Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De toekomst van het persoonlijk transport ligt in:
herwaardering van massatransport, openbaar vervoer 3 20,00%
exotische vormen van openbaar vervoer, zoals maglev systemen 1 6,67%
volledig electrische personenautos 1 6,67%
hybriede wagens, met eventueel biobrandstoffen (zeer efficiente combinatie) 2 13,33%
waterstofwagens 5 33,33%
hybride vormen van collectief transport: kleine high-tech luxe-autobussen 0 0%
éénpersoonsbuggies, hip, snel, vinnig, ultra-modern en electrisch 1 6,67%
fietspaden van Antwerpen naar Brussel 1 6,67%
alles laten zoals het min of meer is, Europa wordt toch rolstoelenland 0 0%
ik formuleer mijn eigen exotische oplossing in een antwoord 1 6,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2005, 09:40   #21
eno2
Banneling

Standaard

Het persoonlijk transport heeft geen grote toekomst meer.

De benenwagen, de trapwagen, en goedkoop of gratis openbaar vervoer (bv. binnen en bepaalde straal) vormen mijn exotische oplossing.

Voor weinig frekwente maar noodzakelijke 'kleine' transporten van goederen in de kofferruimte of op het dak, kan het systeem van gedeelde wagens, dat nu ook al bestaat, uitgebreid worden - dat is meteen ook goed voor gemeenschappelijke uitrstapjes.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by eno2 on 23-09-2005 at 10:47
Reason:
--------------------------------

De benenwagen, de trapwagen, en goedkoop of gratis openbaar vervoer (bv. binnen en bepaalde straal) vormen mijn exotische oplossing.

Voor weinig frekwente maar noodzakelijke 'kleine' transporten van goederen in de kofferruimte of op het dak, kan het systeem van gedeelde wagens, dat nu ook al bestaat, uitgebreid worden - dat is meteen ook goed voor gemeenschappelijke uitrstapjes.[/size]

[size=1]After edit by eno2 on 23-09-2005 at 10:46
Reason:

De benenwagen, de trapwagen, en goedkoop of gratisch openbaar vervoer (bv. binnen en bepaalde straal) vormen mijn exotische oplossing.

Voor weinig frekwente maar noodzakelijke 'kleine' transporten van goederen in de kofferruimte of op het dak, kan het systeem van gedeelde wagens, dat nu ook al bestaat, uitgebreid worden - dat is meteen ook goed voor gemeenschappelijke uitrstapjes.[/size]

[size=1]After edit by eno2 on 23-09-2005 at 10:46
Reason:

Het persoonlijk transport heeft geen toekomst.

De benenwagen, de trapwagen, en goedkoop of gratisch openbaar vervoer (bv. binnen en bepaalde straal) vormen mijn exotische oplossing.

[size=1]Before any edits, post was:

Het persoonlijk transport heeft geen toekomst.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 september 2005 om 09:47.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:04   #22
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte
binnenkort gaat alles door de lucht
Ge bedoelt zeker: binnenkort vliegt alles in de lucht !!![edit]
[size=1]After edit by Cynikus on 23-09-2005 at 11:04
Reason:

Citaat:
Ge bedoelt zeker: binnenkort vliegt alles in de lucht !!![/size]

Citaat:
Ge bedoelt zeker: binnenkort vliegt alles in de lucht !!![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 23 september 2005 om 10:04.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 10:26   #23
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
mensen zouden beter gewoon wat meer blijven waar ze zijn ipv van hot naar her te reizen om zichzelf het gevoel te geven dat ze 'léven'.
Tja, met uw luie kloten in de zetel liggen en profiteren van het systeem, dan moet je jezelf niet veel verplaatsen he.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 12:18   #24
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Tja, met uw luie kloten in de zetel liggen en profiteren van het systeem, dan moet je jezelf niet veel verplaatsen he.
Volgens mij heeft Mitgard geen "kloten", laat staan "luie". Je bent een sexist. In't vervolg voeg je er dus aan toe: "met uw luie kloten of uw hangende eileiders".

Eikes.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:23   #25
andy.vp
Vreemdeling

andy.vp's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar andy.vp
Standaard

Is de luchtauto hier al vermeld?
Dat is een autotje die op luchtdruk rijd zoals een compressor .
De uitvinder is guy negre . tik maar eens in google luchtauto in !
maar zolang ze in ons stinkend kutland hun zakken kunnen vullen met die accijnzen dan zal der niks van komen .
En omdat ik vrees dat die niet zullen wegvallen zal er geen alternatief komen
nu niet en NOOIT NIET !!!
In ieder geval ben ik overgeschakeld op DE FIETS dat is nog altijd het beste alternatief en ook het gezondste .

