hen niet de grootste leugens over het vb te verkopen.En de nva webstek put gretig uit die leugenkrant.
ilfalco is offline  
Oud 20 september 2005, 12:20   #37
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat VBelangers en n-va'ers nu wel hun zeg hebben gedaan.
Laten we niet vergeten dat er toch nog een klein kansje is dat de verstandhouding kan verbeteren wanneer het charter ondertekend wordt.
Oud 20 september 2005, 12:54   #38
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Je bent niet mee. Het Vlaams Blok heeft nooit (allez, voor zover ik me herinner) aggressief staan ronselen bij andere partijen. Die mensen kwamen vanzelf. Ik zeg nu dat men actief overlopers probeert aan te trekken op nogal aggressieve manier. Want doe je het niet, dan ben je een verrader van de Vlaamse zaak. Dat is mij toch gezegd door een lid dat mij probeerde te ronselen.

De enigste die afkomt net zwartzakken, nazizwijnen, racisten en homohaters ben JIJ. Ja, jij... Weer iets om over na te denken.
Oud 20 september 2005, 13:01   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Wat ik hier met deze post -nogmaals- eis, is de onvoorwaardelijke opheffing van de Welkomgroep.
De VLD heeft een hoop VU'ers en CD&V'ers in zijn rangen opgenomen. Resultaat: de VLD heeft er nog nooit zoslecht voorgestaan. Ze hebben niet genoeg mandaten om iedereen kalm te houden, en er breekt ruzie uit. Hoera, hoera, zou ik zeggen.
N-VA en CD&V groeien vandaag omdat ze verlost zijn van een hoop balast (Patrick Vankrunkelsven, Karel Pinxten,...). Ze hebben hun vernieuwing daarom kunnen doorvoeren zonder al te veel gemor van de oude garde (die was toe bezig te ruzieën binnen de VLD).

Waarom niet zo'n scenario voor het Vlaams Belang? Laat hen gerust derdelangspolitici overlopen naar het VB. Laat de jonge garde hun postjes maar inpakken. Je kan het ideologisch oneens zijn met mensen als Bart Dewever, Yves Leterme,... maar je moet toegeven dat het sterke politici zijn.

Het is vandaag alaan het rommelen binnen het Vlaams Belang. Colen is kwaad omdat haar postje ingepakt wordt door overloper Morel. Als er nog wat overlopers bijkomen, kan misschien de hele rechts-Vlaamsgezinde en conservatieve vleugel rond Gerolf Annemans het voor bekeken houden. Het enige wat we dan moeten doen, is achterover leunen, en genieten van het ruzie-spektakel.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 20 september 2005, 13:02   #40
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
... van mandatarissen weliswaar. Van kiezers ligt dat helemaal anders. Bij de laatste verkiezingen koos 1 op 3 nva stemmers voor het VB. Het viel zo niet op omdat ze meer CD&V/VLD kiezers hebben binnengehaald dan kiezers verloren aan het VB..
Bwah, Jan Hyoens zal toch uw peiling betwisten

Allez, Bron?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be