![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Money is the name of the game... PS Wie was de grote bondgenoot van de US in Europa? Het U.K. Wie heeft er olie in Europa? Het UK, Nederland en Noorwegen Referentieaandeelhouder van BP is de Britse Royalty, referentieaandeelhouder van Shell is de Nederlandse royalty...Waarom steunde Nederland dan de VS? Money is the name of the game... Vergeet het zand in de ogen over NWO en kijk naar waar het geld vloeit... Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 22 september 2005 om 15:33. |
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou het niet eerder hier mee te maken hebben ( voor een stuk althans, India heeft ook zo'n plaatje ) ![]() De Chinezen zijn overal vette oliecontracten aan het binnenslepen, via hun eigen staatsoliebedrijven. Wordt spannend voor politicologen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Laten we dat maar hopen. Hoewel, hoe zuiver is het beoordelingsvermogen van Bush (nog?): volgens 'the observer' zou hij opnieuw naar de fles gegrepen hebben ... ik zal me maar niet afvragen als hij al gestopt is met het nemen van kalmeermiddelen zeker. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Banneling
|
![]() @ oliepiek
Ik heb duidelijk andere scenario-software: Citaat:
Een eventuele aanval past wel in diverse Operationele plannen van de VS en Iran past in het rijtje van Irak en Afghanistan. Het zijn buurlanden en dat is geen toeval. Een oorlog hoeft door de VS ook niet noodzakelijk 'gewonnen' te worden om efficiënt te zijn. Zoals ze Joegoslavië hebben opgesplitst, doen ze het vandaag met Irak. En als het hen zo uitkomt, morgen met Iran. Een Iran dat wordt opgesplitst is voor VS belangengroepen veel interessanter dan een natiestaat. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scherp en geslepen is dieze reactie, zal oliemierepik zeker appreciëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 september 2005 om 08:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een uitstekend president dus ! Pret verzekerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iran is dus bezig europa uit te spelen tegen de States, Het is tijd om die kamelendrijvers hun plaats eens te wijzen, ,hun testsites chirurgisch striken bv, of van Teheran een grote put maken, verder ze gewoon met rust laten, maar effe tonen, dat ze niet te veel ambitie moeten koesteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gewoon een vraagje: waarom mogen de Perzen niet teveel ambitie hebben? Waarom mogen ze niet de ambitie hebben om electriciteit nucleair op te wekken, als ze bijvoorbeeld denken dat hun olie eindig is? Waarom zouden ze zich na de uitputting van de olie moeten verwarmen of belichten met kampvurekes? Welke andere reden - buiten plat racisme - kan je verzinnen om Iran (of andere landen) het recht te ontzeggen om onder toezicht van het IAEA en volgens het non-proliferatieverdrag nucleaire centrales te bouwen? Vertrouw je ze niet omdat het Moslims zijn? Of omdat het Perzen zijn? En vertrouw je de VS dan wél, terwijl die al bewezen hebben dat ze atoombommen en andere nucleaire, biologische en chemische wapens inzetten als ze denken dat het in hun belang is? En vertrouw je Israel wel, dat geen enkele controle toelaat, waarvan niemand weet hoeveel atoomwapens het heeft en dat ingenieurs die er iets kritisch over zeggen voor 17 jaar opsluit? En indien ja, kan je dat dan even argumenteren zodat ik kan proberen het te begrijpen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
1: Niet echt veel opgebracht heeft, behalve aanslagen in drie Europese hoofdsteden. 2: Al jaren niet wijzigt, ondaks kritiek en problemen die eruit voorkomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens de verklaringen van de mensen die de aanslagen hebben gepleegd, ligt de situatie in Palestina en de deelname aan de oorlog in Irak aan de basis van de aanslagen. Citaat:
Nu vertelt de VS ons krak hetzelfde verhaal over Iran, met name de massavernietigingswapens en het terrorisme en gij gelooft het alweer. Je mag best kritisch staan ten opzichte van theocratische regimes, maar je mag wat mij betreft even kritisch zijn ten opzichte van de VS. Wat zij doen is niet in jouw belang en ik begrijp niet goed waarom je hun belang zou willen verdedigen. Ze hebben jou daarvoor trouwens niet nodig hoor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||||
|
![]() [quote=kaatd]Wat die aanslagen met Iran te maken hebben, ontgaat me ten enenmale. Als je bewijzen hebt dat die aanslagen vanuit Iran komen, toon dat dan aan. Bij mijn weten zijn de aanslagen in Londen gepleegd door jonge Britten en die in Madrid door Marrokanen. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Volgens de verklaringen van de mensen die de aanslagen hebben gepleegd, ligt de situatie in Palestina en de deelname aan de oorlog in Irak aan de basis van de aanslagen. Citaat:
Ik verdedig het belang van de VS helemaal niet. Als ik iemand al niet vertrouw, dan is het de VS. Het enige wat ik probeer aan te tonen is, dat de knuffelpolitiek van Europa evenmin geholpen heeft als de opstelling van de VS.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 23 september 2005 om 10:17. |
||||||
![]() |
![]() |