De gemiddelde BEKAKTE belg is gewoon te lui om over te schakelen!
andy.vp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 14:29   #26
andy.vp
Vreemdeling

andy.vp's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar andy.vp
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=-
Fiets (in alle mogelijke varianten) zal het enige zijn wat overblijft:

Werk zal er steeds minder en minder zijn. Geen werk= geen inkomsten= o.a. geen auto
Brandstof veel te duur.
Te veel onkosten (verzekering, garagekosten, rijtaksen, verkeersboetes,...)

Al de rest zal niet betaalbaar zijn of onmogelijk gemaakt worden door de heersende olieklasse.

Hoe vlugger de olie op is hoe liever da'k het heb. Geen vervuiling meer, geen auto meer nodig (er is dan toch geen brandstof ) Geen Golfoorlogen meer, enz.

Besluit: Back to Basics en daar hoort de fiets bij (en een biertje )
Das tenminste ne echte !!!!

weet ge wat ik het ergste van al vind ?
Dat de mensen op het werk u zot verklaren dat ge 15 km naar u werk rijd met de fiets .
En da zijn die gasten die steen en been klagen da de mazoutprijs de hoogte in gaat.
daar moet ik dan mee lachen[edit]
[size=1]After edit by andy.vp on 23-09-2005 at 15:41
Reason:

Citaat:

Werk zal er steeds minder en minder zijn. Geen werk= geen inkomsten= o.a. geen auto
Brandstof veel te duur.

Al de rest zal niet betaalbaar zijn of onmogelijk gemaakt worden door de heersende olieklasse.

Hoe vlugger de olie op is hoe liever da'k het heb. Geen vervuiling meer, geen auto meer nodig (er is dan toch geen brandstof ) Geen Golfoorlogen meer, enz.

Dat de mensen op het werk u zot verklaren dat ge 15 km naar u werk rijd met de fiets .
En da zijn die gasten die steen en been klagen da de mazoutprijs de hoogte in gaat.
daar moet ik dan mee lachen[/size]

Citaat:

Brandstof veel te duur.

Dat de mensen op het werk u zot verklaren dat ge 15 km naar u werk rijd met de fiets .[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door andy.vp : 23 september 2005 om 14:41.
andy.vp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 15:51   #27
oliepiek
Banneling

Standaard

De aircar is een experiment dat nog steeds niet heeft aangetoond dat het werkt. Als je de geschiedenis van die technologie bekijkt, dan zie je dat de uitvinders weigeren om hun prototype in werking te tonen.
Een aantal keer hebben ze een demonstratie gehouden, en lieten ze het autotje een paar kilometer rijden. Tot grote consternatie van de aanwezigen weigerden de uitvinders vervolgens de test helemaal door te voeren, zodat niemand weet wat het verbruik en het bereik van die aircar nu eigenlijk is.

Voorlopig moeten we deze technologie dus als kwakzalverij beschouwen.
Oud 23 september 2005, 16:44   #28
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Ik geef de voorkeur aan het openbaar vervoer. Maar dat zal enorm moeten uitgebreid worden om ieders behoefte te vervullen.
Ik bvb kan niet met het openbaar vervoer naar het werk. Ik geraak niet op tijd als ik de vroege shift heb. Met de late shift geraak ik niet thuis. Plus ik ben zeker meer dan 11 uur van huis weg.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 18:42   #29
skaldis
Banneling

Standaard

Slechts stilletjes aan begint er aan de fiets iets te veranderen. Ligfietsen, armfietsen, ... . Als ze eens wat van die Nasazeikers met hun knappe koppen aan de fiets laten sleutelen vang je twee vliegen in één klap. Mensen gaan terug meer bewegen en het brandstofprobleem wordt een probleem voor de volgende eeuw. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een fiets tot honderd kilometer per uur te laten rijden zonder dat de gebruiker zich in het zweet moet trappen. Of om zo een fiets (gocart) voor het gezin te bouwen waar men droog in blijft. Er is maar één iets voor nodig en dat is de wil. Daarmee los je natuurlijk het fileprobleem niet op. Dus openbaar vervoer blijft een must. Persoonlijk vervoer voor de korte afstanden, openbaar vervoer voor lange afstanden. Of zoiets. Er is zoooooveeeeeel mogelijk maar men moet de grote verandering aandurven.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2005, 19:16   #30
oliepiek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Slechts stilletjes aan begint er aan de fiets iets te veranderen. Ligfietsen, armfietsen, ... . Als ze eens wat van die Nasazeikers met hun knappe koppen aan de fiets laten sleutelen vang je twee vliegen in één klap. Mensen gaan terug meer bewegen en het brandstofprobleem wordt een probleem voor de volgende eeuw. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een fiets tot honderd kilometer per uur te laten rijden zonder dat de gebruiker zich in het zweet moet trappen. Of om zo een fiets (gocart) voor het gezin te bouwen waar men droog in blijft. Er is maar één iets voor nodig en dat is de wil. Daarmee los je natuurlijk het fileprobleem niet op. Dus openbaar vervoer blijft een must. Persoonlijk vervoer voor de korte afstanden, openbaar vervoer voor lange afstanden. Of zoiets. Er is zoooooveeeeeel mogelijk maar men moet de grote verandering aandurven.
De fiets is inderdaad cool, en niet voor niets recent uitgeroepen tot de belangrijkste uitvinding van de laatste 200 jaar.

Maar ik zie echt weinig mensen elke dag 50 kilometer van en naar hun werk rijden. Zelfs niet met een aërodynamische ligfiets of zo.

Het probleem is dat mensen daarom een autotje kopen. En wanneer ze eenmaal een autotje hebben, blijft de fiets binnenstaan.

Volgens mij zal de personenwagen nooit echt verdwijnen. We moeten ons dus vooral daarop concentreren.

Ultra-lichte, efficiënte en propere kleine 2- en 3-persoonswagens op biobrandstof zijn volgens mij de toekomst.
Oud 23 september 2005, 19:35   #31
skaldis
Banneling

Standaard

Het moet mogelijk zijn om een fietsauto te maken waar je amper moet trappen om vooruit te geraken door gebruik te maken van bvb een combinatie van en ik zeg maar iets (ben geen knappe Nasakop) spierkracht, magnetisme en mechanica.
Oud 24 september 2005, 09:11   #32
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
De aircar is een experiment dat nog steeds niet heeft aangetoond dat het werkt. Als je de geschiedenis van die technologie bekijkt, dan zie je dat de uitvinders weigeren om hun prototype in werking te tonen.
Een aantal keer hebben ze een demonstratie gehouden, en lieten ze het autotje een paar kilometer rijden. Tot grote consternatie van de aanwezigen weigerden de uitvinders vervolgens de test helemaal door te voeren, zodat niemand weet wat het verbruik en het bereik van die aircar nu eigenlijk is.

Voorlopig moeten we deze technologie dus als kwakzalverij beschouwen.

Moraal: alle 'baanbrekende' experimenten zijn kwakzalverij.
Oud 24 september 2005, 09:15   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Het moet mogelijk zijn om een fietsauto te maken waar je amper moet trappen om vooruit te geraken door gebruik te maken van bvb een combinatie van en ik zeg maar iets (ben geen knappe Nasakop) spierkracht, magnetisme en mechanica.
_________

Het moet binnenkort mogelijk zijn voor iedereen om de traptechniek van Merkx en de spierkracht van Arnold te verwerven en te combineren, eventueel met behulp van chemische additieven.

Het magnetisme van een lief in een andere stad windopwaarts helpt.

De mechanica van het bergaf kan compenserend opgemonteerd worden voor het bergop, een simpele zaak van opslag en overbrenging van energie (door middel van een sterke veer, bijvoorbeeld).
Oud 24 september 2005, 10:25   #34
oliepiek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2

Moraal: alle 'baanbrekende' experimenten zijn kwakzalverij.
Maar neen, de aircar is niet nieuw. Het gaat er gewoon om dat die kerels voortdurend demonstraties houden waar potentiële investeerders teleurgesteld weggaan omdat ze de indruk hebben dat ze niets te zien krijgen.

Zo hoogtechnologisch is de aircar trouwens niet. En het idee op zich bestaat al 100 jaar.

Het gaat om de amateuristische PR, en die doet vermoeden dat we met quacks te maken hebben.

Wanneer Ballard een nieuwe waterstofmotor aan het publiek voorstelt, dan tonen ze dat die werkt. De mannen van de aircar laten de motor zien, zeggen dat hij 500 kilometer haalt, laten hem vervolgens 500 meter rijden en eisen dan een miljoeneninvestering.

Zo werkt het natuurlijk niet.
Oud 24 september 2005, 13:51   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar neen, de aircar is niet nieuw. Het gaat er gewoon om dat die kerels voortdurend demonstraties houden waar potentiële investeerders teleurgesteld weggaan omdat ze de indruk hebben dat ze niets te zien krijgen.

Zo hoogtechnologisch is de aircar trouwens niet. En het idee op zich bestaat al 100 jaar.

Het gaat om de amateuristische PR, en die doet vermoeden dat we met quacks te maken hebben.

Wanneer Ballard een nieuwe waterstofmotor aan het publiek voorstelt, dan tonen ze dat die werkt. De mannen van de aircar laten de motor zien, zeggen dat hij 500 kilometer haalt, laten hem vervolgens 500 meter rijden en eisen dan een miljoeneninvestering.

Zo werkt het natuurlijk niet.

OK slechte PR dan.

De techniek is onbetwijfelbaar valabel en van bewezen high-duty prestatie.

Het delicate punt ligt in de kunststof-hogedruktank, die goedkeuring moet krijgen.

Als ze het geld niet vastkrijgen voor een degelijk prototype dan moeten we misschien nog eens honderd jaar wachten.

Voor mij niet gelaten, ik rij liever trottinet dan auto.
Oud 24 september 2005, 17:21   #36
oliepiek
Banneling

Standaard

Kijk, als die aircar werkt, des te beter. In theorie wordt er een reeks problemen mee opgelost:

-je gebruikt electriciteit om de druktanks met perslucht te vullen
-in tegenstelling tot andere autotjes heb je dus geen chemische batterijen nodig
-in tegenstelling tot de tijd die je nodig hebt om batterijen op te laden, is een druktank zeer snel gevuld

Dat zijn dus allemaal voordelen. Dus als die aircar er komt, des te beter. Alleen hebben we met amateurs te maken die hun product niet aan de man kunnen brengen. En da's jammer.
Oud 24 september 2005, 18:55   #37
skaldis
Banneling

Standaard

Haha het magnetisme van een lief, zo ben ik vroeger ook aan mijn fietsbenen geraakt.
Oud 24 september 2005, 19:49   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Volgens mij gaat magnetisme in de toekomst een grote rol spelen in vervoer. Niet het magnetisme van uw lief maar aardstralen laten geleiden over draadloze geleidingen inclusief eigen lichaam.
Hoe dat in elkander zit weet ik niet, maar nu al zouden er prototype's zijn van computers en randapparatuur die draadloos via electrische laag voltage die het lichaam heeft geleiden naar randapparatuur. Dus dat allemaal zonder een stekker in de prise te steken voor wie het nog altijd niet verstaan heeft.
Nu ja, het heeft een naam gekregen die ik nu efkens niet meer weet. Maar als dat al kan dan zitten we alweer een stapje verder in de electrische geleidingen voor het aandrijven van een voertuig of toch onderdelen er van, wat op zijn minst alweer besparingen doortrekt in verbruik.
t' zal wel voor morgen nog niet zijn.
Oud 26 september 2005, 09:11   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, als die aircar werkt, des te beter. In theorie wordt er een reeks problemen mee opgelost:

-in tegenstelling tot andere autotjes heb je dus geen chemische batterijen nodig
-in tegenstelling tot de tijd die je nodig hebt om batterijen op te laden, is een druktank zeer snel gevuld

Dat zijn dus allemaal voordelen. Dus als die aircar er komt, des te beter. Alleen hebben we met amateurs te maken die hun product niet aan de man kunnen brengen. En da's jammer.
________

En nu Cioran gestorven is, zal het er niet beter op worden.

Er is heel wat afgebikkeld over de aircar op deze thread:

http://forum.politics.be/showthread....39#post1344839

Als het je interesseert, moet je het begin van dat gebikkel maar eens opzoeken.[edit]
[size=1]After edit by eno2 on 26-09-2005 at 10:22
Reason:

Citaat:

________

En nu Cioran gestorven is, zal het er niet beter op worden.

Er is heel wat afgebikkeld over de aircar op deze thread:

http://forum.politics.be/showthread....39#post1344839

Als het je interesseert, moet je het begin van dat gebikkel maar eens opzoeken.[/size]

Citaat:

________

En nu Cioran gestorven is, zal het er niet beter op worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 september 2005 om 09:22.
Oud 28 september 2005, 14:01   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Volgens mij gaat magnetisme in de toekomst een grote rol spelen in vervoer. Niet het magnetisme van uw lief maar aardstralen laten geleiden over draadloze geleidingen inclusief eigen lichaam.
Hoe dat in elkander zit weet ik niet, maar nu al zouden er prototype's zijn van computers en randapparatuur die draadloos via electrische laag voltage die het lichaam heeft geleiden naar randapparatuur. Dus dat allemaal zonder een stekker in de prise te steken voor wie het nog altijd niet verstaan heeft.
Nu ja, het heeft een naam gekregen die ik nu efkens niet meer weet. Maar als dat al kan dan zitten we alweer een stapje verder in de electrische geleidingen voor het aandrijven van een voertuig of toch onderdelen er van, wat op zijn minst alweer besparingen doortrekt in verbruik.
t' zal wel voor morgen nog niet zijn.

Het magnetisme van een lief heeft anders mooi mijn bedradingen laten smelten.

Voor het magnetisch in verband staan met auto's en randapparatuur pas ik, ik moet zuinig omspringen met mijn restmagnetisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be